koska laitatte joulu/ulkovaloja ulos?

• Viestiketjun aloittaja jeeejouluuuuu
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";24906887]Eipä tuossa mitään sen kummempia. Yritin vain näyttää sinulle, että valosarjat ovat joulukoristeita. Sen huomaat lukemalla mitä vain mainos- tai aikakauslehtiä, joissa valosarjoista puhutaan.[/QUOTE]

Ei kaikissa valosarjoissa sanota että ne ovat joulukoristeita!

"vieras"
[QUOTE="vieras";24906881]Kyllä sua nyt kismittää kun naapurin rouvalla on nätimpi piha ja kalliit valot. Pakko sitten keksiä jotain ininän aihetta "huvittaa jouluvalot marraskuussa... " inini.
Halvat on huvit ainakin.[/QUOTE]

Huvittaa mua moni muukin asia, ei ainoastaan jouluvalot ja muut joulukoristeet lokakuussa :D
Saathan sinä viettää joulusi ihan vapaasti vaikka kesäkuussa, ei se silti tarkoita sitä että mun pitäis olla siitä jotenkin kateellinen =) (...mistä niitä kalliita jouluvaloja muuten löytää...?)

you know
kynttilä on ihan eri asia esim.meidän tytöllä oli synttärikakussa kynttilöitä toukokuussa.Toisella tytöllä kastekynttilä paloi pöydällä heinäkuussa,Haudalla kynttilä pyhäinpäivänä,kirkossa alttarilla joka sunnuntai,päiväkerhossa sytytetään kynttilä joka päivä..

ei kiitos
En laita ollenkaan. Ne tehdään joissain halpamaissa ja yksi oikosulku ja talo tulessa. Ei kiitos! Sisällä kyllä käytän joitain valoja mutta töpseli aina pois seinästä kun kotityhjä tai mennään nukkumaan.

Keijupölly
kynttilä on ihan eri asia esim.meidän tytöllä oli synttärikakussa kynttilöitä toukokuussa.Toisella tytöllä kastekynttilä paloi pöydällä heinäkuussa,Haudalla kynttilä pyhäinpäivänä,kirkossa alttarilla joka sunnuntai,päiväkerhossa sytytetään kynttilä joka päivä..
Aijaa ja mulla on valosarja kylpyhuoneessa ihan tunnelman takia vaikka kesällä, jos niin haluan. Mikä ihmeen keisari luulet olevas?

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;24906986:
Aijaa ja mulla on valosarja kylpyhuoneessa ihan tunnelman takia vaikka kesällä, jos niin haluan. Mikä ihmeen keisari luulet olevas?
Tekeekö se ihmisestä "keisarin" jos toteaa, että kynttilät ovat eri asia kuin valosarjat. Sulla on vähän aggressiivinen asenne.

"Heidi"
[QUOTE="meriska";24906740]Onpahan naapureillakin jotain jännittävää elämässään:) Mä laitan aina lokakuun lopulla valoja ulos kun on niin pimeää ja synkkää:)[/QUOTE]

Minä laitoin PIMEÄN VUODENAJAN TUNNELMAVALOT sekä sisälle että ulos jo lokakuun alussa.

Ihanaa tunnelmoida näinä synkkinä, pimeinä syysiltoina lempeiden valojen hehkussa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24906929]Huvittaa mua moni muukin asia, ei ainoastaan jouluvalot ja muut joulukoristeet lokakuussa :D
Saathan sinä viettää joulusi ihan vapaasti vaikka kesäkuussa, ei se silti tarkoita sitä että mun pitäis olla siitä jotenkin kateellinen =) (...mistä niitä kalliita jouluvaloja muuten löytää...?)[/QUOTE]

Tottakai saan. Ja vaikka juhannusta vappuna ja pääsiäistä halloweenina. Mä en kumminkaan ole viettämässä joulua, vaan laittamassa tunnelmavaloja pihalle koska siellä on niin helkutin pimeetä ja ankeeta. Mutta tuollaista suomalaiset juuri on, "huvittuvat" siitä että joku kehtaa laittaa ihan VALOSARJOJA täällä jumalan selän takana kun on niin pimeetä että etees et nää kävellä. Voi iik ja kauhistus. Kyttäillään jostain verhonraosta että tuolla tuo nyt taas laittaa valosarjaa ja ollaan niin pirun kateellisia ja katkeria kun joku muu ei suostu olemaan yhtä ankea ja ahdasmielinen. Oikeesti, ettekö tajua kuinka naurettavia te itse olette? :)

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Keijupölly
[QUOTE="vieras";24907156]Tekeekö se ihmisestä "keisarin" jos toteaa, että kynttilät ovat eri asia kuin valosarjat. Sulla on vähän aggressiivinen asenne.[/QUOTE]

Mun mielestä sulla on vähän aggressiivinen asenne, kun meinaat, että on sinun päätettävissä, milloin kukakin niitä valoja laittaa tai luulet että voit määritellä, mitä koristeita mitkäkin ovat.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;24907319:
Mun mielestä sulla on vähän aggressiivinen asenne, kun meinaat, että on sinun päätettävissä, milloin kukakin niitä valoja laittaa tai luulet että voit määritellä, mitä koristeita mitkäkin ovat.
Tässä ketjussa on useampi keskustelija, joten älä leimaa minua, kiitos.

Mullaki on valosarja isossa maljakossa tässä olohuoneessa pitkin vuotta tuomassa mulle tunnelmaa :D Miks sen sellasen tunnelman täytyy olla nimenomaa joulutunnelma? Pistän ulkovalosarjoja varmaan kohta kun illat on nii pimeitä ettei tuola pihalla muuten nää mitään! Ehkä alotan ensin lyhdyillä, ripustan niitä tonne pihan puihin ja sitten jos nei valase tarpeeks ni käyn ripustelee ne ulkovalot. :) Ja ne on meillä kevääseen asti! Jouluna koristelen sit erikoristeilla, en liitä ulkovaloja jouluun ollenkaan.. meille ei tosin mitään punaisia tai vihreitä valoja hankita ollenkaan..

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
"vieras"
Just laitoin.
Minulle ne ei ole JOULUVALOJA vaan valoja pimeään iltaan. Näyttävät kauniilta ja luovat tunnelmaa. Suppea, että liitetään heti JOULUUN kun lokakuusta asti on jo pimeää.

"vieras"
Mullaki on valosarja isossa maljakossa tässä olohuoneessa pitkin vuotta tuomassa mulle tunnelmaa :D Miks sen sellasen tunnelman täytyy olla nimenomaa joulutunnelma? Pistän ulkovalosarjoja varmaan kohta kun illat on nii pimeitä ettei tuola pihalla muuten nää mitään! Ehkä alotan ensin lyhdyillä, ripustan niitä tonne pihan puihin ja sitten jos nei valase tarpeeks ni käyn ripustelee ne ulkovalot. :) Ja ne on meillä kevääseen asti! Jouluna koristelen sit erikoristeilla, en liitä ulkovaloja jouluun ollenkaan.. meille ei tosin mitään punaisia tai vihreitä valoja hankita ollenkaan..
Totta tosiaan. Jouluvalot vois saada uuden nimen ja merkityksen: tunnelmavalot, ja niitä vois rohkeesti käyttää muulloinkin! Just esim. lyhdyn sisällä ne käy syksystä kevääseen olematta liian "joulu"

Päi
Alkuviikosta laitettiin ekat valot ulkona kuuseen ja on ihanat ja hienot = ) ! Muutaman viikon kuluttua viritän toiset terassille ja ekaksi adventiksi pääoven yläpuolelle jääpuikkovalosarjan ja joka sisäikkunaan sisävalon. Voi miten rakastankaan joulunaikaa ja taikaa = D !

Yhteistyössä