Kolmatta odottavat 2010

Onnittelut vauvautuneille....
tänne omaa vielä odotellaan ja odotellaan....itse veikkasin tätä päivää synnytyspäiväksi mutta heikolta näyttää....
Raskainta on tää liikkuminen ja kivut....ja ehkäpä oma maltti,pitäis vaan jaksaa ottaa rauhassa eiköhän tuo vauveli omaan tahtiinsa sieltä tule.....

sunnuntaita kaikille....

Meille syntyi poika 7.10 klo 02.05
Mitat 3860 g ja 52 cm.

Kävin sillon samana päivänä ensin aamusta hulluilla päivillä ja sit oli neuvolalääkäri. Tutkittaessa kohdunsuu oli auki 2 cm ja lääkäri teki kunnon tutkimuksen. Hyvä kun kotiin pääsin, supistukset alko heti kotimatkalla.
Kaikenkaikkiaan synnytys kesti kuitenkin 13 tuntia, eli kyllä sai taas kärvistellä kolmannellakin kerralla.

Mutta tuun myöhemmin kertomaan synnytyksestä lisää ja vauvasta tietysti.
Nyt oon ihan poikki vielä, päästiin eilen kotiin (tai jouduttiin :rolleyes: )Olisin voinu lepäillä sairaalassa vielä täyshoidossa pari päivää...Vaikka ikävä kotiin olikin. Mutta siis sairaalassa ensin synnytin yhen yön ja valvoin huonekaverin takia 2 seuraavaa...Eikä siellä pystyny nukkumaan oikein päivälläkään. Eli nyt on olo sen mukainen...

Sain nuo kaikki nukkumaan nyt, joten menen itsekin ZZZZzzzz.
Mies lähtikin jo raksalle, ei malttanu olla enää kotona :xmas:
Arki se tulee, näköjään ennemmin tai myöhemmin ja meille aika ennemmin :D

Viimeksi muokattu:
Onnea Zeena!! :heart:

Toivottavasti sutulii pääsee pian tositoimiin! d :) b

Kylläpä nyt onkin ollut vauvauutisia harvase päivä!! :) Jollei täällä palstalla, niin sitten täällä oikeessa elämässä. :heart:

Me aateltiin tässä synnytystä ootellessa alkaa remontoimaan meiän makkaria.. :rolleyes: Tapetit menis vaihtoon ja vähän pitäis maalailla ja uusia listoja. Se on ollu työlistalla 2,5v ja eilen sain miehen vihdoin innostumaan siitä tarpeeksi. :) Eilisillan siis revin vanhoja (ja aivan hirveitä, pimeessä loistavia :D ) tapetteja pois ja tänään jatkan heti, kun ehdin. Kiva saada vähän puuhaa ja muuta mietittävää! Oon nyt saanu nukuttua vähän paremmin, niin jaksaa eri lailla puksaillakin.

Pilkkis 36+6

Pilkkis: remontoiminen on ihanaa :D teki taidatte olla niin ku me, et ensin suunnitellaan ja puhutaan suunnitellaan ja puhutaan... sit vain yks kaks toinen päättää et nyt ja huraus ni täys remontti on päällä. Remontoitiin 2vk sitten meiltä 2 huonetta, maalattiin + vaihdettiin listat

täällä edelleen...hih,nyt pitää oikeesti ottaa päivä kerrallaan ja nauttia...pöh....lääkärin suusta tänään...ei se kyllä ihan tosissaan keskusteli mulle et pitäis saada ittensä rentoutuun ja ajatuksia pois vaan tosta synnytyksestä....olen niin malttamaton ja kärttynen että voi helkutti soikoon...mutta mä kyllä syytän jo muitakin mun mielentilasta,joka aamu alkaa just tyyliin puhelulla,ai oox vieläki yhes koossa....NO OLEN...kai mä ilmotan ku en ole.....tänään taas ronkittiin alakertaa ja katsotaan tuleeko mitään,tai siis kyllähän tuo vauveli sieltä tulee....se on varma....sori tätä purkausta on vaan niin turhautunu olo vaikka en oo viä edes la.n yli....hyi mua...no johtunee myös näistä vaivoista,ois niin ihanaa ku pääsis liikkuun paremmin,ois muillaki ku mulla hyvä ja parempi mieli....

mutta tää ilta rentoudutaan....ehkä.....yritän parhaani....ja lupaan olla huomenna jo paremmalla mielellä....

sutulii ja ristus niin malttamattomana

Pilkkis: paras on varmaan tuo meidän ISO kylppäri, sauna, khh, wc jne remontti, oltiin mietitty et pitäs alkaa tekemään, mut ku on niin iso homma jne. Sit vaan yks aamu sängyssä mietittiin et aletaanko purkamaan, ja tunti siitä olin tyhjentämässä kaappeja ja mies piirteli uutta suunnitelmaa (purettiin kaikki materiaalit pois 30m2 alueelta ja vaihdettiin väliseinien paikkoja jne).
Täs aikasemmin yhtäkkiä sain päähäni et maalaan olkkarin ikkunan pielet + patterinputket, ni mies otti siinä vaiheessa multa maalipurkin pois, ku olin maalannu verholistan, ja kolmen oven pielet + eteisen patterin ja putket.. meinas et tuo hullu maalaa seuraavaksi koko keittiön :D

Sutulii: :hug:

anve :LOL: Just parhaiten saa aikaan tolleen extempore-metodein! :D

Täällä näyttäis vielä tänään olevan ihanan aurinkoinen syyspäivä, täytyy lähteä pihalle lasten kanssa siitä nauttimaan. Ovat olleet flunssassa koko viime viikon ja ollaan pääasiassa kökitty sisällä paranemassa. Vielä nuo nenät vähän vuotavat, mut eiköhän sitä taas räntäkelissä malta paremmin olla neljän seinän sisällä.. :)

Sain perjantaille neuvolapsykologin ajan, toivotaan et sillä olis jotain nukahtamisvinkkejä heittää. Helpottamaan päin nuo uniongelmat on kyllä jo olleet, mut aika levottomasti nukun/valvon edelleen.

Pilkkis 37+0 (pokspokspokspokspokspoks) :D

Eilen oli neuvola ja neuvolalääkärin tekemä pikaultra. Mulla on kai niin ovela vauva mahassa että tähän asti on istunut perätilassa mutta eilen aamulla sängyssä näin ja tunsin miten joku kova palli lähti liikkeelle mahan alaosasta ihan yläosaan ja kuinka ollakaan niin ultrassa vauva oli oikein päin. Sitten taas illalla tunsin muljahduksia ja taas alkoi tuntumaan pää oikean kylkiluun alla joten en saanutkaan lähetettä kääntöön. Hemppa oli edelleen 117 ja sf 29. Siellä oli taas joku harjoittelijakin mukana ja au kun sattui kun hän koitteli mahaani kovakouraisesti. Pissa oli puhdas ja verenpaine 68/104. Mukavaa kuitenkin tietää että tämä vauva osaa siis kääntyä kuitenkin mahassa...jospa se sitten vielä kääntyy takaisin rt_tilaan.

Yritin eilen autoistuimia auton takapenkille (kolme istuinta rinnakkain eikä millään mennyt ja otti voimille). Nyt on sitten mentävä istuinkaupoille ja pitää löytää joku markkinoiden kapein turvavyöistuin 4v:lle.

Perjantaina taas lääkärille 4v:n kanssa mahakipujen takia. Vähän ovat kyllä onneksi hellittäneet kun on syönyt antihistamiinia.

Huomenna rv 33.

jääräpää Johan on ovela vekkuli siellä mahassa! :D Toivottavasti pyörähtää takaisin rt:hen ja asettuu jo pian niin päin.

Mulla oli eilen neuvolalääkäri. Ultrasta saatiin 100% varmuus vauvan sukupuolesta. :heart: Kaikin puolin kaikki oli hyvin, kohdunsuukin kypsynyt kivasti. Mun paino oli taas tippunu 100g viikossa.. :D Ens viikolla sit taas uudemman kerran neuvolaan, yhtä ravaamista täs vaiheessa.

Eilen kävin kattomassa kaverin 3-viikkosta vauvaa ja lauantaina lähetään kattomaan parhaan ystävän vauvaa, joka on reilun viikon ikäinen. Ihania tuhisijoita.. :) Kyllä sitä jo itekin niin odottaa, et sais vauvan syliinsä. :heart:

Tänään jos lähtis vähän hoplopiin riehumaan.. :D

Pilkkis 37+2

Hellou pitkästä aikaa!
Syksy on ollu niin kiireistä aikaa etten ole joutanut kuulumisia kirjoittelemaan, lukenut olen pikaisesti muiden kuulumisia. Onnea kaikille jo synnyttäneille :) ja uusille odottajille.
mulla ois nyt rv 35+5 ja supisteluita on ollu jo kaks kk. mutta sisässä on muksu pysyny, nyt vois jo alkaa syntymään. viikko sitten kävin neuvolassa, pissa oli puhdas, painoa on tullu kaikenkaikkiaan 13 kg, hb 107 (en syö rautaa, eikä vielä ees neuvolantäti määränny), sf oli 35cm (muistaakseni). Väsymys on kai kaikken ärsyttävintä nyt ja sitten kai liikkuminen..olo on kankee kuin rautakangella :/ Liitoskipuja ei oo ollu tässä raskaudessa yhtään, onneksi. Vauvalle on vaunuja vaille kaikki valmiina, ja sainpa pakattua itselleni sairaalakassiakin.. ensi viikolla on aika synnytystapa-arvioon, mullahan on kaksi sektiota takana 11½ v ja 7 v sitten..

Mulla sattuu niin järkysti oikea kylkiluu tai jokin siinä kohdassa et yritän olla koko ajan vinossa kun silloin sattuu vähemmän. Yritin maata vas. kyljellä jolloin oletin vauvan "valuvan" vasemmalle puolelle mut ei... Vois välillä sattuu vaikka vasen puoli mut ei koskaan sieltä ja vauva tykkää olla oikealla puolella. Tätä oon jatkunut pari viikkoa ja melkein itku tulee kun toi kipu on jatkuvaa ja varsinkin istuessa. Kyllä sen hetkelliseseti kestää mutta kun kokoajan... Eikö kellään muulla satu kylkiluut??? Jos ei niin oletan tämän johtuvan perätilasta koska aikaisemmissa raskauksissa en ole vastaavaa kokenut enkä myöskään perätilaa. Mietin vaan että kun on vielä reilu 6 viikkoa la:han ja vauva senkun kasvaa niin onkohan multa alin kylkiluu poikki jo la:n aikoihin. Silloin kun vauva ultran ajaksi kääntyi oikekin päin (ovela vauva), olo helpottui huomattavasti ja mistään ei sattunut. Sitten taas samana iltana se kipu alkoi muljahdusten jälkeen.

Tänään siis rv 33+4.

kääkkis
Jääräpää: :hug: Varmaan tuntuu ihan karseelta :( Mun nuorempi tyttö oli perätilassa aika pitkään. Joskus rv 33+ kääntyi itse oikeinpäin ja pysyi sitten niin. Luulen että sun kipu johtuu juuri siitä. Mulla oli ainakin aivan valtava vatsa sen takia ja kohdunkorkeus oli ihan yläkäyrillä.

Täällä ei mitään ihmeempiä, selkä on alkanut oireilla jos joudun kumartelemaan paljon. Samoin harkkasupistuksia on yhä varsinkin lenkkien jälkeen, tai jos on joutunut seisoskelemaan paljon. Aika varovainen olen nyt ollut, ettei tästä lähde pahenemaan. Kuitenkin 3 kk täytyisi vielä kropan kestää. Nyt olen saanut haalittua jonkin verran pojalle vaatteita ja täytyisi tässä peseskellä niitä + pistää lipastoon valmiiksi :)

kääkkis ja "osku" rv 26+0 ( poksis :heart: )

Mulla on kädet niin täynnä hommaa, ettei ehdi eikä jaksa kirjotella mitään. Kun on vähän vapaata niin se aika menee lepäämiseen. Hoitelen siis nuo kaikki kolme tässä yksin, miestä ei näy eikä kuulu, siellä se painaa raksalla hommia. Mutta lupaili, että heti alkuvuodesta voitais päästä muuttaamaan. Sen ajatuksen voimalla on pakko jaksaa :)

Vauva on ihana ja isommat sisarukset on niin kovia hoitajia ettei tosi :) Ne vaan rakastaa ja hoitaa :heart: Ainakaan vielä ei siis ole tietoakaan mustasukkaisuudesta.

Vauva nukkuu päiväunet jo ulkona, pari päivää taistelin sisällä sen kanssa ja uni ei vaan tullut. Nyt nukkuu tyytyväisenä pitkiä pätkiä ulkona. Iltaisin on vaikea saada nukkumaan, ei meinaa rauhoittua millään. Ei simahda tissille, ei mihinkään. Kylvynkin jälkeen jaksoi valvoa ja taistella vielä3 tuntia, yleensä kun nuo vauvat simahtaa viimeistään tuohon kylvetykseen...
No, ehkä me vielä päästään yhteisymmärrykseen siitä mikä sen unen illalla tuo...

Zeena ja poika 12 päivää

Yhteistyössä