Korotettu vammaistuki!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos lääkärin lausunnossa suositellaan korotettua vammaistukea niin kuinka todenäköistä on että kela sen myöntää, onko jollain kokemuksia...ite luulin että ollaan oikeutettuja hakemaan sitä perusrahaa, mutta lääkärinlausunnossa oli että suosittaa sitä korotettua....

ei välttämättä riitä jos lääkäri kirjoittaa suosituksen,mutta esim terapioiden takia tarvitaan korotettu.. kun teet hakemusta niin kirjoita kaikki ongelmat siihen hakemukseen.perustele kunnolla niin saattaa tulla korotettukin

Yleensä se menee niin, että jos Kelalla on jotain syytä tai edes sen tapaista mahdollisuutta olla myöntämättä korotettua, niin perustuki tulee. Lääkäri voi suositella, mutta Kela sen kuitenkin päättää...Riippuu varmasti paljon myös sairaudesta, jonka vuoksi tukea haetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Lapsi muutenkin vaikeasti hoidettava ja normaalielämää rajoittava (vaikka sitä on vaikea myöntää vanhempien) mutta voimmeko saada korotettua vammaistukea?

Noilla perustein luulis kyllä...meillä poika 3½ v dysfasialapsi enkä koe sitä niin erityislapseksi ja olin yllättynyt jo ihan siitä että hänestä saa ylipäätään tai on mahdollista hakea jotain tukea...ja perustukeen ajattelin meillä mahkuja olevan mutta että korotettuunkin....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Lapsi muutenkin vaikeasti hoidettava ja normaalielämää rajoittava (vaikka sitä on vaikea myöntää vanhempien) mutta voimmeko saada korotettua vammaistukea?

Noilla perustein luulis kyllä...meillä poika 3½ v dysfasialapsi enkä koe sitä niin erityislapseksi ja olin yllättynyt jo ihan siitä että hänestä saa ylipäätään tai on mahdollista hakea jotain tukea...ja perustukeen ajattelin meillä mahkuja olevan mutta että korotettuunkin....

Saa puhe/toimintaterapiaa, on myös ad/hd tarkkailussa jne. LApsen ominaisuudet rajoittaa tavallista elämää aika paljon vaikka pyrimme toki elämään normaalisti. Mietin vaan kun ensi kuussa tehdään lääkärin kanssa noin vammaistuki-anomukset että haetaanko alinta vai korotettua. T. olen lapsen kanssa kotona, koska iso pk-ryhmä ei tue lasta.

Oletteko saanut kaiken tekstin mahtumaan siihen hakemukseen vai oletteko laittanut erillisen paperin mukaan johon olette kirjoittanut lisää? Mulla ei kaikki teksti makdu hakemukseen :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Oletteko saanut kaiken tekstin mahtumaan siihen hakemukseen vai oletteko laittanut erillisen paperin mukaan johon olette kirjoittanut lisää? Mulla ei kaikki teksti makdu hakemukseen :ashamed:

ei siihen hakemukseen mitään mahdu. Itse olen tehnyt erillisen
selvityksen joka kerta n. 1-2 arkkia yleensä...

Ei pelkkä terapia tarkoita automaattisesti korotettu vammaistukea, noi eri asteisten tukien ehdot on jossain lueteltukin, esim. kuinka usein terapiaa, kuinka paljon tarvitsee apua jne. Ja eri kohdissa ihan sanottu päivittäin, 2 krt/vko jne.
Mä olen saanut alinta tukea molemmista pojista, toisella luki ihan päätöksessäkin että myönnetään terapian ajaksi. Toisella tuki jatkunut vuosia, olipa terapiaa tai ei.

tässä lyhyesti meijän stoorit, tytölle suositeltiin korotettua vammaistukea-sai alempaa vammaistukea ei kuntoutuksia ym,oli perustelu. pojalle suositeltiin sitä pienintä vammaistukea kela katsoi että hoidoista/terapiasta ja sairaudesta niin paljon rasitteita että sai korotettua vammaistukea

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:

ei siihen hakemukseen mitään mahdu. Itse olen tehnyt erillisen
selvityksen joka kerta n. 1-2 arkkia yleensä...

Joo ei tosiaan mahdu! Täytyy siis kolmas hakemus vielä täyttää. kaks oon jo täyttänyt ja yrittänyt kirjottaa pienemmällä. Mä laitan kans toiselle paperille siis :)

Yhteistyössä