kondomi ainoana ehkäisynä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mietteliäs

Jäsen
27.05.2004
91
0
6
kuinka moni käyttää kondomia ehkäisyyn, kun esim muut menetelmät ei sovi. onko ongelmia käytössä. haluaisin kuulla teidän kokemuksia ja kommenttejanne? olen mitettinyt siirtymistä pillereistä kondomeihin. elän vakituisessa parisuhteessa. haluaisin olla luomuna jotta näkisin mikä ois luonnollinen kuukautisrytmi yms.

Täällä yksi aviopari, joka siirtyi kumiukkoihin syksyllä. Olen popsinut yhdistelmäpillereitä vuosia, synnyttänyt kolme lasta ja viimeksi käytin laastaria reilun vuoden. Laastarista tuli päänsärkyä ja kun olin pitänyt taukoa pari kuukautta, tunsin itseni ihan uudeksi ihmiseksi! Eli nyt kyllä porskutellaan ja hurjastellaan kumeilla ihan oman virkeydenkin vuoksi. Eikä tuo mieskään ole valittanut - pääasiahan on vaimon hyvinvointi :) Ei tee yhtään mieli siirtyä hormonaaliseen ehkäisyyn, kun kroppa toimii näin hienosti, halut on suuret, kuukautisrytmi säännöllinen eikä vuotokin yllätyksekseni niukempaa kuin esim. laastarin kanssa (teininä vuoto oli tosi runsasta). Suosittelen ainakin kokeilemaan kondomijaksoa! :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 13:15 mamma-72 kirjoitti:
Ei tee yhtään mieli siirtyä hormonaaliseen ehkäisyyn, kun kroppa toimii näin hienosti, halut on suuret, kuukautisrytmi säännöllinen eikä vuotokin yllätyksekseni niukempaa kuin esim. laastarin kanssa (teininä vuoto oli tosi runsasta). Suosittelen ainakin kokeilemaan kondomijaksoa! :wave:

Siis tarkoitan "JA vuotokin niukempaa"...

Meilläkin kumitellaan, vaikkei se tietysti kivaa ole. Vaan minkäs teet kun muut ehkäisyt ei sovi. Eli mulle ei käy mikään hormonaalinen ehkäisy, saan kauheita sivuoireita, kuparikierukkaa ei voi laittaa kun on jo muutenkin niin runsaat menkat eikä sterilisaatio vielä ole ajankohtainen kun iltatähteä vielä suunnitellaan tuonne muutaman vuoden päähän.

Mies kärsii tilanteesta itseasiassa paljon vähemmän kuin minä, sillä minulta katoaa puolet tunnoista kumin kanssa. Asiaa vaan ei voi auttaa kun ilman mitäänkään ei voi olla.

No, aika aikaansa kutakin ja kyllä se sterilisaatiokin sieltä vielä joku päivä tulee. Sitten saakin puuhastella rauhassa ilman häiriötekijöitä. Terveydelläni en kuitenkaan halua leikkiä ja se on miehellekin ilmiselvää ettei nyt vaan mitään hormonijuttuja voi käyttää.

Yhteistyössä