levottomat yöt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maikki

Vieras
Mikä avuksi kun reilu nelikuinen poikani kähisee ja pyörii nykyään koko yön?? Nukahtaa illalla siinä yhdeksän maissa ja nukkuukin muutaman tunnin rauhallisesti. Sitten alkaa loputon pyöriminen. Viime yönäkin nukuttiin maksimissaan tunnin pätkiä. Syö puolilta öin pullollisen maitoa ja seuraavan kerran vasta aamukahdeksalta (eikä silloinkaan kovin ole nälkäinen), joten nälkä ei tule kyllä kyseeseen. Pudonnutta tuttia olen pistänyt suuhun ja kääntänyt pojan kylkeä. Aivan kun ei olisi edes hereillä vaan unissaan kähisee. Onkohan tämä nyt vaan jotain vaihetta..
Tuntuu että kun oppii jotain tuon pienen rytmistä niin jo kaikki meneekin uusiksi:) Huoh..

Meillä poika 6kk ja meininki on samanlaista...unissaan heiluttaa jalkoja ja käsiä.Kitisee ja murisee unissaan.Tätä on jatkunut kaksi viikkoa sitä ennen tälläistä oli kun poika oli 2kk.Kyllä se ohi menee..tulin tulokseen että on kova näkemään unia ;)

Heh..joo, mä oon kans ajatellu että meidän poikanen on kova näkemään unia:) Joskus on silti ikävä niitä alkuaikoja jolloin syöttöjen välillä nukuttiin jopa huimat 5 tuntia. Mutta kohtalotovereilta olis kyllä mukava kuulla että kestääkö kyseinen vaihe pitkään..ja mistä moinen mahtaa johtua??

Joo, meillä sama tilanne. Poika 4kk touhuaa kovasti unissaan öisin. Kysyin asiaa neuvolassa, niin sanoivat, että se kuuluu asiaan. Kun vauva oppii pikku hiljaa uusia asioita, niin yöllä sit käy niit unissaan läpi. Kun neuvolatätiltä kysyin, että meneekö tää vaihe pian ohi, nii se sanoi, että ei hyvänen aika, sit kun toinen rupeaa liikkumaan, voi yöt olla vieläkin levottomampia... toooosiiii lohdullista =).

Meillä alkoi myös hulinat 4 kk iässä. Välillä parahti itkuun tunnin välein ja välillä unissaan kääntyi poikittain ja meni pinnasuojien alle ym kivaa. Nyt poika 5 kk ja unet ovat parantuneet. Ei enää itke öisin ja nukkuu 7 tuntiakin. Mut nukahtaminen on ihan älyttömän vaikeata. Koko ajan kampeaa itteään mahalleen ja ähisee ja touhuaa kaikkea ja on ihan väsyny. Eilenkin yritti nukahtaa 3 h ja yritettiin vaikka mitä. Osaisikin nukahtaa vatsalleen, mutta ei.

Yhteistyössä