KOLMATTA LASTA KAIPAAVAT LOKAKUUSSA

erka: Clomit (Clomifen, Clomhexal) ovat antiestrogeeneja, joita määrätään yleensä siinä tilanteessa, jos munasolu ei kypsy kunnolla syystä tai toisesta. Yksi tällainen syy on juurikin PCO. Eli jos sinulla(kin) on ongelmia saada ovista, syy voi olla PCOssa ja ratkaisu clomeissa. Meilläkin esikoinen on saatu ihan luomuna mutta iän myötä mullakin tullut PCO-tyyppistä oireilua ja siihen noi clomit on auttaneet...

Niin, ja antiestrogeenihan toimii siten, että se lopettaa elimistön oman estrogeenituotannon hetkeksi, jolloin elimistö alkaa "ylituottaa" estrogeenia ja niin munasolu saa vähän extravauhtia kasvaakseen ;) Joillakin voi vielä olla ongelmana munasolun irtoamattomuus ja he joutuvat ottamaan ns. irrotuspiikin kun munasolu on kypsä.
 
Ärrieri: vieläkin vaivaan kysymyksilläni eli neuvoit tuolla memmiliinille että hyvä aika mennä gynelle on kp11 ja sinä sait clomit niin tarkoititko että gyne näki kp 11 että mnunasolu tarttee lisäpotkua ja aloit välittömästi syömään clomeja niin että samassa kierrossa vielä ovuloit? Eli riittääkö ihan muutaman päivän kuuri? Mulla on sinänsä erikoista että on säännölliset kuukautiset...onko sinulla? Yleensähän PCO:hon liittyy epäsäännölliset kuukautiset :whistle: . Eli jos varaan ajan gyneltä niin hänkö voisi saman tein määrätä niitä clomeja vai täytyykö yritystä olla pitemmälti takana? Ikäähän mulla on jo 36.
 
Voihan arrrggghhh, niinhän se täti tais kurvata täälläkin paikalle :kieh: :kieh: . Eli nyt varmaan kp 1/28-29 ja yk 2. Siis ihmehommaa, kuvotus ym. oireet jatkuu vaan. En ymmärrä kroppaani enää yhtään vai johtuuko tää pillereiden pois jätöstä? Ei oo aimmin ollut koskaan tällaisia oireita pillereiden pois jätöstä (kuvotus, rinnat isontuneet, maha turvonnut, vatsaki löysällä, finnit...)???
 
ärrieri : millä ovistestillä sitten voisi saada luotettavan tuloksen kun ostin just clearbluen paketin ja kyljessä lukee ettei anna kunnon tulosta jos on PCO. Eli mitä se nyt meinaa. Juuri tuolla viime kierrossa yritin testata ovista enkä löytänyt. Millaisilla testeilläolette testanneet jos ootte testailleet?
 
^^ Minulla on pco-tyyppisyyttä mutta olen oviksia saanut bongattua. Jos on pco-syndrooma niin ilmeisesto lh-hormonia on koko ajan niin paljon, että saa vain plussia testiin. Itselläni on sekä hyviä että huonoja kiertoja. Joskus "huonossa" kierrossa ovistesti on näyttänyt plussaa kierron eri vaiheissa. Eli tossa nyt jotain, miksi ei välttämättä luotettava tulos jos pco.
 
Höperö :hug:

Iltaa täältäkin! Ihanaa, kun on loma ja saa olla vaan eikä ole kiirettä mihinkään :p Tänään käyty ostoksilla->ostin ittelle farkut, lapsille takit ja talvikengät sekä nuoremmalle synttärilahjan. Vauvanvaatteita kävin hypistelemässä ja meinasi tarttua potkari mukaan, mutta en sitten ostanut, lauantaina jo yksi ihana uusretro norsupotkari lähti mukaan :LOL: Oon vissiin ihan h....u

Huomenna parturiin hemmoteltavaksi ja ihastelemaan 2vkoa vanhaa pikkuneitiä :heart:

Ovisten bongailua, tädin karkottamista ja plussatuulia :wave: :whistle: :wave:
 
En nyt kerkeä päivittämään..

Erka: Painoindeksi on nyt noin 24,8 ja ajattelin että useamman kuukauden aikana jos vielä yrittäisi pari kiloa tiputtaa eli nostaisi kalorit tuonne 1500kcal/vrk kieppeille. Ja oltaisiin sitten ihan kunnolla normaalin puolella ja sitten yritettäisiin siinä pysyä.
Jos nyt tämän kierron vielä katsoisi ja yrittäisi sitten vaikka yksityiselle lääkärille kp 11-12 (kiits vinkistä!). Minkä hintaista on käydä ultrassa yksityisellä?
 
Ärrieri Kiitos sinulle vinkeistä! Muutin gyne aikaa siten, että minulla se on kp 15. Yhtään aiemmaksi en saanut. Toisaalta minulla on yleensä kierto yli 30 päivää, toivon etten olisi myöhässä. Toivottavasti lääkäri jo antaisi clomit niin saisi uutta intoa tähän vauvantekoon, tää alkaa tuntua jo toivottomalta. Mitähän se yksityisellä käynti maksaa :whistle:
 
erka ja memmiliini: joo, minun kohdallani lääkäri sanoi, että kp 11 olisi pitänyt olla jo paaaljon isompi munis, joten sain aloittaa clomit samana päivänä. Clomejahan syödään normaalistikin vain 5 päivää peräkkäin/kierto. Ovis mulla oli tuolloin viikon päästä viimeisestä clomista. Mulla ei ole säännöllinen kierto, mutta toisaalta ei ole selkeää PCOtakaan. Lääkäri sanoi, että on vähän niinkuin PCO-tyyppinen löydös mutta ei kuitenkaan selkeästi sitä. Ikäsi puolesta erka kuuluisit varmasti kärkijoukkoon saamaan hoitoa vaikka kunnallisella puolella tietääkseni täytyy olla yritystä vuosi takana. Itse en ole kuitenkaa jäänyt odottelemaan kunnallisen palveluja vaan marssinut suoraan yksityiselle. Silloin tosiaan sain clomit heti ja samalla tehtiin se ultra, maksoi n. 130 eur + lääkkeet Kela-korvauksien jälkeen. Kyllähän se hinnakasta on mutta omalla kohdallani pieni hinta siihen verrattuna, että lapsi sai alkunsa silloin saman tien. Nyt aion myös varailla uutta ultra-aikaa mikäli ei ala tärppäämään pikkuhiljaa...

Niin ja niistä ovistikuista, minä olen kokeillut Mammaksin ja Fertestin liuskatestejä ja siis kumpaankaan en ole saanut koskaan kahta yhtä vahvaa viivaa..digitaalista en ole raaskinut ostaa, koska kierto on epäsäännöllinen...

ON: vuoto ei ole vieläkään alkanut, menee hermot jos tämä kierto venyy!!
 
tulin vaan ilmoittelemaan että pe ja su testattu nega,odotellaan ensi viikkoon taas kun testailen uudelleen =)
menkoista ei ole tietoakaan,joko tässä ollaan raskaana tai ennemminkin menkat on hukassa.
voisi kokeilla noita ovistikkuja huvikseen,että ovuloinko tässä nyt ollenkaan,onko se mahdollista vaikka menkoista ei ole tietoakaan?
 
Tiistaita!

Täällä kp 31/24-30. Eilen testasin apteekin omalla, tulkinnan varaa ei jäänyt. Selkeääkin selkeämpi nega. Viime kierto 24 päivää, tää ilmeisesti 34. Yksityiselle se on lompsittava minunkin siis. Aikaa en viitsi varata ennen kuin tiedän seuraavan kierron kp:t. Parhaille gyneille vaan on kuukauden jonot, mutta niille en nyt pääse, koska haluan kuulla näkyykö ultrassa merkkiäkään oviksesta.

Tällä hetkellä ottaa taas niin päähän, ettei mitään rajaa. Kuinka tää voi olla näin pirun vaikeaa
:headwall:

Nyt vain odottelen niitä menkkoja. Toivottavasti kierto ei veny aivan mahdottomaksi.
 
Fantasy: Me ollaan jokseenkin samassa jamassa. Mulla ei ole synnytyksen jälkeen (1v9kk) alkanut vielä menkat. Imetyksen lopetin kokonaan tuossa joku aika sitten, mutta ei vielä ole menkkoja kuulunut. Esikoisen imetyksen lopetuksen jälkeen meni kyllä parikin kuukautta ennenkuin menkat alkoivat. Tosin nyt mulla oli kesällä parit menkan tapaiset, eli toiveissa olis että ne alkais nopeammin kuin ekalla kerralla. Tai oikeastaan ei tarvitsis alkaa ollenkaan ;)

Jonkin sortin toiveita ovulaatiostakin olis, limoja tuossa oon koittanut bongailla ja ehkä, ehkä onnistuikin... Tosin hormonitoiminta voipi olla ihan sekaisin ja aiheuttaa kaikki oireet. Jokunen negatiivinen raskaustestikin on takana, marraskuun alussa ajattelin testata taas. Niin jollei ne menkat sitten ala...
 
Varasin nyt sitten gyneltä ajan ja tähtään ens kierrron 10. päivään jotta lääkäri toivottavasti näkisi tapahtuuko mun munasarjoissani mitään vai tarvitaanko apuja. Epätietoisuus rassaa enkä luota ovistesteihin.
Kohta meen hoitamaan toista päätäni nimittäin nieluviljelyyn kun on kurkku ollut kipeenä jo jonkin aikaa... Toivottavasti en saa antibiootteja koska sitten menee taas toinenkin pää sekaisin ja alkaa kutinat :kieh: ja taas tarvitaan lääkkeitä...
 
Heipsan kaikki kuumeilijat! Liittyisin joukkoonne jos vain suinkin kelpuutatte! :whistle: Meillä kaksi pikkuista tyttö 2v. ja poika kohta 10kk. Tähän tämän piti jäädä, mutta nyt lopulta annoimme kuumeilulle periksi! :LOL:

Huomenna otamme ensiaskeleen ja menen poistamaan kierukkaa. Tänään olisi kp.6/30-32. Mites se menee kun kierukka lähtee kesken kierron? Pysyyköhän tuo kierto samana? No, sehän varmaan selviää sitten... :D

Kuopusta yritettiin melkein vuosi, joten toivotaan nyt nopeampaa tärppiä! B)
 
arvatkaa onko ärsyttävää veikata onko raskaana vai ei kun menkoista ei ole tietoakaan :kieh: kiertopäivistä sun muista :snotty:
toki oletettavaa on etten ole raskaana,oviksen varmasti bongasin silloin yhdessä vaiheessa kivuista päätellen..
no,ei auta kuin odottaa vaan =)
 
Tsemppiä kaikille jotka miettivät ovatko raskaana vai ei :hug: meillä tosiaan yritys aloitetaan viimeistään ensi kesänä mut toivottavasti jo aiemmin :whistle: Meillä on kaksi lasta...kohta 4v tyttö ja 5v3kk poika :heart:
 
KESKIVIIKKO 14.10.2009

Unikeiju ...................................kp 49/30-33 ......................yk 10
Ilmatar.....................................kp 43/26-29........................yk 1
satukirjan sankari....................kp 43/32-38........................yk 1,5v
Ärrieri.......................................kp 34/??..............................yk 2
Siiri78.......................................kp 32/30.............................yk5
Sssalla.....................................kp 30/32..............................yk 4
Vaahtera-82............................kp 27/28-30...........................yk1
Silmäterä.................................kp 26/28-34..........................yk4
Miuskipa..................................kp 24/28-33..........................yk 2
erka.........................................kp 23/28-31..........................yk 1
Onlydream................................kp 20/23-29.........................yk 3
snowangel...............................kp 19/27.................................yk 15
TaikaWiitta...............................kp 18/30.................................yk ??
UuTeEnNoUsUUn......................kp 16/28..................................yk ??
Sintyli.......................................kp 13/25-27............................yk 2
maamin82................................kp 12/??...................................yk 2
jenmo......................................kp 12/26-29.............................yk 4
minttis81..................................kp 11/25-30...........................yk2
Ella-83.....................................kp 10/24-46.............................yk 12
memmiliini.................................kp 9/27-40..........................yk 9
Summergirl...............................kp 7/28................................yk 2
MarjaPorkkana.........................kp 7/30-32..........................yk 1
Punaposket82.........................kp 3/27-31..........................yk9
höperö75.................................kp 3/26-28.........................yk 16
SMSM.......................................kp 3/28-29..........................yk 2
Lasihelmi.................................kp 3/30................................yk11
fantasy....................................kp ??/??.................................yk 1
Mädchen..................................kp ??/??..................................yk 1
syksyinen.................................kp ??/??...............................
Black Adder..............................kp ??/??...............................
Poni06.....................................kp ??/??................................
P123........................................kp ??/??...............................
äitx2........................................kp ??/??..............................




Taustalla

Kirppu81
pikku 3
Kynsilakka
Hirsimökin Hulda
maini76
Orwokki


Haamut





:heart: Vuoden 2009 plussat :heart:
Suzu1981
Emmama
Sonja R
aamukastetta
Jennyli
mamx2
Jessie
kujakatit
pojatx2
mervi-elina
Äityli30
Pikkarainen
mammamia82
pingviini100
nasumasunen
Varanikki
äiti0509
miljoonakala
Heikunkeikun86
Äiti0408
BornToLose
Lypy
petronella09
Tillintallin
tatomira

Plussaonnea!! :flower:

Päivittämiseen tarvitaan LAINAA-näppäintä sen jälkeen poistellaan viime päivttäjän nimi alusta ja lopusta kaikki ylimääräinen Plussaonnea!! :flower: jälkeen. Tää on sovittu, että kuka vaan voi tehdä tätä, eikä ole vaikeaa :)[/quote]

[/quote]

[/quote]

 
fantasy: mulla sama tilanne kuin sulla eli raskaustesti negaa mutta menkkojakaan ei näy. Ajattelin testata huomenna tai perjantaina uudelleen mutta tiedän että negaa se näyttää. Harmittaa kun ei pääse uuteen yritykseen kun menkat ei ala... :'(
 
Helou, tekstiä tullut kovasti sitten viime käynnin jälkeen,pika luvulla ei kaikki jääny mieleen.. mutta :hug: :hug: tädin yllättämille ja tervetuloa mukaan uusille :)

Joku kirjoitteli noista kropan antamista merkeistä raskautumisesta ja mulla oli samanlainen tilanne viime keväänä että oli pahaolo,rintojen arkuutta yms yms.Se on totta että pää tekee tepposet kun oikein kovasti raskaaksi tuloa miettii ja toivoo ja varsinkin rupeaa kyttäämään sopivia oireita niin niitähän sitten löytyy vaikka kuinka,kovasti meille kaikille tsemppiä että malttaisimme hieman miettimistä jarruttaa ja nauttia vaan elämästä,no helpommin sanottu kuin tehty.

Gyne sanoikin mulle viime käynnillä kun kyselin kovasti kaikkea mahdollista että ei raskaaksi tulo pitäisi olla tiedettä,että relaa hyvä rouva ja nauti ja huomaat pian että oletkin raskaana ;)
Sitä odotellessa heitänkin tänne kysymyksen niille jotka ovat käyttäneet teroja eli millaisia kokemuksia? itse sain ne tasoittamaan kiertoa joka on lyhentynyt,aloitan ne ensi kierrosta, tätiä jo odottelen saapuvaksi kun tuttu jomotus alakerrassa alkanut ja tämän kierros siemennykset jäi niin vähiinettei varmasti mitään ole mukaan tarttunut.
:kieh:
 
Pah, ei tullut eilen tilaamani ovistestit. Aina on tullut seraavana arkipäivänä, sit huomasinkin että kotitesteillä on uudistuksia toimituksessa. Ilman lisämaksua kestääkin 3-4 päivää toimitus. Tänään on kp 10 ja munista nipistelee, pitäs alottaa testailut :eek: Mies on taas tylsä, ei sitä saa joka toinen-kolmas päivä tahtiin. Ku ei huvita. Eli pitäs vaan keskittää hommailut ovispäiville sitten. Turha gynellekää mennä niin kauaa jos ei toi hommailutiheys ole riittävää. Mistä niitä miehiä löytyy, joita haluttaa joka päivä? :eek:
 
Heipä hei! Taitaa siirtyä meidän ensimmäinen yrityskuukausi... Kierukan poisto peruttiin tänään kun oli kaksi hoitajaa neuvolassa kipeänä. Ensi viikolle uusi aika! Ja sillonhan se ovis jo alkaa ovella kolkuttelemaan... :snotty: Enkä sitten tiedä kuinka sekasin tuo kierto menee kun kierukka poistetaan...

No, kyllä tämä tästä! Koitan olla asioita liikaa miettimättä kun viimeksi meinasin vuoden yrityksen aikana jo tulla hulluksi! Alkoi se seksikin olla sillon jo varsinaista pakkopullaa! :headwall: Jos aloittaisi vähän rauhallisemmin tällä kertaa! :saint: (as if)
 

Yhteistyössä