Korkea kolesteroli ja statiinilääkityksen haittavaikutukset, onko kokemuksia? Nehän tekee ihmisistä esim. onnettoman kankeita köntyksiä!

No mun mies on nyt syönyt pari vuotta noita ja on se hiton paljon paremmassa kunnossa kuin mitä oli ennen pallolaajennusta.

Toivottavasti lääkitys auttaa eikä seuraavaa tarvitse tehdä.


Ja mies on meidän työpaikan vanhimpia mutta silti ehdottomasti vahvin ja muutoinkin hyväkuntoisimmasta päästä. Työ on fyysistä, vähintään kerran viikossa joku ohikävelevä lausahtaa "ei ton jälkeen tarvitse enää punttisalille mennä".

Tykkään! Kolesterolilääkkeet ovat nerokkaita! <3
 
vierailija
Olen nainen +60 ja syönyt kolesterolilääkkeitä neljä vuotta. Simvastatiinilla aloitettiin mutta tuli suonenvetoja ja säärikipua. Lääke vaihdettiin Rosuvastatiiniin ja on sopinut paremmin. Miehellä on käytössä Atrovastatin, josta alkuun 40 mutta pudotettiin 20 ja on sopinut hänelle hyvin.
Valitettavasti se kankeus kehossa on iän tuomaa vaikka olisit alle 60 vuotiaana ollut kuinka vetreä ja liikkunut paljon niin tiedän kokemuksesta kun olen ollut liikunnanohjaaja.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
vierailija
Olen nainen +60 ja syönyt kolesterolilääkkeitä neljä vuotta. Simvastatiinilla aloitettiin mutta tuli suonenvetoja ja säärikipua. Lääke vaihdettiin Rosuvastatiiniin ja on sopinut paremmin. Miehellä on käytössä Atrovastatin, josta alkuun 40 mutta pudotettiin 20 ja on sopinut hänelle hyvin.
Valitettavasti se kankeus kehossa on iän tuomaa vaikka olisit alle 60 vuotiaana ollut kuinka vetreä ja liikkunut paljon niin tiedän kokemuksesta kun olen ollut liikunnanohjaaja.
No sitten et ole tavannut minua joka olen syksyllä 67 vuotias ja ketterä kuin mikä (lähes teiniluokkaa) ja @Algoma lle tiedoksi mikä on tekosyy lihoa vaikka ikää tuee lisää?

Muista terveellinen ravinto ja liikunta, ihan positiivisena vinkkinä vaan sinulle
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Eiköhän tuo kulje vähän kasi-kädessä, kun painoa tulee lisää niin liikkuminen on vaikeampaa ja mitä vaikeampaa liikkuminen on niin on myös helpompi lisätä painoa. Jne.
tällainen oravanpyörä siitä helposti syntyy. ja noista kolesterolilääkkeistä hirveen paljon puhutaan. ei oikeen enää tiedä että mitä pitäs tehdä. tuntuu että teki niin tai näin on aina väärin päin.
 
vierailija
Kun ikää tulee niin lihasvoima hupenee, nivelten liikkuvuus heikkenee, kulumat ja nivelrikot alkavat vaivata, fyysinen jaksamien vähenee ja vauhti alkaa vääjäämättä hidastumaan vaikka aivoissa mentäisiin 5G teholla.
 
vierailija
No sitten et ole tavannut minua joka olen syksyllä 67 vuotias ja ketterä kuin mikä (lähes teiniluokkaa) ja @Algoma lle tiedoksi mikä on tekosyy lihoa vaikka ikää tuee lisää?

Muista terveellinen ravinto ja liikunta, ihan positiivisena vinkkinä vaan sinulle
Olen kyllä tavannut kaltaisiasi tehomiehiä, jotka käyvät suunnistamassa, hiihtämässä, pelaamassa tennistä jne. Se on hieno juttu jos on saanut lahjaksi hyvän terveyden.
 
vierailija
Olen kyllä tavannut kaltaisiasi tehomiehiä, jotka käyvät suunnistamassa, hiihtämässä, pelaamassa tennistä jne. Se on hieno juttu jos on saanut lahjaksi hyvän terveyden.
Itseasiassa mieheni on ikäisesi ja erittäin hyvässä kunnossa. Nuoruudessaan huippukuntoinen (virka edellytti) ja sieltä kuntopohjasta ammentaa edelleen hyvinvointia.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Kai jokaisella lääkkeellä on myös haittavaikutuksensa.

(Viestisi oli hyvin runollinen)
kyllähän kaikilla lääkkeillä on haittavaikutuksensa ja sitten se että aina ei kaikkee tietoo lääkkeestä saa mitä pitäs. esim. olen syönyt useita vuosia yhtä lääkettä. ennen kuin varmaseutti kysy, että onko B-vitamiinia vielä vai laitetaanko sekin. siinä selvisi, että lääke vie tai syö tuon vitamiinin ja sitä pitää käyttää sitten päivittäin jotta tasapaino elimistössä sailyisi
 
  • Tykkää
Reactions: Algoma
vierailija
Olen kyllä tavannut kaltaisiasi tehomiehiä, jotka käyvät suunnistamassa, hiihtämässä, pelaamassa tennistä jne. Se on hieno juttu jos on saanut lahjaksi hyvän terveyden.
Kiitokset kehuista. Pelaan ja liikun luonnossa kyllä. Minulla on 2 v nuorempi ja 3 v vanhempi veli jotka ovat köntyksiä minuun verrattuna, ainakin nuorempi syö kolesterolilääkkeitä ( vaikka naapurin terveydenhoitaja oli rankasti varoitellut niistä yli 10 v sitten) ja vanhempi jotain muuta, verenpaineeseen kai. Minä en tarvitse mitään koska olen elänyt terveellistä elämää ja käytän hillityn hallitusti joitain lisäravinteita (vitamiineja ja hivenaineita) ja olen myös koronarokottamaton ja säilynyt terveenä edelleenkin. Kaikkitin tietämäni rokotetut ovat sairastuneet koronaan
 
vierailija
Toisaalta poimittu kommentti
—————-

-Kolesterolilääkkeiden on todettu aiheuttavan runsaasti haittavailutuksia, etenkin vanhuksille. Haitat kohdistuvat erityisesti lihaskudokseen. Esimerkiksi statiinit vaurioittavat lihaskudoksen voimalaitoksia, mitokondrioita, mikä johtaa lihaskudoksen kalsiumpitoisuuden lisääntymiseen.

Tällöin luurankolihas, sydänlihas ja valtimon seinämät kalkkeutuvat ja samalla syntyy lihaskudoksen insuliiniresistenssi. Se puolestaan lisää II-tyypin diabeteksen riskiä.

Valtimon mitokondrioiden vaurioituminen ja valtimon kalsiumin lisääntyminen on hyvin tuhoisaa. Mitä enemmän valtimon kalsium lisääntyy, sitä nopeammin sepelvaltimotauti etenee.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/Suomalainen_ravitsemuspolitiikka.htm
 
vierailija
Suomi24:



Totta. Minullekin lääkäri heitti vain lonkalta 80 mg/pv. Jalat kangistuivat. Kävelin kuin ankka.

Meikussa elvytetty ja pallolaajennettu tuttava ihmetteli hoitaneelle lääkärille, että mitä hyötyä kolest.lääkkeistä on kun suonet kuitenkin menee tukkoon. Lääkärin vastaus oli, että ei sitä kukaan tiedä millainen tilanne olisi, jos niitä ei olisi syönyt.

Vastuu on kuulijalla.
 
vierailija
[QUOTE t: 34058875"]
Suomi24:



Totta. Minullekin lääkäri heitti vain lonkalta 80 mg/pv. Jalat kangistuivat. Kävelin kuin ankka.

Meikussa elvytetty ja pallolaajennettu tuttava ihmetteli hoitaneelle lääkärille, että mitä hyötyä kolest.lääkkeistä on kun suonet kuitenkin menee tukkoon. Lääkärin vastaus oli, että ei sitä kukaan tiedä millainen tilanne olisi, jos niitä ei olisi syönyt.

Vastuu on kuulijalla.
[/QUOTE]
Eikö pallolaajennusta tehdä ilman niitä?
 
vierailija
Kolestrolilääkkeet ovat tehty vain rahastus tarkoituksella. Googleta suuri kolestroli huijaus, niin näet kuinka lääketeollisuus rahastaa ja keksii ihmisille kaikenlaisia "sairauksia". Muitakin sivuvaikutuksia kolestroli lääkkeillä on, kuten aiheuttaa impotenssia, hiustenlähtöä, erilaisia luukipuja ja lihasten surkastumista.
Hyödystä voi olla montaa mieltä, mutta tosiasia on, että 90 % sydänkohtauksen saaneilla on matala kolestroli, korkea kolestroli siis suojaa sydäreiltä.
 
vierailija
Vihaatko miehiä jotka ovat pienempiä kuin muut ja yleensä terveempiä kuin enemmistö, eli läskipossut
En suinkaan mutta olen 180 cm nainen (74kg) ja jos mies on kovin pieni ja hentoinen niin koen itse olevani varsinainen amatsoni. Mieheni on 185, poikani 196, isäni 186, serkkuni 186.... ympärilläni on siis suhteellisen "isoja" miehiä mutta hyväkuntoisia normaalipainoisia.
 

Yhteistyössä