Tämän olen saanut valitettavasti todistaa suvun varttuneissa (60+) miehissä ja heidän samanikäisissä kavereissaan. Haluaisin kuulla teidän muiden kokemuksia ja näkemyksiä.
Kolesterolilääkitys aiheuttaa monilla lihaskipuja ja sen takia he eivät halua liikkua enää ja syöksykierre alaspäin alkaa siitäeiköhän tuo johtu muustakin. suurin syy taitaa olla vähäinen liikunta
Eiköhän tuo kulje vähän kasi-kädessä, kun painoa tulee lisää niin liikkuminen on vaikeampaa ja mitä vaikeampaa liikkuminen on niin on myös helpompi lisätä painoa. Jne.eiköhän tuo johtu muustakin. suurin syy taitaa olla vähäinen liikunta
No sitten et ole tavannut minua joka olen syksyllä 67 vuotias ja ketterä kuin mikä (lähes teiniluokkaa) ja @Algoma lle tiedoksi mikä on tekosyy lihoa vaikka ikää tuee lisää?Olen nainen +60 ja syönyt kolesterolilääkkeitä neljä vuotta. Simvastatiinilla aloitettiin mutta tuli suonenvetoja ja säärikipua. Lääke vaihdettiin Rosuvastatiiniin ja on sopinut paremmin. Miehellä on käytössä Atrovastatin, josta alkuun 40 mutta pudotettiin 20 ja on sopinut hänelle hyvin.
Valitettavasti se kankeus kehossa on iän tuomaa vaikka olisit alle 60 vuotiaana ollut kuinka vetreä ja liikkunut paljon niin tiedän kokemuksesta kun olen ollut liikunnanohjaaja.
tällainen oravanpyörä siitä helposti syntyy. ja noista kolesterolilääkkeistä hirveen paljon puhutaan. ei oikeen enää tiedä että mitä pitäs tehdä. tuntuu että teki niin tai näin on aina väärin päin.Eiköhän tuo kulje vähän kasi-kädessä, kun painoa tulee lisää niin liikkuminen on vaikeampaa ja mitä vaikeampaa liikkuminen on niin on myös helpompi lisätä painoa. Jne.
Olen kyllä tavannut kaltaisiasi tehomiehiä, jotka käyvät suunnistamassa, hiihtämässä, pelaamassa tennistä jne. Se on hieno juttu jos on saanut lahjaksi hyvän terveyden.No sitten et ole tavannut minua joka olen syksyllä 67 vuotias ja ketterä kuin mikä (lähes teiniluokkaa) ja @Algoma lle tiedoksi mikä on tekosyy lihoa vaikka ikää tuee lisää?
Muista terveellinen ravinto ja liikunta, ihan positiivisena vinkkinä vaan sinulle
Itseasiassa mieheni on ikäisesi ja erittäin hyvässä kunnossa. Nuoruudessaan huippukuntoinen (virka edellytti) ja sieltä kuntopohjasta ammentaa edelleen hyvinvointia.Olen kyllä tavannut kaltaisiasi tehomiehiä, jotka käyvät suunnistamassa, hiihtämässä, pelaamassa tennistä jne. Se on hieno juttu jos on saanut lahjaksi hyvän terveyden.
Kai jokaisella lääkkeellä on myös haittavaikutuksensa.tällainen oravanpyörä siitä helposti syntyy. ja noista kolesterolilääkkeistä hirveen paljon puhutaan. ei oikeen enää tiedä että mitä pitäs tehdä. tuntuu että teki niin tai näin on aina väärin päin.
kyllähän kaikilla lääkkeillä on haittavaikutuksensa ja sitten se että aina ei kaikkee tietoo lääkkeestä saa mitä pitäs. esim. olen syönyt useita vuosia yhtä lääkettä. ennen kuin varmaseutti kysy, että onko B-vitamiinia vielä vai laitetaanko sekin. siinä selvisi, että lääke vie tai syö tuon vitamiinin ja sitä pitää käyttää sitten päivittäin jotta tasapaino elimistössä sailyisiKai jokaisella lääkkeellä on myös haittavaikutuksensa.
(Viestisi oli hyvin runollinen)
Olen saman painoinen kuin 30v. En ole lihonut. Syön kotiruokaa, valmistan ruokani itse.No sitten et ole tavannut minua joka olen syksyllä 67 vuotias ja ketterä kuin mikä (lähes teiniluokkaa) ja @Algoma lle tiedoksi mikä on tekosyy lihoa vaikka ikää tuee lisää?
Muista terveellinen ravinto ja liikunta, ihan positiivisena vinkkinä vaan sinulle
Kiitokset kehuista. Pelaan ja liikun luonnossa kyllä. Minulla on 2 v nuorempi ja 3 v vanhempi veli jotka ovat köntyksiä minuun verrattuna, ainakin nuorempi syö kolesterolilääkkeitä ( vaikka naapurin terveydenhoitaja oli rankasti varoitellut niistä yli 10 v sitten) ja vanhempi jotain muuta, verenpaineeseen kai. Minä en tarvitse mitään koska olen elänyt terveellistä elämää ja käytän hillityn hallitusti joitain lisäravinteita (vitamiineja ja hivenaineita) ja olen myös koronarokottamaton ja säilynyt terveenä edelleenkin. Kaikkitin tietämäni rokotetut ovat sairastuneet koronaanOlen kyllä tavannut kaltaisiasi tehomiehiä, jotka käyvät suunnistamassa, hiihtämässä, pelaamassa tennistä jne. Se on hieno juttu jos on saanut lahjaksi hyvän terveyden.
Minä olen se 66 v ja valitettavasti olen 6 kg kevyempi kuin 30 vuotta sittenOlen saman painoinen kuin 30v. En ole lihonut. Syön kotiruokaa, valmistan ruokani itse.
Mutta lienet huomannut että he ovat fyysisesti hyvässä kunnossa ja hyvin terveitä. Osaan lukea rivien välistä että sinulla on kyllä rankasti ylipainoa ja siksi olet katkera heilleHassua mutta on olemassa miehiä, jotka ovat ulkoisesti koko elämänsä kuivan kesän oravien näköisiä eli kuivan kälpäköitä.
Ei ole ollut koskaan ylipainoa enkä ole katkera vaan on ainoastaan toteamus näistä tietyntyyppisistä miehistä.Mutta lienet huomannut että he ovat fyysisesti hyvässä kunnossa ja hyvin terveitä. Osaan lukea rivien välistä että sinulla on kyllä rankasti ylipainoa ja siksi olet katkera heille
Vihaatko miehiä jotka ovat pienempiä kuin muut ja yleensä terveempiä kuin enemmistö, eli läskipossutEi ole ollut koskaan ylipainoa enkä ole katkera vaan on ainoastaan toteamus näistä tietyntyyppisistä miehistä.
En suinkaan mutta olen 180 cm nainen (74kg) ja jos mies on kovin pieni ja hentoinen niin koen itse olevani varsinainen amatsoni. Mieheni on 185, poikani 196, isäni 186, serkkuni 186.... ympärilläni on siis suhteellisen "isoja" miehiä mutta hyväkuntoisia normaalipainoisia.Vihaatko miehiä jotka ovat pienempiä kuin muut ja yleensä terveempiä kuin enemmistö, eli läskipossut
Kaupallinen yhteistyö: Semper
Voiko lapselle tarjota mausteista ruokaa? Testaa tietämyksesi ja voita Scoot & Ride -potkupyörä!