Korvaakohan lapsen sairaskuluvakuutus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei hajuakaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten tuo laaserilla positaminen toimii ja sopiiko millaisille luomille? Itteä ei veitsellä silpominen ja tikit innostais, varsinki ku on kasvoissa ja kaulalla myös poistettavaa. Sen tiiän, että jäädyttää noita mun luomia ei voi.

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Miten tuo laaserilla positaminen toimii ja sopiiko millaisille luomille? Itteä ei veitsellä silpominen ja tikit innostais, varsinki ku on kasvoissa ja kaulalla myös poistettavaa. Sen tiiän, että jäädyttää noita mun luomia ei voi.

Multa on itseltä poistettu muutama luomi kasvoista laserilla ja hieno homma on... Paikallispuudutus pistetään ja laserilla poltetaan pois, parista isosta luomesta jäi pieni arpi (saa meikillä helposti piiloon) ja muista ei mitään jälkeä.
Laseroinnin jälkeen tuli pariksi viikoksi luomen kokoinen rupi.
Multa poistettiin 8 luomea ja maksoi n.280e (ja konsultointikäynti ihotautilääkärille ois ollu vajaan satkun mutta meni työterveyden piikkiin)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luomi ei ole sairaus. Tulipa taas pari turhisvastausta turhisnaisilta.

Mutta luomessahan vois olla sairaus (melanooma), hyvähän nuo olis poistaa varsinkin kun paljon on tullut.

Mun mielestä se määräkään ei ratkase, vaan se millasia ne on... Jos ne vaikka kasvaa yllättäen tai vaihtaa väriä, hankautuvat tai muuten ovat haittana (muuten ku ulkonäöllisesti). Itelläni yks kasvoissa ja kaulalla oleva on just sellasia raskausaikana tuplaantuneita ja se kaulalla oleva hankautuukin välillä. Kaks isompaa on hankalassa paikassa, herkästi vaatteen hankaamina ja sheivauksenkin osalta pahasti vaaravyöhykkeellä. Ne myös tuplaantuneet raskausaikana. Niin kauan ne ei mua haitannu, kun pysyivät ehjinä ja entisessä koossaan.

Tietysti jos jotakuta joku luomi ulkonäöllisesti häiritsee, niin voihan sen poistaa. (Ei toi mun naamassa olevakaan enää mikään kauneuspilkku ole :/) Sellasia ei vaan vakuutukset korvaa, vaan menee omasta pussista. Sitä en tiedä miten korvausasioissa menetellään, jos luomi on kasvanu / muuttanu väriä tms minkä takia luomi suositellaan poistattamaan.

Tehäänkö noita laaserointeja myös kunnallisella vai pitääkö mennä yksityiselle?

Yhteistyössä