vierailija
Voiko korkealla FSH-arvolla tulla raskaaksi? Kertokaa kokemuksia. Verikokeen tulokset löivät elämän pirstaleiksi (FSH 26.5).
Ja tosiaan en ole ainakaan tunnistanut vaihdevuosioireita, kierto on aika säännöllinen 25-27, muutaman päivän ajoittaisin heitoin. Mieliala vaihtelee välillä todella paljon mutta sitä se on tehnyt oikeastaan aina, ei tosin näin pahasti ehkä. Samoin yöllä on välillä hiki mutta en tiedä olisiko muutenkin..?Kiitos vastauksista ja kannustuksesta. <3 Täytän 39 tänä vuonna, yli vuosi ollaan yritetty aktiivisesti ja tutkimukset nyt alussa. Myös LH oli korkea (14 ja risat muistaakseni). TSH ja prolaktaani normaalit.
Ultrattiin aiemmin ja silloin kokenut gyne sanoi ultran perusteella munasolutilanteen näyttävän normaalilta minun ikäiselleni.
Voikohan stressi ja uni vaikuttaa tähän(kin) hormoniin? Olen ollut todella surullinen ja toivoton tähän lapsettomuusasiaan liittyen jo aika pitkään, viikonloppukin meni lähinnä itkiessä...
Kiitos. <3 Ultra tehtiin siis ensimmäisellä käynnillä, jolloin verikokeita ei ollut vielä otettu. Munasolujen laatuhan ei ultrassa kai mitenkään näy ja tuo fsh-luku on kaikkien lähteiden mukaan todella surkea, niin pelottaa päästäänkö edes etenemään hoidoissa vai tyssääkö koko homma tuohon. :'(Yleensä se ultraus kertoo jo paljon tilanteesta kropassa, koska verikokeisiin vaikuttaa niin monet asiat, sillä ihminenhän on kokonaisuus. Jos lääkäri oli sitä mieltä, että kaikki näytti olevan ihan kunnossa, yritä luottaa siihen. Olette vasta lapsettomuuspolun alussa, teillä on paljon vielä toivoa jäljellä <3
Ei mitattu AMH-arvoa. Labraan mennessäni sain hirmuisen nivaskan koeputkitarroja käteen ja mielestäni yhdessä luki AMH, mutta sitä eikä siihen lähetettäkään näy Omakannassa. Otin sairaalaan yhteyttä saadakseni puhelinajan lääkärille, hoitaja lupasi pyytää kommentit lääkäriltä. Kirjeessä varmaan tulee joten sitä odotellessa...Mitattiinko sinulta myös amh-arvo? Itselleni lääkäri sanoi aikoinaan, että sillä on enemmän merkitystä.
Hienoa kuulla ja onneksi olkoon! Itsellä samankaltainen tilanne FSH:n kanssa, lukemat myös korkeat ja olemme jo kolme vuotta yrittäneet. Olisi todella mielenkiintoista kuulla, minkälaisella hoidolla onnistuitte?Olen tämän ketjun aloittaja, ja nyt vastaan yli kahden vuoden takaiselle itselleni, jos joku muu samassa tilanteessa oleva tämän vaikka joskus sattuisi lukemaan: kyllä, toiveita on! Lähempänä kuin uskoisitkaan...
Hoidoissa siis edettiin, ja ne toivat meille oman aarteemme, fsh:sta viis!!
Hei,Hienoa kuulla ja onneksi olkoon! Itsellä samankaltainen tilanne FSH:n kanssa, lukemat myös korkeat ja olemme jo kolme vuotta yrittäneet. Olisi todella mielenkiintoista kuulla, minkälaisella hoidolla onnistuitte?
Kiitos paljon vastauksestasi! Minulla on ollut haasteena se, että olen reagoinut hitaasti pistettäviin hormoneihin ja sen takia IVF tulokset olleet huonoja ja hoidot venyneet pitkiksi. Olen itsekin ihan kaiken jo kokeillut akupunktiosta lisäravinteisiin. Paitsi hiilareiden karsintaa en varsinaisesti ole tehnyt, toki valkoiset sokerit ja vehnät olen jättänyt pois lähes kokonaan. Mielelläni kuulisin mitä hormonia käytettiin IVF:ssä ja minkälaisilla annoksilla (jos muistat ) ? Myös kiinnostaisi missä hoidot toteutettiin? Olemme olleet Mehiläisen Felicitaksella ja harkitsemme pitäisi katsoa muitakin paikkoja.Hei,
ensimmäisen ivf:n tuoresiirto tärppäsi ja toi meille esikoisemme. Lyhyellä kaavalla tehtiin. Eli tuohon fsh-arvoon nähden yllättävän helpolla päästiin. Toki sitten itse tein labratulosten aikaansaamassa paniikissa vaikka sun mitä, akupunktiot, vehnänorasmehut, lisäravinteet, granaattiomenamehut, hiilareiden karsinnat... Mutta lähempänä ivf:ää hölläsin, halusin yksinkertaistaa koko hommaa. Tein mielikuvaharjoituksia, kuuntelin meditaatioita, rukoilin paljon.
Voin kirjoitella vielä enemmän noista omista valinnoistani, jos kiinnostaa.
Heips!Kiitos paljon vastauksestasi! Minulla on ollut haasteena se, että olen reagoinut hitaasti pistettäviin hormoneihin ja sen takia IVF tulokset olleet huonoja ja hoidot venyneet pitkiksi. Olen itsekin ihan kaiken jo kokeillut akupunktiosta lisäravinteisiin. Paitsi hiilareiden karsintaa en varsinaisesti ole tehnyt, toki valkoiset sokerit ja vehnät olen jättänyt pois lähes kokonaan. Mielelläni kuulisin mitä hormonia käytettiin IVF:ssä ja minkälaisilla annoksilla (jos muistat ) ? Myös kiinnostaisi missä hoidot toteutettiin? Olemme olleet Mehiläisen Felicitaksella ja harkitsemme pitäisi katsoa muitakin paikkoja.
Hei,Tuo hyvälaatuinen ubikinoli, mikä valmiste mielestäsi olisi hyvä? Entä ubikinoni?
Itse olen käyttänyt Hankintatukun Q10, joka oli ravintovalmentajan suositus. Lisäksi kaikki muut vitamiinit (Puhdistamo: D, B, C, foolihappo, B12, seleeni…) ja NAC, joka myös voi vaikuttaa solujen ja siittiöiden laatuun. Meillä ennuste oli max 4 solua ja yksi jaksaisi loppuun saakka, alapäässä ei mitään toimintaa ultrassa näkynyt eikä ovulaatioita, vaikka säännöllinen kierto. Ferritiini 167 ja D 120.Tuo hyvälaatuinen ubikinoli, mikä valmiste mielestäsi olisi hyvä? Entä ubikinoni?
Kiitos kun kirjoitat kokemuksiasi täällä. Itse sain tänään myös tietää että fsh-arvoni on 22 ja olen itkenyt silmät päästäni. Tämä ketju on antanut edes pienen rippeen toivoa. Kiitos.Heips!
Ohjelaput olen heittänyt menemään, mutta kävin kurkkimassa omakannasta mitä sinne oli kirjailtu. Samalla katsoin kontrolli-fsh-mittauksen tuloksen, joka otettiin tuon korkean luvun takia, ja se on näköjäön ollut "vain" päälle 13. Melkoista varianssia...
Minulla lääkkeenä oli siis Gonal-F annoksella 300 IU kahdesti päivässä. Tämä alkoi päivää vaille kahta viikkoa ennen aiottua punktiota. Sitten jarruttelemassa fyremadel, joka oli tarkoitus aloittaa 6. pistelypäivänä, mutta aloitin sen vahingossa jo viidentenä (kyllä muuten otti päähän tuolloin...). Sitä en muista, jatkuiko tämä kombo punktioon asti. Terolut sitten punktiota seuraavana päivänä.
Vaste ei lukumäärällisesti ollut mikään huikea, mutta onneksi lopputulos oli se kauan kaivattu ja odotettu. <3 Ja julkisella oltiin, KYSsissä.
Itse myös ihan epätoivon vimmalla kahmin lisäravinteita, surruuttelin vehnänorasmehua ja kokeilin vähän sitä sun tätä. Sitten tosiaan väsähdin siihen suorittamiseen ja yritin keskittyä olennaiseen. Pidin sen, mikä oli helppoa ja tuntui oikealta:
-mielen ja kehon yhteys, meditaatiot (youtubesta) ja mielikuvaharjoitukset
-rukoilu
-ei alkoholia, kofeiinia tai rasvattomia maitotuotteita
-D-vitamiini, folaatti, hyvälaatuinen ubikinoli, kalaöljy
-pyrkimys syödä monipuolisesti ravitsevaa ruokaa, kasviksia, marjoja, hyviä rasvoja
-lepo
-liikunta.
Neljä ekaa olivat helppoja, kolmessa viimeisessä tapahtui eniten lipsumista...
Suosittelen ehdottomasti tutustumaan Fertility from the Soul -youtube-kanavaan ja -nettisivuihin. Ylläpitäjä on amerikkalainen, luomusti reilusti päälle 40-vuotiaana lapsen saanut mielen ja kehon yhteyteen perehtynyt psykologian tohtori. Hänen lähestymistapansa pohjautuu tutkimuksiin ja faktoihin, ja on jotenkin ihanan myönteinen ja kannustava. Kannattaa kurkata!
Redditissä törmäsin tällaiseen linkkiin, itse en ole sen kummemmin tutustunut mutta vaikuttaa erittäin asialliselta:
Tästähän nyt oikea romaani tuli, toivottavasti edes jotain hyötyäkin olisi. Teille toivon hartaasti omaa kääröä rakastettavaksenne! <3
Minkä ikäinen olet ja otettiinko FSH kierron 2. vai 3. päivänä?Kiitos kun kirjoitat kokemuksiasi täällä. Itse sain tänään myös tietää että fsh-arvoni on 22 ja olen itkenyt silmät päästäni. Tämä ketju on antanut edes pienen rippeen toivoa. Kiitos.
Heips!
Ohjelaput olen heittänyt menemään, mutta kävin kurkkimassa omakannasta mitä sinne oli kirjailtu. Samalla katsoin kontrolli-fsh-mittauksen tuloksen, joka otettiin tuon korkean luvun takia, ja se on näköjäön ollut "vain" päälle 13. Melkoista varianssia...
Minulla lääkkeenä oli siis Gonal-F annoksella 300 IU kahdesti päivässä. Tämä alkoi päivää vaille kahta viikkoa ennen aiottua punktiota. Sitten jarruttelemassa fyremadel, joka oli tarkoitus aloittaa 6. pistelypäivänä, mutta aloitin sen vahingossa jo viidentenä (kyllä muuten otti päähän tuolloin...). Sitä en muista, jatkuiko tämä kombo punktioon asti. Terolut sitten punktiota seuraavana päivänä.
Vaste ei lukumäärällisesti ollut mikään huikea, mutta onneksi lopputulos oli se kauan kaivattu ja odotettu. <3 Ja julkisella oltiin, KYSsissä.
Itse myös ihan epätoivon vimmalla kahmin lisäravinteita, surruuttelin vehnänorasmehua ja kokeilin vähän sitä sun tätä. Sitten tosiaan väsähdin siihen suorittamiseen ja yritin keskittyä olennaiseen. Pidin sen, mikä oli helppoa ja tuntui oikealta:
-mielen ja kehon yhteys, meditaatiot (youtubesta) ja mielikuvaharjoitukset
-rukoilu
-ei alkoholia, kofeiinia tai rasvattomia maitotuotteita
-D-vitamiini, folaatti, hyvälaatuinen ubikinoli, kalaöljy
-pyrkimys syödä monipuolisesti ravitsevaa ruokaa, kasviksia, marjoja, hyviä rasvoja
-lepo
-liikunta.
Neljä ekaa olivat helppoja, kolmessa viimeisessä tapahtui eniten lipsumista...
Suosittelen ehdottomasti tutustumaan Fertility from the Soul -youtube-kanavaan ja -nettisivuihin. Ylläpitäjä on amerikkalainen, luomusti reilusti päälle 40-vuotiaana lapsen saanut mielen ja kehon yhteyteen perehtynyt psykologian tohtori. Hänen lähestymistapansa pohjautuu tutkimuksiin ja faktoihin, ja on jotenkin ihanan myönteinen ja kannustava. Kannattaa kurkata!
Redditissä törmäsin tällaiseen linkkiin, itse en ole sen kummemmin tutustunut mutta vaikuttaa erittäin asialliselta:
Tästähän nyt oikea romaani tuli, toivottavasti edes jotain hyötyäkin olisi. Teille toivon hartaasti omaa kääröä rakastettavaksenne! <3