Kolmatta kuumeilevien KEVÄT 2013

Pahoittelut kauniina päivänä tuut

Tervetuloa uusille!!!

Mulla on loppukierto mennyt niin, että tasan dpo6 ilmaantui järkyttävä väsymys ja palelu, tissit meni tosi tosi kipeäksi. Tänään dpo8 testiin tuli viiva :) Tosi hailakka vielä, mutta ihan selkeä nähtävä vaaleanpunainen viiva.

Pelottaa vaan, kun mulla on joskus ollut keskenmenoja, mutta niistä oli kyllä myöhäiset plussat. Toivottavasti pysyy matkassa. Ehdin jo laskea, että laskettu aika ois 23.12 :)

Sydäntähti onnea!! :) Jouluvauva sitten, jos syntyy ajallaan :)
kauniina päivänä tuut, pahoitteluni tilanteestanne :(
Tässä on nyt ollu niin kiirettä että enpä juuri ole ehtinyt kirjoitella.. Se olis tänään kp 28, mutta en suostu ainakaan kuvittelemaan mitään oireita ;) Eikä oikeesti oo edes ollu mitään suurempia oireita, jotain pientä vaan, ehkä... Menkkoja odotellessa, ja jos ne ei ala niin torstaina vois testailla.

Ihana kun aurinko paistaa noin kirkkaasti :) Kesälomia odotelles, vaikka onhan niihin vielä aikaa... :D

Onnea Sydäntähti! :flower:

Aika matelee, kun pitää vainodotella yrityksen alkua, vaikka tietää, että ei olis nyt "järkevää" raskautua työtilanteita ajatellen. Toisaalta sen on aikaisemmista raskautumisista ja raiskauksista oppinut ettei pitäis liikaa suunnitella, kun mitä vaan voi tapahtua. Siihen ehkä nyt kaikkein eniten yritän henkisesti valmentautua.
Lisäksi mielen päällä on oma epäily 2.tyypin diabeteksen puhkeamisesta. Kovasti on siihen viittaavia oireita. Pitäis vaan kerätä rohkeutta mennä lääkäriin. Mitenkähän sekin voi vaikuttaa raskautumisen? Onko kokemuksia?

Terve vain munkin puolesta uusille! =)

Onnea Tafgu!!

On kyllä hiljaista, täälä on tainneet aktiivisimmat kirjoittelijat päästä plussa-puolelle...

Toivottavasti tulisi nyt uusista vähän lisää virtaa!

Täällä edelleen odotellaan ja yritetään antaa ajan kulua. Olen päättänyt, etten testaa ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Piste. Katsotaan kuinka kauan päätös pitää.

Eilen jo ihmettelin kaikkia "oireita", joihin varmin selitys on kuitenkin että olen tulossa kipeäksi tai sitten vain oma mielikuvitus... Nähtäväksi jää, yritän olla huomioimatta niitä :LOL:

Kiitos Klementiini :) nyt kun mietin niin kyllä mulla jotain oireita oli, mistä ajattelin jo ennen plussaa että voisinkohan olla.. Just sellainen flunssainen olo, parina päivänä tuntui krapulaiselta :D Tajuton väsymys, alavatsa turvonnut ihan selkeesti. Taidan kanssa siirtyä tuonne odottajien puolelle :) Onnea ja tsemppiä vielä kaikille, ja toivotaan että pian myös pääsette odottajiin :)

Onnea Tafgu!

Mulla tosiaan kp 23, mutta koska en ovista bongannut ollenkaan tässä kierrossa niin en nyt oikein tiedä mitä pitäisi ajatella.. Mahtaako tulla joku megakierto vai suht normimittainen ilman ovista? Tai jos kuitenkin oli ovis?

Nyt on taas sellainen "epätoivoinen" (liioitellusti!?) olo, ettei meille enää kolmatta tule... Meillä on varmaan ollut liian helppoa aiemmin. Esikko kun sai alkunsa ehkä viidennestä tjot-kierrosta, silloin en ajatellu ajoituksia, kiertopäiviä sun muita ollenkaan, lapsettomuusajatus tuntui mahdottomalta. Kuopus tärppäsi sitten heti kun annettiin lupa, ja tästä mies on mulle kuittaillut kun silloin "ylipuhuin" sen ehkäisyn pois jättöön kommentilla "ei sitä ikinä tiedä kuinka kauan joutuu yrittämään".

Nytkin mies oli ärsyttävän varma että ekasta kierrosta tärppää. No ei tärpäännyt, ja tuskin siis tästä kolmannestakaan. Okei, mä tiedän että nyt on VASTA kolmas kierto kierukan poiston jälkeen menossa, eikä me olla edes varsinaisesti yritetty, tosin olen mä hiukan tsempannut itseni kanssa, en ole antanu väsymykselle valtaa :D Ja vaikkei mies sitä myönnäkään, kyllä sitäkin hiukan taitaa harmittaa ettei heti tärpännyt...

Tällainen vuodatus nyt, toivon todella paljon onnea kaikille plussanneilla ja tärppionnea kaikille kanssaodottajille, eritoten kauan yrittäneille :heart: Vauvan- /lapsenkaipuu on jotain mitä ei pysty sanoin kuvailemaan.

Hiljaisempaa täällä, mutta niinpä olen itsekin aika harvakseltaan käyny. Viime kierrossa ajattelin jo, että olin raskaana. Oli repäisyjä, jomotusta, paineen tunnetta, turvotusta, pahoinvointia... No enpä sit ollutkaan ja oli kyllä aika huijattu olo. :D
Nyt taitaa olla kp 12/28 ja oireista päätellen ovis. On kyllä ihmeen oireileva ovis mulla, yleensä tiedän vain limoista että ovisaikaa pukkaa. Jo tiistaina ja keskiviikkona nipisteli oikean puolen munanjohdinta, torstaina vielä vasenta vähän. Limaillu oon jo monta päivää. Tänään särki alavatsasta illalla tosi kovaa, onneksi pahin huippu meni tosi nopeita ohi ja pikkuhiljaa sit helpotti. Himottiki monta päivää. ;) Onnex sain eilen tuon väsyneen isännän sängyn puolelle, ilmeisesti juuri sopivasti. ;)

Ihanaa, että niitä plussiakin on pärähtänyt, onnea! Ja plussatuulia muille! :)

Täällä uusi joukkoon mukaan. Olen tänä vuonna 34v täyttävä ja mies 37v. Lapset meillä on -10 ja -11 syntyneet. Kolmatta aloitetaan yrittämään kun n viikon päästä menen kierukan poistoon niin sen jälkeen.

Eli mulle voi päivittää Vauvahaave..... 33v....... -10 ja -11

Lapset on tärpännyt molemmat nopeasti niin nyt toivotaan samaa. Toisaalta ei oli haittaa vaivva pari kuukautta menisikin, ettei tärpäisi, syntyisi sitten paremmin keväällä eikä talvella. Katsotaan kuinka kierto lähtee edes toimimaan kun aikaisemmin ei kierukkaa ole ollut vaan pillereitä söin lasten välissä. Nytkin oli tarkoitus pillereillä pärjätä mutta alkoi niin kauheat hormonimigreenit, että olin aina kierrossa 2 päivää migreenissä. Kierukasta sain onneks avun ja migreenit loppuivat.

Onnea kaikille plussan saaneille :flower:

Tervrtuloa Vauvahaave! Yritetään saada vähän eloa tähän kolmansien yrittäjien pinoon!

Täällä pelkkää odottelua... Mukamas jotain "oireita", mutta pelkään, että on samaa, mistä Catherine puhui, eli vaikka on mukamas oireita niin ei olekaan raskaana. Olen yrittänyt olla huomioimatta näitä mukamas-oireita... Onhan niillekin viellä tosi tosi aikaista.

Mä jatkan vielä haaveilijoissa. Sain ne haaleat plussat dpo 8 ja 9, mutta siihen se jäi, eli kemiallinen tais olla. Nyt mennään dpo 13 ja vuotoa odottelisin alkuviikolle. Jotenkin ajattelisin, että olisi tärpännyt, kun alkoi selkeät oireetkin, mutta väheni tosi nopeasti, nyt on ihan selkeät pms- oireet. Mutta eipä mitään, seuraavaa kiertoa odotellessa...

Sunnuntai 14.4.2013

Mukana kuumeilemassa:

Nimimerkki................kiertopäivät.....yrityskerta.....ikä.....lapset

Tintti83....................kp 73/33.........yk 6..............29.....09/09, 03/11
EiKahtaIlman3..........kp 45/25-30.....yk 3..............30....-08, -11

Sanna-M..................kp 15/30.......yk 5..............-.......12/7, 01/10
Catherine.................kp 13/28..........yk 4..............30......11/08, 4/10

Aotearoa..................kp 18/27...........yk 3..........30........01/08, 02/09
Aliila........................kp 8/31-34......yk 11.............30.....-07,-09

NuVe.......................kp 2/26-30......yk 7..............28.... -07, -09
Kuume84.................kp 12/25-28.....yk 5............?.......-07, -08
Jardin.....................kp 10/28-30.........yk 1................?.............? ?
Sydäntähti...............kp 1/27-34..........yk 2............28........7/06, 10/08
Linttu......................kp 24/~30........yk 3............?.......08/09, 05/11
Klementiini..............kp 23/28.............yk 1...........34...............-08, -09

Kukki$.....................kp ?/32..............yk ?...........23..........1/11, 11/12
Angelbird....................kp ?/30-32............yk 6...........27.........-06, -09
keksipurkki.................kp -/25-26......yk16............25....09/08, 11/10
ellamillasofia..............kp ?/30-36.......yk 1..............25.............-07, -09
Katrinainen..........kp8/26-29..........yk 1.........30........-lapset 08 ja 09
_kenguru_...........kp9/28.......yk14.......35v........08/06,09/08
Vauvahaave.......33.......-10 ja -11

Taustailijat:
Jenny90
Ole luonani aina
hemu2
marsa-
Usvametsän neito
KoiKoi

Plussannneet:
Joulukuu
liiisu...........................yk 5
Buster84.....................yk 1
Jennamaria..................yk 1
Casper77....................yk 1
Astre.........................yk 2
Härkäneito...................yk 3
Suan...........................yk 1
Tammikuu
Suhveli........................yk 4
Toive Pikkukolmoselle....yk 2
mammu991..................yk 8
Tytymamma.................yk 6
Maana-mamma.............yk 1
Villanen........................yk 1
Helmikuu
helmikoo.......................yk 1
dita.............................yk 5
Viola30........................yk 2
Aminohappo.................yk 4
Maaliskuu
ViiruP..........................yk 7
Mamimamimami...........yk 3
Kettula........................yk2
Huhtikuu
Tafgu..........................yk1

Päivitykset mielellään näkyvällä värillä. Kiitos!

Viimeksi muokattu:
Otin nyt aikani kuluksi asiakseni yrittää päivittää listaa, että saataisiin tähän pinoon ryhtiä. Kettula tuolla aikaisemmin sanoi, että seuraava päivittäjä voi siirtää hänet plussanneisiin ja jatkaa. Listahan on aivan sekaisin, kun en kaikkien päiviä osannut päivitellä. Laittakaa punaisella päivityspyynnöt. En oo heti plussaamassa, niin voi hyvin opetella tätä hommaa.=)

Kiitos KoiKoi!
Täällä yk 4 menossa. :)
Nyt pitäis osata pitää jalat maassa, eikä hötkyillä, ennenkuin on mitään TODELLISTA syytä. :p Hih, no täs kyllä tekemistä kovasti pukkaa ja muutakin ajateltavaa. Ja sit mä pyörin taas täällä. ;) Et se siitä eipä ajatella paljon...

Toivottavasti Klementiini olisivat todellisia oireita! :)

Mutta itse kyllä oon vähä ulalla. Ensin sain haamun vähän yllättäen kun en edes ajatellut olevani raskaana, toki olin nuhassa, etten olisi kyllä mitään oireita huomannu, mut ei niitä kyllä mun mielestä ollu... Sit kun tunsin muka roppakaupalla oireita, niin en saanu edes haamua... Plääh.

Kovasti alunperin olisin haaveillu, että pienen ikäeron takia kolmonen olisi saapunut meille ennenkuin nuorempi täyttää kolme. Noh, se kolme vuotta tuli täyteen torstaina, eikä nyyttiä ole tulollakaan. Kait sitä on vähän malttamaton sitte, kun vuodella jo jouduin yritystä lykkäämään (ihan tietoisesti valitun) elämäntilanteen takia...

Kiitos KoiKoi listan päivityksestä ja ylläpidosta! Itsellä nyt ensimmäiset kuukautiset keskenmenon jälkeen ohi ja uutta yritystä toden teolla kehiin. Aiemmin kiertoni oli 28pv, joten katsotaan, palataanko siihen. Mitenköhän nuo yrityskerrat lasketaan? Kuinka monta kiertoa on kulunut yrityksen aloittamisesta? Hyvänen aika, ennen raskaaksi tuloa joulukuun lopun kierrosta ehti kulua lähes vuosi. Ja nyt toinen yk keskenmenon jälkeen (juu, lasken mukaan myös heti km:n jälkeisen mahdollisuuden, sillä toivoin...). Eli olisikos nyt kenties yk14? KAUHEAA. Koska olette hakeutuneet yleiselle lapsettomuustutkimuksiin? Mitä kautta homma etenee? Jos ei pian tärppää, täytyy vissiin mennä tutkittavaksi, kun en ole enää ihan nuorikaan.

Rivini olisi siis
_kenguru_....kp10/28....yk14....35v....08/06,09/08

Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille!

Mielelläni päivittelen ja puran turhaumiani yrityksen odotuksesta näin. :) Laitan listan uusilla kiertopäivillä vaikka kerran tai pari viikkoon, niin lista ei turhaa venytä pinoa.

Kenguru: Mulle gyne taannoin varoitteli, että röörit voivat olla tukossa, jos baby ei kuulu. Ei sanonu mitään syytä tukkeutumiselle. Käski vain putkien avaukseen yksityiselle, koska kunnallisella puolella sitä ei kuulema tehdä, kun lapsia on jo. No, meillä jää sit kyllä kahteen, jos näin asia on. Nähtäväksi jää. Kannattaa kyllä käydä gynellä tsekkauksessa ihan oman mielenrauhan vuoksi, eikähän sekä oon pahitteeksi muutenkaan.

Ja hei, kaikki kotiavut kehiin: vitamiinit kohdilleen, liikuntaa, greippimehua ja mitä näitä nyt on? Onko hyviä vinkkejä kellään?

Moikka pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille! :wave:
mulla kp 3/26-30 yk7 meneillään.
Viime kierto oli vähän tjot meiningillä, toive tietysti oli, mutta ei niiin suuri pettymys tällä kertaa kun menkat alkoi. Nyt taas täysillä pelissä mukana! Game on! :D
Mä muutamana kiertona join greippimehua, eipä auttanut : /
KoiKoi eikös tuon listan voi päivittää vanhaan viestiin, ettei tarvii joka kerta uutta viestiä laittaa ja siten venyttää pinoa? Aiemmin tainnut olla yks päivitettävä lista/ sivu? :)

Kotiavut: Mä join tässä kierrossa greipimehua, mutta en tajunnut aloittaa ihan heti kierron alusta asti. Lisäksi punaviiniä ovulaatiosta noin viikon eteenpäin (pieni lasi illassa) auttamaan verenkiertoa ja siten mahdollista kiinnittymistä. Ja tietysti ovulaation lähettyvillä seksin jälkeen makoilin selälläni, lantio vähän kohotettuna :) Vehnänalkioöljyä ovat monet ylistäneet, sitä ehkä kokeilen seuraavassa kierrossa, jos ei nyt sitten tärppää. Raskautumisen edistämiseksi aloin syömään foolihappoa jo joskus kolme kuukautta sitten. Sen lisäksi vitamiineista ja vastaavista käytössä d, c ja sinkki. Ja tietysti muutenkin terveellinen ruokavalio! Periaatteella kaikki mahollinen mikä edes saattaisi auttaa kokeillaan!! :LOL:

Jos tuntuu, että alkaa pitkittymään tämä raskautumisen yritys, niin menen varmasti akupunktioon, sillä uskon siihen ihan täysin.

Tafgu onnea ja tarrasukkia! Pidä plussapinossa tilaa meille, pian tullaan perässä, eikö :)

Sydäntähti :hug:

Linttu, niin tunnistan tuon epätoivon ja "ei meille ikinä tule vauvaa" -fiiliksen. Samoja kärvistelyjä täälläkin, tai siis heittelee "jes, nyt ihan varmasti tärppää"- ja tuon olotilan välillä...

Catherine, peukkuja että plussaa tulossa! Oireet ainakin oikein lupaavia!

Koikoi, kun minua keskenmenon yhteydessä ultrattiin, sanoivat, että kaikki oli mallillaan. Tosin ultratessa ei vissiin noita röörejä näe? Mutta kaiketi siellä jotain on auki, kun munasolu on päässyt pujahtamaan kohtuun asti vielä tammikuun alussa??

Kotiavut: keräsin joitain kuulemiani omaan pinoonsa (nyt tainnut vilahtaa jo 2. sivulle vauvakuumeosiossa), mutta eipä ottanut tuulta alleen keskustelu :) Klementiini, akupunktio oli mulle uusi tieto, onko joku tietty kohta, jota stimuloivat vai vain yleisesti hyvinvointia lisäämään?

NuVee: Ok, toi lista per sivu onkin hyvä tietää. Päivittelen siis siihen samaan kunnes tulee uuden sivun aika. :)

kenguru: epäilemättä sulla on putket auki, kun kerta jo raskauduit. Lähinnä just ajattelin, et keskenmenon jälkeen ois varmaan hyvä, et ultrataan ja katsotaan, että paikat kunnossa. Ittelläni on kokemus keskenmenosta, jonka jälkimainingeissa meni melkoinen tovi, kun kaikki materiaali ei meinannut tulla ulos. Oli tylsää, enkä toivois sitä kellekään. Hyvä, kun jo ultrasivat sulla!

Klementiini: muakin kiinnostaisi kuulla tosta akupunktiosta. Miten sen on tarkoitus toimia?

Onko kukaan kokeillu, vaikka aikaisemmilla, kerroilla vyöhyketerapiaa? Miten se vaikuttaa?

Yhteistyössä