Kolmatta kuumeilevien KESÄ 2013

Hei vaan kaikille!

Lueskelin tuossa tämän ketjun alusta loppuun. Onnea keikille plussanneille ja onnea meille muille.

Olen 32-vuotias. Mulla on -06 tyttö ja -08 poika. Yritystä on takana kohta puolitoista vuotta. Aikaisemmat lapset on tärpänneet ekoista kierroista. Esikoinen oli vahinko ja poika suunniteltu. Tosin ennen kuin sain miehen mukaan yrittämään tätä kolmatta niin tiesin itsekin, että tästä odotuksen odottamisesta tulee pitkä taival. Ja sitä se on ollut.

Olette puhuneet siitä, että lapset on ollut helppoja tai vaikeita. Mun molemmat ovat valvottaneet ihan hirveästi ja poitsun eka vuosi oli meidän parisuhteen kannalta ihan helvettiä. Hyvä ettei erottu. Mutta tässä ollaan ja naimisiinkin ollaan miehen kanssa menty sen jälkeen. Joten kaikki hyvin ja pois en vaihtais mitään. Tosin tästä johtuen mies oli pitkään ettei kolmatta tehdä koska hän ei halua enää sellaista helvettiä kuin pojan vauvaaika oli. Nyt olen ilmeisesti saanut vakuutettua ettei sitä tule.

Mulla on myös fiilis, että tulen saamaan aikanaan tytön kun sen aika on ja raskausaika tulee olemaan hankala ja vaikea. En tiedä mistä nuo tuntemukset johtuu, mutta ne mulla vaan on. Tosin olen tässä vuoden aikana alkanut käymään mielenkiintoista ajatusprosessia ja muuttamaan elämääni pienin askelin. Ei mitenkään radikaalisti, mutta vähäsen kuitenkin. Joten raskaus kun tulee niin sen ei tarvi ehkä opettaa mulle kaikkea sitä mitä silloin kun nuo tuntemukset mulle nousi. Silloin elämäni oli aika työ keskeistä ja stressaavaa. On minun kalenteri täynnä vieläkin, mutta olen oppinyt sanomaan ei ja laittamaan asioita tärkeysjärjestykseen. Joten voi olla ettei radikaalille elämän muutokselle raskauden vaikeuden takia ole tarvetta. Mene ja tiedä.

Mistähän muusta olitte jutelleet tuolla aikaisemmin.

Niin olen opiskelemassa, mutta olen myös mukana työelämässä. Nauroin tuossa äidilleni tänään, että kesän alussa minulla oli kolme työpaikkaa. Nyt näyttää siltä, että kesän lopussa minulla on enää yksi työpaikka opiskelujen lisäksi. Joten alan oppimaan sanomaan ei. Kaikki siis ovat osa-aikaisia. Pärjäisin kyllä tuolla yhdelläkin mikä minulle jää, mutta kun jotenkin luulee, että tarvii päteä työelämässä ja yrittää olla korvaamaton niin ei ole tullut sanottua ei. Mutta nyt olen siis sanomassa ei ja keskittymässä taas opintoihin enkä työelämään.

Minulle ei ole oikein kukaan sanonut mitään kolmannen yrittämisestä. Koska olen ehkä ilmaissut sen vasta nyt kun yrittämistä on ollut takana vuoden. Ja olen ehkä ilmaissut sen niin, että ihmiset on tajunneet pitää mielipiteet ominaan.

Lapset on odottanut jo pitemmän aikaa vauvaa. Ovat kyselleet voisiko meille tulla vielä vauva. Esikoinen menee siis ekalle ja poika on 5 vuotta. Poika meillä on pienestä asti tykännyt ihan hirveästi vauvoista. Aina silittämässä vieraitakin vauvoja poskesta jos vain luvan saa vauvan äidiltä. Ja jotenkin lempeästi suhtautuu niihin. Jotenkin niin odotan, että pieni mies saisi olla isoveli vielä.

Mutta koska yritystä on jo niin kauan takana niin olen ajatellut, että pitäisköhän ottaa joku systemaattisuus kuvioihin mukaan. Nyt siis on menty tjot-meiningillä, mutta se ei selvästikkään riitä. Pitäiskö ottaa greippimehut kuvioihin mukaan ja ovistikut ja mitkähän kaikki vielä. No, nämä on otettava varmaan vasta elokuussa mietintään kun heinäkuu menee reissuissa niin ettei varmaan olla oviksen aikoihin samalla paikkakunnalla.

Niin minulla kierto on yleensä sellaiset 32 päivää. ja monesko yritys tämä on niin en todellakaan tiedä, todella mones kuiteskin. Kerran on tullut haamu ja kerran oli kuukautiset viikon myöhässä ja luultiin, että nyt jo ollaan saamassa pienokaista, mutta ei oltu. Silloin huomasin miehestäkin, että jäyhän kuoren alla kyllä sekin on innoissaan.

Oho, tulipas aika pitkä sepustus... :ashamed: Toivon mukaan jaksoitte lueskella loppuun. :D

Mutta katsellaan miten tämä tässä suttaantuu.
 
Öh, niin.. Jos haluatte vinkkailla hyville näin edistät raskautumista sivuille tai kertoilette omat vinkit niin tänne vaan. Oon avoin kuulemaan kaikista mahdollisista jutuista.

Ovistikuista voisin ensin ottaa vinkkiä. Mitä te käytettä ja suosittelette. Jostain mammaksi tikuista luin. Täytyy alkaa googlettamaan mutta vinkkiä saa silti antaa niin linkeistä kuin omista tiedoistaan vaikka olis vaan tasolla olen kuullut.
 
Paljon juttua tullut taas, kivaa! Kommentoin vähän myöhemmin, nyt on kumminkin vähän mieli maassa. Ne kohdun jomotukset on oikeastaan loppuneet.. :( Huomisaamuna ajattelin tehdä vielä digin (dpo16), ja jos ei vielä näytä raskaana 2-3 niin varaan ajan verikokeeseen.

Jotenkin epätodellinen olo. Ei ole menkkoja, mutta ei kyllä raskausoireitakaan enää. : / Toki nyt on peräti rv 4+2... Pitäis vissiin yrittää vähän rauhottua.
 
Cassyput: Tsemppiä!

Jos KoiKoi jaksat päivittää niin mulle vois laittaa kp 13/ 24-28. Menossa siis potentiaaliset peiton heilutuspäivät. ;) Ja meidänhän ei pitänyt päiviä laskeskella...

Joku pesänrakennusvietti iski tänään ja aloitin kaappien järjestämisen. Mistä tuota tavaraa on oikein kertynyt??? Huomasin miettiväni mihin vauvan vaatteet enää mahtuisi kun kaikki kaapit pursuaa tavaraa. Vähän juoksee ajatukset taas turhan nopeaan. Meillä on aina tärpännyt aika nopeasti ja taidan kuvitella nytkin käyvän niin. Osa on ollut km:a, mutta onneksi on nuo kaksi ihanaista. :heart:
 
Kyllä nämä ns. piinapäivät on kauheita. Nyt menossa (siis kun ollaan jo maanantain puolella) kp 22/25 ja sitä tarkkailee kyllä itteään aivan koko ajan ja omia tuntemuksiaan. Mulla oli perjantaina ja lauantaina menkkakipumaisia tuntemuksia vatsassa ja eritoten ristiselässä mutta nyt sunnuntaina niitä ei enää ole ollut. Molemmissa aiemmissa raskauksissa ollut menkkamaisia kipuja plussaamisen tienoilla, varsinkin ekassa raskaudessa olivat niin kovia, että olin täysin varma menkkojen alkamisesta. Muita "oireita" nyt ei ole oikein ollut, paitsi kahvi ei ole maistunut muutamaan päivään :D väkisin olen aamulla juonut yhden mukillisen, vaikka yleensä menee useampi kuppi päivässä... Voinee johtua myös helteistä. ;) Vannoin testailevani vasta 3. päivä (muistaakseni) mutta testit polttelee tuolla vessan kaapissa siihen malliin, että oiskohan niin hurja, että jo aamulla pissis kippoon... Tiiän kyllä, että liian aikaista, mutta....
 
Mahtuuko mukaan? Mulla tilanne, et meillä -09 ja -11 syntyneet lapset. Alkuun oli ajatus et 2 lasta voisi olla haave. Aika nopsaan kuopuksen synnyttyä tuli kuitenkin ajatus kolmannesta, mut ajatuksella"ehkä sitten joskus kun esikko lähtee kouluun" nyt kuitenkin tässä kesällä mulle iski vauvakuume! :) ihanaa kun löysin ketjun jossa on samoissa fiiliksissä olevia!! Mietityttäkö teitä käytännön asiat?? Raha, huomion ja ajankäytön riittäminen, lasten tuntemukset, oma jaksaminen(jos uhmaikäisiä ennestään) matkustelu, ym. yleinen liikkuminen esim. yksin lasten kanssa ja esim. lastenhoito.. Paljon kysymyksiä, mutta on nämä lapset vaan ihan parhaita <3 meillä oli toisen pienen kanssa melko haastava vauva-aika kun nukuttiin eka vuosi tosi huonosti ja eka oli viel kuitenkin niin pieni toisen syntyessä. Etenkin mies koki tuon ajan haastajana, mut on jo lämmennyt ajatukselle kolmannesta. Ihmeestä on alkanu huomaamaan vauvamasuja ja kolmilapsisia perheitä, niin kuin joku muukin mainitsi ;)
 
Niin ja valtavasti onnea plussanneille ja plussatuulia yrittäjille. Elän hengessä mukana, itsellä vielä kierukka käytössä, joten taustalla olen ainakin vielä toistaiseksi ;). Jotenkin tullut ajatus tuosta lapsen ajoittamisestakin, että lahjojaan nämä pikkuisen ovat eivätkä omat suunnitelmat kuitenkaan aina toteudu ajattelulla aikataululla

Joku kysyi testeistä, aiemmin olen tilannut liuskoja netistä, mammaksi. fi ja olikohan kotitesti.fi molemmat toimineet ok, myös apteekin omaa raskaustestiä olen ainakin testannut.

Ja vielä vähän omaa napaa.. Onko teidän ajatuksissa sukupuoli? Aiemmin ei asialla juuri ole väliä ollut, ennemminkin toisen kohdalla kaipasin toista poikaa pelikaveriksi ekalle mut myönnettävä on et tämän kolmannen soisi tyttö olevan. Olisi niin hienoa päästä kokemaanmyös tytön kasvu ja "prinsessajutut" vaikka kyllä tässä vauvakuume on, ei tyttökuume :)
 
Heipä hei toooodella pitkästä aikaa. Mulla elämässä myllertää niin en tänne ehdi juuri lainkaan :( Eli olen joutunut aloittamaan keikkailun ja sanotaanko että on aika haasteellista käydä töissä ja hoitaa vauvaa yöllä sekä rauhoitella esikoisen painajaissävyitteisiä öitä ja hoitaa kotia kaiken ohessa? Huh. Ja vielä pitäisi ehtiä haaveilla siitä kolmannesta. Juu, kyllä tässä haaveilenkin mutta toukokuusta asti ollaan oltu ilman ehkäisyä ja kappas kun imetän niin hyvin ehkäisee! Edelleen :( :( Molemmat lapset kun ovat kerrasta napsahtaneet.. nyt voitte siis vain kuvitella kun minä tässä tuskailen kun ei voi ajoittaa mitään kun ei ole niitä menkkojakaan. Ja imetystä en tosiaan lopeta kun muutkin ovat sen aikana raskautuneet. Minä en, olen varmaan ansainnut tämän tuskailun SIIS. Voi olla että joku suurempi voima on vain päättänyt että mä en tulisi pärjäämään tietyllä ikäerolla lasten kanssa niin siksi tämä juttu venyy? No, mielessä on että ehkä vielä meillekin osuu, vaikka joinain päivinä on niin väsynyt että ihan ihmettelee kuinka hullu voi olla että yhden vielä haluaa? No, jos meille se kolmonen suodaan, se on niin tarkoitettu. Ja anteeksi, kommentointi muiden juttuihin nyt ei onnistu millään, olette olleet niin ihanan aktiivisia ja mä en niitä ehdi edes nyt lähiaikoina lukemaankaan. Halusin tulla vain kommentoimaan, täälä kun porukka ymmärtää mitä mun päässä liikkuu.. lämmintä kesää kaikille ja toivoa kaikille <3
 
Onnittelut plussanneille ja tervetuloa uudet!! :)

kolmiliini Arki kuulostaa teilläkin haasteelliselta. Kovasti voimia ja jaksamista sinne ruuhkavuosien keskelle! :hug:

Minäkään en ole tässä ketjussa hirveen aktiivisesti nyt kirjoitellut lukemassa olen kyllä käynyt. Meillä on ollut illat ja viikonloput täynnä ohjelmaa ja viikonloppureissuja mutta hiljaiseloon vaikuttaa myös se, ettei meillä ole tärppäämiselle tällä hetkellä hirveän hyviä mahdollisuuksia. Mies on työreissussa sekä tämän kierron parhaimpina päivinä ja tuossa kun selasin kalenteria niin sama juttu ens kierrossakin. Jospa sitten elokuun kierrossa se mieskin olisi paikalla :LOL:
 
Tervehdys kaikille!
Nyt alkaa näyttämään siltä, että kolmas lapsi olisi tervetullut :D
Taustoista vähän... Meillä ei miehen kanssa yhteistä lasta ole. Yhdessä olemme olleet seitsemän vuotta ja mies on kuin isä näille kahdelle.
Mies on aina kovasti toivonut kolmatta tähän joukon jatkoksi, mutta itse olen hieman jarrutellut. Olen ollut nyt 6 vuotta töissä ja opiskelenkin samalla alaani. Kaikki siis sillä rintamalla varsin hyvin. Koulu ehkä olisi hyvä saada päätökseen ennen kolmatta, mutta toisaalta koulu on nyt toissijainen.
Mieheni on sairastanut juuri syövän ja hoidot loppuivat. Lääkäri povasi valoisaa tulevaisuutta, mutta itseä aavistuksen hirvittää mitäpä jos tauti uusii... Mutta kyllä nyt vaan on ajateltava, että sairastelu on takanapäin ja rakkaani jos kuka ansaitsee saada omankin biologisen lapsen, niin sydämellään hän on näitä kahta hoitanut ja kasvattanut.

Marmeli........kp 4/28-34...............yk 2.............29............-04, -05
 
Jaksamista Kolmiliini! Ja onnea yritykseen Marmeli!
Tänään ahdistaa! |O Oliskohan huomenna jo liian aikaista testata? Nyt kp 27/30. Viime kierto tosin kesti 32 päivää. Tekis mieli testata vaikka se nega niin ei tarttis jossitella ja stressata enää loppupäiviä. Ei ole mitään raskausoireita. Aamulla vähän ällöttävä olo, mutta oli kauhee nälkäkin ja siihen usein liittyy kuvottava olo. Eikä aiemmissa raskauksissa oo näin aikaisin ollutkaan mitään pahoinvointia. (Ja viime kierrossa oli vaikka mitä oireita, kun kehitin niitä varmaan itse.) Eilen oli kunnon migreeni ja nyt tosiaan ahdistaa ja ärsyttää kaikki. Noi kaikki voisi liittyä lähestyviin kuukautisiin (tai loman loppumiseen). Eikö se digitesti vois jo jotain näyttää, kun joillakin on lukenut raskaana 1-2? Kunnon marinaa taas! :stick:
 
G2P2 testaa vaan, sehän on yksi suuri ilo tässä yrityksessä! :) tuut sit kertoo kuinka kävi. Mut jos se on nega niin parin päivän päästä uusiks.. Mulla ainakin näytti paria päivää ennen menkkojen oletettua alkua jo jotakin aiemmissa raskauksissa :)
 
Tervetuloa kaikki uudet mukaan! Toivottavasti me kaikki saataisiin pian plussat tikkuun! =)
Cassyput: Hienoa! =)

G2P2: Sulla on nyt tosi jännät ajat,testaa vaan jos siltä tuntuu! Jos näyttää negaa,niin sit vaikka ylihuomenna uusiks. Ja mistäs sitä tietää jos näyttäskin nyt plussaa!

Pimu83: vauvan sukupuolesta. Mulla ennestään 2 tyttöä (-09 ja -11) ja tääläkin oon ihan avoimesti kirjottanut,että haaveilen vielä pojasta. Sukupuoli ei tietenkään ole se oleellisin juttu,mutta toki olis ihanaa kokea olla pojan äiti myös =) Jotenkin ajattelen,et sitä tulee mikä on tarkotettu meille.Ja asioilla on joku merkitys =)

Mulla alkaa olee menkat kohtapuoliin ohi. Ja toka yk nyt siis alkoi. Jännittää hirveesti,nyt vaan toivon niin kauheesti sitä vauvaa,ja kun tietää et tän kierron jälkeen max yksi kierto voidaan yrittää ja sit loppuvuosi pitää pitää taukoa. Voi kun nyt tärppäisi,se olisi unelmien täyttymys =) Eka kierto oli 32 pv. Veikkaan et tämä toka voi olla vähän lyhyempi.

Tsemppiä meille kaikille kuumeilijoille!!
 
kolmiliini: Hirmusesti tsemppiä sinne kiireen keskelle! Nämä on ruuhkavuosia tosiaa, jos mitkä niinkuin joku totesi jo.

T-81, Pimu83 ja Marmeli: tervetuloa! Päivittelen listaa kohta.

Cassyput: nyt voit kyllä jo huokaista helpotuksesta. Ihanaa odotusta sulle!

Se ois naiset heinäkuu! Mä unohdin sen greippimehun taas kauppaa. Jotenkin tuntuu, että tää kesä luisuu ihan käsistä vaikka eihän vielä ole edes puolessa välissä. Kaikkee pitäis tehdä. Kiertopäivätkin vilisee vaan, kun pitää itsensä kiireisenä. Unohdan varmaan oviksen testailunkin tätä menoa. No, eipähän tule stressiä. :D
 
Viimeksi muokattu:
Testasin puhtaan negan rfsu:n testillä äsken. :headwall: Voi että mä toivon, ettei vauvan saaminen ole nyt yli 30-vuotiaana kovin paljon vaikeampaa kuin silloin nuorena! Edelliset sai alkunsa tokasta kierrosta. Nyt ollaankin sitten jo pidemmällä, jos ei testit plussaksi muutu lähipäivinä. Eihän se kauan ole siltikään, ei siinä mitään. Yritystä on ainakin ollut nyt niin kovasti, ettei siinä olisi voinut paljon parantaa. ;)
 
Ette kai te nyt kuvittele että mä täältä vielä lähtisin? Eiei! :D

Tosiaan kirjoittelin heinäkuisissa 2009, tyttö syntyi sitten kumminkin kesäkuun puolella. :) Tuulkaas nyt muutkin siellä olleet maaliskuun 2014 odotuspinoon! :heart:

T-81 mä en suosittele mitään muuta kuin clearbluen digitaalisia ovistestejä, mitkään muut ovistestit ei mulla toimi ollenkaan, eikä näytä ovista edes lähellekään oikein. Toki digit on aika kalliita, mutta eipä tarvitse pähkäillä että onko tää nyt ovisplussa vai ei. Mä plussasin nyt ekassa yrityskierrossa noiden avulla, ja nyt rv 4+3.

Äitee kahdelle -81 mä meinasin tulla hulluksi oviksen jälkeen. Oon ehkä malttamattomin ihminen ever, ja lisäksi mulla on taipumusta että asiat jää pyörimään päähän. Ole siinä nyt sitten rauhassa. :whistle: Toivottavasti plussaat!

G2P2 meille on ykkönen annettu puolivahingossa lahjana (olin 23 kun aloin odottaa), kakkonen tärppäs yk4 (just täyttäny 25), ja nyt tämä kolmas raskaus yk1 (olen muutamaa kk vajaa 30v.). :O Eli ei se ole sanottua että vielä 3-kymppisenä olis mahkut huonommat. :hug:

Mulla alkoi pahoinvointi vähän jo eilisaamuna, ja tänään välillä ollut myös. Oon kyllä kaikista maailman hormoniherkistä ihmisistä hormoniherkin, nyt on tosiaan vasta rv 4+3. Mutta viikonlopun panikointien jälkeen saa ällöttää niin paljon kun on ällöttääkseen. :kieh:

Noi mammaksin herkät raskaustestit muuten näyttää mulla ihan mitä sattuu, en ostaisi kyllä tän kokemuksen perusteella toista kertaa. Tuntuu että viivojen vahvuus riippuu kuun asennosta, tuulen suunnasta, ja ties mistä.

Vois mennä sänkyyn, viime yönä unta riitti peräti 3,5 tuntia. :stick:
 
Pikainen kysymys: osaako joku sanoa,mistä saa tilattua edullisimmin digiovistestejä? Ja samalla tietty vois tilata r-testin kaappiin polttelee ;) Ekassa yk:ssa mulla oli ovis vasta kp20 ja kierto 32pv. Nyt menossa kp5.
 
Minä täällä jo meinaan heittää kirvestä kaivoon tämän kierron osalta. Nyt siis kp 23/26 ja tyylipuhdas nega tuli Predictor Earlyllä tänä aamuna. Ois kai siellä pitänyt ees haamu näkyä jos raskaana olisin. :(

Ekassa raskaudessa tosin taisin tehdä negan vielä pari päivää ennen menkkoja ja tokasta edellisenä päivänä hailun haamun, että ehkä vielä on hippunen toivoa, mutta... Oon jo kyllä laskekellut tässä päiviä, milloin on seuraava ovis, että tietää valmistautua koitokseen jo etukäteen :D .

Noh, katsellaanpa tässä vielä muutama päivä...
 

Yhteistyössä