Alkuperäinen kirjoittaja alkup:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Kuinka maalle hän sitten haluaa? Ihan maalla maalle, missä ei ole naapureita lähellä vai sitten talon rakentamista johonkin vaikka tampereelle tai Lahteen missä on omakotitaloalueita suht lähellä keskustaa?
Hänelle kävisi myös pk-seutu jos sieltä löytyisi tarpeeksi edullinen okt. Sikäli en usko, että hänelle on väliä missä päin Suomea asuisimme. Tosin Vantaa ei jostain syystä käy, vaikka siellä olisi edullisempia hintoja...
Ei tarvitse siis olla missään ihan metsän keskellä, taajamakin käy, kunhan on edullisia omakotitaloja. Tosin eniten hän on innostunut jostain asunnosta, jota nääytti mulle etuovesta, joka oli todella metsässä, lapset koulukuljetuksella ja jonne ei ollut yleistä tietä perille asti...
Ajokortittomana mulle tuo ihan metsän keskellä asuminen olisi kauhistus, ja taas sitten kauas Helsingistä muutto olisi mulle epämieluisaa, koska täällä olen aina asunut ja kotiutunut. Täällä on mun (ja myös mieheni!) kaikki ystävät ja harrastuset. Oikeastaan vietämme enemmän aikaa mieheni ystävien kanssa kuin mun, ja mieheni käy heidän kanssaan kaljalla, pelaamassa, juoksemassa jne, nämä kaikki tapaamiset kävisivät aika hankaliksi jos asuisimme kaukana pk-seudulta. No, ilmeisesti se ei merkitse miehelleni mitään kun vain pääsisi omakotitaloon.
Eli sun miehes haluaa pääkaupunkiseudun ulkopuolelle, kaupunki käy, taajama käy, ja sulle se on synonyymi sanoille "maalla" "tuppukylä" ja "ihan korvessa" ja "ei julkista liikennettä".
Ei se että asuu pääkaupunkiseudun ulkopuolella tarkoita että tarvitsee kaksi autoa tai että sudet kuseksii kintuille jos menee ulos. Ei se tarkoita että työmatka on kolme tuntia ja lapset joutuu koulukyyteihin. Usko pois, elämää on PKS:än ulkopuolellakin, ja siihen elämään kuuluu työmatka julkisilla tai kävellen, lyhyt koulumatka, paljon kavereita lapsille, EDULLISET ASUMISKUSTANNUKSET.
Sun mielestä miehes on kohtuuton, kun se haluaa omakotitaloon, mikään muu ei käy. Mun mielestä (ja ehkä mieheskin) SINÄ olet kohtuuton, kun sulle ei kelpaa kun pääkaupunkiseutu, mikään muu "tuppula" (Turku, Tampere, Jyväskylä, Oulu, Lahti, Kouvola) ei mitenkään käy. Miehelles kelpaa koko muu Suomi, sulle vaan pääkaupunkiseutu : kummallakos ne kriteerit on tiukat?
Mitä tohon ajamiskammoon tulee, mun mielestä sun pitäis koittaa päästä siitä eroon, vaikka terapialla jos ei muuten. Vaikka et itselles autoo koskaan haluaiskaan, niin jo lasten kannalta on hyvä jos voit ajaa tarpeen vaatiessa vaikka terkkaan jos tarve vaatii. Ajokoulut tarjoaa myös ajamista pelkääville tunteja ja rauhallista harjoittelua. Suosittelen lämpimästi.