Ihan samanlaisia pelkoja täälläkin kolmannen lapsen suhteen. Nyt kun tosiaan on nuo kaksi tervettä/normaalia lasta, niin vieläkö käy niin hyvin että kolmaskin on...? Mulla on nämä aiemmat raskaudet ja synnytykset sujunu tosi hyvin, että sinänsä niitten suhteen ei pelkoja ole. Se pikkuvauva-aika vähän kauhistuttaa (tästä jo pari sivua sitten kirjoittelinkin). Ja sit ihan niitä käytännön asioita, että kuinka tämä arki tulee muuttumaan kolmannen myötä. Kahden kanssa on aika kätevää nyt kun ovat jo isompia ja omatoimisia. Aletaan jo liikkua siellä mukavuusalueella. Sitä ehkä eniten onkin pähkäilty että halutaanko aloittaa kaikki taas alusta. Mutta eiköhän se ole sen arvoista, ja se on sitten kumminkin niin pieni hetki elämästä kun ne on niin pieniä. :heart:
Meillä ei kiirettä tärppiin ole, kun tuo nuorimmainenkin ens kuussa sen kolme täyttää. Ja siis kun työtkin olen aloittamassa, niin ehtii taas päästä ansiosidonnaisille. Onhan se vähän kurjaa työnantajalle taas ilmoittaa että käynpä vaan pyörähtämässä, että nähdään parin-kolmen vuoden päästä.
Mut mulla on kyllä hyvä ja ymmärtäväinen työnantaja.
Mä olin sen neljä vuotta yhtäjaksoisesti kotona ja viihdyin kyllä. Siinä vaiheessa kun toinen lapsi syntyi, niin kyllähän se arki muuttui aika hektiseksi ja joutui tinkimään omista harrastuksista ihan jo senkin takia ettei vaan enää jaksanut mitään ylimääräistä. Eikä se kyllä sillä hetkellä kauheesti harmittanut tai sitä ei ehtinyt harmitella. Elämä oli sitä sillä hetkellä. Oikeestaan nyt jo vuoden ajan on ollut taas omille jutuille aikaa ja kyllähän tää hyvälle tuntuu. =) Kaipasin kyllä töihinkin, ja aikuisten pariin, vaikka olenkin sitä tyyppiä että voisin viettää loppu elämäni kotona, puuhaillen omia "projektejani", osaisin kyllä työllistää täälläkin itteni täyspäiväisesti, joku kun vaan maksaisi siitä.
Kun löytäisikin sellaisen sopivan balanssin kodin ja töiden välillä, että voisin osittain käydä tienaamassa kodin ulkopuolella ja osittain puuhastella kotona jotain sellasta josta myös vähän saisi katetta tilille.
Mutta voi jestas tätä
"oireiden" kyttäilyä! Että tuntuko viime kuussa tältä ennen menkkoja?? Onko aina tuntunu tältä ennen menkkoja?? Tuntuko se tältä niillä aiemmilla kerroilla kun tulin raskaaksi?? En tiedä enää mistään mitään! Jotenkin kyllä silleen tuolla alavatsalla polttelee, että eiköhän ne menkat ole. Nyt kun oikein pinnistelee ja yrittää muistaa millasia nippailuja tai muita oli aiemmista raskauksista, niin tuntuu ettei muista enää mitään varmaksi. Ainut mikä ihan varmasti puuttuu, niin se sellanen
tunne, että olen raskaana. Varsinkin toisen raskauden alkaessa se oli tosi vahva.
Sitten, olen ihan pudonnu kärryiltä noista
raskaustesteistä. Siis onko nyt tullut markkinoille joku testi jolla voi testata luetettavasti jo ennen kun menkat on myöhässä? Olen sellaista täällä ollut ymmärtävinäni? Viimeksi testaillu silloin nelisen vuotta sitten, eikä tässä välissä ole asia ollu ajankohtainen...
Kannatan myös tuota että
jokainen merkkais oman kp:sä aina oman tekstin loppuun. Eikö se ois niin aika kätevää, ei tartteis kenenkään niitä erikseen tuonne listaan päivittää? Näin toimittiin silloin kuin aiemmista kuumeiluista ja odotuksista näillä palstoilla olen roikkunut.
Siis sama juttu raskautumisen jälkeen, että rv:t merkittiin aina oman tekstin loppuun. Toimi.