Koska käynnistys, jos menee yli LA:n?

  • Viestiketjun aloittaja xing
  • Ensimmäinen viesti
xing
Eli mulla oli LA 4.9

Koska käynnistetään viimestään? Montako päivää saa mennä yli?
Ens tiistaina olisi neuvola aika taas ja sano, että sillo laittas lähetteen perjantaiksi sairaalaan, että käynnistetään..eli ei odoteta maanantaihin. Kuinka on...joudunko mahdollisesti vielä kotia perjantaina? Ja maanantaina taas takasi käynnistykseen?
 
vakkaristi harmaa
Raskaushan on yliaikainen kun on kestänyt sen 42 viikkoa eli yleensä silloin aletaan käynnistämään. Aina se on kuitenkin tilannekohtainen joten ei voi sanoa miten toimitaan sinun kohdallasi.
 
Minulla oli myös LA 4.9 ja tahtoisin kovasti että käynnistäisivät jo silloin 15 päivä perjantaina, kun se olisi paljon helpompaa esikoisen hoidon kannalta.. Mutta täällä Oulussa ei kuulemma aleta käynnistämään ennen rv.42 täyttymistä jos ei mitään hämminkiä ole :/ Ensi maanantaina on seuraava neuvola, ja varmaan silloin varataan aika äippäpolille..
 
yliajan
mulla oli laskettu aika 31.8 ja jos ei nyt spontaanisti ala syntymään nii maanantaina menen sairaalaan vaan eihän siitä vielä varmuutta että käynnistetäänkö vielä sittenkään. . Aika paljon vissiin eroja sairaaloiden välillä ja aika tapaus kohtaista millon käynnistetään!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2006 klo 13:16 yliajan kirjoitti:
mulla oli laskettu aika 31.8 ja jos ei nyt spontaanisti ala syntymään nii maanantaina menen sairaalaan vaan eihän siitä vielä varmuutta että käynnistetäänkö vielä sittenkään. . Aika paljon vissiin eroja sairaaloiden välillä ja aika tapaus kohtaista millon käynnistetään!
Meillä oli laskettu aika 30 päivä ja olen menossa perjantaina sairaalaan. Luultavasti sielläkin nyt vaan katsellaan ja mennään sitten ensi viikolla uudestaan..
 
Helsingissä käynnistellään lääkkeellisesti, kun on mennyt yli 42 viikkoa. Kun on 10 päivää yli lasketunajan niin on äitiyspolilla kontrolli. Useasti synnytys käynnistyy tuosta tutkimuksesta. Minulla käynnistyi myöskin. Lääkäri sanoi silloin, että kohdunsuun ärsyttäminen tutkimuksen yhteydessä vastaa lääkkeellistäkäynnistämistä. Supistukset alkoivat saman päivän illalla, kun olin ollut tutkimuksessa ja vauva syntyi vuorokauden päästä.

 
Mulla meinattiin käynnistää kuopuksen kohdalla heti kun la on suurin piirtein. Syynä raskausajan diabetes, ettei vauva kasva liian suureksi.
Mulla oli aika äitipolilla rv 39+6 ja se oli just perjantai. Lääkäri sanoi, että viikonloppuna ei käynnistetä, vaan maanantaina aloitetaan. Joten kotiin pääsin. Vauva syntyi sitten omin neuvoin sunnuntaina =)
 
Kaks viikkoa la jälkeen kontrolli mutta tiiän että on käynnistetty vasta kun on ollu vko44.

Riippuu siis tilanteesta.

Tosin kontrollissa kun heittääntyy ikäväks ja sanoo ettei enää suostu minnekkää lähtee ilman lasta saattavat suostua.
 
xing
Aamulla piti jo lähteä polille suppareiden takia...Mutta passittivat sitte myöhemmin takasi kotia vauhtia ottamaan :whistle:
Paikat on aivan kypsänä synnytykseen, et nyt sit kärsitään näitä kauheita suppareita kotona (jotka tulee liian harvoin) ja ootellaan, että tulee tunnin ajan viiden minsan välein. Lekuri meinas, että korkeintaan kaksi päivää menee, että pääsee tositoimiin :D
Kaulaa jäljellä enää 1cm ja auki on 3cm...painoarvio kevyet 4,1kg! :eek:

Toisaalta kyllä hirvittää ihan älyttömästi tuleva synnytys, kun mä en oikein taho kestää kipua hyvin :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.09.2006 klo 18:25 xing kirjoitti:
Aamulla piti jo lähteä polille suppareiden takia...Mutta passittivat sitte myöhemmin takasi kotia vauhtia ottamaan :whistle:
Paikat on aivan kypsänä synnytykseen, et nyt sit kärsitään näitä kauheita suppareita kotona (jotka tulee liian harvoin) ja ootellaan, että tulee tunnin ajan viiden minsan välein. Lekuri meinas, että korkeintaan kaksi päivää menee, että pääsee tositoimiin :D
Kaulaa jäljellä enää 1cm ja auki on 3cm...painoarvio kevyet 4,1kg! :eek:

Toisaalta kyllä hirvittää ihan älyttömästi tuleva synnytys, kun mä en oikein taho kestää kipua hyvin :kieh:
Toivon etttä olet synnyttänyt jo. Itsellä tuo tilanne jo 2,5vko auki 3cm eikä kaulaa mutta ei lähe ei niin lähe. Ma äitipoöi ja en lähe ellei leikata. Kun ei voi käynnistää.
 
Naapurista
Täällä Ruotsissa tehdään ainakin näin:
vko 42 mennään käynnistettäväks, mutta jos kohdunduun tilanne ei oo vielä tarpeeks valmis saa sairaalassa rampata joka toinen päivä. Viimeistään kolmannella reissulla käynnistetään, oli tilanne mikä tahansa. Mulla onneks oli jo eka-ekalla reissulla tarpeeks hyvä tilanne kohdunsuulla...ja huono kohdun sisällä...
Täällä kylläkään kohdunsuuta ei tarkkailla neuvolassa ollenkaan, ikävä kyllä!!!
 

Yhteistyössä