Koska lääkäriin? Vai täytyykö vaan kärsiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="www";22976449]Mene nyt sinne lääkäriin!!! Kuumeetonta keuhkokuumetta ja mykoplasmaa on paljon liikkeellä!!! Mykoplasmassakin saattaa olla vaikeat jälkitaudit. Ja kyllä siihen keuhkoputkentulehdukseenkin saa antibiootit, jos se on bakteeriperäistä, joten CRP = tulehdusarvo pitäisi tutkia. Aika yleinen sääntö on, et jos on hengitystie-infektio ja CRP on yli 50, niin saa antibiootit.[/QUOTE]

mykoplasma on vaaraton ja se on itsehoitoinen tauti

[QUOTE="vieras";22976442]apteekista ilman reseptia saatava yskänlääke on ihan eri juttu kuin reseptilla saaatava[/QUOTE]

Viime kerralla, kun kävin lääkärissä, sain kuulla yskänlääkepyyntöön lääkärin "ei siitä ole oikeasti apua" -huokauksen ja sen jälkeen reseptin kouraan.

[QUOTE="vieras";22975380]kehkoputkentulehdukseen ei määrätä aikuisella antibiottia!![/QUOTE]

No kyllä minä vain perjantaina sain keuhkoputkentulehukseen antibioottikuurin ja mielestäni jo olen aikuinen, ku yli 30 oon.

[QUOTE="vieras";22977095]No kyllä minä vain perjantaina sain keuhkoputkentulehukseen antibioottikuurin ja mielestäni jo olen aikuinen, ku yli 30 oon.[/QUOTE]

no mutta se on se ja sama syöt sä sen vai et

Itselläni on noilla oireilla ollut aina keuhkoputkentulehdus ja eipä sille oikeastaan mitään tehdä. Jotain yskänlääkettä voi ostaa muttei siitäkään oikein apua ole. Yskä kestänyt yleensä yli kuukauden.

Mutta kannattaa varulta mennä lääkäriin jos kyse onkin keuhkokuumeesta.

[QUOTE="vieras";22977113]no mutta se on se ja sama syöt sä sen vai et[/QUOTE]

No ehkä mä uskon ennemmin lääkäriini kuin täällä oleviin palstalääkäreihin. Mulla ei ees tulehusarvot ollu ku 24, mutta mulla on yhteen sairauteen semmonen lääkitys, että peittää oireita, tulehusarvot ei nouse, kuume korkeimmillaan 37.5. Et näin... kyl ne lekurit tietää mitä tekee, ainakin pääsääntösesti.

ei saa enää aikoja tk:lle :/

eniten tässä ärsyttää kun ei saa yölläkään nukuttua kun vaan yskittää, eikä se yskä lopu.
Ikäänkuin olis jotain roskia kurkussa.

Ja yskänlääkkeellä ei mitään vaikutusta, sama olis juoda vaan vettä

[QUOTE="aloittaja";22977295]ei saa enää aikoja tk:lle :/

eniten tässä ärsyttää kun ei saa yölläkään nukuttua kun vaan yskittää, eikä se yskä lopu.
Ikäänkuin olis jotain roskia kurkussa.

Ja yskänlääkkeellä ei mitään vaikutusta, sama olis juoda vaan vettä[/QUOTE]

Soita huomenna heti aamusta uudelleen.

[QUOTE="suski";22977125]Ei ole se ja sama, jos labrassa on todettu, että siellä on bakteeri.[/QUOTE]

Nimenomaan. Keuhkoputkentulehduksen voi aiheuttaa myös bakteeri, vaikka sen yleisemmin aiheuttaakin virus. Virusperäiseen keuhkoputkentulehdukseen on turha määrätä antibioottia kun ei se antibiootti viruksia tapa, mutta bakteeriperäiseen se tehoaa.