Kelan vammaistuki ja lääkekuitit.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ääääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ääääh

Vieras
Eli haimme kelan vammaistukea mm. protopic-voiteelle. Ensin se hylättiin, vedoten erilaisiin porsaanreikiin. Hylätyssä päätöksessä luki, että kun lääke on päivittäin säännöllisessä käytössä niin sitten olemme oikeutettuja tukeen. Sitten seuraavalla lääkärikäynnillä lääkkeestä tuli ns. arkipäivää meille, eli aamuin illoin jatkuvasti. Laitoin toisen hakemuksen, jossa oli lääkärin lausunnossa selkeä ilmoitus että lääke päivittäisessä käytössä ym. Nyt minulta pyydettiin kuitit ostamistani lääkkeistä??? Eihän minulla ole kuitteja lääkeostoksista enää jäljellä, kun lääkkeet ostettu yhdessä köntissä toukokuussa. Minkä ihmeen takia he haluavat lääkkeistä kuitit? Todisteena että lääkäri on todella määrännyr ko. lääkkeet, vai eikö kelan asiantuntijalääkäri osaa konetta käyttää ja nähdä lääkkeen hinnan?? :O Tää on vaan mulle niin uutta ja vierasta.

jos olet ostanut reseptillä pyydä apteekista lääkelista tms. en nyt muista millä nimellä se on, mutta siinä näkee lääkkeen nimi, ostopäivä ja määrät jne. sen toimitat kelalle, saat palautuksen jo ostamistasi lääkkeistä. Ainakin niistä jotka ostettu jo päivittäiseen käyttöön.

Mulle joskus Kelassa sanottiin tuosta kuittien vaatimisen syystä, että niistä näkee sitten onko oikeasti itse ostettu. :D Eli jos olisit saanut toimeentulotukea, niin silloin kai sossu laittaa kuittiin jonkin merkinnän? Ei pysty huijaan siis, että ensin itse maksanut ja sitten sossu jälkikäteen.. Koska silloin Kela ei hyväksy sellaista kuluna.
Mun piti aikoinaan todistaa edelliseltä vuodelta asti, etten ole saanut toimeentulotukea. Koska olin joskus vuosia sitten kyllä saanut..

Yhteistyössä