Kolmen lapsen vanhemmat

Ei Niin Kevyt Keijukainen

Aktiivinen jäsen
29.04.2007
2 660
0
36
Haluisin vain udella miten teillä on mennyt tuon kolmosen raskausaika ja noin niin kuin muutenkin miten se kolmas lapsi on muuttanut arkea/elämää.
Oliko raskaus erilainen aikaisempiin verrattuna? Tokihan jokainen raskaus on erilainen muutenkin, mutta just esim, näkyikö aikaisemmin, tuntuiko kohdun kasvu sun muut erilailla?
Ja mites sitten kun vauva syntyi, miten saitte arjen sujumaan?

Meillä kaks isompaa oli jo isompia ku kuopus syntyi. Arki pyöri hienosti. Siihen syynä varmaan osin se että vauva nukkui hyvin öisin, joten jaksoin päivisin tehdä. Vatsan kasvussa en huomannut eroa aikaisempiin. Ja muutenkin ei raskaus poikennut merkittävästi edellisistä.

Mulla oli kolmannessa raskaudessa kaikkia mahollisia vaivoja, kahessa ekassa ei mitään. Mutta synnytys oli kaikkein helpoin ja palauduin nopeesti, heti pysty käveleen tms. Arki on lähtenyt tosi hyvin sujumaan, vauva on todella helppo ja nukkunu yöt heti hyvin, toisin kun isot sisaruksensa vauvana. Ei oo isommat sisaruksetkaan olleet mustasukkaisia, kovasti haluavat hoitaa pientä =) :heart: Arki sujuu ihan samanlai kun kahdenkin kanssa, meillä on aina ollu suurinpiirtei sama rytmi päivittäin niin auttaa kummasti =)

Alkuperäinen kirjoittaja lapsia kolme:
Meillä kaks isompaa oli jo isompia ku kuopus syntyi. Arki pyöri hienosti. Siihen syynä varmaan osin se että vauva nukkui hyvin öisin, joten jaksoin päivisin tehdä. Vatsan kasvussa en huomannut eroa aikaisempiin. Ja muutenkin ei raskaus poikennut merkittävästi edellisistä.

Juu, samoin meillä, joten tilanne aika eri kun jos on kolme pientä samaan aikaan. Meillä kaksi isompaa oli jo koulussa ja tosiaan arki oli tosi helppoa ja ihanaa (ja sai keskittyä päivät vaan vauvaan) En mäkään eroa oikein mihinkään huomannut, itse olin paljon rennompi ja älyttömän innoissani kun kaikki oli jo tuttua ja helppoa. Myös koululaiset oli innoissaan ja sylitti ja auttoi mielellään.
Nyt sitten vähän eri tilanne kun tämä kuopus on 2 ja neljäs tulossa, ei taida yhtä helpolla enää päästä =) mutta kyllä tämä tästä.

Mulla on 3 lasta ja niillä aina noin 1v 7 kk ikäeroa. Kolmas raskaus oli tavallaan helppo, mutta iso jässikkä painoa häpyluuta niin vietävästi. Synnytys helppo, palautuminen nopea. Lapsi helppo, seuraili siskojen puuhia, jäi kiltisti sänkyyn nukkaumaan jne. Hyvin nuo on isoiksi kasvaneet.

Meidän kolmas on oikea enkeli, niiiiin kiltti ja ihana lapsi ettei rajaa! Odotus sujui normaalisti, yli meni 11päivää. Arki lähti rullaamaan omalla painollaan hyvin. Kolmas oli jotenkin sellanen piste I:n päälle :heart:

Kolmannen odotus meni ikäänkuin "ohi", olin niin kiireinen kotona kahden isomman kanssa (1v ja 2,5v) etten yksinkertaisesti ehtinyt olla raskaana.
Maha oli paljon pienempi kuin ekaa ja tokaa odottaessa, synnytys paljon helpompi (ei repeämiä yhtään) ja vauvalla on ollut pienestä pitäen viihdykettä valmiiksi, niin eipä ole tylsistymään päässyt.

Nyt pienin on vuoden, syö ja juo itse erittäin sujuvasti (kaksi isompaa esimerkkiä vaikuttaneet paljon). Öisin valitettavasti heräilee edelleen, mutta muuten olen minä ainakin päässyt hurjan helpolla kolmannen kohdalla.

Meidän tytöt oli 10kk ja 2v kun kolmas syntyi, joten raskausaikana ei isommin saanut levätä. Ja tietysti juuri se kolmas raskaus oli vielä edellisiäkin vaikeampi ennenaikaisine supistuksineen ja muine vaivoineen. Vuodelevossa olisi pitänyt olla, mutta eihän se onnistunut kun mies oli töissä. Yllättävän hyvin kuitenkin lähti arki sitten sujumaan. Vaikeinta alkaa olla nyt kun kaikilla on jonkinasteinen uhma.. :headwall:

Yhteistyössä