Kolmatta kuumeilevien syksy 2013

Mukavaa kun porukka kasvaa :)

Oon viime päivinä miettiny et pitäisikö ostaa ovulaatiotestejä. En ole koskaan niitä koittanut. Niiden avulla vaan voisi ehkä arvioida kierron pituutta. Nyt oletan että viime sunnuntaina olisi ollut ovulaatio, mutta kun kierto ei todennäköisesti olenkaan vielä tasaantunut, niin sehän voisi olla vasta tänä viikonloppuna. Käyttääkö täällä kukaan noita ovistestejä ?

Keskusteltiin muuten miehen kanssa tästä yrittämisestä, niin toivoi että tule tästä pakkomiellettä. On vaan niin outoa tää kun aikaisemmilla kerroilla ei ole oikein edes kerennyt aloittamaan yritystä. Tosin alussahan tämäkin yritys on.

Tsemppiä kaikille yritykseen, olis ihana lukea onnistumisista :)
 
Orange80: En ole käyttänyt ovistestejä koskaan. Nyt alkoi turhauttaa, kun maaliskuusta asti oltu ilman ehkäisyä, eikä tulosta saatu. Aluksi ei kyllä varsinaisesti yritetty, vaan sai tulla jos oli tullakseen. Viime viikolla tilasin sitten ovistestejä. Viimeiset kolme kiertoa olleet tasan 28päivää, mutta aloin epäillä, että jos ovulaatio ei olekaan puolivälissä vaan todennäköisesti paljon myöhempään. Tai sitten niin ajoissa, ettei välttämättä olla sitä aina hyödynnetty. Tai sitten on puolivälissä, mistä näistä tietää, kun en limojakaan tunnista. No en jaksa enää arpoa, vaan kokeilen nyt ensimmäistä kertaa testejä. :) Ohjeen mukaan aloitan testailut tiistaina. Tai pitäiskö varmuuden vuoksi jo huomenna kp10? Toivottavasti olen kohta hieman viisaampi ;)

Kukki$ ja Marmeli, mitä sinne kuuluu? Plussatuulta!!!!
 
Kierto vissii pitenee kun sain vasta ovis plussan viikko sitten sunnuntaina. En tiiä nyt kuinka pitkäkierto tulee olee ja missä kohtaa sitten uskaltaisi testata kun odotin ens lauantaille menkkoja mutta tuskimpa nyt pitää paikkansa kun ovis oli noin myöhää? Mä oon ihan hukassa!
 
Rinnat ja alavatsa/nivuset kipuilee. Nokka ihan tukkoinen, vaikkei muuten olo vaikuta flunssaiselta. Menkkojen ei näy, vaikka vähän väliä käyn tarkistamassa :)

Sain eilen aamulla testiin nähtävän viivan, mutta se oli täysin väritön. Ohjeessa luki, että hentoinenkin viiva olisi plussa. Mutta epäilen vahvasti tuon värittömyyden vuoksi viivanpaikaksi. Samperi kun piti sekin testi jo eilen tuhlata, olisi edes tälle päivälle malttanut pantata. To tuli apteekin testiin myös "viivanpaikka", ko testiin en aiemmin ole saanut mitään näkyviin.

Jotenkin olin ajatellut, että tämän viikonlopun aikana selviää onko tärpännyt. Haluaisin kuitenkin sen tiedon saada viikonlopun aikana, että saa rauhassa sulatella ja intoilla. Nyt sisuuntuneena suunnittelin, etten testaa kuin pe jos menkkoja ei kuulu (l. Tänään kuitenkin etsimään jostain kauppaa joka myy r-testejä :D)
 
Mulla on nyt väsymys, nenän tukkoisuus ym oireet hävinny. Välillä kyllä alamahaa nippailee ja jos nälkä yllättää, niin tulee äkkiä huono olokin. Tänään myös kuopuksen aamupuuron sekaan laitetun ruusunmarja-vadelmasoseen haju sai melkein yökkimään.
Menkkoja ei näy, mutta mulla oli ennen raskautta kierto 32 päivää, joten vielä ois muutama päivä...


Torstaina tein tyhmyyksissäni ja uteliaisuuttani ovulaatiotestin, kun ei raskaustestejä ollu, ja kaksi viivaa siihen tuli (testiviiva haaleempi).. mutta mun kokemuksen mukaan noi testit näyttää muutenkin ihan mitä sattuu, joten... :D googlailin sitten, niin oli että voi tulla "ovisplussa" myös just ennen menkkoja?? Ja kun eihän tuo varsinaisesti ees plussa ollu.. Otappa tuosta nyt sit selvää :D

Meillä on nyt viikonlopun ollu vieraita, joten raskaustestejä en oo päässy ostamaan.. Pitää alkuviikosta käydä muutama ostamassa, ellei oo menkat alkanu sitä ennen.
 
Blaah. Olen turhautunut ja pettynyt ja pirun kärsimätön! Pitänee ehkä siirtyä tuonne "yritystä odottavien" ketjuun..? Mies laittaa jarruja päälle - ei hänen mielestään ole kesä-heinäkuun tai välttämättä vielä heinä-elokuunkaan vaihteet sopivia aikoja vauvan tulla. Ei halua käyttää kesälomaa vauva-arkeen :( Ja mun mielestä taas sillon olis just hyvä, kun on koko perhe kotona, ei koulua ja aamuheräämisiä kenelläkään yms. Itsestä tuntuu, että syksyllä valvominen, talvesta nyt puhumattakaan, vasta rankkaa onkin. Pimeetä, kylmää ja aikaisia aamuheräämisiä.

Täähän on siis periaattessa ihan naurettavaa suunnitella tälleen, voihan olla ettei koko raskaus onnistu ollenkaan. Ja koska itse en haluaisi saada vauvaa ihan loppuvuoteen eli marras-joulukuulle, niin tässä nyt kutistuu tuo yritysaika melko vähiin. Jos elokuun alkukaan ei miehelle käy, niin sitten yritetään vaan niistä kierroista, kun LA olis syyskuun tai lokakuun alussa. Sitten varmaan pakko pitää 3 kk tauko, että sitten vasta LA aikaisintaan helmikuulle 2015! Yhyy! Mies kuulema lähtee siitä olettamuksesta, että tärppää heti, ja jos ei niin sitten se on sen ajan ongelma. Itse en ole ollenkaan vakuuttunut, että kolmaskin tulis ihan naps vaan, niin kuin aiemmat. Kuitenkin ikää on jo enemmän ja kaikkea.

Tämmöistä ei kuulema voi tunteella ajatella vaan pitää järkeillä. Ja samalla ei kuulema saa ajatella liikaan. Itse tykkään suunnitella ja pelata varman päälle. Saan ihan fyysisiä oireita kun näen vauvoja, niin paha kaipuu ja kuume on. Oloa varmaan helpottaisi jos pääsisi edes yrittämään. Mutta pakko se on jaksaa kärvistellä ja odottaa :'(

Hurjan paljon tsemppiä yritykseen kaikille ja paljon plussia tähän ketjuun :heart:
 
Jipii! Minä siirryn nyt taustailijoista yrittävien listalle eli minulle voi laittaa seuraavat tiedot: Alice81......kp 7/28........yk1.........32.........03/10, 11/11

Ehkäisyrengas on otettu hiukan yli viikko sitten pois, eikä uutta ole otettu käyttöön. Suoranaista yritystä ei meillä varmaan tulla harrastamaan. Arki pitää niin kiireisenä, että meillä harrastetaan seksiä vain viikonloppuisin, oli ovulaatio sitten milloin tahansa. Tällä tyylillä me olemme kuitenkin jo kaksi lasta saaneet aikaiseksi, joten uskon että toimii tälläkin kertaa. Ensimmäistä tehtiin puoli vuotta ja toinen tärppäsi toisesta kierrosta.

Mussukka82 harmittaa todella sinun puolestasi tuo tilanne. Itse pelkään myös, että mies pistää jossain vaiheessa jarrut pohjaan. Meillä on ollut kahden kanssa aika rankkaa ja nyt kun on alkanut kesästä asti helpottamaan, niin pelkään että mies haluaa helppoutta jatkossakin. On myös kerran aikaisemminkin polkenut jarruja. Se tapahtui, kun olimme yrittäneet esikoistamme n. 3kk. Sanoi aivan yllättäen ettei haluakaan vielä lasta. Se oli minulle henkisesti aivan kauhea paikka ja itkin asiaa jonkin aikaa. Sitten juteltiin miehen kanssa ja hän perui sanomisiaan. Hänellä vain oli kuulemma tullut joku hetkellinen paniikki. Toivottavasti pääsette tekin yhteisymmärrykseen lapsiasiassa. Ja olen kyllä siinä ihan samaa mieltä, että liikaa ei kannata suunnitella.

Suunnattomalla innolla lähden tähän ensimmäiseen kiertoon. Ja samalla kyllä pelottaa, että heti tärppäisi. Onkohan tää nyt kuitenkaan ihan järkevää....
 
Moiikka taas pitkästä aikaa.

Ihan ensin omaa napaa, masentavaa sellaista. Eli, mä en tee ENÄÄ IKINÄ APTEEKIN OMAA R-TESTIÄ, ne on ihan peeestä ja sieltä syvältä!! Mä saan nykyään ihan JOKA KERTA siihen haamun, joka on tosi näkyväkin. No hitto tyhmä minä tein semmoisen pe iltana ku tiesin että la oon yksissä juhlissa missä on alkoholia. No hitto se haamu tuli taas ja minä, no join vajaan tölkillisen kun olin taas NIIN raskaana. Tissit tosi kipeet ja juilii mahaa ja väsytttää ja etoo ja mitä kaikkee niin paskat, tänään menin terkkariin tekeen testin niin NEGA ja ke saan tietää verikokeen tulokset. Mä en kohta enää usko mihinkään, mulla on kroppa ihan vieras ja kohta mä en enää halua yhtään vauvaa ku kuopuskin on alkunu nukkuun. Mä hankin kohta koiranpennun. Vähänkö menee hermot! Anteeksi..

Mussukka, aika kurja tilanne.. kerropas sille äijälles että ei ne lapset ihan tuu tiettynä aikatauluna. ei ainakaan enää mulle tuu. että jos pitää taktikoida niin aika kurjaa tuo on. ja vauva-arki sehän on aluks niin helppoo että oksat pois :) ihana vauvaakin pitää kesällä ennemmin ku talvella. mulla kuopus synty elokuun lopussa ja mun mielestä se aika ei ollu kovin hääppööinen kun viime syksy oli kylmä ja märkä ja nyt kun ei vieläkään ävele niin konttaa tuolla kylmässä maassa..

Joo eiköhän tää tästä mut potuttaaaaaaaaaa.
 
Kiitos Alice81 ja kolmiliini, ihanaa että edes joku tajuaa miltä tämä tuntuu. Asiasta oli alkusyksystä puhetta ja silloin jäin siihen käsitykseen, että tästä kierrosta voitais aloittaa, että on sitten neljä kiertoa aikaa tärpätä ja LA heinä-lokakuun alku.

Meillä on seksiä aika harvoin, ei edes joka viikko, joten ihan vahingossa ei tällä harrastuneisuudella raskauduta. Mulla on tosi pitkät menkat, 9+ päivää, joten noin kolmasosa kuukaudesta menee joka tapauksessa ilman. Kai muu kiire, työt ja kaikki muut kotihommat vie mehut.

Esikoinen on elokuun lapsia ja toinen maaliskuun ja olisin niin halunnut huhti-elokuun vauvan :) Itse olen huhtikuinen ja olin aina ihan kateellinen kaikille kavereille, joilla oli kesällä synttärit - jo toukokuussa on monesti ihanat ulkosynttärimahdollisuudet. Mutta minkäs teet. : /

Sehän tässä vielä ottaa päähän, että nyt olis ns. kaikki valmiina. On tehty tutkinnot, on vakityöt, talo... Ihan eri tilanne kuin silloin ensimmäistä ja vielä toistakin saadessa. Silloin sai ensin stressata vauvan ja gradun kanssa, ja toisen ollessa vauva minulla ei ollut vakityötä. Ja nyt sitten pitää jarrutella! Molemmat lapset on kuitenkin olleet aika helppoja vauvoja, ei allergioita, yövalvomisia tai mitään erityisyyksiä. Ja NYT sitten on taloudellista ongelmaa muka ja kaikkea hankaluutta, hohhoijaa. Mies varmaan jo oli tuudittautunut siihen uskoon, että kyllä minulla (joka olen siis aina ollu enemmänkin että 3-4 olis sopiva lapsimäärä) mieli muuttuu ja haluan päästä helpolla kun nämä kaksi on jo isompia.

Tänään oli aamulla niin ihana, kun 3,5-vuotias poikani alkoi puhua perheestä: "Olispa kiva jos meillä olis isompi perhe. Jos meille tulis vauva niin sitten tulis aikuisiakin lisää..." :D Onneksi nauratti sen verran, että sain pidettyä sydäntäraastavan tunteen piilossa ja sain selitettyä, ettei meille varmaankaan aikuisia sentään lisää tule, jos joskus vaikka vauva tulisikin.

Sorry vaan tämä omanapaisuus! Tämä on kyllä sellainen henkireikä - täällä kun vuodattaa niin jaksaa taas olla leppoisa mamma :) Kiitos siis teille :heart:

Onnea Alice81 yrityksen aloituksesta, perästä tullaan (toivottavasti pian...)!
 
Mulla kp:t 12/27-30

Edelliset menkat oli mielestäni aika minimaaliset ja kesti vaan 4pv. Yleensä "saa" lähes viikon hillua vaippa housuissa. Ovulaatio-oireita oli jo pari pv sitten, nyt ei mitään oloja. Puuhastelua on ollut ihan riittämiin, elikkä yrityksen puutetta ei ainakaan oo :D
Mun tarttis saada itestäni irti jokunen kilo..joo JOKUNEN, koska painan reilut 100kg :ashamed: Vois tärpätä piiiikkasen paremmin. Tsempatkaa mua please :)
 
kolmiliini itsekin yritän ns. taktikoida, että saatais kesävauva ja kuitenkin niin etten olisi alkuvuonna vielä liian raskaana (jos siis ollenkaan). Tämä laskeminen ja suunnitteleminen on kuitenkin alkanut tuntua aivan suunnattoman tyhmälle, kun voihan olla etten raskaudu ollenkaan tai siinä voi kestää aikaisempaa kauemmin. Pitäisi tosiaan ehkä lopettaa ja antaa asioiden tapahtua, kun on niiden aika. Hyvin ollaan pärjätty yhden kevätvauvan ja yhden talvivauvankin kanssa, joten mitä sillä loppujen lopuksi on väliä, koska pikkuinen syntyy. Tärkeintähän on että onnistuu edes raskautumaan.

Minä voin Hymypallo tsempata sinua laihdutukseen. Itse painoin esikoisen jäljiltä 95kg ja onnistuin pudottamaan painoa 10kg ennen kuin raskauduin uudestaan. On vissiin ollut aika kiireitä kahden pienokaisen kanssa, koska nuorimman ollessa 6kk painoin enää 70kg. Eli 25kg vähemmän kuin 1v 3kk aikaisemmin. Nyt olen edelleen tuossa samassa painossa. Itse noudatin VHH-ruokavaliota, joka sopii minulle kun nenä päähän. Edelleen välttelen hiilareita ja voin todella hyvin. Suosittelen kokeilemaan. Ja uskon kyllä, että onnistut, kunhan löydät vain aikaa keskittyä itseesi. Onnea painonpudotukseen ja nopeaan raskautumiseen. Ilmoittele edistymisestäsi.

Eipä juuri mitään omaan napaan. Odottelen viikonloppua, josko aloitettas pikkukolmosen yrittäminen.
:p
 
Mussukka82, toivottavasti pääsette miehesi kanssa johonkin molempia tyydyttävään ratkaisuun. Eihän niitä vauvoja tietysti suunnitella ja tehdä tosta vaan. Aika monella täällä tuntuu olevan niin, että kaksi ekaa tullut helposti ja nyt kolmas antaa odotuttaa. Ja kuuleehan näitä tarinoita, että on pitkään lykätty yrittämistä syystä tai toisesta ja sitten kun vihdoin yritetään, niin ei vauvaa tulekaan. Itse mietin vielä viime kesänä, että en haluaisi synnyttää kesällä eli siinä vaiheessa pitäisi pitää taukoa yrittämisestä. Tärppiä ei ole tullut. Ja nyt jos tärppäis, niin kesä-heinäkuun vaihteeseen menisi. Enkä voisi enempää toivoa, että tärppää.

Alice81, hienoa, että pääsette tositoimiin! :)

Kolmiliini, kyllä sua nyt kiusataan!! Nyt vaan pää pystyyn! Etkä tee enää apteekin omaa raskaustestiä!! Minulla odottaa kaksi cb:n digiä kaapissa, jotka teen vasta jos/kun menkat joskus myöhässä. Sitten ei ainakaan jää mitään epäselvää. Noi pudotukset ja epävarmuudet on tosi raskaita ja kuluttavia!! Pidän kovasti peukkuja, että kohta siellä tärppää!!

Hymypallo, itsellä ei ole nyt ylipainoa, mutta oli esikoisen aikaan jonkin verran. Toiseen lapseen tsemppasin, söin terveellisesti ja liikuin. Voin koko raskausajan paljon paremmin!!! Ja tokihan se ylipaino vaikuttaa myös raskaaksi tuloon. Tsemppiä! Nyt otat vaan lisämotivaatiota tästä vauvaprojektista :) Alku aina hankalaa, mutta kyllä se kiitos ja palkinto sieltä tulee!!

Meilläkin 4v esikoinen alkoi eilen jutella, että miksi meillä ei ole vauvaa. Mieheni kysyi, kuinka monta vauvaa hän sitten haluaisi, niin kuulemma yksi molempia, poika ja tyttö. Hän lupasi hoitaa hyvin molempia. :) Meitä kyllä vähän hymyilytti. Jos nyt saisi sen yhden. :) Meinasi kyllä tippa tulla linssiin.
 
Saapi päivittää. Kiitos :)
Nyt kyllä lopetan hössötyksen ja oireiden kyttäilyn. Lisäksi testaan seuraavassa kierrossa vasta kp 36. Niin varmaan :D

Toivottavasti teillä muilla onnekkaampi kierto.

Marmeli.................kp 1/28-35............yk 5.........29.........-04, -05
 
Illalla alko menkkajomotukset ja olin varma että yöllä alkaa vuotokin.. No eipä näy vielä. Jos ei nyt päivän aikaan ala, niin käsken miehen töistä tullessaan tuoda testin. Siihen malliin kyllä nipistelee alamahaa, että kohta alkaa...
 
Siis mistä nyt tuulee?? Plussatuuliako?? Mulla tuli ihan haaleen vaaleenpunasta "vuotoo" äsken, kun pissalla kävin ja pyyhin :O Kp on nyt 15/27-30. Kuuna päivänä ei oo tullut tällästä "välivuotoo" oviksen aikoihin. Ja siis ne edelliset menkat oli niukat ja sitä edelliset tuli viikon myöhässä. Jotain kummaa liikkeellä, hmmmm.. :whistle: Illalla lemmiskeltiin, eikä koskaa oo senkään jälkeen mitään vuotanu..
Alamahan nippailua on ollut viikon verran ja viluttaa. Ja VÄSYTTÄÄ!!
 
Viimeksi muokattu:
Jee, sain ovistestiin plussan aamulla!! :) Kroppa siis ehkä toimii normaalisti. Jesh! Onneksi on vielä viikonloppu, niin on ehkä paremmin aikaa hyödyntää ;) Nyt voi olla ainakin puoleen vuoteen ainoa mahdollisuus meille raskautua. Pakko yrittää olla ajattelematta sitä, ettei stressaa liikaa!

Onpas täällä taas hiljaista! Missä kaikki ovat? :attn:
 
Tsemppiä Mussukka82, toivotaan että tilanne helpottuu.
Cheriselle onnea ovulaatiosta :).
Plussaaaltoa kaikille jännittäville. Miä meinaan huomenna aamulla tehdä raskaustestin, ellei nyt menkat ala sitä ennen. Huomenna aikaisintaan pitäisi alkaa kun silloin kp28. Tosin saattaa olla että kierto on viikon pidempi niinkuin viimeksi. Nyt tänään on ollu kyllä ilmassa pientä kiukkua, joten olettaisin et kierto olis sen 28pv. Oon yrittäny kuulostella oloa, mutta enpä tiedä. Jos ei nyt tärppää, niin sitten taidan hommata niitä ovulaatiotestejä, niin ainakin sais tietää koska niitten menkkojen pitäisi alkaa.
näin muuten unta kahdesta viivasta ;)

muoks. Oonko nyt muuten alusta saakka laskennu kp:t väärin, kun neljä viikkoa sitten sunnuntaina alkoi menkat, mikä siis olis 1kp.Eli tänäänkö sit on kp 28 kuiteskin?
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikille!
Mulla menossa kp11/32-34. Mietteet oviksessa. Koska se on ja onnistuisko tässä kierrossa. Kaikki jotenki hakusessa. Tänään on ollu ihme menkkamaista jomotusta mut ei voi olla vielä ovis.... Tai mistä mä tiedän. Yritän kovin vaan unohtaa koko touhun. Tyylillä tulee kun tulee. Mut väkisin miettii kun niin helposti tulin heti raskaaksi ehkäisyn jäätön jälkeen, et miks nyt km:n jälkeen kestää... Onko kaikki ok jne. Malttamaton oon.

En saa punasella mun kiertopäivityksiä, mut kp on 11/32-34. Ja yk 4.

Tsemppiä kaikille ja plussaonnea!
 

Yhteistyössä