~~~KOLMATTA LASTA KAIPAAVAT~~~ vko 5

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista!

Kiva lukea teidän tekstejä, tuntuu nimittäin välillä siltä ihan kuin omia ajatuksia lukisi...
'Pakkoseksin' muistan tosi hyvin ekan lapsen tekoajoista. Kaksi ja puoli vuotta kuumeilleena sitä kyllä pystyi ihan oikeasti sanomaan jo tekemiseksi! Toivottavasti tästä kerrasta ei tulisi sellaista...

Ja tuo pohtiminen kolmannen lapsen tekemisen järkeydestä on myös tuttua. Yli puoli vuotta olen mietiskellyt tätä kuinka me selvitään, jos kolmas lapsi tulisi taloon. Ja sit kun meillä on jo 'isot 'lapset 7v ja 4v, niin vieläkö sitä vauvarumbaa jaksaa. Mutta nyt siis kaiken pähkäilyn jälkeen olemme sitä mieltä, että kolmas on tervetullut ja pakko myöntää, että kuume kohoaa koko ajan :)

Huoh...nyt on jostain syystä mieli matalalla, kun tuntuu niin varmalta ettei tässäkään kierrossa tärpännyt :/ Mua kans pelottaa tuleeko jatkossa se "pakkoseksi" olo, varsinkin jos kovin pitkään menee ennen kuin tärppää....

huoh..täällä kuopus oksennustaudissa. Just oli parantunu flunssasta |O ite olen edelleen myös flunssainen ja esikko parantui muutama päivä sitten mahataudista :whistle: Sairastellaan nyt sitten oikeen urakalla!

Olin tänään katsomassa mun kaverin 3 viikkoo vanhaa vauvelia :heart: ja kuumehan senkun vaan paheni...

Aamulla sain ovistikkuun yhtä vahvat viivat. Tosin vasta n. 5 minsan kuluessa. Ei mulla kyllä oikeen oo mitään ovis tuntemuksia aikä limoja.. varmaan se kyl on vasta huomenna. Täytyy silti laittaa peitot heilumaan. Sitä on kyllä tässä nyt aika ahkerasti tehtykin. täytyy kyllä itekkin myöntää, että välillä se tuntuu vähän pakolta :ashamed:

mutta nyt alan tästä pikkuhiljaa valmistautuun jumppaan..yhtään ei nyt huvittais. mut tietää et se on sitten kivaa, kun saa vaan ensin raahattua ittensä sinne..

Heippa taas kaikille!

Me oltiin varsin ihanassa vatsataudissa koko perhe, mies oli vielä tämän päivän sairaslomalla. Mä ja lapset päästiin "helpolla", kun oksennettiin vaan yhdet yöt, kaikki peräjälkeen tietysti..
Mutta nyt onneks ohi!!
Ei ihan hirveesti ole edes tehnyt mieli peittoja heilutella.. Liekö sen seurausta, että näin ihan hirveitä seksiunia viime yönä...

Mitähän meinaa, kun mulla on jo pidemmän aikaa ollut tosi runsasta valkovuotoa.. Varmaan parisen viikkoa ainakin. Ei mitään epäilyttävän oloista tai hajuista (miten ihanaa...). Ja vielä nyt pari päivää ollut vatsa ihan täynnä ilmaa, varmaankin ehkä tuon vatsataudin seurausta..

Välillä tuntuu, että oikein hakemalla hakee itselleen noita raskausoireita... Joo, ihan varmasti mun rinnat on vähän arat, viluttaa, nenä tukkoinen jne. Vaikkei oikeesti kyllä ole...

Ovistikuilla ei ole tullut nyt yhtään mitään, ei oikein edes sitä toista viivaakaan. Katsotaan nyt, alkaako menkat edes tässä kuussa vai ei..

Huomenna on vapaapäivä ja meen kuopuksen kanssa katsomaan sellaista reilun puolenvuoden ikäistä poitsua... Ja kuume vaan pahenee!!!!

Jakamaan yhdessä ajatuksia, toiveita ja odotuksen onnea kolmannesta rakkaasta :heart:

PERJANTAI 6.2.2009

Tatomira................................. kp 2/35..........................yk 2
kujakatit..................................kp 6/27-29....................yk 5....KOKS
memmiliini................................kp 8/30.........................yk 1
mervi-elina...............................kp 9/29.........................yk
Jennyli......................................kp 13/32.......................yk
Justiina82.................................kp 13/29-31.................yk 3
Pikkarainen..............................kp 14/33-36.................yk 1
P123....................................... kp 14/35.......................yk 2
Emmama..................................kp 16/29.......................yk 8
Sonja R....................................kp 17/29-33................. yk 2.....TAYS
Pakanamaan kartta.................kp 19/28-30..................yk ?
Indo.........................................kp 21/?......................... yk 2
Toukotuuli................................kp 22/28-30.................. yk 2
snowangel...............................kp 25/27........................yk 6
Miukkelis..................................kp 28/?..........................yk 1
aamukastetta..........................kp 32/28-32...................yk 4
Piijuska-78...............................kp 41/28-30...................yk 1.....OYS
Babyporkkana..........................kp 47/28........................yk 5

Haamuilijat:

Plussanneet 2008 ( ja ehkä jo aiemminkin ):
äippä 84, stoppis, nasu79, AnnaManna, kukikas, Isabel81, Narya, juska, Noomi, Äitee2, jontturi, Tintta80, sarbba, perämaan emäntä, aurinkoenergiaa, Adeliina, triine, Luminalle, Liina81,Silleri, Taotao-, Onnimanni84, mutzi81, Kielo81, Kukkahattu, Tulentyttö, Red Dragon, maitooo, äippä-80, MissMaisa, Pamu k, Jännä, CitrusHeights, TähtiTaika, aurinkomamma, sarabi, mammakoo, Mivi, Nonna-79, daizz, Niiskunen, leofis, Luppana, Mammutti-Mamma, sleeping, Iitanen, oinas74, Mehiläinen, Vaavimasu, enkeli05, Matonen, Tassutin, Mantelinkukka, Valon kantaja, Vanttu80, tinni, Katta2, Neitokeiju, Riemurasia/Molly Weasley, Salmiska, MiksiSiksi, Samppa77, linneaborealis, Käärme, päärynärouva, L3nen, Hudjuke, Irmeli09, Unelma3, ssihinä, Hellu77, mum84, Elriina, Hiljaisuus, ElämänIlo3, Metsätähti, Jellona84 :heart:

Vuoden 2009 plussat:

Suzu1981 :heart:

Tervetuloa mukaan kaikki uudet ja vanhat kolmoskuumeilijat!
(Anteeksi jos poistin jonkun vielä mukana olevan, vinkki vain niin pääset mukaan)

Plussa onnea kaikille!! :heart:

[/quote]

Olipas ihanan rauhallinen aamuherätys =) Mulla on kun on tää rytmi jo verissä, teen siis pelkkää aamuvuoroa (meen aina kuuteen töihin), joten herään vapaapäivinäkin aika aikaisin...
Mutta mies lähti tuossa ennen kuutta töihin, kävin rauhassa suihkussa ja lapset nukkuu vielä. Laitoin juuri teeveden kiehumaan ja ajattelin rauhassa nauttia pari voileipää =)

Seitsemän jälkeen herätän muksut, viedään poika puoli yhdeksään eskariin ja sit mennään tytön kanssa katsomaan pientä poikaa.

On muuten harvinaista herätä näin rauhassa.. Yleensä kun töihin meen, niin on niin jumalaton kiire.

Harvinaista on myös se, että yöllä piti herätä vessaan!

Pian on nyt taas jo 30 päivää edellisistä menkoista, josko ne vaikka tulis pian, tai sitten mieluimmin se kohtalokas viiva.
Uskomatonta, että kun ehkäisyn lopetin tosiaan viime huhtikuussa, niin silti keho on aikas sekaisin.. Koskahan tää oikein rauhoittuu?!

Miukkelis Niin söitkö pillereitä viime huhtikuuhun?
Mä lopetin pillerit toukokuussa 08 ja nyt alkaa vihdoin olla merkkejä siitä, että kroppa olisi vihdoin ja viimein oma itsensä (toivottavasti!!!) toukokuu-heinäkuu mulla tuli menkat aika säännöllisesti, sitten alkoi se hämärä osuus, eli tiputteluvuotoa välillä päivä, välillä jopa 3viikkoa(!!!) peräkkäin, välissä oli joskus 60pva, joskus 10...
Viimeksi edes hieman kuukautisia muistuttavat oli joulukuussa, tosin en niitäkään kuukautisiksi sanoisi ja nyt vihdoin eilen alkoi ihan oikeat kuukautiset :) nyt vain toivon, et nää on siinä 5-6päivässä ohi, ettei tuu mitään kolmen viikon maratoonia taas. Mä elättelen toivoa, että nyt vihdoin olisi ne myrkyt saanut kehostaan ulos. Tää pillereiden lopetus "vieroitusoireineen" on kyllä vakuuttanut mut siitä, että hormonaalista ehkäisyä en enää ikinä käytä.

Mutta muuten siis meillä tylsä alkukierto :)

Onpas paljon kaikenlaisia pöpöjä liikenteessä! Meillä kipuillaan korvia :kieh: Kaikille paranemisia, että jaksaa pupuilla ;)

Minulla on ollut pari päivää perhosia vatsassa, vaikka siis ei vielä ei ole mitään tapahtunutkaan, vasta ovista odotellaan. Toinen lapsi saatiin aluille jo ekasta kierrosta, joten olo on aika toiveikas...

Alkuperäinen kirjoittaja tatomira:
Miukkelis Niin söitkö pillereitä viime huhtikuuhun?
Mä lopetin pillerit toukokuussa 08 ja nyt alkaa vihdoin olla merkkejä siitä, että kroppa olisi vihdoin ja viimein oma itsensä (toivottavasti!!!) toukokuu-heinäkuu mulla tuli menkat aika säännöllisesti, sitten alkoi se hämärä osuus, eli tiputteluvuotoa välillä päivä, välillä jopa 3viikkoa(!!!) peräkkäin, välissä oli joskus 60pva, joskus 10...
Viimeksi edes hieman kuukautisia muistuttavat oli joulukuussa, tosin en niitäkään kuukautisiksi sanoisi ja nyt vihdoin eilen alkoi ihan oikeat kuukautiset :) nyt vain toivon, et nää on siinä 5-6päivässä ohi, ettei tuu mitään kolmen viikon maratoonia taas. Mä elättelen toivoa, että nyt vihdoin olisi ne myrkyt saanut kehostaan ulos. Tää pillereiden lopetus "vieroitusoireineen" on kyllä vakuuttanut mut siitä, että hormonaalista ehkäisyä en enää ikinä käytä.

Mutta muuten siis meillä tylsä alkukierto :)
Mulla oli ehkäisyinjektio käytössä, enkä ikinä varmaan enään ota!! Mutta tiedossa oli, että siinä on pitkä vaikutusaika. Mun kaverilla pistettiin se viimesen kerran viime maaliskuussa ja joulukuussa hän plussas =) Kolmatta kans odottavat. Mulla on mennyt aikalaillla samanlailla noi menkat kun sulla, oli pitkä aika ettei ollut ollenkaan, sit taas ne saatto kestää yli viikonkin ja tosi runsaina! Mutta katsotaan, toivottavasti kevään aikana plussataan...

Tervetuloa minunkin puolesta Miukkelis !

Mulla tosiaan kierto loppu suoralla.. Mutta mutta, se ovis oli tässä kierrossa VASTA kp 18/27, joten en nyt oikein tiedä mitä ajatella ja odottaa. Mahdollisia raskausoireita on rintojen nipisteleminen, lämmöt +37 kieppeillä, ja alaselän särky. Issiaskin tuli vielä sammaan syssyyn :(.
Väestöliittoon laitoin sähköpostia, ja kyselin vähän mitä meidän kannattaisi seuraavaksi tehdä jos tästäkään kierrosta ei tärppää. Olihan mulla joulukuussa se varhainen keskemenokin, ja samanlainen oli viime kesäkuussa.
Ilokseni heti seuraavana päivänä sain vastauksen, ja kehoittivat ottaa joko heihin tai paikkakuntani gynegoliin yhteyttä (meillä ei siis omaa väestöliittoa, lähin 250 km päässä). Edellisen kierron tiputteluvuoto johtui ilmeisesti siitä, kun kropassa oli vielä hormoonit km:sta sekaisin ja tämän kierron normaalia myöhäisempi ovulaatio, johtui todnäk myös km:sta.

mutta nyt pienempi neiti kutsuu, joten palaan myöhemmin :)
Rauhallista viikonloppua kaikille!

snowangel kp 25/27

Rento viikonloppu edessä, ei huolta edes siitä viimeksi valittamastani pakkoseksistä :LOL: Kävikin nimittäin niin, että kun keskiviikkona tänne kirjoittelin ja ajattelin ovulaation sattuvan viikonlopulle (koska oli vasta kp 14 ja yleensä ovis on siinä kp 18 paikkeilla), alkoikin yhtäkkiä tuntua aivan ovulaatiolle. Päätin sitten testata ja laihaakin laihemmasta näytteestä huolimatta testiin tuli lähes yhtävahvat viivat. Yllättävä juttu, ovisplussaa en näin aikaisin ole koskaan testannut. Torstaiaamuna vielä varmistin ja silloin tuli testiviiva selvästi kontrollia vahvempana eli varmaan jo ke aamuna saattoi olla ne ensimmäiset vahvat viivat, joista 24-36h hedelmällistä aikaa lasketaan. Ke ilta siis oli todennäköisesti oikein otollinen vauvantekoaika. Silloin keskiviikkona en kyllä ollut yhtään "sillä tuulella". Mutta homma hoidettiin kuitenkin eli pakkoseksiä ei tarvitse kuukauteen harrastaa :)

Kovasti oli sellainen tunne, että nyt kyllä onnistaa, kun ajoitus oli niin loistava ja ovulaatiokin mukavan varhaisessa vaiheessa. Mutta tiedän, etten saisi itseäni päästää haaveilemaan liikaa, kun ei sitten kuitenkaan onnistu. Pettymys on kova. Pidän siis jalat maassa. Huomasinkin muuten, että olen yrityskiertomestari tässä pinossa. Mieluusti tästä kunniasta luopuisin plussaamalla :)

Nautitaan viikonlopusta!

Memmiliinille myös tervetuloa porisemaan joukkoon iloiseen!

Kyllä tämä odotuksen odottaminen on stressaavaa. Koko ajan kuuntelee kroppaa, että mikähän tuo oli, voisko se tarkoittaa että masussa ois salamatkustaja..
Tänä aamuna tein piruuttani raskaustestin, ja negaahan tuo näytti. Toivottavasti se täti ei nyt sitten tulis ja plussa vielä pärähtäis tikkuun. Eihän nyt ole vasta kuin dpo 8. Mutta mutta, voip olla että luteaalivaihe jää nyt sitten liian lyhyeksi ja taas pudotaan maanpinnalle.

Oksutautia on ollut liikkeellä. Paranemisia kovasti jokaiseen kotiin.
Meillä esikoinen alkoi viime yönä oksentamaan ja siitä ei meinannut loppua tulla :( Saapa nähdä milloin kuopus aloittaa ja tuleeko se meihin vanhempiin. Voi ei ...

Jakamaan yhdessä ajatuksia, toiveita ja odotuksen onnea kolmannesta rakkaasta :heart:

SUNNUNTAI 8.2.2009

Toukotuuli................................kp 1/24-30.................. yk 3
aamukastetta..........................kp 3/28-32...................yk 5
Tatomira................................. kp 4/35..........................yk 2
kujakatit..................................kp 8/27-29....................yk 5....KOKS
memmiliini................................kp 10/30.........................yk 1
mervi-elina...............................kp 11/29.........................yk
Jennyli......................................kp 15/32.......................yk
Justiina82.................................kp 15/29-31.................yk 3
Pikkarainen..............................kp 16/33-36.................yk 1
P123....................................... kp 16/35.......................yk 2
Emmama..................................kp 18/29.......................yk 8
Sonja R....................................kp 19/29-33................. yk 2.....TAYS
Pakanamaan kartta.................kp 21/28-30..................yk ?
Indo.........................................kp 23/?......................... yk 2
snowangel...............................kp 27/27........................yk 6
Miukkelis..................................kp 32/?..........................yk 1
Piijuska-78...............................kp 43/28-30...................yk 1.....OYS
Babyporkkana..........................kp 49/28........................yk 5
Poni06......................................kp ?...............................yk ?
Puuhaemmi..............................kp ?...............................yk ?

Haamuilijat:

äippä 84, stoppis, nasu79, AnnaManna, kukikas, Isabel81, Narya, juska, Noomi, Äitee2, jontturi, Tintta80, sarbba, perämaan emäntä, aurinkoenergiaa, Adeliina, triine, Luminalle, Liina81,Silleri, Taotao-, Onnimanni84, mutzi81, Kielo81, Kukkahattu, Tulentyttö, Red Dragon, maitooo, äippä-80, MissMaisa, Pamu k, Jännä, CitrusHeights, TähtiTaika, aurinkomamma, sarabi, mammakoo, Mivi, Nonna-79, daizz, Niiskunen, leofis, Luppana, Mammutti-Mamma, sleeping, Iitanen, oinas74, Mehiläinen, Vaavimasu, enkeli05, Matonen, Tassutin, Mantelinkukka, Valon kantaja, Vanttu80, tinni, Katta2, Neitokeiju, Riemurasia/Molly Weasley, Salmiska, MiksiSiksi, Samppa77, linneaborealis, Käärme, päärynärouva, L3nen, Hudjuke, Irmeli09, Unelma3, ssihinä, Hellu77, mum84, Elriina, Hiljaisuus, ElämänIlo3, Metsätähti, Jellona84 :heart:

Vuoden 2009 plussat:

(Anteeksi jos poistin jonkun vielä mukana olevan, vinkki vain niin pääset mukaan)

[/quote]

[/quote]

Olen jo vähän aikaa tiiraillut tätä pinoa ,joten voisinhan jo mukaan uskaltautua. :wave:
Meillä kaksi tyttöä 2v6kk ja 6kk :heart: . Minä olen 34v ja mieheni 32v. Olimme melko varmoja ,että lapsemme ovat tässä, mutta nyt on mieli muutunut ja kolmoselle on annettu lupa tulla. Minulla on molemmat raskaudet olleet ennenaikaisuusriskin vuoksi melko vaikeita ,mutta olemme kaikesta huolimatta rohkaistuneet vielä kolmosta toivomaan. Minä tietty ensin ja nyt mieskin mukana. Minä taidan olla parantumaton tässä suhteessa.
Mulla ei ole vielä edes menkat alkaneet ,kun imetän vielä tosi paljon. Tulenkin roikkumaan varmaan pitkään täällä. Kakkonenkin sai alkunsa vasta esikon ollessa 1v3kk. Imetin kyllä silloinkin vielä kerran päivässä, joten kaikkihan on tosin mahdollista.
Mutta tässä pikaiseen meidän taustoja.
Oikein jännittää olla täällä =) .
-Poni ja tytöt

Tervetuloa Poni06. Niin minäkin aikaisemmin luulin, että kaksi lasta riittää, mutta mikä lie sai mielen muuttumaan :) Miehellä tuli reilu vuosi sitten sellainen olo, että mitä jos vielä jossain vaiheessa vauva ja miehän olin heti juonessa mukana.

P-E
:attn: Moi vaan , mahtuuko vielä mukaan????
Kolmatta kuumeiltu jo noin 1,5 vuotta. Keskiraskauden km tässä välissä tosin oli, lokakuussa 2008. :'( kaksi ensimmäistä raskautta alkaneet yk yksi ilman mitään oviksen bongailuja, tämä kolmas tuntuu olevan vaikeempi tapaus. Kieltämättä välillä tässä sellainen olo ettei kolmatta lasta meille koskaan suoda :/ Mutta positiivisena yritän eteenpäin mennä. km:n jälkeen minulla todettu endo joka tehnyt munasarjoihin kystia ja leikkaus jonossa olen. Mutta silti toivon että raskautuisin ilman tuota leikkausta. :heart:

Tervetuloa puuhaEmmi!
pahoittelut toukotuuli tädin vierailusta :hug:
Mäkin olia aina jotenkin ajatellut, että 2 lasta riitää meille. kummasti vaan pian kuopuksen syntymän jälkeen tuli se ajatus, että ehkä se kolmaskin vois vielä joskus tulla :heart:

Sunnuntaita kaikille :)
Mä olen koko päivän touhunnut jotain, heti aamulla leivoin itselleni kakun synttäreiden kunniaksi :) tosin valmistahan se on vasta nyt, pitkäkestoinen leivonnianen :) sitten olen siivonnut ja pessyt pyykkiä, mieheen on melkein meinannut mennä hermot kun se on istunut sohvalla ja pelannut pleikkaria samalla kun mä oon tehny kaiken.
Oon taas koko ajan miehelle puhunut, että mä ihan oikeasti tahdon sen kolmannen ja mieskin on myöntänyt, että kyllä hänkin sen tahtoo, mutta kuitenkin pohtii taloudellisia asioita. Mulla on se mennyt jo ohi, mä vaan ajattelen että mä tahdon suloisen tuhisevan nyytin! Eilen näin kaupassa varmaan n. vuoden ikäisen lapsen ja se oli niin suloinen, mäkin tahdon!

Mutta joo, tosiaan tylsä alkukierto menossa, vaikka mä oon ihan onneissani, mulla tais ihan oikeasti olla normaalit kuukautiset :) :)

tatomira onnea syntymäpäivän johdosta :flower:
pakanamaanKartta, josko se sitten olis tärppi käynyt :D Toivotaan niin.
Mie täällä olen pohtinut pitääkö tässä kierrossa joka toinen päivä puuhastella niin olis taattu se, että oviksen aikaan olis simpat liikenteessä. Nyt kun en yhtään tiiä millon otollisin aika tulee olemaan...Painetta pukkaa jos nyt kierto alkaa heittään häränpyllyä!

TIISTAI 10.2.2009

Toukotuuli................................kp 3/24-30.................. yk 3
aamukastetta..........................kp 5/28-32...................yk 5
Tatomira................................. kp 6/35..........................yk 2
kujakatit..................................kp 10/27-29....................yk 5....KOKS
memmiliini................................kp 12/30.........................yk 1
mervi-elina...............................kp 13/29.........................yk
Jennyli......................................kp 17/32.......................yk
Justiina82.................................kp 17/29-31.................yk 3
Pikkarainen..............................kp 18/33-36.................yk 1
P123....................................... kp 18/35.......................yk 2
Emmama..................................kp 20/29.......................yk 8
Sonja R....................................kp 21/29-33................. yk 2.....TAYS
Pakanamaan kartta.................kp 23/28-30..................yk ?
Indo.........................................kp 25/?......................... yk 2
snowangel...............................kp 29/27........................yk 6
Miukkelis..................................kp 34/?..........................yk 1
Piijuska-78...............................kp 45/28-30...................yk 1.....OYS
Babyporkkana..........................kp 51/28........................yk 5
Poni06......................................kp ?...............................yk ?
Puuhaemmi..............................kp ?...............................yk ?

Haamuilijat:

Vuoden 2009 plussat:

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Anteeksi että oon päivitelly vähän laiskasti :whistle:
Mulla on jumahtanu hartiat ja selkä tosi pahasti ja jokin hermo tuntuu olevan pinteessä pakarasta niskaan asti :/ Joten en ole pystynyt tässä koneella oikein olemaan!!

Kp 17 ja ovis hukassa |O Taitaa siis mennä todellakin välikierroksi ja ovuloimattomaksi! No saapa kroppa toipua kunnolla ja ensikierrossa alkaa sitten taas lääkkeet ja uusi plussan metsästys ;) Tavoitteena plussata sitten myös r-testilläkin :D :heart:

Hip hei,

täällä taitaa olla kp 2 menossa tai jotain. Tuhruaa niinkuin tavallisestikin ekoina päivinä ja sit pari päivää tulee kuin sangosta kaatais..
Tänään soitin gynelle ajan, joka on ens viikolla. Silloin tsekataan munarakkulat ja mietitään mille aletaan.

snowangel, jolla ei vielkään vauvaa masussa.. kp2/27

Yhteistyössä