Konemetsä

  • Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Itse reissannut kaikenmaailman festareilla ja ihan saman verran on suhteessa näkyny laittomia aineita konemetsässä kuin muillakin festeillä. Jäihän provinssissakin ihan töykee määrä porukkaa kiinni, ja olis kiva jos poliisi menis joskus noiden festien vip-alueille takavarikoimaan hienojen ihmisten kokaiinit. Konemetsässä vähemmän väkeä, joten porukoiden tsekkaaminen helpompaa kuin isommissa tapauksissa. Ja jos juhlijoita 10 000 ja huumausaineista jääny kiinni 100 niin mun matikkapäällä se on 1% koko poppoosta. Ja varmasti useempi kun prosentti suomalaisista on joskus kokeillu huumeita. Ei tuossa ainakaan minusta ole mitään huolestuttavaa.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja konemusiikin kuuntelijat narkkeja?:
Jatka miettimistä vaan ihan rauhassa...

Ja jätä ne yleistykset itsellesi.
Mähän kysyin että onko konemusiikin kuuntelijoissa enemmän narkomaaneja vai onko poliisit olleet aktiivisempia tämän tilaisuuden kanssa(eli olisiko muilla festareilla yhtäpaljon pidätyksiä jos oltaisiin niin aktiivisia silloinkin!!).

Että herneet nenusta pois!
 
mie
Sata kymmenestätuhannesta on 1 %. Eiköhän suurin piirtein tuon verran ainakin Suomen koko väestöstä ole viihdekäyttäjiä? Ihan yhdentekevää ollaanko Pori Jazzeilla vai Konemetsässä!
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse reissannut kaikenmaailman festareilla ja ihan saman verran on suhteessa näkyny laittomia aineita konemetsässä kuin muillakin festeillä. Jäihän provinssissakin ihan töykee määrä porukkaa kiinni, ja olis kiva jos poliisi menis joskus noiden festien vip-alueille takavarikoimaan hienojen ihmisten kokaiinit. Konemetsässä vähemmän väkeä, joten porukoiden tsekkaaminen helpompaa kuin isommissa tapauksissa. Ja jos juhlijoita 10 000 ja huumausaineista jääny kiinni 100 niin mun matikkapäällä se on 1% koko poppoosta. Ja varmasti useempi kun prosentti suomalaisista on joskus kokeillu huumeita. Ei tuossa ainakaan minusta ole mitään huolestuttavaa.
No niin, tätähän mä hain. Provinssista en oo kuullutkaan, tänään on vaan radio hehkuttanut koko päivän tota Konemetsää.
 
vieras
Ja narkomaani on huumausaineriippuvainen, jos vedät kerran vuodessa yhden ekstaasitabletin et ole narkomaani, samoin kun et ole alkoholisti jos juot itsesi humalaan kerran-pari vuodessa.
 
TuhmaHauva harmaana
Luulenpa että poliisit vaan tuolla psiti kunnon ratsian pystyyn. Samalla lailla kaikki mömmöilee, kuhan noista konemusiikki jutuista tulee iso haloo. Vähän sama kun kaikki hevarit on satanisteja niin konemusiikin ystävät on narkkareita. Siis ei mun mielipide, vaan näin tuntuu suurempi yleisö ajattelevan....
 
Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva harmaana:
Luulenpa että poliisit vaan tuolla psiti kunnon ratsian pystyyn. Samalla lailla kaikki mömmöilee, kuhan noista konemusiikki jutuista tulee iso haloo. Vähän sama kun kaikki hevarit on satanisteja niin konemusiikin ystävät on narkkareita. Siis ei mun mielipide, vaan näin tuntuu suurempi yleisö ajattelevan....
ai joka vuosi ratsaavat vain konemetsän...
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva harmaana:
Luulenpa että poliisit vaan tuolla psiti kunnon ratsian pystyyn. Samalla lailla kaikki mömmöilee, kuhan noista konemusiikki jutuista tulee iso haloo. Vähän sama kun kaikki hevarit on satanisteja niin konemusiikin ystävät on narkkareita. Siis ei mun mielipide, vaan näin tuntuu suurempi yleisö ajattelevan....
Aivan sama maine varmasti progemusiikin ystävillä. Että jos täällä ois mini-woodstock niin varmasti olis hirviä ratsia... ja joiltain ehkä jointti löytyis!
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva harmaana:
Luulenpa että poliisit vaan tuolla psiti kunnon ratsian pystyyn. Samalla lailla kaikki mömmöilee, kuhan noista konemusiikki jutuista tulee iso haloo. Vähän sama kun kaikki hevarit on satanisteja niin konemusiikin ystävät on narkkareita. Siis ei mun mielipide, vaan näin tuntuu suurempi yleisö ajattelevan....
Ja tätäkin vähän hain..siis että oliko poliisit vaan sen takia kiinnostuneita kun on konemusiikista kyse.

Ja juu ei kaikki ole narkomaaneja, alotuksessa kirjotinkin et käyttäjiä :D
 
TuhmaHauva harmaana
Ei.... en tätä tarkoittanut. Vaan sitä että jospa siellä on ollu suurempi kalusto ratsaamassa kuin muilla festareilla. tai sitten osallistujia vähemmän niin ne löydökset on verrattuna suurempia.
 
vieras
flow87: tänä vuonna poliisit ovat huumausianeratsanneet festareita erityisen isoilla joukoilla. Provinssissa juhlijoita oli käsittääkseni yli 30 000, ja sielläkin kiinnijääneitä oli sadan pintaan. Konemetsässä juhlijoita 10 000 ja kiinnijääneitä n. 100. Kuulin jostakin, että koppalakkeja ja koiria olisi km:ssä ollut jopa enemmän kuin provinssissa,joten onko ihme että kiinnijääneitä on km:ssä ollut suhteessa eniten? Ja mitä pienempi festi, sitä pienempi alue ja v'ähemmän porukkaa -> helpompi seuloa laittomat aineet.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
flow87: tänä vuonna poliisit ovat huumausianeratsanneet festareita erityisen isoilla joukoilla. Provinssissa juhlijoita oli käsittääkseni yli 30 000, ja sielläkin kiinnijääneitä oli sadan pintaan. Konemetsässä juhlijoita 10 000 ja kiinnijääneitä n. 100. Kuulin jostakin, että koppalakkeja ja koiria olisi km:ssä ollut jopa enemmän kuin provinssissa,joten onko ihme että kiinnijääneitä on km:ssä ollut suhteessa eniten? Ja mitä pienempi festi, sitä pienempi alue ja v'ähemmän porukkaa -> helpompi seuloa laittomat aineet.
Tossa ylen uutisissa oli kyllä et n,5000 juhlijaa konemetsässä..
 
Itse aikoinaan noissa piireissä pyörinyt ja voin kertoa teille rakkaat sisaret, että KYLLÄ.
Tuon kaltaisen musiikin kuluttajissa on huomattavasti enemmän ns. bilekäyttäjiä, kuin esim. rock-musiikkifestivaaleilla.
Ne pohjanarkkarit ovatkin oma lukunsa ja tuskin käyvät misään festareilla.
Tulee heti mieleen muutama "alan" yökerho, jotka ovat sulkeneet ovensa valtavan huumeidenkäytön seurauksena.
Tämä ei siis ole yleistystä, mutta asian ytimessä itsekin eläneenä tiedän tämän olevan täysin totta.
 
Oon itse käynyt pari vuotta sitten konemetsässä ja kyllä siellä huumeita on mutta niitähän löytyy mistä vaan vastaavanlaisesta tapahtumasta. Tuolla oli tänä vuonna ollut tehoratsiat sisälle ei kuulema pääsyt ennen kun ne olivat tutkineet sun kaikki taskut yms. Poliisit olivat kuulema tehneet tämän tästä etsintöjä jonkun telttaan, vaikka ei mitään epäilyttävää edes olisi tehnyt. En yhtään ihmettele et tommoisella tyylillä löytyy näin paljon huumeita ku mun käsittäkseen missän provinssissa ei tämöstä ole ollut.
 
vieras
Kippuravarvas: ok, se aina vähän vaihtelee miten tulkitaan tup kävijämäärä: RMJ:ssäkin käivjoitä about 70 000 ja kuitenki oikeasti paljon vähemmän, koska kolmen päivän lipun ostaneet triplattiin tuohon kävijöiden yhteismäärään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
flow87: tänä vuonna poliisit ovat huumausianeratsanneet festareita erityisen isoilla joukoilla. Provinssissa juhlijoita oli käsittääkseni yli 30 000, ja sielläkin kiinnijääneitä oli sadan pintaan. Konemetsässä juhlijoita 10 000 ja kiinnijääneitä n. 100. Kuulin jostakin, että koppalakkeja ja koiria olisi km:ssä ollut jopa enemmän kuin provinssissa,joten onko ihme että kiinnijääneitä on km:ssä ollut suhteessa eniten? Ja mitä pienempi festi, sitä pienempi alue ja v'ähemmän porukkaa -> helpompi seuloa laittomat aineet.
Miksi siellä olisi ollut enemmän ratsaajia, jos ei olisi tiedossa, että tälle on syy?
Ne prosentit, ei ne numerot.
 
muu
tähän just joku poliisi kommentoi, että toisilla festareilla (olisko ollu provinssi?) kävijöitä 60-70t, huumausainerikoksia 20kpl, konemetsässä kävijöitä joku 5000, huumausainerikoksia yli sata.. Tosin pienemmät paikat ja porukat on tietysti helpompi ratsata.
 
asenteellinen
Noh, tällanen vanha kalkkis joka ei konemusiikkia juuri kuuntele avaa sanaisen arkkunsa. Ne muutamat konemusiikin ystävät jotka tunnen, kieltäytyvät kaikki alkoholista. Sen sijaan miedoille huumeille sanovat kyllä. Joten tämä kertoo mun mielestä jotain.
 
prkl
Jos joku vetää uppereita jaksaakseen tanssia pari päivää, lopettaa sen bileiden loputtua ja käy kiltisti töissä, maksaa veronsa, miksi tällaisia vainotaan? Laittakoot verolle moiset aineet, jos alkomonopoli vaarassa. Vaarallisempaa tuo viina on.
 

Yhteistyössä