Kolmatta kuumeilevien TALVI 2012-2013

Onnea Maana-mamma!!

Itse testasin tänään myös. Oireita ollu vaikka mitä. Nega tuli ja menkat alkoi samantien :( . Oireista toivoin niin kovin vaikka se ovis taidettiin missata tai siis oli tiedossa. Oli vasta eka yk, mutta odotettu jo parivuotta :( en jaksaisi enää yhtään odottaa..

Kp 1/29 yk2
 
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
Maana-Mamma onnittelut plussasta!:)

Viola peruuntuisko se sun projekti mikäli nyt raskaaksi tulisit ja kuinka kauan teidän pitäis yrittämistä siirtää? Muutamien kuukausien siirtohan ei ole pitkä varsinkin jos sillä välin jotain muuta mielekästä hommaa.
Meillä yhdistetään nautinto ja vauvanyritys samaan pakettiin, joskus tosin on hirmu väsynyt ja haluis vaan alkaa nukkumaan, mut "pakko" on kun on tärppipäivät. Yleensä nämä tilanteet kuitenkin kuitataan huumorilla, ja ei kun yritystä päälle. Ja hepeneitä kannatan minä, ite pyörin täällä oviksen aikaan iltaisin hyvin vähässä vaatetuksessa, se toimii kyllä;)

Voihan vidulis, huomenna sitten taas työpäivä|O
 
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
Villanen, ainakin alkuraskaus on ollut mulle haastavaa kahden lapsen (kohta 4.v ja 1.v) kanssa. Pahoinvointi ja oksentelu on vienyt kaikki voimat ja päivät välillä melkoinen selviytymisleiri. Mut onneksi pienempi nukkuu päikkärit ja isomman laitan katteleen piirrettyjä ni hetken huilitauko tekee ihmeitä.

Välillä myös päiviä et vähemmän huono olo ja silloin ottaa rauhakseen ja touhuaa minkä jaksaa :) Mut ei tää tietysti helpommaksi muutu kun jo nää kaksi ennestään pyörimässä. Onneks kaikki ei voi yhtä huonosti ja kunhan nää olot helpottaa ni seuraavat tukalat hetket tulee sitten ehkä loppukesästä kun yrittää pysyä tyttöjen perässä ison mahan kanssa :D

Mut eiköhän kaikesta selviä. Kyllä tässä kovasti on miettinyt että mihin sitä oikein ryhtyi ja onko ihan pimee, kunnes taas miettii että onpas ihana kun tulee vielä kolmas :)

Kooooovasti plussia tänne vaan lisää :heart:


Astre ja pikkuinen 8+5
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kuume84 ja Linttu! :flower:

Onnea Maana-mamma!! Toivottavasti saat pian paljon seuraa tästä ketjusta!

Mulla muuten tökkii tää kaksplussan sivu just nyt, en saa esim värejä tähän tekstiin ku muuten jumituu koko kirjottaminen. Kirjautuminenkin onnistu vasta monen yrittämisen jälkeen.

Just nyt on olo et en kuitenkaan tuu raskaaksi.. Semmonen olo et kaikki ketuttaa ja v*tuttaa. Sori tää purkaus... Enkä oikein oo saanu selville syytä tähän fiilikseen, mut luulen et se johtuu epäonnistumisen pelosta. Siis kun oon alustavasti päättäny et tästä tai seuraavasta kierrosta olis tärpättävä tai muuten siirtyy kolmosen yritys ehkä vuosilla. Mulla siis ei ole vielä vakityöpaikkaa ni olis kait työelämässäkin näyttäydyttävä, jotta edes joskus saisin haluamani työn. Oon kuitenkin aatellu et jos nyt tulis raskaaksi ja tää kotona olo menis yhteen putkeen ni ei olis niin paha. (Toisaalta kyllähän niitä töitä ehtii tekemään ja tavalla tai toisella asiat tuppaa järjestymään) Eli mitään pitävää päätöstä en aio tehdä, saa nähdä mitkä fiilikset tän yrittämisen suhteen on, jos ensi kiertokin tulee päätökseen ilman plussaa... Tiedän ettei pitäis stressata.. Mutta kun oon tämmönen :) ja kyllä välillä harmittaa et pitääkin olla nainen ja kärsii kaikki nää miettimiset. Tosin en kyl haluis olla mieskään! :LOL:

Mamimamimami voimia!

Onpa kiva kuulla kuulumisia Astre!

Kertokaahan voiko tulevaa ovista enteillä jotkut tietyt olot mahassa? Vai tuntuuko ovisoireet vasta sinä ovulaatiopäivänä? Mulla kun ei noita oviksia oo juuri ollut ni en ainakaan vielä tunnista mitään. Ehkä vähän alavatsaa turvottaa, tiedä sitten onko kuviteltua. Nyt siis menossa kp 10/28 yk 2. (Vähän jännitän ovuloinkohan ollenkaan, et olikohan toi edellinen kierto joku poikkeus ku sillon olin oviksen tuntevinani)

Jeps, nyt nukkumaan et jaksaa, jaksaa, jaksaa taas aamulla nousta ylös :)
 
Jännäily päivät alkaa pian. Kp 23/29-31 mutta se viime kierron keskenmeno kyllä voi sekoittaa kiertoa. Oviksen tunnistin taas limojen perusteella ja siihen pupuiltiin kyllä heti kun limat huomasin..Toivon vaan että se tärppi tulisi nyt kunnolla ja kestäisi loppuun asti. :) On tää kurjaa tää oodottaminen, vaikka oon kyllä ottanut tän kierron rennommin kuin edellisen, ollaan pupuiltu kun siltä on tuntunut eikä kello kaulassa ja kalenteri kädessä :)

Paljon onnea kaikille plussanneille. Tarrasukkia paljon mukaan :heart:
 
Oooh, Maana-mamma, onnea valtavasti! =)

Ja nyt mä yhtäkkiä unohdin kaikki mitä piti kommentoida... :headwall:

No mutta. Täällä kp 30/28. Ihan vielä normaalin rajoissa eikä tarkoita mitään, mutta jännää!! Ajattelin kyllä testaamista odottaa viikonloppuun. Tuntuu vähän liian aikaselta vielä, kun kiertokin välillä heittelee...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
Keskiviikko 30.1.2013





Mukana kuumeilemassa:

Nimimerkki................kiertopäivät.....yrityskerta.....ikä.....lapset

Ole luonani aina........kp 64/28.........yk 2..............24.....01/09, 06/11
hemu2.....................kp 61/?...........yk 2..............32.....07/07, 01/09

Tintti83....................kp 43/33.........yk 6..............29.....09/09, 03/11
EiKahtaIlman3..........kp 42/25-30.....yk 2..............30....-08, -11

Klementiini................kp 34/28.........yk 0..............34.....05/08, 12/09
Helmikoo..................kp 32/28...........yk 1............34........01/08, 02/10

Aliila........................kp 27/28-36......yk 7..............30.....-07,-09
Sanna-M..................kp 25/29-31......yk 3...............-.....12/7, 01/10
ViiruP.......................kp 25/29..........yk 5.............25......09/11, 11/08
dita..........................kp 24/29..........yk 5..............30.....-07, -09

Aotearoa.................kp 19/??............yk ?................?........?,?
Viola30....................kp 14/27...........yk 1?..............?........?,?
Tria.........................kp 13/28..........yk 2..............28.....01/11,01/11
Linttu......................kp 13/(28)..........yk ?...............?.......8/09,5/11
NuVe.......................kp 12/28-30.....yk 4..............27.... -07, -09
Usvametsän neito......kp 11/28..........yk 5..............29..... -07 ja -09
Mamimamimami.........kp 4/29...........yk 2...............29.....-05, -07

Kuume84....................kp -/--................yk 2............?.......07,08
keksipurkki.................kp -/25-26......yk16..............25...... 09/08, 11/10


Taustailijat:
Jenny90
Kettula
Villanen
Angelbird




Plussannneet:
lokakuu
Pupurtti.....................yk 2
Alabama....................yk 1
Tillukas......................yk 5
amylee.......................yk 1
marraskuu
Äitikissa.....................yk 8
Terp..........................yk 2
Äidin onni...................yk 2
Toive3.......................yk 1
Kemai........................yk 3
Väpä08......................yk 1
joulukuu
liiisu...........................yk 5
Buster84.....................yk 1
Jennamaria..................yk 1
Casper77....................yk 1
Astre.........................yk 2
Härkäneito...................yk 3
Suan...........................yk 1
Tammikuu
Suhveli........................yk 4
Toive Pikkukolmoselle....yk 2
mammu991..................yk 8
Tytymamma.................yk 6
Maana-mamma.............yk 1



Päivitykset mielellään näkyvällä värillä. Kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Nooo, nyt on taas piiiitkään tauon jälkeen päivitelty. Kiertopäivät heittää varmaan häränpyllyä kun melkeen viikon tauko ollu. Mutta ilmotelkaa päivitykset niin että ne huomaa. Koitan puhelimella sitten päivitellä. Uudet kierrto ja plussanneet pääsen siirtämään oikeille paikoilleen vaan koneella joten voi mennä pidempään ennenkun ne saan laitettua.
 
Tria mulla on aina kivuliaat ovulaatiot. Kivut alkaa noin 3-4 päivää ennen ovista, ja tietenkin valkovuoto lisääntyy huomattavasti ja on limasempaa. Oviskivut mulla tuntuu yleensä sillä puolella mistä munasolu irtoaa, mutta toisinaan vain tuntuvat tuossa keskellä alavatsalla.
 
Äääh... Sainpas kamppailla tänään itseni kanssa. :D Raskaustestit polttelee kaapissa ja suorastaan huutaa "TESTAA JO!!" Mutta saimpas pidettyä ihteni kurissa. Tänäähän vasta DPO8.

Rintoja kivistää, alaselkää jomattaa, toisinaan väsyttää toisinaan ei, vessa käynnit ehken tihentyneet,illalla ei meinaa saada unta ja yöllä/aamulla heräilen ihan ihme aikoihin. Yleensä oon tosi aamu uninen. Oon ollu varma nyt ollaan raskaana, mutta kuitenki mieleen hiipii ajatus josko ei ollakkaan...? Vooooeee!! Miten nämä ajatukset sais käännettyä pois päältä?? 0_0

Hyi, hyi.. Pois se minusta. Tupakointia oon nyt vähentänyt ihan reilusti, poltan ehken yhden päivään. Toisinaan menee päivä tai kaksi etten polta ollenkaan. Mutta aina plussan jälkeen on tupruttelu loppu heti.
Siideriä tekis mieli, onko muut DPO päivillä ottanut "sitä yhtä, sitä viimeistä, jos tässä nyt kohta plussa saadaan sitten ollaankin pitkään ilman." En nyt sano tuota sillä että tuo joku kaahee pakkomielle mulle olis, sauna siiderin juon ehkä kerran kuukauteen. Että sillee.. Joo.. Eipä tässä sitte muuta.. :D
 
Kiitos Astre. Voisin kuvitella, että minullakin menisi päivät selviämisleireiksi. Pitäis varmaan pukea lapsille pitkät valjaat päälle;) ja yrittää ohjailla niitä sohvalta tai vessan lattialta..Muistaakseni vietin ekat 16 kk:ta molemmissa raskauksissa makuuasennossa, kun ei muuhun olemiseen pystynyt. Mutta jos te muutkin noin hienosti selviätte ja tsemppaatte, niin kai minäkin siitä selviäisin hengissä=).

Vielä ON: Sitten minäkin hankin tikut kaupasta joka lähtöön. Kai munkin pitäs kohta liittyä tonne himohousuihin ja hätätestaajiin.Ovis testattu: nega. Raskaus: nega. Samaan kategoriaan voisi laittaa koko päivän muutoinkin:headwall:. Näillä mennään.

Viiru P: Onpa jännää!:D

Villanen kp 34 (pysyn edelleen taustalla, kp:ä ei tartte lisätä).
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos dita . Mua ihmetyttää kun mulla ei oo vielä yhtään minkäänlaista valkovuotoa. Tänään on alavatsa tuntunu turvonneelta, mut luulen et se on vaan ilmaa, kun varmaan alitajunnassa kuitenkin jännitän et tuleeko ovista ollenkaan :ashamed:

Viiru mäkin huomaan nauttivani useammin esim punaviiviä iltasin loppukierrosta. Ja siis samasta syystä "jospa en saakaan kohta enää ottaa" :D (en siis normaalistikaan ole mikään litrahuuli:))Oon myös kuullu et punaviini lisää verenkiertoa ja siksi olisi nimenomaan hyväksi loppukierrosta. -tiedä sitten noita höpinöitä :)

Helmikoo pisteet kyl sulle jos viikonloppuun asti odotat testaamista!

Sanna-M sullakin jännät päivät! Ehkä se keskenmeno (pahoittelut siitä) ei enää oo vaikuttanukaan tähän kiertoon jos kerta oviksenkin tunnistit!

Plussa tuulia kaikille!

Tria kp 11/28 yk2
 
Onnea Maana-mamma!

Arg, mä olen huonolla tuulella!! Esikoinen venyttää pinnaa ihan loputtomiin, kiusaa pienempää sen minkä kerkee ja ei usko mitään. Ja sit tässä vielä kolmatta toivotaan :) Ja pieni flunssakin on päällä.

Niin, dita, se operaatio siirtäisi yrityksen aloitusta huhti-toukokuulle, joka ois ihan järkevää. Sen takia en oo tässä kierrossa niin paljon stressannutkaan eikä hirveesti haittaa jollei nappaa.

Postista tipahti tänään Clearbluen digi ovistestejä, aattelin huvikseni tehdä yhden ja ylläri ylläri, se näyttikin hymynaamaa :)



Vähän oon yllättynyt, kun ei mitään oireita oo, huomiselle vasta ovisplussaa oottelin. Ovis on tosin tulossa oikealta puolelta (tai siis viimeksi oli vasemmalta) ja mulla on ilmeisesti oikea torvi tukossa (aukkari tehty 2011 keväällä). No, viime yönä hommailtiin ja huomenna illalla myöhään seuraavan kerran on mahis, toivottavasti ovis ei kerkee livahtaa.

Viola kp 13/27 yk 2
 
Onnea maana-mamma :heart:

Mulla ei ole niin minkäänlaisia ovismerkkejä, vaikka nyt on kai sitten kp13... Ja kierto oli ennen sen 28 pv. Ehkäpä kroppa ei tosiaan heti kierukan poiston jälkeen ala toimimaan kuten ennen. Toivotaan ettei nyt kuitenkaan mitään megapitkää kiertoa tulisi. Vaikka eihän me mitenkään hampaat irvessä edes yritetäkään (tai ainakin niin mies uskoo ;) ), että ei sekaisin oleva kierto nyt varsinaisesti vielä mikään katastrofi olekaan. Mä vaan hätäisenä ja kaikkimullehetinyt -tyyppinä haluaisin että kroppa toimisi normaalisti ja olisi edes sen puolesta mahdollisuus raskautua heti ekasta kierrosta...

Mulla ovis"kivut" alkoi tuntumaan kunnolla vasta ekan muksun jälkeen, silloin oli semmosta viiltävää kipua alavatsalla, yleensä enemmän sillä puolella missä ovis oli. Ja varsinkin äkkinäiset liikkeet, hypyt tms. tuntui selvästi. ja muistaakseni ne tuntemukset kesti kyllä pari päivää, mutta oletettavana ovispäivänä ne olivat kovimmillaan. Ei nuo koskaan niin kovia kipuja olleet että lääkettä tms. olisin tarvinnut, mutta selvästi epämukavia.
 
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
Ai niin ja tuohon alkoholiin piti vielä kommentoida, että esikoista odottaessani hörppäsin kyllä parina päivänä annoksen-pari vaikka menkat oli jo muutaman päivän myöhässä ja ounastelin tärpin tapahtuneen. Satuin olemaan lomareissulla ilman miestä silloin enkä viitsinyt siellä tehdä testiä. Ja olen mä maistellut punaviiniä/kuoharia raskaana ollessa muutenkin, siis en lasillistakaan mutta muutaman suullisen verran muutaman kerran koko raskauden aikana. Vaikka ainakin mulla raskaus kyllä tekee sen ettei sitä alkoholia edes kaipaa, tosin mun alkoholin kulutus on nykyään muutenkin ihan minimaalista :)
Mä en ole ollut kuopuksen odotuksen alun jälkeen kertaakaan varsinaisesti humalassa, ja hiukan tässä mietinkin että pitäiskö nyt tosiaan ihan varmuuden vuoksi siipasta vaikka yksin kotikännit viikonloppuna :D
 
ViiruP missä vaiheessa oviksen jälkeen sulla alko tuntumaan mahdollisia raskaustuntemuksia, entä oliko sulla aiemmissa raskauksissa myös aikaset oireet? Tähän laitan vielä asiasta kyselyä:

Galluppia: Missä vaiheessa kiertoa aloitte aiemmissa raskauksissa tuntemaan raskaustuntemuksia? Eli kuinka pian/myöhään oireet tuli?:D

Viola kerrotko vähän tuosta aukasutoimenpiteestä? Mullahan saatiin v2007 toinen torvi huuhtomalla auki ja tuon yritys on taas edessä. Mikäli ei huuhtominen tällä kertaa onnistu niin on keinot aika vähissä...
 
Se on nyt niin, että testasin äskettäinClear Blue-testillä PLUSSAN!. Maailma käännähti ylös alaisin. Pientä onnea tässä ei-suunnitellussa TJOT-kuukaudessa epäilin, et vois pieni teoreettinen mahku olla plussaan, mut en tosissani tähän uskonut. Suunnitelmat oli aikaisintaan ensi kesässä, mutta nyt on aikamoinen sulatteleminen tässä..olen ihan pihalla vieläkin.:)Voi jeee...

Galluppiin voisin vastata, että hedelmöittymisestä 10 päivän päästä aloin tuntea pieniä vihjeitä: pistelyä kohdussa, repäisyjä, hitusen rintojen arkuutta(esikoisen kohdalla ihan kauheen kipeät, toisen ei ollenkaan),hikkaa. Aiemmissa raskauksissa plussaviivan vahvistumisesta mulla oli n. 7 päivää aikaa siihen, kun TODELLISET raskausoireet alkoivat pahoinvointineen. Eli nyt mulla on viikko armon aikaa..elää suht koht tavallisesti ilman oksuja ja friikkejä mielitekoja:D.

Onnea matkaan...kaikille meille!:heart:
 

Yhteistyössä