* * Kolmatta kaipaavien marraskuu * *

Onnittelut PLUSSANNEILLE! :hug:

Täällä viime menkoista muistot vain, on ne muute näköjään pitkät nykyään! Ennen ekaa raskautta ne on ollu 3päivääja se oon ollu siinä. Nyt kestää 7-9päivää:O
Tällä viikolla on heiluteltu peittoa joka toisen päivän taktiikalla ;) tuosta kierrosta kun ei tiiä onko se 26 vai 38 niin otetaan "varman" päälle =). Limaisuutta ollu hyvinkin vahvasti lähes koko viikko.. oikeen lorahtelee.:ashamed: Niinku lapsivettä konsanaan.
Saapa nähä tärppääkö meillä ollenkaan, koskaan.
Toisaalta tää tilanne on olu hyvä näin. Lonkka leikattu jotain vuosia sitte ja nyt siittä otettiin tällä viikolla magneettikuvat ja ens viikolla röntgeni, sit saaha tietää mitä niissä on näkyny. Kipeähän tuo on. Kuopuksen synnytyksen jälkeen alko oireilla.:|
Lapset päiväunilla. Nautin omasta ajasta. Tämä on niin harvinaista. Jos alkais neulomaan sukkia lapsille, omille tai kummilapsille, niitäkin kun on kertyny 10!
:wave: Meillä on muute kuopus oppinu nukkumaan!Eihä se ookkaan ku vajjaa 9kk, et jo oli aikakin! Tähän asti se on huutanu yöt. Pittää sitä vieläki käyä toisina öinä muutaman kerran silittelemässä uuestaan untenmaille, mut nukkuu kuite. Ihanaa. Vieläkö sais nää univelat nukuttua ite pois niin oi sitä autuutta. Jaksais miettiä jouluvalmisteluitaki. Harmi jos se aika menis väsymyksessä ohi huomaamatta.
Esikko heräs.. Palataan!
 
M0308:
No aika samat oli, kun sullakin :whistle:
Eli siis valkkaria tuli tosi paljon, ja töissäkin ravasin koko ajan vessassa, kun luulin että menkat alkaa.
Etova olo ollu tän viikon, luulin että on tulossa vatsatauti.
 
Viimeksi muokattu:
Pakko tulla tänne vielä kurkkimaan!
Paljon onnea manzu ja lasihelmi! :flower:
Kiitos kaikille onnitteluista.
m0308: kyllä noi sun oireet ihan raskaudelta kuulostaa! Teepä testi ja liity Heinäkuun onnenhippuihin! =)
Oikein paljon plussaonnea kaikille!
Neamma ja masukki 4+2
 
Tänään ovistesti jo haaleampi, tämän kierron osalta siis kaikki mikä on ollut tehtävissä on tehty nyt vain odottamaan onko onnea ollut matkassa :heart:

olisi se kyllä ihanaa jos pieni matkailen olisi jäänyt kasvamaan massuuni =)

kaikille ihanat viikonloput :hug:
 
Minun synnytystarinani.

Esikoiselta alkoi itsenäisyyspäivänä 2004 ihan kamala alaselän juilinta ja polttelu ( koko päivän olin ollut ulkona partiolaisten kanssa pelasin lumihankijalkapalloa ym. ja illan juhlaan en jaksanut jäädä kaverilleni jolla oli jo yksi lapsi sanoin että tää kyllä syntyy kohta viikkoja oli 35+3 ja kaveri siihen että niin se tuossa vaiheessa tuntuu, hieman ylimielisesti ) yöllä huomasin että lorahtelee ja aamulla kipitin neuvolaan alaselkä kirvelyjen kera ja virtsa näyte oli puhdas ja terkkari vaan siihen että virtsan karkailu noilla päivillä on ihan normaalia... illalla 7.12.04 oli synnytysvalmennus ja osastolle tutustuminen ni luennon jälkeen kätilöltä kysyin mistä tiedän että se ei ole lapsivettä ni hän sanoi että käydään ottamassa näyte ja siinä min sitten makasin ja kätilö teki testin otti puhelimen käteen ja soitti osastolle että yksi äiti tutusttumassa olleista jääkin osastolle synnyttämään. Mieheni kanssa hieman kauhunn sekaisesti katsoimme toisiamme kun kaikki oli kotona vielä ihan kesken. Osastolle ja lääkäri tuli tapaaman kertoi tilanteen että ¨saa tulla kun on tullakseen. Minua ei missään vaiheessa ultrattu ja synnytys tapa arviointikin oli tekemättä, seuraava päivä meni ja odoteltiin verikokeilla seurattiin tulehdusarvoja sitten torstaina 9.12.04 nousi tulehdusarvot ja kivut lisääntyi kutsuin mieheni paikalle, kuume nousi oksensin. Lääkäri aamukierrolla ehdotti että lähdetään saliin ja puhkaistaan kalvot jos se siitä lähtisi klo 11.00 kalvot puhkaistiin klo 13.30 sain epiduraalin klo 14.15 sain luvan ponnistaa ja yhdellä ponnistuksella klo 14.45 räjähdysmäisesti yhdellä ponnistuksella poikamme syöksyi ulos. Meille oli kerrottu että heti kun poika on saatu ulos lääkäri ja lastenhoitajat vievät hänet tutkimuksiin että kaikki on ok. Poikamme painoin 3200 ja pituutta 49 cm ja viikkoja tasan 36 =)

Rinsessan synnytys 06.07.06

40+3 tiistaina 4.7 osastolle käynnistykseen tableteilla, saivat aikaan ainoastaan lääkesupistuksia kohdunkaula oli vielä ylhäällä ja kaulaa jäljellä ! niin meni 4.päivä ja samoin 5. päivä illalla jo sovittiin että seuraava on lepopäivä. Kävin nukkumaan heräsin 2.50 kipuihin ja soitin kätilölle että nyt lääkettä kätilö tuli katsoi paikat ja totesi että petidine on ainut ei mitään edistymistä. Menin vessaan ja alkoi ihan kunnon poltot ja 3.10 soitin kätilölle että nyt tahdon sen epiduraalin ja kätilö taas että katsotaan paikat kävin pötkälleen ja kätilö sanoi että se on jo myöhäistä olin 7 cm auki että alamme siirtyä synnytyssaliin, lupasi tilata jonkun puudutteen vielä minkä voisi antaa... rappusia pitkin muutama kerros alemmaks ja sain hätäseen takapuoleni sängylle kun kätilö sanoi että hengittele hetki kieleke on enää edessä siinä hönkisin muutaman kerran ja klo 3.30 kätilö antoi luvan ponnistaa ja muutamalla ponnistuksella tyttäremme tulikin jo ulos.

Esikoisellamme oli napanuora 4 ympäri ja tyttäreläömme kahdesti =)
 
menkkoja ei vieläkään.... alamassu kivut on kestäny jo montapäivää ja tissikivutkin on tullu ny. .... mulla taitaa olla joka kierros kaikki raskausoireet,oli sitte tulos + tai - . vaikkakin ihmettelen tuota limailua, sitä kait on vähä vaikeampi saada kuvittelemalla aikaseks?! nii ja ei mun mahaakaan oo aikasemmin mitenkää nyppiny... niinku ny. kaikki muut oireet saattaa saadakkin ehkä kuvittelemalla aikaseks. nii ja se,että ku aloin lasku virheeni takia tikuttamaan ovista liian myöhään, ni siitä oletetusta oviksesta ois jo ainakin 16,17 päivää aikaa. mutta minähän en usko mihinkään myöhäsiin plussiin tai muihinkaan toivoa antaviin uskomuksiin :kieh: että kyllä se täti sieltä vielä tulooo ja tuo puoli sukuaanki mukana!! :rolleyes: :D
 
Oviksesta jäi sellainen hento jomotus alavatsaan ihan hassua kun rinnat ei ole ollu yhtään hellät vielä ,eilen olin tosi haikeamielinen ja tänään olis saatava itsensä taas kuosiin. Jotenkin tuntuu tämä kierto ihan kamalan pitkältä laskeskelin uudelleen ja miun mielestä miulla olis tänään kp 21/31 dpo 2 kun vahvin viiva oli kp 18, pupuilut ajoittui kp16, kp 18 toivottavasti niillä sais nyt tulosta oi tarkoitus vielä varmistella mut ei ole ollut mahdollista tupa täynnä vieraita ja eilen itse oli pikkujouluissa.

Nyt on ovistestit käytetty ja aika paljon selkeytti ajatuksia omasta kierrosta kaksi raskaustestiä olis siitä tilauksesta jäljellä toivottavasti pääsen testaamaan =)
 
Hei kaikki kolmatta kaipaavat ....Olen täällä itsekin kirjoitellut vielä tammikuussa...

Halusin nyt tulla valamaan uskoa teihin, ettei kannata luovuttaa vaikka se odotettu tulos antaa odottaa itseään, muistan hyvin tuon tunteen kun kuukausi kuukaudelta sain aina pettyä, ja aina se tuntui niin pahalta tuntui että maailma romahtaa, teki mieli luovuttaa ja ajatuksissa kummitteli pelko ettei meille tätä kolmatta pientä enään anneta...
mutta sydän ei antanut periksi .... me kokeiltiin kaikenmaailman poppaskonstit greippimehut yms... ovistestejä kului ja raskaustestejä tuli tehtyä ties millä mitalla.
Sitten kun sitä vähiten osasimme odottaa ..silloin kuin mahsollisuudet olivat pienet... silloin kuin ei oltu ovista tikuteltu eikä mehuja juotu silloin kun emme olleet ns. "peittoja heilutelleet " tuli tämä kauan odotettu aamu jolloin sain viimein testiin ne kaksi viivaa ja 13 kk:den todellinen yrittäminen sai toivotun tuloksen ....

Toivottavasti en nyt loukkaa ketään tai aiheuta teille pahaa mieltä... halusin vain tulla kertomaan että aina on toivoa vaikkei se siltä aina tunnu ! Käyn edelleen täällä lukemassa kuulumisia melkein päivittäin ja iloitsen kanssanne jokaisesta plussasta , surullisin mielin olen myös mukana kun joillekin tulee taas yksi yrityskerta lisää, lisää ja lisää mutta uskon myös että jonain aamuna tekin vielä saatte ne kaksi viivaa siihen testiin ja kaikki se yrittäminen ja kaikki ne pettymykset menettävät merkityksensä ... Nyt ne meidän testin kaksi viivaa on muuttunut oikeaksi elämäksi .... joka päivä olen kiitollinen tästä ihanasta aarteesta jonka olemme saaneet .. tästä ihanasta tuhisijasta jota en uskonut enään saavani...

Vauvatuulia teille kaikille !

Unikeiju ja Veeti 1,5 kk
 
m0308: Jos ei tätiä vieläkään näy, niin tee ihmeessä uusi testi. Eikös sulla vasta sunnuntaina ollut kuukautisten alkamispäivä pidemmän kierron mukaan? Ehkä testasit vain vähän liian aikaisin? Peukuttelen kovasti plussan puolesta bd

unikeiju: Kiitos tsemppauksesta! =)
 
Huomenta!

Täällä on viikonloppu jännäilty, että saapuuko sittenkin täti, mutta ei onneksi! Viiva raskaustestissä on vahvistunut ja nyt tosiaan kp31/31.

väsymys painaa kroppaa ja hajuaisti on herkkä, etova olo ja nälkä on tosi usein (outoa, eilenkin kun oli saanut mahan täyteen, niin heti mietti että mitä sit söis) Pakko kiinnittää huomiota tuohon syömiseen. Huoh.

Näin viime yönä kauheaa unta. Olin ekassa ultrassa ja kätilö ilmoitti, että olet 9viikkoa pitemmällä kuin neuvola on laskenut, mutta täällä on vain kuollut tyttövauva. Hyi kauheeta! Heräsin tuohon ja oon ollut 4.30 lähtien hereillä. En saanut enää unta. Mitä jos toi oli enneuni? Toivon ettei!!!!

Lasihelmi Onnea! :heart:
Plussapuhuria muille!!!!
 
nyt ku on aikaa nii te olitte synnytyksistä puhuneet. elikkä esikoinen syntyi 2,5h 20min ponnistus vaihe ja alkoi vesien tulolla edellisenä iltana mutta omat supistukset loppui ja sain käynnistys tabletin heti seuraavana aamuna ja sittenm ei pitkää menny kun tyttönen syntyi ja kuopus sitten mateli pidempää. eli 7 ja puol tuntii. vedet meni tässäkii ja mutta synnytys vaan eteni tosi hitaasti.

sitten Galluppia. Mikä pelottaa/askarruttaa eniten kolmannen lapsen hankinnassa? minulla ehkä se oma jaksaminen mutta kaiken eniten se että jos tulee kaksoset kun suvussa on kahdessa polvessa kaksosia..
 
Täällä testattu nega aamulla ja ff siirsi oviksenkin kp18 joten tänään taas dpo10. No jos nega ketutti niin sai ainakin kaksi lisäpäivää jännätä ja nega ei niin harmitakaan. Mä kyllä melkein tiesin tuon jo silloin kp18, mutta kun olin niin sitä ennen hehkuttanut, että nyt se on varmasti ollu jo niin en kehdannu sitä hirmuisesti mainostaa... :ashamed:. Silloin iski tissikipu tuplana ja tärinäkipua vatsalla melkoisestikin. Uutta testiä loppuviikosta jos vielä jotain testattavaa. En kyllä jaksa juurikaan plussaan enään uskoa.

Mua pelottaa juurikin tuo jaksaminen jos kolmas joskus saadaan. mutta jotenkin kuitenkin rauhalliset fiilikset muuten.
 
Viimeksi muokattu:
Olo on kuin kummipallolla viikonlopun mässäily painaa mahaa ja hassua vatsa ihan kovana vaikka sen toiminnassa ei ikinä oo ollu ongelmaa... liekkö ikä tekee tehtävänsä, alavatsa hassun tuntuinen hellä mutta ei kuitenkaan kivuksi asti. Piinaavan hitaasti aika kulkee dpo 3 ja pitkä aika jäljellä odottaa aika tarkasti tulee nyt kuulosteltua itseään kävin lukee cb:n digitestistä et sen voisi tehdä jopa neljä päivää ennen oletettuja kuukautisia eli jos mentäis 30 kp voisin testata jo perjantaina vaikkakin se olisi vasta dpo 7 ? eikös jossain oo et aikaisintaan dpo 10 ? ensimmäinen kerta kun näitä päiviä lasken. aika lyhyeks jää tuo miun luteaalivaihe dpo 10 pitäis alkaa kuukautiset mut jostain luin et tää "loppu aika" kestää 12-14 vuorokautta kierrosta riippuen.

kaneli: aina on hyvä harjoitella ;)

äiti88: jospa se olis meidän aika =)
 
no ni, nyt ois omatki synttärit juhlittu :xmas: viikonloppu meni kovissa alavatsa kivuissa ja luulin tosissaan joka päivä viimeviikon torstaista asti että täti tuloo. no ei oo tullu vieläkään ja mahakivut on täysin poissa. itseasias, on hyvinkin seesteinen olo. mahan turvotus on poissa, menkkakivut on poissa, valkkari on hyvin ohutta ja kirkasta. tissit ihan pikkasen kipeät, tukka voi hyvin ja näpyt naamasta on poissa. nenä on tukossa ja... niin no, eipä juurikaan muuta. hyvinkin elinvoimainen olo :D jos oottelis ens viikonloppuun, jos ei siihen mennes oo vielä alkanu ni sitte testaan uudestaan. siihen asti yritän vai sinnitellä :rolleyes: kauhee vauvvabuumi täällä menos :heart: paras kaveri sai juuri perjantaina esikoisensa :) ja täs kuus on jo mun serkku saanu vauvan ja ukon serkku saanu vauvan ja toinen paras kaveri saa 2 kuukauden sisällä jne.. :D vauvvoja siellä vauvvoja täällä :LOL: no,joo,ehkä mä oon ny vähä liikaa juhlinu itteäni :LOL:
 
Manzu: Onnea :heart: ja paljon vauvaliimaa

kaneli: Ei oikeastaan ole juurikaan pelkoja. Tietysti sitä aina hiukan miettii miten taloudellisesti pärjätään, mutta suuri huoli se ei ole. Varusteita ja vaatteitakin meillä on jo valmiiksi yllin kyllin. Mun lapset on niin isoja, että heistä on jo enemmän apua kuin työtä. Ehkä eniten olen miettinyt parisuhdetta. Meillähän ei ole vielä yhteisiä lapsia. Lapsi voi tuoda isojakin muutoksia. Ainakin ihan konkreettisesti menetetään lapsivapaat viikonloput ja lomat.

m0308: Olet kyllä rautahermoinen, jos jaksat viikonloppuun asti odottaa. Oireesi kuulostavat ainakin erittäin lupaavilta ja kuukautisetkin ovat jo myöhässä =) Plussaonnea bd
 
No nyt ois jo kp33/ 28-31, eikä MMitääääään oireita mihinkään suuntaan. Flunssa vaan taitaa tehä tuloaan :snotty:

muoks: laskureitten mukaan,nyt ois joko rv 4+2 tai sitte rv 4+5. JOS ois tärppiny.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä meni jo lapsivapaat viikonloput ja lomat kun tää pikku neiti tänä vuonna synty, mut ehkä mua pelottaa eniten tässä kolmannessa, joka siis olis toinen yhteinen ja molemmille kolmas, ni se et mitenkä me mahdutaan autoon (varmaan menis auto vaihtoon vaikka ei rahaa olekaan ylimääräistä). Mut toisaalta ei oo oikeen mitään todellista pelkoa sillä oon aina haaveillu neljästä lapsesta, ehkä jopa voisin haluta enemmänkin. No aika näyttää mitenkä monta lasta tulee olemaan:) Meillä siis on mun esikoinen 7,5v, miehen esikoinen 2,5v ja sit tää yhteinen neiti 3,5kk. Haluaisin siis pienellä ikäerolla yhteiset lapset tai ainakin nyt tän toisen yhteisen tähän perään.

Loppu viikosta pitäis sit todennäköisesti alkaa kuukautiset, jos vaan kierto on palautunut normaaliks..

Maijamehi
 

Yhteistyössä