Korkea FSH, mitään toiveita??

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kiitos vielä tästä. Sinulla on ollut näköjään selvästi isommat annokset pistoksissa. Itselläni ollut max 225 IU Gonal F tai Menopur ja joka toisena päivänä pienempi annos. No, nämä ilmeisesti katsotaan aina yksilöllisesti.
Olen teettänyt myös Dutch Cycle Mapping + Plus testit ja lisäksi saanut tukea Balance Coaching Jennika Salmelalta - näihin kyllä lämmin suositus. Saa paljon tietoa omasta kierrosta ja hormoonitasoista sekä kokonaisvaltaisesti tukevat ravinto- ja lisäravinnesuositukset, unohtamatta koko kehon ja mielen hyvinvointia.
Kiitos tuosta Youtube kanavasta, siihen jo tutustuinkin, vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Minulla tuo FSH taso on pysynyt koholla myös seurantamittauksissa. Lääkärit toisaalta eivät tunnu sitä pitävän niin merkittävänä kuin esim. AMH-tasoa.
Aika näyttää miten käy - voimia kovasti kaikille saman asian kanssa kamppaileville
Jep, minulla oli melkoisen tuju annos, mihin tosin vaikutti ilmeisesti myös ylipaino. Eräs lääkäri hieman tsempaten totesikin, että on niitä vielä isompiakin annoksia...
Maallikkona en tiedä, onko liian isosta annoksesta muuta haittaa kuin mahdollinen hyperstimulaatio, eli voiko olla muita vaikutuksia terveyteen. Ainakaan lääkityksen aikana en kokenut mitään mainittavia sivuvaikutuksia. Oletko keskustellut annoksen kasvattamisesta lääkärin kanssa?

Olin muuten kirjoittanut väärin seurantamittauksen tuloksen, se olikin päälle 15. Tästä lääkäri oli lausunut "fsh edelleen koholla fertiliteettiä ajatellen". Näistä mittauksista meni useampi kuukausi ivf:ään, joten tilanne sen aikaan ei ole tiedossa. Todella yksilöllisiähän nämä pitoisuudet ovat.

Onko sinulla nyt hoidot menossa? Paljon tsemppiä!
 

Yhteistyössä