Korvikset vauvalle? KAMALAA!!!!

  • Viestiketjun aloittaja Ninnuska
  • Ensimmäinen viesti
viola78
Alkuperäinen kirjoittaja matamiko:
Alkuperäinen kirjoittaja viola78:
Meillä VAUVA oli 10 kk kun laitettiin korvareiät...nyt 11 v tyttö ...että täällä yksi turhamainen äiti...;)
miksi laitoitte?
Minusta ne ovat kauniit=).Ehkä ympäristöllä sen verran osuutta asiaan että mies on romani ja heillä aika yleistä,emme siis olleet "kummajaisia..."
 
kuule pipari
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuska:
Olkoot vaan kuuluvainen kulttuuriin mutta en silti kannata sitä. Ei se musta mitenkään paniikin aihe ole vaan lähinnä epäreilua lasta kohtaan.
No mitenkäs sitten tämä poikalapsien ympärileikkaus?
nyt mäni herne nenuun, ympärilrikkaus ei ole ollenkaan verrattavissa korvien reijitykseen. leikkauksessa otetaan ihosta pala pois, korvisreijät on kuin hyttysen pisto ja siksitoiseksi sinäkö täällä päätät mistä saa keskustella ja mitkä aiheet on jo keskusteltu?? näyttää kyllä tästäkin aiheesta taas juttua riittävän... sun ei ole pakko osallistua jollei kiinnosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kuule pipari:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuska:
Olkoot vaan kuuluvainen kulttuuriin mutta en silti kannata sitä. Ei se musta mitenkään paniikin aihe ole vaan lähinnä epäreilua lasta kohtaan.
No mitenkäs sitten tämä poikalapsien ympärileikkaus?
nyt mäni herne nenuun, ympärilrikkaus ei ole ollenkaan verrattavissa korvien reijitykseen. leikkauksessa otetaan ihosta pala pois, korvisreijät on kuin hyttysen pisto ja siksitoiseksi sinäkö täällä päätät mistä saa keskustella ja mitkä aiheet on jo keskusteltu?? näyttää kyllä tästäkin aiheesta taas juttua riittävän... sun ei ole pakko osallistua jollei kiinnosta.
:LOL: juu en päätä, bimbot saa jutella ihan mistä lystäävät =)
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Muita loppuunkulutettuja aiheita ovat mm.
-imetys ja sen kesto
-vanhempi sisarus päiväkodissa kun äiti kotona vauvan kanssa
-voiko alle 3v viedä päiväkotiin
-ja kohta on taas aika märistä äitienpäivän saamattomista lahjoista
Kannattaa vaihtaa palstaa, jos ei aiheet kiinnosta. Tai jätät avaamatta osan jutuista.
 
simpero
yep, yep.
Meillä laitettiin vuoden ikäiselle pojalle korvis ja täysin kivuttomasti.
poika kun ei edes huomannut koko toimenpidettä.ei tulehduksia ei mitään muitakaan ongelmia ja makee on:)
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja simpero:
yep, yep.
Meillä laitettiin vuoden ikäiselle pojalle korvis ja täysin kivuttomasti.
poika kun ei edes huomannut koko toimenpidettä.ei tulehduksia ei mitään muitakaan ongelmia ja makee on:)




juu , vanhempien mielestä se on niin ihquu koristella lapsi joulukuusen lailla.
<joku iski heti kimppuun kun toinen veti ympärileikkauksen kehiin; ei se nyt niin kaukaa haettu asia ole - molemmat ovat kulttuurisia juttua, justhan joku myös kehui kuinka muissa kulttuureissa vauvalle isketään rei'ät korviin heti vaan. Samalla lailla kultturiero tuokin. Jos joku lyö päätänsä seinään, pitääkö sun lyödä myös omas seinään?!

Ja kyllä se aikas yleistä on että pikkulapsen lävärit tulehtuu, nekun ei osaa niitä itse hoitaa eivätkä varoa, vahinkoja sattuu. Monesti syy tulehdukseen on se, että koru uppoaa rei'än sisään! Tiedän muutaman jolle näin on käynyt. Mätää tuli ja kipeenä oli punaset korvalehdet lapsilla...
 
Palstailija aikojen alusta
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Muita loppuunkulutettuja aiheita ovat mm.
-imetys ja sen kesto
-vanhempi sisarus päiväkodissa kun äiti kotona vauvan kanssa
-voiko alle 3v viedä päiväkotiin
-ja kohta on taas aika märistä äitienpäivän saamattomista lahjoista




Nyt näyttää uhkaavasti siltä, että sä olet, Peppari, palstaillut liian kauan, eikö?
Kun aiheet tuntuu toistavan itseään, ja sinua se ärsyttää, on vika sinussa, ei palstassa.
Tänne tulee, onneksi, koko ajan uutta "verta" jotka eivät ole päässeet keskustelemaan vielä mitsään aiheista. Ei heidän tartte alkaa haulla etsimään jokaista mieleen tulevaa asiaa, että josko joku vuonna yks ja kaks olisi jo aiheesta ollut kiinnostunut. Tää on KESKUSTELUpalsta.
 
vähän väsy jo, sorry
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ahaa:
ilmeisesti on "tumma"?
Mistä niin päättelet? :D
Ei oo. On sillä ruskee tukka kyllä :)



siitä vaan että eikös sun miehes oon tumma, siis muualta tullut suomeen? Meinasin että kun toi tuntuis olevan kulduurista kii, että jos ois samast paikast ?
 
Lex
En katso tarpeelliseksi pistellä lapsiini reikiä omaksi ilokseni.

Jos se olennaisesti kuuluisi kulttuuriini jne. olisi jokin syy, voisin ajatella toisin.

Tällä haavaa mun tavispääni ei raksuta, mitä kannatettavaa moisessa olisi ilman mitään järkevää syytä.
Ulkonäölliset syyt eivät mielestäni ole järkeviä, kun puhutaan alle kouluikäisestä lapsesta.

Asian vakavuus ei tietenkään ole sellainen, että alkaisin päätäni vaivata toisten valintojen vuoksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuska:
Tää on nyt vain mun mielipide, mutta kuka haluaa laitattaa korvikset vauvalle tai taaperolle???? Ensinnäkään lapsi ei saa itse päättää haluaako vai ei ja toisekseen
ne varmaan tuntuu vauvasta tosi pahalta!!! Itellä viisi korvareikää ja tulehtuessaan yms. ovat todella kipeitä (jopa niin, että vaikeeta nukkua korva vasten tyynyä!!!)

Miksi ei odoteta niin kauan, että lapsi itse haluaa ne?

Haluaisitko sinä, että joku vaan päättäisi laittaa sulle korvikset ilman että saisit itse vaikuttaa asiaan????
Olen ihan samaa mieltä sun kanssasi. Ymmärrän toisaalta, että joissain kulttuureissa se kuuluu asiaan, mutta en ymmärrä sitä, että tuollaista kipua ja tulehduksia mahdollisesti tuottavaa asiaa apinoi joku turhamainen äiti, jonka kulttuuriin se ei perinteisesti kuulu. Äidin turhamaisuutta ja jotain omituista on, jos laittaa esim. alle kouluikäiselle korvikset, mun mielestä pitäis odottaa ainakin siihen asti että kykenee oikeasti päättämään asiasta ja hoitamaan kipeät korvareikänsä (eli varmaankin realistisesti yli 10 vuoden ikään...).
 
Näin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuska:
Tää on nyt vain mun mielipide, mutta kuka haluaa laitattaa korvikset vauvalle tai taaperolle???? Ensinnäkään lapsi ei saa itse päättää haluaako vai ei ja toisekseen
ne varmaan tuntuu vauvasta tosi pahalta!!! Itellä viisi korvareikää ja tulehtuessaan yms. ovat todella kipeitä (jopa niin, että vaikeeta nukkua korva vasten tyynyä!!!)

Miksi ei odoteta niin kauan, että lapsi itse haluaa ne?

Haluaisitko sinä, että joku vaan päättäisi laittaa sulle korvikset ilman että saisit itse vaikuttaa asiaan????
Olen ihan samaa mieltä sun kanssasi. Ymmärrän toisaalta, että joissain kulttuureissa se kuuluu asiaan, mutta en ymmärrä sitä, että tuollaista kipua ja tulehduksia mahdollisesti tuottavaa asiaa apinoi joku turhamainen äiti, jonka kulttuuriin se ei perinteisesti kuulu. Äidin turhamaisuutta ja jotain omituista on, jos laittaa esim. alle kouluikäiselle korvikset, mun mielestä pitäis odottaa ainakin siihen asti että kykenee oikeasti päättämään asiasta ja hoitamaan kipeät korvareikänsä (eli varmaankin realistisesti yli 10 vuoden ikään...).




sä puhut NIIN asiaa!


 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja simpero:
yep, yep.
Meillä laitettiin vuoden ikäiselle pojalle korvis ja täysin kivuttomasti.
poika kun ei edes huomannut koko toimenpidettä.ei tulehduksia ei mitään muitakaan ongelmia ja makee on:)
Onx tosi ihquu? Ja ikää oli? Vanhemmilla?
 
e
Ulkomailla näkee useasti ihan vauva-ikäisillä jo korviksia (lähi-idän maat ainakin + maahanmuuttajatytöillä).
Ja viimeistään sitten 2-3 -vuotiailla, jos ei nyt ihan vauvana.
Itse en kyllä tytölleni laittaisi tuon ikäisenä, mutta kulttuureja ja tapoja on erilaisia.
 
Äly hoi
Mulle on ihan sama mitä rättipäät tekee lapsilleen, tai mitä suomalaisjuntit henkisesti jälkeenjääneet tekee lapsilleen; mun lapselle ei läväreitä tule kovin äkkiä (ikää 6v).

Toivottavasti tiedostatte, lävärimammat, että altistatte lapsenne nikkeliallergialle tuolla lävistämisellä; siis pelkästään lapsen ihon lävistäminen siihen altistaa vaikka korun matskuna olisikin esim kultaa.
 

Yhteistyössä