*Kolmatta kaipaavien SYYSKUU*

Barbamama:Voi kurjuus... Itse en varmaan vastaavassa tilanteessa puhua pukahtaisi mitään tuosta kemiallisesta. (Varmaankin juuri siitä pelosta että lykkäisivät sitten jonon hännille tms.) Perustelisin valinnan ehkä sillä, että ilman varhaista testaamista asia ei olisi edes omassa tiedossa. Mutta neuvomaan en todellakaan halua ruveta, kun ei itsellä ole edes vastaavasta tilanteesta edes kokemusta.

Noin yleisesti ottaen pidän avoimmuutta ja rehellisyyttä tavoittelemisen arvoisena ihanteena. Julkisen terveydenhuollon parissa olen silti valitettavasti joutunut useamman kerran toteamaan, että oman etunsa nimissä joskus kannattaa liioitella tai jättää jotakin mainitsematta, jotta saisi tarvitsemaansa palvelua. Tietysti riipppuu myös paljon siitä millaisen henkilön kanssa kulloinkin asioi, mutta kuitenkin...
 
Barbamama En minäkään kertoisi kemiallisesta mitään. Koska kun kerta raskaus on alakanut itsekseen niin voi hoidot lykkääntyä. Kromosomit kannattaa myös sinulta ja mieheltä tutkituttaa ennen hoitoa. Meiltä ne tutkittiin ennen ivf hoitoa. Kuulin juuri tutun tutusta jolta evättiin ivf hoidot. Ovat yrittäneet lasta jo vuosia, ilman plussan plussaa. Sitten ivf hoidon suunnittelukäynnin ultrassa todettiin että kohdussa on sikiöpussi mutta ei siötä eli tuulimuna. Heille ilmoitettiin että takaisin kotiin jatkamaan yritystä kun kerta normaali raskaus on mahdollinen. Menivät sitten yksityiselle.
Mutta en kertoisi kemiallisesta ihan oman edun vuoksi, vaikka avoimuus onkin hoidoissa tärkeää.

omaa napaa: pieni vuoto alkoi tänään, ilman kipuja. Toivottavasti kohtu tyhjenee kokonaan itsekseen. kuitenkin viikkoja oli jo hieman enemmän kun aiemmat keskenmenot ovat tapahtuneet alussa.
 
mymosa
EIKÄ!! ihan tyhmää tuollain alkaa yhtäkkiä sitten vuotamaan.. Barbamamalle iiiiso hali :(
En minäkään kertoisi tästä, jos vähääkään on pelkoa tippua pois hoidoista.. Aika tylyä mun mielestä, että tuollanen tiputtaa hoitolistoilta, jos kerta muuten ei pitkään aikaan ole kuulunut mitään.
 
Kiitos myötätunnosta! On nämä olleet taas rankkoja päiviä, mutta kyllä tämä tästä.

Kertomisesta ja kertomatta jättämisestä en osaa päättää vieläkään. Molemmilla on omat puolensa. Tuolla lapsettomuus puolella kehoitettiin kertomaan, koska kolmen kirjatun keskenmenon jälkeen aletaan tutkimaan syitä. Meillä ei siis yhteistä lasta ole. 1,5 vuotta yrittämistä ja tuloksena yksi keskeytys ja yksi kemiallinen. Kyllä jossain täytyy olla vikaa! Ikäkin tässä tulee jo vastaan eli en aio hyväksyä ihan helposti sitä, että meidät poistettaisiin jonosta. Ei ole enää aikaa odottaa hetkeäkään! Jos vika on kromosomeissa niin sehän vain pahenee koko ajan, kun ikää tulee lisää. Ymmärrän kyllä, jos nuorilla ihmisillä tärppi käy luomusti niin käsketään kotiin yrittämään, mutta meillä tilanne on ihan toinen. Päätän varmaan lopullisesti vasta siellä käynnillä, kun näkee millainen ihminen siellä on vastassa.

Odottelen mymosan ultrakuulumisia.... Kovasti peukkuja!
 
mymosa
Tässäpä näitä lupaamiani kuulumisia kontrolliultrasta.

Siellähän se meidän muru näkyi :heart: Gynekin sanoi heti, että nyt näyttää jo paljon paremmalta kuin viimeksi ja kuinka vahva syke onkaan :)

Koon puolesta viimeksi oli siis 6+2 ja nyt jo 8+1, eli päivän isompi kuin menkkojen mukaan laskettuna. Nyt on jo paljon rauhallisempi mieli jatkaa mahan kasvatusta, sain kerrottua äidille, isälle ja parille kaverillekin jo.

3vkon päästä sitten np-ultra :)
 
mymosa Onnittelut hyvistä uutisista :flower: Ja tarrasukkia :)

Barbamama Minä en kertoisi kemiallisesta, veikkaisin että se siirtäisi teitä jonossa jonnekin pitkälle.

Omaa napaa: Menkat onneksi viimeinkin ohi. Greippejä ja greippimehua oon yrittäny joka päivä syödä, onneksi vielä maistuu (saa sitten nähdä milloin ne alkaa ällöttää, yleensä kun en niitä ihan kauheesti syö). Ovistestitkin on odottelemassa kaapissa. Mietin vaan milloin kannattaisi alkaa testailemaan. Kierto on vaihdellut, keskimäärin ollut kuitenkin noin 30-32 päivää. Oisko ehdotuksia..? Nyt siis kp 8.
 
Päätän varmaan lopullisesti vasta siellä käynnillä, kun näkee millainen ihminen siellä on vastassa.
Se on varmasti viisainta. Ennen kaikkeahan se riippuu ihmisestä kenelle kannattaa kertoa mitäkin. Julkisella puolella ne päätökset tutkimuksista/hoidoista/hoitamatta jättämisistä tehdään ymmärtääkseni annettujen ohjeiden mukaan. Ja tietysti ohjeissa taas on aina enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraa. "Mukavampi" ihminen tulkitsee ohjeita enemmän potilaan edun mukaisesti, ja "ikävämpi" ihminen haluaa potkia jonosta pois kaikki joiden pois potkimiseen pystyy jonkin verukkeen keksimään. Joka tapauksessa toivotaan ennen kaikkea että vastassa olisi mukavampi ihminen.

Mymosa: Ihania kuulumisia! :)

Omaa napaa: Pikkuhiljaa taas nousemassa pettymysten suosta... Saimme yllättäen kutsun ensi viikonlopuksi paikkaan, jossa mieheni kanssa aikoinaan toisemme tapasimme. (Siellä myös esikoisemme sai aikoinaan alkunsa.) Ovis saattaisi hyvinkin ajoittua viikonlopulle, joten ilmassa romanttista haihattelua uuden raskauden alkamisesta vanhassa tutussa paikassa. Lapset ovat kyllä mukana, joten se tietysti asettaa omat rajoitteensa...
 
Sunflower11
Mulla alkaa hermot kohta reistaileen kun kp:t kasvaa eikä menkkoja näy.. Nyt kp 31. Pisinkierto kerran ollut 33, mut kaks viimeisitnä 27.. Jänskää.. :popcorn:
Eilen illalla vihlas kohdusta/munasarjoista kun vaihdoin asentoa :LOL: Alkaa taas tää oireiden "tulkitseminen".
 
Barbamama: Voi ei :'( Suuret pahoittelut :hug: Uskomattomalle tuntuu että voisi lentää jonosta pois jos kertoisi tuosta, kun ei siitä kuitenkaan pysyvää seurannut! Uskon ja toivon, että nämä katsottaisiin tilanne kohtaisesti. Toivon myös että teille sattuisi ymmärtäväinen ja asiansa osaava lääkäri.

mymosa: Olipas hyviä uutisia! Tuhannesti onnea! Onpa kiva että seuraavaan ultraankin on niin vähän aikaa :)

Annastiinakerttuli: Toivotaan että kaikki tulisi itsestään sieltä pian :hug:

Sunflower: Pidetään pukkuja b:)d

Liljan kukka: Toivotaan että tuo paikka toisi onnea :)

Kati: Oviksen pitäisi olla noilla kiertopäivillä kp16-18 aikoihin, eli lannattaisi aloitella varmuuden vuoksi kp12 niin ei ainakaan mene ohi. Minulla greippimehu upposi paremmin ku sekoitin siihen vähän vettä :D


Omaa napaa sen verran, että tunne raskautumisesta yhä nolla. Tänään siis kp23 ja dpo7 tai 8. Oviksesta asti piinanneet taas muniskivut, repimiset ja alaselkä polttelu. Jos en tästä kierrosta raskaudu, niin yritän varata aikaa tk:lle jotta tutkittaisiin onko minulla kystia, vai mistä nuo kamalat kivut johtuvat.
 
Sunflower: Uuuuu jännää!!! Testaa jo! :D

Santtu: Mä niiiiiiin tiedän ton tunteen :hug: Roikuin täällä vuosi sitten pari kuukautta odottamassa, että pääsen itsekin mukaan tositoimiin. Olihan se hauskaa edes kuumeilla toisten puolesta, kun omasta ei voinut, mutta ei olisi millään malttanut odottaa. Peukkuja, että pääsette pian yrittämään b=)d

Moonchaser: Noihan kuulostaa ihan raskausoireilta. Toivotaan toivotaan...

Liljan Kukka: Kuulostaa ihanalta =) Olisi kyllä tosi romanttista, jos taas tärppäisi samassa paikassa =)

Kati: Muistaakseni niissä ovistestien ohjeissa on taulukoita millä päivillä kannattaa aloittaa testaus. Aloittaisin ehkä n. kp 14 testaamisen, kun kierto on noin pitkä.

Omaa napaa... Kiitos kaikille tsempeistä ja kommenteista. Päätän tosiaan vasta sitten paikanpäällä miten toimin. Ellei nyt tapahdu jotain minkä vuoksi asiasta on pakko kertoa. Hiukan on nimittäin alkanut pelottaa kohdunulkoisen mahdollisuus. Vuotoa ei kestänyt lopulta kuin 1,5 vrk. Nyt ei siis tule enää mitään, mutta kivut jatkuu ja välillä vihloo rintojakin. En myöskään bongannut vuodon joukossa mitään hyytymää / klönttiä tms. En tiedä mitä ajatella :O Ajattelin, että teen varmuudeksi huomenna tai ylihuomenna raskaustestin. Jos viiva on häipynyt kokonaan, niin uskallan ehkä jo rauhoittua. Ihme asioita sitä mieleen tuleekin, mutta kun tämä on uusi tilanne, niin ei oikein tiedä mikä on normaalia.
 
mymosa
Kiitos kaikille.. mä en malta olla täältä poiskaan, jotenkin tämä pino tuntuu niin "kodille" :)

Barbamamalta jään odottamaan testaus tuloksia, aikas oudot menkat tosiaan olleet.

Sunflowerille testausonnea, toivotaan toivotaan, ettei olisi vain pitkä kierto.

Ja moon, sinne myös testausonnea.. Testailkaahan jo :D

Ja kaikille muillekin niitä tärppituulia :whistle:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Barbamama:Ymmärrän ettet varmasti halua turhia toiveita elätellä, mutta mistä sitä ikinä tietää vaikka olisi sittenkin ihan normaali raskaus? Eiväthän ajallaan tulleet menkatkaan ole mikään maailman harvinaisin ilmiö, vaikka raskaus olisi alkanut. (Itselläkin oli sellaiset kun kakkosta aloin odottamaan.)

Sunflower:Malttamattomana odotamme testituloksia... Kunpa nyt olisi tärpännyt!

Omaa napaa... Minullakin tuo kierron pituus on heitellyt, joten varmuuden vuoksi aloitin testaamisen jo tänään, eli KP 13. Eipä siinä testissä mitään ihmeellistä vielä näkynyt. Hartaasti toivon että nuo viime kierrosta jääneet 7 testiä riittäisivät, eikä uusia tarvitsisi enää mennä ostamaan...
 
Sunflower11
Barbamama, mitä tosiaan jos esim. oisi kaksi ollut ja toinen tullut pois? Tai jotain. Itsellä tais niin käydä kakkosta odottaessa.

Kiitos teille :) Mä testailen loppuviikosta jos tarvetta on!
En jaksa edes ostaa testiä vielä :D
 
Kyllähän sitä tietenkin haluaisi uskoa kaikenlaista tässä epätoivossa, mutta en oikeasti usko, että raskaus jatkuu. Vuotoa tuli kuitenkin sunnuntaina niin paljon eikä mulla ole aiemmissa raskauksissa vuotanut kuin esikoisesta ihan vähän. Lähinnä on sellainen olo, että jotain on pielessä : / Sellainen sisäinen aavistus kyllä te tiedätte... Voi olla, että tää on ihan normaali tila keskenmenon jälkeen. Kun ei oo kokemusta, niin ei oikein tiedä. No seurailen tilannetta ja raportoin sit tänne, jos on jotain raportoitavaa ;)
 
Barbamama mulla ennen kakkosta oli keskenmeno viikolla 5 (siis tasan viikko plussauksesta). Sillon neuvolassa ottivat labrat joissa kattoivat että raskaushormooni oli kokonaan hävinnyt. Mulla vuoti yhtä kauan kun normi menkat, eka päivä vaan olin tosi kipeä ja vuotoakin tuli tosi paljon. Surullista mieltä lukuunottamatta olo oli normaali. Yhdet menkat käskettiin odottamaan.

Toi sun noin lyhyeksi jäänyt vuovo siis kuulostaa kummalta. Toivottavasti mitään ei kuitenkaan pielessä ole! Toivon positiivista uutista teidän puolesta, vaikka se taitaa olla aika pieni todennäköisyys.

Yhdellä tutulla joilla monen vuoden yritys oli takana kävi niin, että oli menossa ar-ultraan ja viikkoa ennen alkoi kunnon vuoto. Itkien soitti peruakseen ultra-aikaa kun lääkäri käski kuitenkin tulemaan tarkistukseen. surussaan vietti sitten erittäin kostean viikonlopunkin... No ultrassa kuitenkin löytyi elävä alkio. Oli ollut kaksosraskaus joista toinen oli tullut pois.

En halua turhaa toivoa herättää, vaan kertoa että joissain tapauksissa sitä on.

uusia testituloksia odotellessa.. :hug:


Ja jääkäähän tänne nyt sitten edes joku mun seuraksi, vaikka toivonkin teille kaikille plussaonnea!!
 
Barbbis: mulla on koko aika ollu ajatus et jos kuitenkin olisit raskaana viiva oli niin lupaava... tee vielä testi... jos se olisi ollu tosiaan jotain harmitonta vuotoa niitä on yllättävän monilla... voi kunpa :heart: ja siitä kertomisesta mitäs jos kertoisit et yritys aikana on ollu tämmöinen tapaus silloin et valehtele mut toivotaan etteivät sille painoarvoa anna muuten kuin että tutkimus suuntaan voisi vaikuttaa
 
Barbamama: Voi kumpa, mutta minun tapauksessa kun tätä munis kipua, juilimisia yms on ollut siitä lähtien kun menkat alkoivat synnytyksen jälkeen, niin en usko että nytkään on tärpännyt :ashamed: Sillä mietin sitä kystan tms mahdollisuutta kun on tosiaan jatkunut niin pitkään ja on välillä niin voimakasta ettei meinaa unta saada. Ja siis joka kierrossa :(
Minäkin kannatan että tekisit vielä testin, tai voisithan pyytää tk:lta lähetettä hcg- mittaukseen. Tosin siihen nyt voisi olla huono aika, kun sitten ainakin paljastuisi tämä tilanne : / Erittäin kummallista kyllä noin lyhyt vuoto. Ja tosiaan, jos siellä kaksi olisi ollut niin toisen menehdyttyähän voisi testikin näyttää haaleampaa? Toivotaan vielä parasta :hug:

Sunflower: Tosiaan, testaa jo :D

Santtu: Menisipä tosiaan pikaisesti tulevat kaksi kuukautta :) Jotenkin minulla on vahva fiilis että pyörin täällä vielä ens kesänäkin, joten ei huolta että tänne yksin jäisit :D
 
Barbamama: Joudut vielä tekee testin meidän muiden mielenrauhan vuoksi:)

Mitä se kemiallinen keskenmeno sitte tarkoittaa? Eli oliko mulla sellainen viime kierrossa kun kerran se plussa oli just vaan muutaman päivän?

Sunflower11: Tee testi!!:)

Eli kun mulla oli ovis+ ke ja to ni mikä päivä se ovulaatio sitte oikeesti on? Onko se sillon torstaina? ku perjantaina oli jo ihan puhdas nega.. jos se oli niin nyt sitten dpo 5.. enkä varmana taaskaan malta olla testailematta aikasin vaikka viime kierto osoitti että ei kannattais kun pettyy vaan pahasti.
Eli voisko siis herkillä testeillä tehdä jo sillon dpo 8? vai mikä se alaraja olikaan? hullu minä!
Tosiaan peittojakin on heiluteltu niin harvoin ettei paljon voi muuta kuin itseään tästä kierrosta syyttää:ashamed: Liikaa kinaamista isännän kanssa niin fiilikset meni, Mut jus väärinä päivinä!
 

Yhteistyössä