Korviketta yhtenä iltana/yönä 3 kk ikäiselle vauvalle, jotta äiti pääsisi tuulettumaan

  • Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti
"mamma"
Eli haluaisin lähteä ensi viikolla yhdelle keikalle, jolloin vauva on 3 kk vanha ja ollut tähän asti täysimetyksellä. Huoleni koskee sitä, että ihastuukohan vauva pulloon, jos saa siitä useamman kerran peräkkäin? Kokemuksia? Olisin kotoa pois noin 12 h. Onko kukaan ollut koskaan niin kauaa pois vauvan luota, kun täysimettää? Olen pumpannut jonkin verran maitoa pakkaseen, mutta se ei välttämättä riitä koko ajaksi, joten pitäisi varmaan turvautua myös korvikkeeseen. Eli pitäisi ensin tietenkin kokeilla, että suostuuko syömään pullosta ja toiseksi, miten hän reagoi korvikkeeseen.

Haluan asiallisia vastauksia kiitos! tiedostan hyvin, että itse olen halunnut tähän tilanteeseen, mutta olisi myös kiva päästä ilman vauvaa välillä liikenteeseen :)
 
"julian"
no lähde vaan jos siltä tuntuu, että pitää mennä. tuskin ihastuu pulloon, voihan se olla ettei ees huoli. kannattaa vaikka hörppyyttää tai antaa lusikalla/ruiskulla.

minä lähden yön yli reissulle ja oon poissa siis n. 20 h, vauva kyllä 6 kk ja masitelee jo kiinteitä, mutta tissimaitoa vain juo- ei huoli pullosta. mukista suoraan ottaa kun kaataa suuhun. vähän hirvittää, mutta reissu tullut varattua niin menen ja pumppaan sitte maitoa siellä.
 
Mä oon kaksi täysimettäny 6kk (no kaikkien mielestä ei ole täysimetetty jos saa pullosta kertaakaan)... ...ja kerran kuussa tai kahdessa oon käyny jossain 6-24h poissa lapsen luolta. Omaa maitoa ovat saaneet pullosta (tommee tippeen "tissipullo") tuon ajan eikä ole ollu ongelmaa palata takaisin rinnalle. Kannattaa ekalla kerralla olla jossain lähetyvillä jos se pullo/hörpytys ei kelpaakkaan niin en turhaan lähtis huudattamaan.

Äidille toi erossaolo on tainnu olla vaikeempaa kun ikävä ja rinnat pakkautuu, mutta uskon että sillä jaksaa taas olla parempi äiti kun saanu aikuisten iltaa viettää välillä.
 
Viimeksi muokattu:
"kuku"
Saatat itse joutua lypsämään välillä, mutta vauva kyllä jotain syö kun et ole paikalla. Voi vähän kiukutella rinnalle palatessa mutta taatusti palaa. Kyllähän moni osaimettääkin.
 
SK9336
Kyllähän moni vauva "ihastuu" pulloon kun siitä tulee maitoa helpommin kuin tissistä, onhan se hyvä miettiä tällaistakin asiaa. Mutta kun vauva on jo 3 kk totutellut tissiin, niin varmasti hän oikein mieluusti palaa tissille yhden yön jälkeen. Tuo "pulloihastus" ja siitä johtuva rinnan hylkiminen tulee kyseeseen varmasti vasta kun vauva saa pulloa suht usein.
 
Vierasna
Pumppaisin tai kokeilisin korviketta jo tuota kertaa ennen koska vähän vastasyntynyttä isompi vauva et välttämättä huoli heti outoa korviketta pullosta. Muutoin vain hauskas iltaa!
 
"Jenis"
Omasta kokemuksesta sanoisin, että vauva ei välttis huoli pulloa lainkaan. Omista kumpikaan ei ole huolinut, joten ekan vuoden olin sitten yksinäni max. 4h putkeen missään... ja kyllä kokeiltiin vaikka minkälaista pulloa ja tuttia.
 
joo, ja jos meinaakin ensin vähän hyljeksiä rintaa reissun jälkeen, niin sitkeästi vaan jatkaa, eikä heti aatella että noni, kaaaaikki pilalla :) kyllä se varmasti taas palaa totutulle tissille :D
 
vieras2
Kuopus oli 3kk kun lähdin viettämään synttäreitäni. Pulloa ei oikein huolinut ja pulautteli maidot ulos. Pärjäsivät kuitenkin ja mies antoi välillä myös vettä pullosta. Imetys jatkui hyvin mutta se tissikipu aamulla oli järkyttävää! Pumppauksesta huolimatta.
 
Häörpytys
Hanki varalle hörpytykseen sopiva kippo, kaupassa myydään valmiina, tai sitten ohutreunaisesta mukista :) Meillä esikoinen ei huolinut pulloa, kuopukselle ei ole vielä testattu. Esikoisen ollessa 3 kk, olimme miehen kanssa noin neljä tuntia poissa, kun käytimme balettiliput. Vanhempani saivat vauvalle hörpytettyä maitoa, niin ei mennyt raivareiksi.
 

Yhteistyössä