Kolmatta odottavat 2010

Moikka!

Ja tervetuloa Leena77!

Kummiasiasta täällä ollut puhetta. Meilläkin on tällä kertaa hieman hankaluuksia valita kummit. Meidän molemmilla lapsilla on 4 kummia, ja olis kiva jos tämä kolmonenkin saisi 4 kummia. Esikoisella on kummeina mun sisko, mun paras ystävä miehensä kanssa sekä miehen veli. Kakkosella on kummeina miehen paras ystävä vaimonsa kanssa, sekä miehen sisko miehineen. Tälle kolmoselle tulee kummeiksi varmaan ainakin miehen toinen sisko miehensä kanssa mutta ne kaksi muuta kummia ovat mietinnässä. Luultavasti pyydetään yhtä meidän kaveripariskuntaa, jotka ovat todella hyviä ystäviä meidän kanssa. Jälkeenpäin ajatellen, olisi jo esikoisen aikaan pitänyt valita lapselle ainoastaan 2 kummia, niin ei olisi niin hankalaa tämä kummien valitseminen. : /

Ristiäiset tullaan luultavasti pitämään ihan kotona ja alustavasti ollaan jo ajateltu ristiäispäiväksi isänpäivää. Esikoinen on kastettu meidän ensimmäisenä hääpäivänä ja kakkonen äitienpäivänä, joten siksi ajateltiin että olis kiva että tämä kolmonenkin kastetaan jonain muuna, kun ihan tavallisena sunnuntaina. Taitaa olla aika naurettavaa, mutta näin me nyt ainakin alustavasti ollaan mietitty. Hyvä vaihtoehto vois olla miehen marraskuinen synttäripäivä tai sitten itsenäisyyspäivä. =)

Oma olo alkaa oleen aika ahdistava. Missään asennossa ei ole hyvä nukkua ja selkää juilii varsinkin iltaisin ja öisin. Sais pikkuinen jo alkaa tuleen maailmaan...

marza ja onnianni rv 38+0 jee jee!
 
Kävin tarkistuttamassa pissan ja verenpaineen neuvolassa. Yhellä plussalla oli proteiini ja verenpaineet 140/95. Sain liuskat kotiin ja verenpainetta pitää kans mittailla..
Sanoin th:lle, että oon neljänä aamuna oksentanu, niin se totes, että taitaa synnytys olla sitten jo lähellä.. Anoppikin äsken sano, että oon sen näkönen, et voisin kohta synnyttää :D
Niin voisin... eli suppareita odotellessa.....

Hyväsetti 39+2
 
Nostellaanpas !!!!

Täällä ois tänään sitten se odotettu 40+0 poksulipoks :heart:

Viime yönä oli alaselkäkipuilua ja tänään tullut päivän mittaan aika napakoitakin supistuksia kylläkin vielä ihan epäsäännöllisen säännöllisesti .... mutta antaa toivoa tulevaan etteipä tässä toivottavasti enään montaa päivää mene !!!! tänään oon vähän siivoillu ja saunassakin kävin vielä kun kaadan tuon miekkosen petiin niin katsellaan tapahtuuko edistystä.... kyllä tää alkaa jo ahdistaa ja haluais sen pikkukäärön jo syliin ....

Jaksuja kaikille !

unikeiju+sisu 40+0 :heart:
 
Hyvä unikeiju! Toivottavasti eilisen kaikki ässät sai äksönit käyntiin kunnolla!

Toivottavasti Hyväsetilläkin ennusmerkit pitää paikkaansa!


Täällä ei ole toivoakaan, että mitään olisi tapahtumassa. Päätin eilen muuttaa omaa asennettani tästä jatkuvasta odottamisesta ja omien olotilojen kyttäämisestä rauhallisempaan suuntaan ja se on ainakin tilapäisesti antanut rauhallisemman mielialan itselle. Yritän suhtautua asiaan siten, että todennäköisesti tämä menee aina tuonne lokakuun puolelle asti eikä siihenkään ole enää kuin kaksi viikkoa. :saint: Kärsimättömällä asenteella ne kaksi viikkoa tuntuisivat varmaan vuosilta. :whistle: Pitää vaan keksiä kaikkea mukavaa puuhaa ja ottaa rennosti. Ja mikäs tässä oikeasti on ollessa, kun fyysinen olo ihan hyvä edelleen. Se on vaan tuo mentaalipuoli, kun alkaa prakaamaan. :D


Epeti 39+6
 
Unikeiju ja Epeti: :hug:tsemppihali piiiiinaaavan piiitkiin päiviin!! Tuo se onki ärsyttävä ku la:n jälkeen kokoajan on jotenki varpaillaan... siihen asti olee ja menee mut sit alkaa miettiin set jos lähen lasten kans liikkeelle ja menee vedet jne. Joka aamu miettii et EI VIELÄKÄÄN ja illalla JOKO NYT OIS SE YÖ.. itellä syntyny kumpiki 41+ Siileen toivon et tämä syntys ennen la:ta ni ei kerkeis odottaa eikä jännittää ku se tulis ikään ku "yllätyksenä" la:n jälkeen tietää että sairaalaan lähtö voi tulla mille tunnille vain eikä viitti mitään isompaa projektia aloittaa tai lähteä yhtään kauemmas kotoa.
 
:wave:

Oiskohan joku alkutaipaleella oleva siitä päivittäjän pestistä kiinnostunut? Mulla ei taidot riitä ja toisaalta la:kin alkaa olla jo sen verran liki, et kohta menis taas päivittäjä vaihtoon.

Neuvolakuulumisia: Painoa oli tullut 267g/vko, eli hillitysti. Alkaa vaan tuo maaginen satanen olla sen verran liki, et pitää vähän miettiä syömisiä.. :D Lähtöpaino oli 95kg ja nyt vaaka näytti 96,7kg. Täytyy tsempata. Muutenkin kaikki oli ok. Sykkeet rauhalliset, vauva veteli varmaankin unia.

Tsemppiä kaikille viime metrien kanssa tuskailijoille!! :hug:

Pilkkis 33+6
 
tänne ei muuta kuinn huomista neuvolaa odotellessa taasen,eilen illalla supisteli napakasti mutta menivät ohi kun painelin nukkumaan,jotakin limaista vuotoa hieman ilmaantunut...mutta kun ei viitsi turhantakia lähteä näytille ni kai odottelen kunnon rytinää...heh,ja sitte varmaan mietin siinä vaiheessa että oisko pitäny aiemmin mennä....saapa nähdä...toki en usko tän itekseen tulevan vaan eiköhän tässä käynnistys tarvita....
 
Jääräpää Toi on toisaalta niin hauska mutta toisaalta ihan kamala :D

Just kävin neuvolassa, on tää vauva vihdoin kiinnittyny, ja supistukset vähän koventunu. Mutta eipä näytä muuten olevan kiire maailmaan tällä vauvalla... Vielä siis jatkuu odottelu..

Hyväsetti 40+0.... ois voinu syntyä vaikka tänään....
 
Tulin neuvolasta:

Paino +2,5 kg /viikko :O

Siis nyt en tajua enää. Turvotusta on, enemmän kun ennen. Verenpaine oli ok, samoin pissa. Ja kaikki muukin.
Oon ollu tosi kipee viimeset päivät, varsinkin iltaa kohti joka paikkaa särkee. Pakko syödä säännöllisesti särkylääkettä tai muuten on niin kipee ettei voi elää. Toissailtana en pystyny kääntymään sängyssä ollenkaan, selkä ja kaikki muutkin paikat oli niin kipeet että itku tuli kun yritti liikkua...

En nyt tiedä mitä pitäis tehdä. Neuvolasta sano, että voisin mennä synnytysvastaanottoon ja sanoo vaan että oon kipee ja mun on huono-olla ja painookin tullu ton verran. Mut en tiiä...Onko siitä mitään hyötyä...? Mä oon niin väsynykin, viime yönä nukuin 2 tuntia.


Zeena 38+3
 
Zeena: mulla oli toista odottaessa ihan älytön väsymys viimeisillä viikoilla, hajosin ihan täysin kun pääsin kätilön puheille synnärille. Itkin vaan väsymystä ja pahaa oloa. Olin sitten osastolla perhehuoneessa nukkumassa kaksi päivää ja samalla päädyttiin sitten suunniteltuun sektioon. Kannattaa käydä juttelemassa, ei siitä todellakaan haittaakaan ole. Jos toi sun painonnousu on turvotusoire, niin ei varmasti ole enää kaikki kohdallaan! Mene käymään pikimmiten.

Commander 18+6
 
Zeena: Mene ihmeessä käymään näytillä :hug: :hug: Tuo painon nousu on kyl hurja! Elä kanna huolta siitä et joudut ottaan särkylääkettä! Käy ainaki sen takia vastaanotolla et saat jotain apua tuohon oloon.. ja katsovat et vauvalla kaikki hyvin!

Mä menin esikoista odottaessa 40+6 illalla vastaanotolle, ku en ollu nukkunu moneen yöhön jatkuvien yösupistelujen takia, sit aamulla tuli lääkäri ja sano et käynnistettään.. et mitä tuota sinua kiusataan ku osastolla oli tilaa ja viikkoja jo mukavasti.
 
Zeena, tsemppiä huonoon oloon.

Kävin eilen taas neuvolassa. Muutoin kaikki ok, mutta verenpaineet aika korkealla edelleen ja turvotustkin tullut jonkun verran. Mullakin oli painoa tullut lähes 2 kiloa viikossa. :O Terkka epäili että synnytys alkaaa oleen lähellä kun vauvakin oli laskeutunut kuulemma lisää. Eilen jo luulin että yön aikana tulis lähtö, kun sen verran kipeesti supisteli illalla, mutta aamulla heräsin pirteenä kun peipponen enkä edes heräillyt yöllä. On se vaan jännä miten sitä alkaa tuleen kärsimättömäks kun laskettu päivä lähestyy, vaikka itsekin kokemuksesta tiedän että vauva saatta olla mahassa vielä kolmekin viikkoa. Meidän esikoinen on syntynyt rv 42+2...

marza ja onnianni rv 38+6
 
Kävin svo:lla näytillä ja ei uutta: lopparaskauteen kuuluvia vaivoja ja joillakin vaan paino nousee noin paljon yht äkkiä. Kaikki kokeet oli ok. Käynnistystä ei voinut harkita, paikat on ihan epäkypsät ja mielellään eivät kuulemma käynnistä tableteilla kun on sektio alla. Jos paikat olis kypsemmät ja vois käynnistää tipalla niin sitten asiaa olis voinu harkita enemmän. Mutta käskivät tulla uudelleen jos nuo lantion kivut jatkuu vaan yhtä pahana.
Että eipä tarvi synnytystä odotella ihan heti. Höh, mutta tiedossa oli, kuopuskin meni yliajalle.
Vauvan painoarvio oli tänään 3400g, syntymäpaino on siis jäämässä alle 4 kilon edelleen.


Zeena 38+4
 
Mulla on niin kipeet lonkat ja koko lantio :'(
Yöt on ihan hirveitä, herään siihen kun lonkka on kun tulessa ja särkee ihan kamalasti. Hyvä kun saan käännyttyä toiselle kyljelle. Ja sitten hetken päästä herään siihen, että sen puolen lonkassa sama juttu. Ja mitenkään muuten kun en voi nukkua kuin kyljelleen. Mitä ihmettä tälle voi tehdä? Aiemmissa raskauksissa ei tällasta oo ollu. Toi Panadolikin on ihan turhaa.


Zeena 38+5
 
Huomenta mammat!

Zeena, hyvä kuitenkin kun kävit svolla. Ja eihän sitä tiedä vaikka vauva syntyis hyvinkin pian. Kyllähän ne paikat kypsyy nopeastikin kun sen aika on. Lonkkakipuiluun en osaa auttaa...:( Auttaisko tyynyvuori ympärillä yöllä?

Omaan oloon ei mitään uutta. Supistelee aina välillä ja vihloo alapäätä. Ja kärsimättömyys kasvaa. :LOL:

marza ja onnianni rv 39+0 :heart:
 
Zeena :hug: Voi sua.. Hyvä et kuitennii kävit svo:lla, tuli faktat tietoon. Mä oon syöny selkäkipuihin panacodia, mut eipä sekään ihmeitä oo tehny. Tuskasia tommoset yöt on, eikä kunnon unta sit tulekaan. :( Mulla joka raskaudessa on ollu noita lonkkapolttoja jossain vaiheessa, ne on tosi kamalia.. Oisko siellä joku hermo pinteessä? Tsemppiä! :hug:

Pilkkis 34+3
 
Mä yritin ruinata siltä lääkäriltä panacodiin reseptiä enkä saanu :kieh: sain panadolireseptin...
Kun kuulemma loppuraskaudessa ei oo hyväksi syödä panacodia. Olisin voinu ottaa sitä jo valmiiks ja sit olis voinu ottaa sit synnytyksen jälkeenkin (omat eväät mukaan sairaalaan :LOL: ) kun siellä saa niitä kipulääkkeitä niin rajoitetusti. Mulla ei tosiaan tuo panacod tee oloon mitään, auttaa kipuun tosi hyvin mutta pää pysyy selvänä silti :whistle: Ja nuo paratabsit ja muut ei auta yhtään. Ihan sama kun leipää söis.
 
Onpa kumma, neuvolalääkäri kirjotti mulle panacodia just muutama viikko sitten, eikä varotellu mitään. :confused: En oo niitä tosin tällä viikolla enää joutunu onneks syödä. Mullakaan ei tunnu mitenkään päässä ne, joskus helpottavat kipuun, joskus eivät. Hihi, laitanko levyllisen postiin.. ? :D
 
Se lääkäri puhu jotain, että jos loppuraskaudessa syö panacodia niin sitten syntyvä vauva on jonkinlainen...En muista mitä se teki vauvalle. En ollut minäkään tuosta aiemmin kuullut...:confused:

sillon kun olin synnyttäny esikoisen (v. 2005) ja olin osastolla tosi kipeänä ja pyysin muuta kun PARATABSIA niin lastenhoitaja kysyi minulta, että en kai käytä lääkkeitä väärin kun ei sen paratabsit auta kipuun :vampire: Että kun oikein buranaa tai ketorinia pitää käyttää :LOL: Ja sitten se katsoi kellosta hyvin tarkkaan, että oli aina mennyt vähintään 7,5 tuntia ennenkuin sain lisää lääkettä. Ja olin todella kipeä. Se oli ihan järkyttävää.

Kuopus syntyi sektiolla ja silloin kyllä lääkittiin just niin paljon kuin halusi vaan lääkkeitä vetää :rolleyes:

Ja näistä viisastuneena ajattelin nyt ottaa oman arsenaalin mukaan niin pärjää. Tällasia me ollaan, lääkkeiden väärinkäyttäjät :kieh:

Ja tämä oli vitsi, että olisin siis lääkkeiden väärinkäyttäjä. Ettei kukaan vaan suutu ja vedä herneitä nekkuliin....
 
Zeena: mä nyt neuvolassa valitin issiaskipua ja lääkäri kysy et haluanko siihen Panacodia.. en mä tunnu vielä tarvivan ku kuitenki saan nukuttua ja liikkumaanki pääsee. Meil tääl ainaki viimeksi sain synnärillä ihan hyvät kipulääkkeet jälkipolttoihin :D Burana 600mg (tai en muista oliko peräti 800mg) + Panadolia 1g.

Eikait se maitokaan nouse jos äiti on kipeä ja energia menee kivunhallintaan.
 

Yhteistyössä