korvike maidoista

Nanissa on kait samalla tavalla ku Tuttelissa, mut eri ikäsille... Mun käsittääkseni Nania on 0-4kk ja 4-12kk. En sen tarkemmin tiedä, meillä Tutteli plus 1 käytössä, mut maanantaina oli just neuvolassa puhetta näistä korvikkeista....
 
Hei!
Annan sekä rintamaitoa että tuttelia. Nania yritin aluksi kun mielestäni rintamaito ei riittänyt mut vauva irvisteli kun otti sen, eikä tykännyt juoda paljon. Tuttelin mausta vauva tykkää, mutta vatsa lurisee siitä eli taitaa olla aika stydiä ainetta. Onko vielä muita korvikkeita, kokemuksia?
 
Korvikkeistahan ei saa jakaa tietoa kuin terveudenhuollon piirissä työskenteville ja muille asiantuntijoille.

On niissä korvikkeissa eroja. KAnnattaa kysellä neuvolasta. Ainakin uusiin Tutteleihin on lisätty prebiootteja, joiden pitäsi parantaa vauvan bakteerikantaa samalla tavoin kuin maitohappobakteerienkin Esim nannissa ei näitä ole. Myös ravahappokoostumus on muuttunut.
 
mä vaan
mä ensin ostin nannia ja luulin sen olevan sopimatonta, kun pikkunen vaan huuti koko ajan ja masusta kipras. Sit ostin tuttelia, mutta ei muutosta. Sitten ostin koliikkipullon (siis se missä on se ´ilmaventtiili´ pohjassa) ja on alkanu vaivat häviämään =)
 

Yhteistyössä