T
tupukka2
Vieras
Nyt kokeneemmat auttakaa. Mulla on kolmiviikkoinen tyttö (tarviiko sanoa että esikoinen
, joka nukkuu päivisin neljää tuntia putkeen, syö rintaa ja nukahtaa uudelleen. Valvoessaan on pirtsakka, tutkailee ympärilleen ja välillä pulauttelee liikaa maitoa pois. Kakkaa on joka vaippa täynnä ja neuvolan mukaan on kasvanutkin hyvin. MUTTA: illalla nukkuu viimeisen pätkän 22-02 ja sen jälkeen ei nukutakaan. Syö tissiä, välillä nukahtaa, kähisee ja vääntelee, ähisee pari tuntia ja taas on nälkä. No, äitihän tietysti valvoo koko ajan. Vihdoin yhdeksän aikoihin rauhoittuu ja käy taas kunnolla nukkumaan. Vatsavaivojako? Vai nälkä? Ollaan kokeiltu yöllä antaa Nannia että saatais likka rauhoittumaan ja kaikki vähän nukuttua. Röyhtää kunnolla mut sitten alkaa taas ne kiemurtelut. Miten niitä vatsavaivoja voi olla vaan yöllä? Aloitettiin rela-tipat viikko sitten, vielä ei vaikutusta. D-vitamiinia olen antanut muutamana päivänä kolme tippaa (siitä pikkuhiljaa annosta suurentaen).
Neuvola ei ota tähän mitään kantaa, äitiysneuvolan kiva täti suosittelikin tuota ilta/yöpulloa jos olen ihan puhki mutta lastenneuvolan puolella täti katsoi kieroon. Rintaa ja rintaa kuulemma vaan. Likka osaa imemisotteen hyvin eikä sekoita pulloa ja tissiä toisiinsa. Eri juttu sitten tietenkin jos huomaa että pullosta tulee nopeammin.
Kaipaisin vähän vertaistukea ja rohkaisua että kyllä se yörytmikin sieltä löytyy. Lähinnä harmittaa se, mikä tytöllä on öisin hätänä. Itse jaksaisinkin jos se olisi syöttö ja sitten rauhoittuisi edes vähän. Lisäksi harmittaa vietävästi neuvolan tädin suhtautuminen siihen lisäruokaan. Haluaisin ja haluan imettää ja maitoa tulee, mutta millä kustannuksella se on eri juttu. Vähentääköhän yksi/kaksi pullosyöttökertaa vuorokaudessa rintamaidon tuotantoa nyt niin paljon että kohta voin suunnitella lopettamista? En kyllä näinkään kauan jaksa. Onneksi saan päivällä nukuttua vauvan kanssa päikkäreitä.
Neuvola ei ota tähän mitään kantaa, äitiysneuvolan kiva täti suosittelikin tuota ilta/yöpulloa jos olen ihan puhki mutta lastenneuvolan puolella täti katsoi kieroon. Rintaa ja rintaa kuulemma vaan. Likka osaa imemisotteen hyvin eikä sekoita pulloa ja tissiä toisiinsa. Eri juttu sitten tietenkin jos huomaa että pullosta tulee nopeammin.
Kaipaisin vähän vertaistukea ja rohkaisua että kyllä se yörytmikin sieltä löytyy. Lähinnä harmittaa se, mikä tytöllä on öisin hätänä. Itse jaksaisinkin jos se olisi syöttö ja sitten rauhoittuisi edes vähän. Lisäksi harmittaa vietävästi neuvolan tädin suhtautuminen siihen lisäruokaan. Haluaisin ja haluan imettää ja maitoa tulee, mutta millä kustannuksella se on eri juttu. Vähentääköhän yksi/kaksi pullosyöttökertaa vuorokaudessa rintamaidon tuotantoa nyt niin paljon että kohta voin suunnitella lopettamista? En kyllä näinkään kauan jaksa. Onneksi saan päivällä nukuttua vauvan kanssa päikkäreitä.