Kolmekymppiset lapsettomuudesta kärsineet ja keskenmenon kokeneet...

Nia77 tervetuloa! :wave: Ja pahoitteluni teille keskenmenon johdosta. Toivottavasti onni on paremmin myötä tulevassa hoidossa.

Mitä kaikille kuuluu? :wave:

Mulla se tuhruilu oikeastaan loppui, joten odottelua vielä muutamia päiviä sitten, että kuinka käy.

Mukavaa viikonloppua toivottelen! =)
 
[color=Green3]Mukana menossa sunnuntai 1.3.2009:[/color]

Miimi78.............................................................kp31
Astrid................inssi.........................................pp11
PeePee.............................................................kp16
EllaElias.............ivf huhti/touko.........................kp9
Miimi78...............PAS.........................................kp7
toiveikas77.......clomit.......................................kp3
Nia77.................PAS maalis/huhti.....................kp
SaanaS..............IVF..........................................kp
Unelma-anelma.luomukierto.............................kp /27-31
Mustaruusu.......luomukierto.............................kp
Stella................................................................kp
Angela77
SO77
Kummi
Lili78
Liinu-
matilda2008
Kuumetta



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]

kk76
Pöppis
Puskatäti
Emppu78
 
Tervehdys pitkästä aikaa.

Onnittelut Empulle plussasta! Hienoa! Mitäs sinne kuuluu?

Astridille tsemppiä lopuille piinapäiville! Jännittää niin puolestasi. Pidäthän meidät ajan tasalla. Milloin aiot testata?

:wave: Nia77: Tervetuloa mukaan! Ja pahoittelut keskenmenosta. Laitoin tietosi listalle.

Missäs kaikki muut luuraavat? ;)
 
Heippa kaikki!

Pitkästä aikaa täällä taas. Oltiin miehen kanssa Nykissä lomalla melekin kaksi viikkoa ja teki kyllä erittäin hyvää. Isossa paikassa omat ongelmat taas unohtuivat vähäksi aikaa ja hyvä niin.
Onnea kaikille plussanneille. Todella hienoa, että hiljalleen saadaan niitä plussia myös tähän pinoon. Jotenkin se vaan luo toivoa, että jospa sitä joskus tännekin.
Minulle saa päivittää kiertopäivän 3. Menkat oli hieman myöhässä ja on se vaan niin ilkeää miten mieli jo vähän ajattelee, että jospa nyt jotakin olisi tapahtunut. Meillä vuosi takana edellisestä raskautumisesta. Näihin aikoihin viime vuonna kuultiin jopa ne sydänäänet, mutta kesken se sitten meni. Kyllä tässä on vähän ihmetellyt, että miksi ei ole tärpännyt sen jälkeen... Kuitenkin ekan ja tokan raskauden välillä oli 7kk. No eipä sitä kannata miettiä, kun asialle ei voi itse mitään tehdä.
Minä aloitin tänään clomikuurin yhdellä tabletilla ja katsotaan onko näitä mitään apua. Lääkäri julkisella ei suositellut vielä inssiä, vaikka itse olisin kyllä siihen halunnut. No sovittiin miehen kanssa että tämä kevät kokeillaan näillä ja sit kesällä mennään yksityiselle inssiin ja syksyllä varmaan inssiin pääsee jo julkisellakin.
Me ollaan tosiaan nyt myös kotimaan adoptiojonossa, joka on noin 5v. Eka neuvonta on takana ja elokuussa seuraava. Puolitoista tuntinen keskustelu sosiaalityöntekijän kanssa oli aivan ihana. Siinä käytiin läpi kaikki tähän prosessiin liittyvä ja puhuttiin jo monista henkilökohtaisista asioistakin. Lopuksi hän kertoi siitä miten lapsen lopulta saa kotiin jne. Kun päästiin neuvonnasta autoon niin purskahdin itkuun ja mies ihmetteli että mitä nyt. Selitin siinä sitten että itken onnesta. Jos kaikki menee hyvin meistä voi oikeasti tulla 8 viikon ikäisen vauvan vanhemmat noin 4 vuoden päästä. Ihan uskomaton tunne! Tämän lapsettomuuden kanssa kaikki on ollut pelkästään epävarmaa ja epäonnistumisia niin nyt näyttäisi, että kyllä sitä valoa alkaa ihan pienin välähdyksin jo näkyä tunnelin päästä.

Aurinkoista kevättä kaikille!

 
:wave: Kiva kuulla susta Toiveikas taas pitkästä aikaa! Lomailu kuulostaa kyllä kivalta, varsinkin jos pystyy sen hetken olla murehtimatta. Ja hienoa, että clomit nyt käytössä ja muutenkin lupaavat suunnitelmat niin hoitojen kuin adoptionkin osalta. Nimesi mukaisesti toiveikkaalta kuulostaa! =)
 
[color=Green3]Mukana menossa maanantaina 2.3.2009:[/color]

Miimi78.............................................................kp32
Astrid................inssi.........................................pp12
PeePee.............................................................kp17
EllaElias.............ivf touko..................................kp10
Miimi78...............PAS.........................................kp8
toiveikas77.......clomit.......................................kp4
Nia77.................PAS maalis/huhti.....................kp
SaanaS..............IVF..........................................kp
Unelma-anelma.luomukierto.............................kp /27-31
Mustaruusu.......luomukierto.............................kp
Stella................................................................kp
Angela77
SO77
Kummi
Lili78
Liinu-
matilda2008
Kuumetta



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]

kk76
Pöppis
Puskatäti
Emppu78[/quote]

 
Näyttää siltä että olen tuolla listalla kahdesti :D
tuon ekan rivin saa ottaa pois.. toisessa on oikeat tiedot.
Jokos Empulla on testi vahvistunut? :heart:
Itse sain ajan UÄ ens maanantaille, sillon kp 15 ja Zumet käytös 13 päivää. Sit saa nähä miten limis on lähteny kasvamaan..
 
Empulle :flower: ja onnea, toivon että kaikki jatkuu hyvin.

Meidän toinen IVF loppui 4 päivän Puregon-pistelyn jälkeen, kaksi follia oli kasvanut jo super-isoiksi ja loput liian pieniä joten kahta ei ruveta punktoimaan... IVF vaihtuu perjantain inssiin, josta ei meillä luultavasti ole mitään apua/toivoa vasta-aineiden takia...liikkuvuus ei juuri parane pesulla meillä.... :'( joten aika masentavaa... olin jo töistäkin varannut kaksi viikkoa vapaata ym. henkinen latautuminen ja kaikki toiveet taas lyttyyn heti ensimetreillä.

kesäkuussa vissiin sitten kolmas yritys erilaisella coctaililla...puuh. tää on todella raskasta.
huonoja ja hyviä päiviä. suurimmaksi osaksi päiviä joina en tiedä mitä ajattelen, jaksaako näitä hoitoja vai ei...toivominen+pettyminen+työhön ja muuhun elämään sovittaminen alkaa jo painaa aika lailla

Jotain hyviä ajatuksia/ideoita/jaksamisvinkkejä jollakin kohtalotoverilla??? :heart:
 
Mukana menossa keskiviikkona 4.3.2009:[/b][/color]

Astrid................inssi.........................................pp14
PeePee.............................................................kp19
EllaElias.............ivf touko..................................kp12
Miimi78...............PAS.........................................kp10
toiveikas77.......clomit.......................................kp6
Nia77.................PAS maalis/huhti.....................kp
SaanaS..............IVF..........................................kp
Unelma-anelma.luomukierto.............................kp /27-31
Mustaruusu.......luomukierto.............................kp
Stella................................................................kp
Angela77
SO77
Kummi
Lili78
Liinu-
matilda2008
Kuumetta



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]

kk76
Pöppis
Emppu78[/quote]

[/quote]



 
Heippa kaikille!

Tulin pikaisesti käymään vaan. No ensinnäkin, tänään kp1. Ei onnistunut kolmas iui. Tämä kierto pidetään taukoa ja ensi kiertoon vielä viimeinen inssi ja sitten aletaan suunnitella järeämpää hoitoa jollei onnistu.

Kovin en ole tätä negaa nyt jaksanut surra, koska meillä on perheessä vakavasti sairas läheinen ja ollaan enemmänkin surtu häntä. Syöpä on tosiaan levinnyt laajalle ja niin sanotusti "loppusuoralla" on tää henkilö, joka on siis äitini... Tän hommelin takia on helpotus, että hoidoissa on taukoa. Edessä on nyt raskas kevät ja mitä vähemmän muuta stressiä sen parempi. Äidin ennustetta ei kukaan tiedä. Siis paljonko hänellä on aikaa jäljellä.

Kaikille tsemppiä hoitoihin! En tiedä, kuinka usein käyn kirjoittelemassa, mutta ainakin lueskelemassa käyn teidän kirjoituksianne! Suuri kiitos kaikille teille kanssasisarille kannustuksesta ja myötäelämisessä! Olette ihania! :heart:

[/b]Puskatäti olen todella pahoillani. :hug: Tuntuu, että kaikille nyt sattuu kovin ikäviä asioita.

Koitetaan kuitenkin pitää lippu korkealla ja jaksaa kaikesta huolimatta! :heart:
 
Puskatäti ja Astrid :hug: pahoittelut....

Astridille kovasti jaksamisia vaikeana aikana... en osaa edes kuvitella huolen ja surun määrää.

Ja myös mut voi poistaa plussanneista. Hcg oli 5+0 ainoastaan 47. Että se siitä ja hyvästä yrityksestä. En vaan vuoda, täytyy soitella huomenna Väestöliittoon, että miten saan tämän hoidettua pois päiväjärjestyksestä. Toukokuussa sitten ehkä seuraava IVF. En jaksa ajatella sinne asti.
 
Onpas meillä nyt täällä pinossa koko ajan vaan ikäviä uutisia yksi toisensa perään. :'(

Puskatädille suuren suuri :hug:

Astridille valtavasti voimaa vaikeana aikana. On varmaan hyvä että tulee pieni tauko, jotta jaksat keskittyä muihin asioihin. :hug:

Empulle myös voimia ja selvyyttä tilanteeseen. Antakaa nyt itsellenne aikaa käydä tämä läpi ennen uutta hoitoa.

Saanalle pahoittelut ivf:n vaihtumisesta inssiin. Toivetta ei saa silti menettää, eihän?

Toivottavasti ette kuitenkaan kaikki täältä kokonaan katoa. Koitetaan nyt jotenkin tsempata toinen toistamme yli näiden käsittämättömien vaikeiden aikojen.

Itsekin olen viime aikoina kirjoitellut varsin vähän, kun mitään ihmeellistä hoitorintamalla ei parhaillaan tapahdu. Maanantaina mulle kuitenkin selvisi, että uusi ivf alkaa seuraavasta kierrosta ja punktio ajoittuu toukokuun puolen välin nurkille. Vähän jossain vaiheessa toivoin, että olisin jo tästä kierrosta ivf-joukkoon mahtunut, mutta oikeastaan olen tähän tilanteeseen nyt pienoisen mietinnän jälkeen enemmän kuin tyytyväinen. Täällä suunnalla on myös sen verran paljon ollut tuota matalalentoa ilmassa, että on vaan ihan hyväksi pitää pientä taukoa ja kerätä omia voimia, jotta on sitten edes jotain mahdollisuutta taas vastaanottaa huonoja uutisia, vaikkei niitä tietenkään enää toivoisikaan, mutta tällä hetkellä niiden kokeminen olisi varmasti vähän liikaa. :ashamed:
 
Mukana menossa keskiviikkona 4.3.2009:[/b][/color]

PeePee.............................................................kp19
EllaElias.............ivf touko..................................kp12
Miimi78...............PAS.........................................kp10
toiveikas77.......clomit.......................................kp6
Astrid................................................................kp1
Nia77.................PAS maalis/huhti.....................kp
SaanaS..............inssi........................................kp
Emppu78..........................................................kp
Unelma-anelma.luomukierto.............................kp /27-31
Mustaruusu.......luomukierto.............................kp
Stella................................................................kp
Angela77
SO77
Kummi
Lili78
Liinu-
matilda2008
Kuumetta



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]

kk76
Pöppis



 
Olen todella pahoillani Puskatäti ja Emppu78 :hug:

Astrid voimia sinulle. Osaan kuvitella tilanteesi, koska minulla melko samanlainen tilanne takana, joka onneksi päättyi hyvin ja läheiseni sai vuosien jälkeen terveen paperit. Voimia!

Minä olen nyt syönyt neljä päivää clomeja ja oireita ei juuri ole, jos ei oteta huomioon jatkuvaa herkkunälkää ja pientä ketutusta, joka on saanut aikaan sen, että olen siivonnut sellaisiakin paikkoja kotona, joita ei ole siivottu vuosiin. Nyt kun kirjoitin oireet tähän niin näähän kuulostaa ihan menkkaoireilta, hm... Kuuluukohan asiaan. Onko kenelläkään kokemuksia?
 
Onpas täällä todella ikäviä uutisia, :'( , voimia kaikille teille. :hug: On liian epäreilua, että ensin annetaan ja sitten otetaankin pois.

Meille ei ole pitkään aikaan tapahtunut oikein mitään hoitorintamalla, sen sijaan ollaan käyty Pride-koulutusta, ja ensi kuussa meidän pitäis jo saada pätevyys sijaisperheeksi.

Eilen käytiin myös pitkästä aikaa lääkärissä puhumassa hoitotilanteestamme. Mun miehellä siis todettiin siittiöiden DNA-vaurio, ja se todennäköisesti selittää hoitojen epäonnistumisen ja mahdollisesti myös keskenmenon. Seuraava hoito tehdään luovuttajan siittiöillä ja jos kaikki menee hyvin niin hoito pitäis olla huhti-toukokuussa. Käyn seuraavan kierron alussa FSH-verikokeessa, ja sitten päätetään tehdäänkö lyhyen vai pitkän kaavan hoito.
 
Iltaa ystäväiset.

On pitänyt tulla kommentoimaan matkan varrella teidän kuulumisia ja juuri kun päätin soluttautua taas rakkaalle palstalle onnittelemaan plussalistan uusia tulokkaita onkin näin hirvittävän surullisia asioita tapahtunut! Jotenkin tuo PeePeen karma-ajatus hiipi mieleen minullekin. Olin niin toivonut, että täällä tapahtuisi paljon onnellisia asioita edes muille, kun ne minulla vielä odottavat tulemistaan. Lämmin halaus kaikille, joita kiduttavalla tavalla hetken jo auringonsäteet lämmittivät, kunnes tuli jälleen kylmä.

EllaEliasta kompaten, silloin kun on vaikeinta on myös tärkeintä pysyä yhdessä. Ainakin minä uskon niin - Vaikka sitten hetken taukoa pitäisikin kaikesta, palstastakin.

Mustaruusu, teillä asiat etenevät pitkän odottelun jälkeen. Ihanaa, että koulutus on jo pian päätöksessä ja muitakin mahdollisuuksia luvassa.

Astrid, olen pahoillani äitisi tilanteesta.

Halusin todella tulla tervehtimään kaikkia kallisarvoisia naisia täällä, vaikken itse nyt lapsettomuushoidoissa olekaan. Meillä menee miehen kanssa jokseenkin kurjasti, hän on ilmaissut tarvitsevansa todella paljon tilaa ja etäisyyttä ja se sattuu. Onneksi keskusteluyhteys on yhä ja yhteinen tahto katsoa, josko tämä vielä lutviintuisi.
Kun en millään haluaisi päästää hänestä irti, en edes, vaikkei hän kykene tällä hetkellä tuntemaan minua kohtaan niinkuin toivoisin. :'(
No nyt tämä menee ihan parisuhdepuuroksi taaskin.

Paljon kauniita kevätpäiviä, valoa ja uskoa kaikille. Kyllä hyvienkin uutisten aika taas koittaa!
 
Adelle kovasti haleja :hug: :hug: Pahalta tuntuu sun puolesta :'( Toivon sydämestäni että saatte asiat selvitettyä miehesi kanssa. Valoa ja kesää kohti mennään, toivotaan että kaikki kääntyy teillä parhain päin :hug:
 
Ade: Kovasti paljon lohtuhaleja sulle. :hug: Olen pahoillani, että tilanne kotona hankala. Mutta kuten itsekin kirjoitit. Kevät/valoisuus tekee tuloaan, muuta ei voida kun uskoa parempaan tulevaan. Ja kirjoittele vaan ihan niin paljon kuin haluat parisuhdeasioistakin. Uskon, että monessa perheessä ovat välit välillä nii-iin kireellä näiden hoitojen tiimellyksessä. Et siis ole yksin. :hug:

:wave: Mustaruusu: Hienoja kuulumisia sijaisperherintamalla. Ja kyllähän tuo huhti/ toukokuukin tuolta on hurjaa vauhtia tuloillaan. Jänniä vaiheita teillä siis edessä.
 
Mukana menossa lauantaina 7.3.2009:[/b][/color]

PeePee.............................................................kp22
EllaElias.............ivf touko..................................kp15
Miimi78...............PAS.........................................kp13
toiveikas77.......clomit.......................................kp9
Astrid................................................................kp4
Nia77.................PAS maalis/huhti.....................kp
SaanaS..............inssi........................................kp
Emppu78..........................................................kp
Unelma-anelma.luomukierto.............................kp /27-31
Mustaruusu.......luomukierto.............................kp
Stella................................................................kp
Angela77
SO77
Kummi
Lili78
Liinu-
matilda2008
Kuumetta



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]

kk76
Pöppis



 
Moikka!

Munkin piti tulla raapustamaan viestiä pitkästä aikaa, kun tosiaan on sattunut ikäviä asioita liian monelle. Siis isot kasat :hug: Puskatädille, Empulle, Astridille...! Ihan epäreilua tämä ihmiselo.

"Kiva" oli kuulla Adestakin pitkästä aikaa. Surullista vain, että teillä on kaiken muun lisäksi (vai pitäisikö sanoa niiden takia?) vielä huolia ihmissuhderintamallakin. Mutta käväise ihmeessä täällä välillä meitä piristämässä!

Mustaruusulla näyttää olevan jänniä hetkiä tulossa. Toivottavasti (=varmasti) teillä nyt joltain suunnalta tärppää! Laitoin muuten sulle jo kauan sitten yv:tä, et ehkä ole huomannut...?

Täällä ei ole edelleenkään mitään tapahtunut ja sen takia ei kai ole jaksanut kirjoitellakaan. Suunniteltu icsi siirtyi kuukaudella labran talviloman takia (tai oman kierron), joten ehkä muutaman viikon päästä päästään toimiin. Ei jaksa vaan kamalasti innostua, epäilyksiä onnistumisen suhteen on roppakaupalla...Onneksi nautinnollinen (joo - hedonistinen suorastaan) hiihtoloma on piristänyt mieltä. Jospa sitä taas töissä jaksaisi tämän jälkeen suheerata...

Kovasti tsemppiä ja terkkuja myös PeePeelle ja muille vanhoille tutuille sekä tervetulotoivotus uusille naamoille! Näyttää se aurinkokin taas jaksavan kivuta korkeammalle...!
 
Mukana menossa sunnuntaina 8.3.2009:[/b][/color]

PeePee.............................................................kp23
EllaElias.............ivf touko..................................kp16
Miimi78...............PAS.........................................kp14
toiveikas77.......clomit.......................................kp10
Astrid................................................................kp5
Stellla................PAS maalis .............................kp
Nia77.................PAS maalis/huhti.....................kp
SaanaS..............inssi........................................kp
Kummi...............icsi tulossa..............................kp
Emppu78..........................................................kp
Unelma-anelma.luomukierto.............................kp /27-31
Mustaruusu.......luomukierto.............................kp
Angela77
SO77
Lili78
Liinu-
matilda2008
Kuumetta



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]

kk76
Pöppis



 
NÄILLÄ MIETELMILLÄ HALUAN TOIVOTTAA TEILLE KAIKILLE
OIKEIN AURINKOISTA NAISTENPÄIVÄÄ! :flower:

* Luulen, että vastaus naiseuden mysteeriin löytyy jostain keskustelun ja suklaan välimaastosta.

* Naisena olo on hirvittävän vaikea homma,
koska se enimmäkseen on kanssakäymistä miesten kanssa.

* Naiset ovat kuin simpukoita: vaikka niiden sileän sokerinen kuori onkin kaunis,
niin sisällä oleva helmi humalluttaa miehen sielun.

*Nainen on kuin hattara: kaunis ulkoa ja tahmea sisältä. :kieh:
 

Yhteistyössä