Korvakuumemittari??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maroon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maroon

Vieras
Voiko ihan pieneltä vauvalta jo mitata kuumetta korvakuumemittarilla vai onko digitaalinen kuitenkin parempi? Meiltä löytyy kyllä digitaalinen, mutta olen miettinyt tuon korvakuumemittarin hankintaa..

Meillä on käytetty korvakuumemittaria alusta asti eli kun esikoinen syntyi 5 vuotta sitten. Todella helppoa ja nopeaa. Tästäkin aiheesta tulee aina paljon mielipiteitä, mutta itse en ole kertaakaan "työntänyt mittaria" lapsieni peppuun saati sitten jotain suppoja (käytämme siis tarvittaessa nestemäistä särkylääkettä). Minusta se on jotenkin inhottavaa.

Meillä korvakuumemittari on ollut tosi luotettava, kun sitä on alusta saakka "oppinut" käyttämään. Ihanaa on tietysti se, ettei yksikään lapsistamme ole pahemmin kuumetauteja potenut.

Toinen hyvä vaihtoehto olisi varmaan otsamittari. Mittaa kuumeen parissa sekunnissa.

meillä kans ihan alusta asti käytetty.. mie en toisen pyllyyn työnnä yhtään mitää.... ostettiin varulle nestemäistä kuumelääkettäåki ettei tartte suppoja käyttää! :laugh: :laugh:

Itse miettinyt kauan korvakuumemittarin hankintaa. Kamalaa itkua ja taistelua tuo pyllystä mittaamien. Mutta tuttavat joilla on korvakuumemittari eivät ole sitä suositelleet. Kuulemma mittaustulokset eivät ole luotettavia. No, uskoakseni ensin täytyy mitata mikä on ns. normaali lämpötila sillä mittaamalla jotta on mihin verrata. Neuvolassa sanoivat että jos esim. nukkunut sen korvan päällä juuri niin antaa "väärän" lämpötilan.
Mutta korjatkaa jos olen väärässä niin menen heti sellaisen ostamaan. Kertokaa myös mikä malli!

joo, toi korvakuumemittari on aika uskomaton laite... töissä sitä käytetään välillä lapsilla ja voi välillä antaa oikeasta korvasta 37. ja vasemmasta 38. ja me emme siihen mittariin luota ja siiitä on tehty jotain tutkimusta ja todettu samoja vikoja... joten en suosittele...

meidän äitee on sairaanhoitaja ja sanoi että korvamittarin kanssa tulee enenpi vääriä lukemia. sen kanssa kun pitää olla tosi tarkka että mittaa oikeasta kohdasta jne moni asia vaikuttaa.

täällä ei myöskään esim terkkulaan jos menee päivystykseen lapsen kanssa jolla on kuumetta niin lääkäri mittauttaa pepusta uudelleen jos on korvamittarilla mitannut kotona.. :/

Kiitoksia mielipiteistä! Neuvolassa kanssa tyrmättiin korvakuumemittari juuri sen virheellisyyden takia (pieneltä kuulemma saa ainoastaan peräaukosta oikean lämmön...)..
Toiset vain niin suosittelee (jopa apteekissa), joten ajattelin pääseväni "helpolla" mahdollisissa kuumemittauksissa sen kanssa.
TÄytyypä vielä miettiä.

Meille hankittiin esikoiselle myös korvakuumemittari ja maksettiin paljon. Tähän mennessä mamma ei ainakaan ole osannut sitä oikein käyttää pikkuiselle. Meillä on mitattu digitaalisella ihan kainolosta ja oikeita tuloksia on saatu (ainakin tässä luulossa ollaan). Synnärillä aikoinaan mitattiin myös kainalosta. Meillä rauhallinen pikkuinen, niin on ainakin tähän päivään mennessä onnistunut hyvin. Itseänikään ei houkuttele mittarin tunkeminen kenenkään peppuun.

Mun sisko sai esikoiselleen korva kuumemittarin... ja sanoi mulle että elä ikinä osta tällasta!!! sillä ei tee mitään. kun mittaa niin toisesta korvasta saatat saada asteen erolla lämmön kun toisesta... mistä sitä sitten tietää mikä se oikee lämpö on.... kyllä normaali digitaali mittari on paras ja luotettavin jos lapsen lämpöä pitää mitata.... Jos ei meinaa pysyä paikallaan kun mittaa niin miks ei vois mitata vaikka sillon kun lapsi nukkuu??? no, mä tässä vasta esikoista odottelen joten ei oo omakohtasta kokemusta, mutta kunhan vaan kävi mielessä.... :snotty:
-äippä ja rv 30+6

minä taas olen korvakuumemittarin puolesta.. meillä on hyvin toiminut ja opettelulla lukemat täysin luotettavia. se on totta että saattaa antaa eri tulokset eri korvasta, mutta kun opettelee mittaamaan OIKEIN, virhelukemilta välttyy. ja meidän reilu 1v neiti suorastaan tykkää kuumeen mittaamisesta! ja lisäksi lääkärin on helppo kurkata korviin, kuin kuumetta mittaisi :)

Kyllä varmimman tuloksen saat digitaalisella mittarilla.menin halpaan ja ostin n. vuosi sitten korvakuumemittarin,mutta tosi pettynyt olen,rahat menivät täysin hukkaan! Se antaa todella epäluotettavia tuloksia.ja mistäs varmasti tiedät,koska se on oikeassa kohdassa,siinähän jo lapsikin hermostuu,kun aikansa korvaan sörkkii..Olen harkinnut otsakuumemittaria,mutta pelkään,että lopputulos on sama..
Eikä se nyt niin KAUHEAA oo niitä suppoja laittaa,taitaa olla itsessä vika,jos ei ilkeä laittaa....

Mainostan taas otsakuumemittaria, jota esiteltiin Lapsi 2005 -messuilla (merkkiä en tietenkään muista...) Sitä ei edes painettu otsaa vasten, vaan infrapuna tms. mittasi lämmön ihan sekunnin murto-osassa. Otsan lämpö oli vielä suhteutettu peräsuolen lämpöön, joten mittarin antama lukema on verrannollinen peräsuolesta saadun tuloksen kanssa. Saattaa tietenkin olla, että ulkoiset tekijät vaikuttavat jonkin verran otsan lämpötilaan, mutta mittari vaikutti silti niin kätevältä, että ostaisin sen heti ellei kaapissa olisi suht uutta korvakuumemittaria. Hintaa mittarilla oli n. 60 euroa. Yölläkin mittaaminen onnistuisi niin helposti, korvasta mitattaessa tyttö heräisi taatusti. Ja hereillä tarvitsee olla toinen pitelemässä kiinni ja toinen mittaamassa, ja tulos on paljon tekniikasta (ja säkästä ja vaikusta jne) kiinni.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2005 klo 23:23 Äiti -65 kirjoitti:
Eikä se nyt niin KAUHEAA oo niitä suppoja laittaa,taitaa olla itsessä vika,jos ei ilkeä laittaa....

No minussa on varmaan se vika, etten haluaisi omaan peppuunikaan mitään työnnettävän, joten en työnnä lapsienikaan. Se on vain periaatekysymys. Äitini oli kerran laittanut keskimmäisellemme supon ja se oli ollut todella kamala kokemus lapsellemme. Ei ikinä enää.

Meillä korvakuumemittari todellakin toimii! Olen hyvin oppinut lukemaan pienetkin lämmönvaihtelut lapsiltamme. Kyllä hinta on maksettu 5 vuodessa reilusti takaisin ja tosiaan (kuten joku mainitsi) - korviinkin on lääkärin annettu helposti kurkistaa, kun mittariin on totuttu. Lapsista kuumeen mittaaminen on vain hauskaa.

Eiks ole sellanne tutti-mittarikin?
Onko se mistään kotosin?

En aio itse korvakuumemittaria hankkia.
On pärjätty hyvin ilman sitäkin ja jo sillo ku ite olen lapsi ollut.

Siitä tulee hankalaa jos sen tekee hankalaksi.

minä olen kanssa sitä mieltä että korvakuume mittari on ihan tyhjänpäiväinen vempain.enkä kyllä ymmärrä että miten voi olla niin vastenmielistä mitata pyllystä ja laittaa suppo,joillakin lapsilla on sairauksia että lääkkeen anto onnistuu vain ja ainoastaan suppona.eli ei se niin pahaa voi olla,sehän helpottaa lapsen oloa!!kukin tyylillään mutta ei siinä pitäis mitään pahaa olla.luonnollinen asia

Yhteistyössä