Korvaakohan vakuutus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Tyttö tuli reissusta ihan uuden matkalaukun kanssa. Sinne oli hajonnut kaksi isoa purkkia mozzarellajuustoa ja laukku sisältä ihan märkä. Taitaa jäädä kamala hajukin siitä. Mietin että korvaakohan vakuutus...

Selviää varmaan vain soittamalla vakuutusyhtiöön, vakuutuksissa kun on erilaisia ehtoja riippuen vakuutuksesta ja yhtiöstä. Onko kuinka kallis laukku? Omavastuu on jo aika iso, joten saisitko edes paljoa korvauksia? Onko laukkua heitelty esim lentokentällä, sieltäkin voi kysyä.

Vahinkoja vartenhan ne vakuutukset on.

[QUOTE="mie";28361579]Laukku on ihan uusi, maksoi 350€ ja vakuutus on tytöllä ilman omavastuuta. Kysyn maanantaina vakuutusyhtiöstä.[/QUOTE]

Katsoin oman vakuutukseni ehtoja ja siellä sanottiin suojeluohjeissa, että nesteet tulee pakata niin, etteivät ne voi vahingoittaa matkatavaroita. Voisin kuvitella, ettei vakuutukseni korvaisi laukulle tapahtunutta vahinkoa, jos olen itse pakannut nesteesessä olevaa mozzarellaa muovipussissa laukkuuni ja pussi rikkoutuu. En ole niin ollen suojannut tavaroitani tarvittavalla tavalla ja korvaus evättäisiin.

[QUOTE="vieras";28361628]Katsoin oman vakuutukseni ehtoja ja siellä sanottiin suojeluohjeissa, että nesteet tulee pakata niin, etteivät ne voi vahingoittaa matkatavaroita. Voisin kuvitella, ettei vakuutukseni korvaisi laukulle tapahtunutta vahinkoa, jos olen itse pakannut nesteesessä olevaa mozzarellaa muovipussissa laukkuuni ja pussi rikkoutuu. En ole niin ollen suojannut tavaroitani tarvittavalla tavalla ja korvaus evättäisiin.[/QUOTE]

Ja siis tuohan tarkoittaa sitä, että ellei nesteitä voi pakata turvallisesti, niitä ei myöskään kuljeteta matkalaukussa, tai se tehdään omalla riskillä.

[QUOTE="vieras";28361628]Katsoin oman vakuutukseni ehtoja ja siellä sanottiin suojeluohjeissa, että nesteet tulee pakata niin, etteivät ne voi vahingoittaa matkatavaroita. Voisin kuvitella, ettei vakuutukseni korvaisi laukulle tapahtunutta vahinkoa, jos olen itse pakannut nesteesessä olevaa mozzarellaa muovipussissa laukkuuni ja pussi rikkoutuu. En ole niin ollen suojannut tavaroitani tarvittavalla tavalla ja korvaus evättäisiin.[/QUOTE]

Nehän oli purkissa :C/

[QUOTE="piipi";28361646]Nehän oli purkissa :C/[/QUOTE]

Joo, ne ovat yleensä sellaisia purkkeja, jotka ovat muovia ja niissä on kuumahitsattu ohut muovikansi. Ei sellaisia voi turvallisesti kuljettaa matkalaukussa, sama kuin laittaisit kermviilipurkin laukkuun ja sitten olisit ihmeissäsi, että oho, se on mennyt matkan aikana rikki.

Yhteistyössä