*Kolmatta kaipaavien SYYSKUU*

Hei kaikki!

niin siinä vain kävi että löydän itseni kuitenkin täältä kuumeilijoiden puolelta... viime kierrossa oli jotakin kiinnittymisyritystä varmaan päällä, kun muutamaan testiin haamuja sain ja sitten alkoi vuoto. mitään yritystä ei ole ollut, oireet vaan sai mut lopulta testailemaan. nyt olen sitten huomannut että kuume on ja pysyy :D

vähän taustaa, eli ikää itselläni kohta 23 vuotta. kaksi poikaa löytyy, esikoinen syntyi vuonna 2008 pikkukeskosena rv27+2 ja pikkuveli syntyi 2010 täysiaikaisena rv39+2. molempia onnistuneita raskauksia on edeltänyt keskenmeno, ensimmäinen rv12+3 vuonna 2007 ja toinen vuonna 2010 rv5+..

tässä kuussa ei kyllä välttämättä ole mahdollisuutta raskauteen, kun mies reissuhommissa ja joutuu olemaan pariviikkoa putkeen töissä. mutta eihän sitä tiedä jos vaikka ihme tapahtuisi ja mies olis kotona just oviksen aikaan :)

onnea kaikille plussanneille :heart:

pojat -08 ja -10

kp 3/31 yk1

Viimeksi muokattu:
Pahoittelut omastakin puolestani tädin kohdanneille ja neganneille. Itsellä viimeiset puolitoista viikkoa kuluneet todella hitaasti. Tänään DPO 10, ja olisi toisaalta tehnyt jo mieli testata, mutta negan pelossa en uskaltanut. Kaapissa kaksi PregCheckin liuskatestiä, jotka ymmärtääkseni eivät ole ainakaan herkkyydestä tunnettuja. (Ymmärtääkseni ne jotka näin varhain ovat plussia saaneet, ovat käyttäneet niitä herkimpiä testejä.)

Mitä noihin aikatauluihin tulee, itsekin soisin mahdollisen kolmannen raskauden alkavan mielummin ennemmin kuin myöhemmin. Noilla kahdella ensimmäisellä olen rankasta alusta huolimatta kokenut pienehkön ikäeron tosi hyvänä juttuna, joten siksi kai toivon sitä kolmatta mielummin aiemmin. Se kolmas kun saattaisi hyvinkin olla viimeinen. (Kolmen sektion jälkeen monelle lääkäri antaa ymmärtääkseni jo lisääntymiskiellonkin.)

Ja kun ei tässä mitään ihan nuoriakaan olla. Varsinkin kun mies on minua muutaman vuoden vanhempi, eikä hänenkään fyysinen terveytensä ole paras mahdollinen. (Välillä olen vitsaillutkin että keskimmäinen jalka on varmaan ainoa kohta kropassa joka on huippukonnossa.:LOL:) Toisin sanoen: vaikka itse vielä pystyisinkin tulemaan raskaaksi ja saamaan lapsen 10 vuoden päästä, ei koskaan tiedä olisiko isännästä silloin kovin paljon apua pienen perässä juoksemisessa. Ehkä tämä ajatteluttaa myös siksi, että ennen isäni kuolemaa viime keväänä, äitini oli jokusen vuoden isäni omaishoitaja. Jos itselle tulisi vastaavankaltainen tilanne eteen, toivon että meidänkin lapsemme olisivat silloin jo muuttaneet pois kotoa.

Samoin minäkin toivoisin mahdollisimman pikaista raskautumista. Syynä on tietysti ikäni. Riskit kasvaa koko ajan ja välillä mietityttää miten sitä jaksaa sitten joskus teinin kanssa... Enää en kuitenkaan aseta mitään takarajoja. Alkuun tein niin ja oli todella masentavaa kohdata nuo ajankohdat ja todeta, ettei vieläkään ole raskaana. Nyt vain annan asioiden tapahtua ajallaan =) tai no, hoitoihin tietysti tässä jonotellaan ja toivotaan tärppiä joko luomuna tai sitten avustettuna aikanaan.

Mullakin oli joskus takarajana tuo 30 vuoden ikä. Ex miehen kanssa tuli se tasan yks lapsi ja hän ei enempää halunnut ja olin jo melkein tottunut ajatukseen ettei mulle tule kuin yksi lapsi. Tuon uuden miehen myötä toivo heräs uudestaan ja niinhän meillä nyt yksi yhteinen on (syntyi viime vuonna) tänä vuonna mulle tulee tuo 30 vuotta täyteen ja yhä vaan haaveilen että luoja soisi meille enemmän lapsia. Mähän varmaan meillä enemmän kuumeilen uudesta tulokkaasta kuin mitä isäntä. Kiva olisi kun seuraava saisi alkunsa ennenkuin neiti täyttää 2 vuotta, pojalla neidillä kun on 7,5 vuotta ikäeroa

Mullakin rajana ollut että kun 30 täytän mulla kolme lasta olisi. No 30 täyttyy tässä kuussa ja kolme lasta olen saanut. No, okei, ei tulos tällä hetkellä aivan sitä ole mitä piti, muttta kolmen laspen äiti silti olen.

Meillä tällä hetkellä niin, että vuoden alussa katsotaan mikä on tilanne, aloitetaanko silloin vai sovitaanko uusi ajankohta jolloin katsotana uudestaan. On helpompaa kun tiettää milloin asiaa käsitellään eikä ennen sitä tarvitse. Tähän ketjuun siis mielelläni palaisin sitten kun yritys meille on ajankohtaista. Tuntuu kuitenkin "kotoisalta".

Santtu:Palailehan virallisesti takaisin heti kun siltä tuntuu. Ja kerro toki kuulumisia sitä ennenkin jos vain jaksat.

Mitähän Sunflowerille kuuluu?

Omaan napaan ei mitään yllättävää. Pitihän se nega jo tänä aamuna testata, vaikka muutenkin on ollut varsin "ei-raskaana" olo. Ainoat oireet mitä on ilmaantunut, taitavat olla lähinnä PMS-oireita. Pientä kärttyisyyttä, vatsa turvoksissa ja otsakin alkaa kukkia. Tätiä odottelen ovisplussan perusteella saapuvaksi viikon loppuun mennessä... :(

Santtu: Suuret pahoittelut :'( Paljon jaksamisia koko perheelle :hug: Ja tule ihmeessä tänne keskustelemaan niin huonoista kun hyvistäkin asioista kun jaksat. Muistankin sinut, olen pyörinyt täällä varmaan jo kohta vuoden :ashamed:

mimosan: Tervetuloa :wave:

Liljan Kukka & Miima: Pahoittelut negoista :( Älkää nyt vielä menettäkö toivoa kuitenkaan!

emmin: Hih mikä uni :LOL: Eihän sitä koskaan tiedä vaikka jonkun nimimerkin takaa löytyisikin paras kaveri tms :D

LepikonHeta: Tulihan se plussa sieltä ja vielä hyvin nopeasti ;) Onnea paljon!

-Daniella: Minä olen tykännyt Davidin liuskaovistesteistä vaikka jotku on niitä paljon parjannut :) Mutta sittenhän on digiovistestejä, joista tulee se hymynaama kun on ovis+, eli ne ainakaan ei jätä mitään arvauksen varaan ;) Mutta ne taitavat olla tosi kalliita..

On se kyllä niin että on varmaan aika turhaa suunnitella mitään ikärajaa lapsen saannille. Tilanteet voivat muuttua niin paljon 5-10 vuodessa. Itsekin olin ensimmäisen lapsen jälkeen vannonut että 25-v on yläikäraja ja kas kummaa, nyt se onkin 30-v :LOL: Katsotaan nouseeko se vielä joskus siitäkin :rolleyes:

Viimeksi muokattu:
Eihän sitä koskaan tiedä vaikka jonkun nimimerkin takaa löytyisikin paras kaveri tms :D
Niinpä niin. Itsekin tajusin Kati82:n juttuja hetken luettuani että hyvänen aika, täältähän löytyy jopa tuttuja ihan oikeasta elämästä. (Asuimme reilu 10v sitten samalla paikkakunnalla. Nykyään kumpikin muuttanut jo sieltä muualle.) Sen jälkeen kävi myös mielessä että monikohan tuttu on meikäläisen näistä jutuista tunnistanut. Vaikka epäilenpä ettei kovin montaa tuttua tämän aihepiirin keskustelupalstat edes kiinnosta.

Eipä kai sitä pitäisi vielä kirvestä kaivoon viskata. Onhan tässä vasta menossa KP 27 ja DPO 11 - eikä tuo tämänpäiväinen testi ollut mitään herkintä mallia. Joku kumman toiveajattelu silti meikäläiseen aamulla iski: "Testataanpa nyt kuitenkin jos sieltä vaikka ihan haalea haamu ilmaantuisi antamaan vähän lisätoiveita." Ja varmasti tuntuisi sen jälkeen vain pahemmalta jos kävisi kuten Daniellalle tässä kierrossa. (Ja monelle muulle varhaistestaajalle.)

Kuten aiemmin jo totesin, jännitys on nyt tavallista suurempi senkin takia, että mies saattaisi mahdollisen seuraavan otollisen hetken aikaan olla ulkomailla. Tällä hetkellä tuntuisi hieman masentavalta ajatukselta odottaa seuraavaa mahdollisuutta marraskuulle asti...

Pahoittelut negoista Liljan kukka ja Miima !!

Mä oon varmaan outo, mutta.. oli ihan sairaan kiva joka tapauksessa saada se "raskaana" sana siihen digi testiin vaikka se sitten kesti sen vuorokauden vain:) Siitä ilahtu niin kovasti ja sai aloittaa sen haaveilun :) Nyt kova lataus tähän kiertoon!! Haluun sen fiiliksen takaisin!!:)

Nyt on täti alkanut pakkailemaan kamojaan.. Tilasin niitä ovis testejä.. jos vaikka niiden avulla sais jotain aikaseksi.. vauvan?:) Aika varmuudella kyllä muutenkin ne ovis päivät luulen tietäväni kun menkat tosi säännölliset.. No ei niistä kai haittaa ainakaan voi olla!
Meillä mukulat aloitti hoidossa nyt ja hyvin oli ensimmäinen päivä mennyt:) (pehmeä lasku, ovat 11-16pvä/kk:)) Osa-aika duunissa oon itse ollut jo kuitenkin helmikuusta lähtien.. Saatu tähän asti hoidettua lapset kotona. Todellista säätämistä, mutta nyt kun kuopuskin on sen 2v niin ei enää niin pahalta tunnu hoitoon laittaa:)

-Daniella ja vauvakuume:ashamed:

Miten sitä taas voikin olla näin malttamaton olo.. Toisaalta en kauheasti usko olevani raskaana (meikäläisen tuuria), mutta silti jo odottelen, että milloin pääsisin testailemaan. Jonkinlaista hulluutta..? Laskin, että nyt ns yrityksen aikana kierron pituus on ollut keskimäärin noin 32 päivää, joten vielä tuskin mitään näkyisi.. No, kai sitä voi aina haaveilla.. ;)

Sunflower11
Liljan Kukka: Olit kysellyt perään :)
reissusta palattiin tänään joten koneella ei ole kerennyt käymään :) Ihan hyväähän tänne kuuluu. Nyt en kyllä kp:tä muista.. kuitenkin varmaan jotain 15 :D

Kiva kun kysellään perään :) Tulee semmonen olo et mut muistetaan :D

Santtu: :hug:

Sunflower: Samoin minäkin olen sinua kaipaillut. Katselin just tänään tuota etusivun listaa ja huomasin, että mennään melkolailla samoilla päivillä. Mulla tuskin taaskaan tärppää, mutta kyllähän sitä aina toivoo kuitenkin =) Jokos sulla on ovis ohi?

Daniella: Noi laskurit on vaarallisia ;) Olen itsekin käynyt tooooosi monta kertaa katsomassa, että milloin laskettu aika olisi jos... Kesävauva olisi kyllä tosi ihana... huokaus...

Kati: Peukutuksia! b=)d

Sunflower11
Barbamama: Kiva kuulla että on kaipailtu :)
En ole ovista testannut mutta oireiden perusteella se on varmaan tänään tai huomenna, oikeastaan huomaa sitten kun on ohi ja limailut loppuu. Mulla on aiemmin ollu se n. kp 17 et varmaan on "päällä". Tänäänkin nipistellyt sen verran.
Ainahan sitä tärppiä toivoo, nytkin yk 9 ja jotenkin se aina loppukiertoa kohden toive nostaa päätään vaikka koittaa olla toivomatta liikoja. Tärppionnea sinne :)

Eilinen nega masensi sen verran että tänä aamuna ei käynyt edes mielessä testata. Ehkä sitten parin päivän päästä, mikäli täti ei ilmaannu paikalle. Tänään olisi ohjelmassa esikoisen 3-vuotisneuvola. Hieman huvitti kun esikoinen eilen ilmoitti toivovansa että meillekin tulisi vauva. (Näkee vauvoja jatkuvasti esim. avoimessa päiväkodissa.) "Sitten se olisi sinun masussa ja voitaisiin viedä sitä neuvolaan punnittavaksi."

Santtu: Varmasti :( :hug: Olen tosiaan roikkunut täällä lähes heti synnytyksen jälkeen, kun kuvittelin että raskautuisin nopeasti. Menkkojen alettua maaliskuussa päästiin vihdoin kunnolla yrityksen makuun, mutta sekavan kierron takia kai täällä ollaan yhä :)

-Daniella: Minäkin kävin viime kierrossa kiusaamassa itseäni tuolla laskurilla, ja tuloksena oli että la olisi äitienpäivänä! Kyllä suretti niin paljon kun menkat alkoivat :( Mennään aika samoilla kp:llä, joten varmaan kutakuinkin sama la olisi minullakin :)

Liljan kukka: Itsekin yritän ajatella että jos jollain tutulla on niin tylsä elämä että pitää lueskella minun kirjoituksia, niin siitä vaan :LOL: Minun esikoinen kysyy myös monesti, että "onko sulla vauva mahassa" ja hänellä on joku päähän pinttymä että hän haluaisi meille viisi lasta :O :LOL: Noh, se jää nähtäväksi. Kolmesta-neljästä on ollut puhetta, no mies välillä puhuu myös tuosta viidestä, mutta minulle taitaa tuo max. neljä riittää :D

Sunflower: Toivottavasti ovis tuli hyödynnettyä hyvin ;)

Yhteistyössä