KOLMEN LAPSEN YH KOTIÄIDIN TIENESTI=

  • Viestiketjun aloittaja ystävä
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ystävä:
NETTOTULOT:


Lapsilisä+yh-korotus 480?/kk
kotihoidon tuki+lisäosa 460?/kk
elatusmaksut n.400?/kk
(kuntalisä 200?/kk)
asumistuki 580?/kk

yht:2120?/kk käteen

siitä pois vuokra niin käteen jää 1320?/kk

KUINKA JOKU VÄITTÄÄ, ETTÄ YH:T ON KÖYHIÄ?
Mutta siitä sitten vielä ruokkia lapset, ostella niille jtn, ym että ei kateeksi käy, kyllä suurin osa yh on KÖYHIÄ, ei lapslisillä, muilla tuilla hurrata
 
Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
mä sain noilla tiedoilla näin asumistuen: hyväksytyt asumismenot 567,00
ja asumistuki: 453,60

hyväksytyt asumismenot tietty liikkuu paikkakunnittain.
kai muistit, että noi oli nettotuloja ja asumistuen laskemiseen tarvitaan bruttoltulot. ´paljon laitoita asunnon pinta-alaksi?
kyllä täytyy olla pieni elämä että jaksaa laskeskella toisten asumistukia ja muita tuloja :whistle:
Anna sen yh ystäväs "tienata" ihan rauhassa... ei luulis sen olevan sulta pois B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
mä sain noilla tiedoilla näin asumistuen: hyväksytyt asumismenot 567,00
ja asumistuki: 453,60

hyväksytyt asumismenot tietty liikkuu paikkakunnittain.
kai muistit, että noi oli nettotuloja ja asumistuen laskemiseen tarvitaan bruttoltulot. ´paljon laitoita asunnon pinta-alaksi?
muistin ja laitoin oman asuntoni koon kun en tiennyt heidän asuntonsa kokoa. tietynkokoisella perheellä saa olla nykyään tietyn kokoiset asumismenot.
 
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
mä sain noilla tiedoilla näin asumistuen: hyväksytyt asumismenot 567,00
ja asumistuki: 453,60

hyväksytyt asumismenot tietty liikkuu paikkakunnittain.
kai muistit, että noi oli nettotuloja ja asumistuen laskemiseen tarvitaan bruttoltulot. ´paljon laitoita asunnon pinta-alaksi?
kyllä täytyy olla pieni elämä että jaksaa laskeskella toisten asumistukia ja muita tuloja :whistle:
Anna sen yh ystäväs "tienata" ihan rauhassa... ei luulis sen olevan sulta pois B)
eikai? :whistle: ihmeen hyvin osa tuntuu tietävän tuttujensa tulot..
 
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Alkuperäinen kirjoittaja liljan-kukka:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
no aika melkoisesti. mä ostan itselleni paidan ja housut keskimäärin kerran vuodessa. korjailen sit jos on tarvis, näin oli myös ennen yh aikaani. parturissa käyn myös kerran vuodessa ja yleensä silloinkin lahjakortin voimin.. mut sehän meneekin niin, kun tuntee yhden joka kulkee merkkivaatteissa niin kaikki tekee niin.. ja mistäs pirusta te muuten edes tiedätte et ne merkkivaatteet on maksettu yh:n omasta pussista.
niinpä.. nämä tietämäni tapaukset ostavat lasten elareilla itselleen vaatetta. Eikö elarit ole nimenomaan tarkoitettu lasten vaatekuluihin ym. lasten kuluihin? Lapset näissä tapauksissa kulkevat rääsyissä, itse en pukis omilleni tommisia vaatteita. Lapset ovat minulla etusijalla, sitten vasta itse.
Enkä kyllä yhtään kadehdi yh:tä, koska olen joskus itsekin ollut yh. Joten tiedän mitä se on ja paljoko silloin sain rahaa kk:dessa oli enemmän kuin nyt. Ok, nyt mulla on muuten kumminkin asia paljon paremmin, minulla on isä lapsille, toinen vanhempi jakamassa arjen työt ja lasten hoidon. Helpompaa on elämä nyt.
Paljon on yksinhuoltajissa niitä jotka haluavat lapsilleen vain parasta ja sen myös huomaa. Äiti ei silloin panosta vain itseensä vain myös lapsiinsa. :flower: =)

Voimia kaikille teille yksinhuoltajille!! :hug: :flower:
Elatusmaksut on tarkoitettu lasten elämiseen,sähköön,vesimaksuihin,vuokraan,ruokaan,vaatteisiin,ylipäätään kaikkeen lasten elämiseen,tasapuolisesti äidin osallistuessa suhteessa samalla summalla lasten elättämiseen kuin lasten isäkin.Minä saan exältä puolet liian vähän elatusmaksuja mitä hänen kuuluisi maksaa,lisäksi itse olen puolipäivätyössä joten palkkani on todella pieni.Edes yksinasuvana en tulisi palkallani toimeen (650 käteen kuukaudessa),saati että tuosta summasta kykenisin lasten hyvinvointiin laittamaan mitään.Eli minä käytän häpeilemättä elatusmaksuja ja lapsilisiä myös omaan elämiseeni.Pakko josmeinaa hengissä pysyä.
Ymmärrän kyllä että elareita käytetään ihan siis hengissä pysymiseen, niinkuin asian ilmaisit, mutta siis et onko se hengissä pysymistä jos äippä käyttää omaan hyvinvointiinsa ja ulkonäköönsä elarit, lapset jäävät ilman lämpösiä vaatteita tms.?
Omana yh aikanani kyllä ensin katottiin et lapsilla oli lämmintä ja kunnon vaatetta päälle laitettavaksi, sit katottiin maksut ja välillä kyllä joutui sit maksut maksaa eka eikä jäänytkään lapsien kuluihin (vaikka olis pitäny ostaa esim. uudet kengät, niin eipä ostettukaan) Ja kaikki meni niin lapsilisät, kuin elarit että sossunkin tuet. Sillä en tajuakaan miten jotkut voivat elää ja olla niinkuin ei olis mitään hätää huomisesta, kunhan vain itellä on hyvä olla, viis lapsista ja laskuista...
Ja en yleistä :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
mä sain noilla tiedoilla näin asumistuen: hyväksytyt asumismenot 567,00
ja asumistuki: 453,60

hyväksytyt asumismenot tietty liikkuu paikkakunnittain.
kai muistit, että noi oli nettotuloja ja asumistuen laskemiseen tarvitaan bruttoltulot. ´paljon laitoita asunnon pinta-alaksi?
kyllä täytyy olla pieni elämä että jaksaa laskeskella toisten asumistukia ja muita tuloja :whistle:
Anna sen yh ystäväs "tienata" ihan rauhassa... ei luulis sen olevan sulta pois B)
eikai? :whistle: ihmeen hyvin osa tuntuu tietävän tuttujensa tulot..
nii...kyllähän mäki pidän kirjaa mun parisuhteessa elävien kavereitten tuloista :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Mä ainakin ryyppään ja ostan itselleni vaatteita, lapsilisillä ja elatusmaksuilla, senhän te halusitte kuulla, siis ne jotka näitä avauksia tekee?

Lastensuojelun asiakkaita ollaan, mua on höylänny kaikki lähiöräkälän Rapet, eikä töihin ole aikomustakaan mennä.


:attn: :attn: :attn: Siis tätä vastaustako, ap ei hakenutkaan? Olen järkyttynyt... :eek: :eek: :eek:
 
clivia
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Elatusmaksut on tarkoitettu lasten elämiseen,sähköön,vesimaksuihin,vuokraan,ruokaan,vaatteisiin,ylipäätään kaikkeen lasten elämiseen,tasapuolisesti äidin osallistuessa suhteessa samalla summalla lasten elättämiseen kuin lasten isäkin.Minä saan exältä puolet liian vähän elatusmaksuja mitä hänen kuuluisi maksaa,lisäksi itse olen puolipäivätyössä joten palkkani on todella pieni.Edes yksinasuvana en tulisi palkallani toimeen (650 käteen kuukaudessa),saati että tuosta summasta kykenisin lasten hyvinvointiin laittamaan mitään.Eli minä käytän häpeilemättä elatusmaksuja ja lapsilisiä myös omaan elämiseeni.Pakko josmeinaa hengissä pysyä.
tuo kohta ei mene ihan noin. mutta juu, elatusmaksut on tarkoitettu elämiseen.
Jos ajatellaan että lapset ovat yhdessä yhteistuumin hankittu niin puoliksi ne periaatteessa kuuluisi elättää ja hoitaakin.Vaan eihän se niin mene.Eikä se mene edes oikeudenmukaisesti niin kuin lain mukaan kuuluisi.
Jos mä vaadin elatusmaksut ajan tasalle niin exä lakkaa tapaamasta lapsia,ei ole kuulemma varaa kun nyt jo ryövään hänet.Maksaa vähemmän kuin mitä on kaupungin minimi ja sekin on työn ja tuskan takana että maksaa edes sen.Kaikkeen muuhun on kyllä varaa mutta kun pitäis omista lapsistaan huolehtia niin rahat loppuu aina.
Esimerkki: poika unohti hanskat kotiin kun menivät viikonlopuksi isälle,oli sitten ulkona ilman hanskoja koko viikonlopun kun hän maksaa elarit niin ei enää osta vaatteita.Periaatteita olla pitää.Poika tuli siellä kipeäksi,ei hakenut lääkekuuria koska se maksoi 11 euroa,odotti niin kauan että toi lapset kotiin jolloin minä menin apteekkiin ja hain sen lääkekuurin.
 
aapee
ja miksi tiedän nämä tulot... Ystäväni jäi juurikin yksinhuoltajaksi ja autoin häntä noissa tukiasioissa, sillä hänen on auttamattoman hankalaa lähteä yksin kolmen lapsen kanssa hoitamaan niitä. Tsekattiin heillä kotona paperit yksissä tuumin kuntoon ja eräänä päivänä tämä ystäväni soitti minulle ja halusi kertoa päätöksistä. Hän ei ikipäivänä olisi uskonut tienaavansa noin rutkasti.

Mutta nyt poistun takavasemmalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Jos ajatellaan että lapset ovat yhdessä yhteistuumin hankittu niin puoliksi ne periaatteessa kuuluisi elättää ja hoitaakin.Vaan eihän se niin mene.Eikä se mene edes oikeudenmukaisesti niin kuin lain mukaan kuuluisi.
Jos mä vaadin elatusmaksut ajan tasalle niin exä lakkaa tapaamasta lapsia,ei ole kuulemma varaa kun nyt jo ryövään hänet.Maksaa vähemmän kuin mitä on kaupungin minimi ja sekin on työn ja tuskan takana että maksaa edes sen.Kaikkeen muuhun on kyllä varaa mutta kun pitäis omista lapsistaan huolehtia niin rahat loppuu aina.
Esimerkki: poika unohti hanskat kotiin kun menivät viikonlopuksi isälle,oli sitten ulkona ilman hanskoja koko viikonlopun kun hän maksaa elarit niin ei enää osta vaatteita.Periaatteita olla pitää.Poika tuli siellä kipeäksi,ei hakenut lääkekuuria koska se maksoi 11 euroa,odotti niin kauan että toi lapset kotiin jolloin minä menin apteekkiin ja hain sen lääkekuurin.
no huhhuh.. meille lastenvalvoja aikoinaan sanoi et se kumpi tienaa enemmän olisi käytännössä enemmän elatusvelvollinen, siis että osallistuu isommalla summalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
ja miksi tiedän nämä tulot... Ystäväni jäi juurikin yksinhuoltajaksi ja autoin häntä noissa tukiasioissa, sillä hänen on auttamattoman hankalaa lähteä yksin kolmen lapsen kanssa hoitamaan niitä. Tsekattiin heillä kotona paperit yksissä tuumin kuntoon ja eräänä päivänä tämä ystäväni soitti minulle ja halusi kertoa päätöksistä. Hän ei ikipäivänä olisi uskonut tienaavansa noin rutkasti.

Mutta nyt poistun takavasemmalle.
ootkin oikein tosi ystävä kun levittelet sit hänen tietojaan pitkin nettiä ja kauhistelet miten hän tienaa :|
 
clivia
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Jos ajatellaan että lapset ovat yhdessä yhteistuumin hankittu niin puoliksi ne periaatteessa kuuluisi elättää ja hoitaakin.Vaan eihän se niin mene.Eikä se mene edes oikeudenmukaisesti niin kuin lain mukaan kuuluisi.
Jos mä vaadin elatusmaksut ajan tasalle niin exä lakkaa tapaamasta lapsia,ei ole kuulemma varaa kun nyt jo ryövään hänet.Maksaa vähemmän kuin mitä on kaupungin minimi ja sekin on työn ja tuskan takana että maksaa edes sen.Kaikkeen muuhun on kyllä varaa mutta kun pitäis omista lapsistaan huolehtia niin rahat loppuu aina.
Esimerkki: poika unohti hanskat kotiin kun menivät viikonlopuksi isälle,oli sitten ulkona ilman hanskoja koko viikonlopun kun hän maksaa elarit niin ei enää osta vaatteita.Periaatteita olla pitää.Poika tuli siellä kipeäksi,ei hakenut lääkekuuria koska se maksoi 11 euroa,odotti niin kauan että toi lapset kotiin jolloin minä menin apteekkiin ja hain sen lääkekuurin.
no huhhuh.. meille lastenvalvoja aikoinaan sanoi et se kumpi tienaa enemmän olisi käytännössä enemmän elatusvelvollinen, siis että osallistuu isommalla summalla.
Näinhän sen pitäis mennä juu,oikeuteen on mentävä,muuten ei mitään tapahdu ja se katkoo sitten myös lapsilta välit isään ja sitä mä en haluais tehdä kuitenkaan.

 
Mä oon ollu yh:na 3 lapsen kanssa, kun lapset olivat pieniä, mun rahoilla ei juhlittu, eikä edes yleensä ostettu vaatteitakaan, itse ompelin lapsille vaatteet mun vanhoista vaatteista, mäkkärissä käynti(2krt/v), oli lapsille juhlaa, apuja en saanut, mut en kuitenkaan sillon itkeny tilannettani, mut nyt kun oon naimisissa ja 4 lasta, omakotitalo, molemmat ollaan töissä, niin oon huomannu, et yh:na oli rahallisesti todella hirveetä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
ja miksi tiedän nämä tulot... Ystäväni jäi juurikin yksinhuoltajaksi ja autoin häntä noissa tukiasioissa, sillä hänen on auttamattoman hankalaa lähteä yksin kolmen lapsen kanssa hoitamaan niitä. Tsekattiin heillä kotona paperit yksissä tuumin kuntoon ja eräänä päivänä tämä ystäväni soitti minulle ja halusi kertoa päätöksistä. Hän ei ikipäivänä olisi uskonut tienaavansa noin rutkasti.

Mutta nyt poistun takavasemmalle.
tottahan sä sanoit ystävälles sitte että ei oo mitään asiaa kitistä ku tienaa niinki hyvin :xmas:
 

Yhteistyössä