**** KOLMATTA kaipaavien KESÄKUU ****

LepikonHeta
Päivittelenpä minäkin ja samalla kyselen hieman apuja ovis-tikuttelussa.
Täällä eletään kp 6/36(32) edelleen haussa kierto kun edellinen oli viikon pidempi kuin ennen kierukkaa. Tämä kuukausi ollaan enemmän ja vähemmän tjot menetelmällä, luulin ma. Mies nyt kyselee jokaisen peiton heiluttelun jälkeen että jokos nyt tärppäis :p

Milloin minun pitäis alkaa testaamaan ovulaatiota? Yksi kierto siis takana joka oli 36 päivää. Ennen kierukkaa kiertoni oli 30-32 päivän luokkaa. Ajattelin jos aloittaisin siinä 10.päivän kohdalla? Vai onko liian aikaista? Greippimehut tukemassa tätä mukamas tjot kuukautta ;)

Plussatuulia kaikille kiertoihinsa sekä plussanneille onnellista odotusta :D
 
LepikonHeta: Niissä ovistesti ohjeissa on sellaisia taulukkoja, että milloin kannattaa aloittaa testaus. Onko sulla mitään käsitystä missä vaiheessa kiertoa ovis on tullut aiemmin? Yleensähän ovis on n. 12-16 päivää ennen kuukautisten alkua. Jos laskisi tuon lyhimmän kiertosi (30) ja 16 päivän luteaalivaiheen mukaan, ovis olisi kp 14 paikkeilla. Aloittaisin testaamisen sinuna ehkä kp 13, ettei mene turhaan testejä hukkaan. Tuskin plussaa ennen tuota tulee, jos kierto on noinkin pitkä. Varaudu siihen, että joudut ehkä testailemaan reilun viikonkin ennen kuin plussa tulee.
 
Heippa!
Onpas nyt malttamaton olo! Ei oo vielä menny paljonkaan aikaa tädin lähdöstä mutta ei malttais oottaa niitä suuria kiertopäiviä! Että pääsis testailemaan!:) Sekin on kyllä hölmöä ku niihin testeihin saa kyllä aika paljon kulutettua rahaa! Ihme hätähousu oon!

Onko jollain tietoa että tuleeko kierukan poiston jälkeen jokatapauksessa "tyhjennysvuoto" vai onko niin että kun kierukka on poistettu ja tulisi heti raskaaksi niin ei tulisi vuotoa lainkaan?
Omituisia ehkä kyselen mutta..?:)

-Hätähousu:)
 
Tails isot onnentoivotukset! Teillä noita yrityskiertojakin oli jo ihan riittävästi.

Kiitos peukutuksista. Enpä tehnyt tänään testiä, ja onneksi niin. Jossain vaiheessa alkoivat sitten jo tutut tuhrut. Niin saman kaavan mukaan kuin aina, joten se oli tässä. Tässä vaiheessa tosiaan mielessä käy yrityksen lopettaminen tai ainakin tauolla laitto, mutta kuten Barbamama taisi sanoa, tästä sitä noustaan ennen seuraavaa ovista.

Mutta nyt tämä taas häippäsee taustalle. :wave:
 
Daniella: mulla poistettiin kierukka 5.4. ja pari päivää siitä alkoi niukka vuoto, mikä kesti n. 3 päivää. Terkkarin suosituksesta jätettiin eka kierto väliin, jotta oltaisiin sitten selvillä kk-kierrosta jos tärppi käy. Menkat alkoivat sitten 7.5. ja olivat tosi runsaat. Siitä sitten aloin tikuttelemaan ovista, mikä oli kp 21, ja ainakin testien mukaan vauva olisi nyt tulossa :)

WP 6+3
 
Whisky peat: Mulla myös kierukan jälkeiset menkat oli TODella runsaat. Mulla kierukka poistettiin toukokuun 18päivä. Ja eka kierto myös tehtiin tilanne kartoitus:) Eli skipattiin se vaikka ois jo halunnu yritystä. Nyt olisi sitte tekemisen meininki!;) Mulla toi kierto on siinä 30 paikkeilla ni testailuja suoritetaan vasta n 10.7 Hitsin pitkä aika.

Ne jotka tuntee oviksen niin kuvailkaa hiukan miltä tuntuu.. Ku mä en oo sitä oikeen koskaan huomannu.. Et tietäis mitä metsästää ku mä en jaksa niitä ovulaatio testejä hankkia.

Meneillä kp 13 yk 1.
 
LepikonHeta
- Daniella - minulta poistettiin hormoonikierukka 9.5 ja siitä 2 vrk päästä tuli muutama tuhrupäivä. Sitten 36.kiertopäivä alkoi menkat, kolme päivää runsasta vuotoa. Nyt 7/36(32) ja kohta ekaa virallista ovista metsästämään :p Greippimehu mukana, multitabs ja D-vitamiini aloitettu kuukausi sitten ja punaviini ostettu ovishetkeen :p ai niin, pitää varmaan sitä seksiäkin harrastaa :LOL:
 
LepikonHeta: Me mennään siis suht samalla aikataululla! Voitais vaikka molemmat plussata heti ekasta kierrosta? eikös?:) Oheistuotteet on ainakin kunnossa mut tosiaan pitää muistaa se olennainen! Mikä sen greippi mehun pointti on? kaikki siitä puhuu mut en oo jaksanu selvittää:)
 
Tails :heart: Isot onnittelut!!!

Iina73Tervetuloa!

Painonpudotushaasteessa mukana olevat, mikä tilanne? Käykäähän vaa'alla ennen juhannusgrillauksia, niin päivitän painot maanantaina!;)
Minun osalta "urakka" on takana ja tavoite saavutettu. Painoa on lähtenyt vuoden alusta 7,2kg ja senttejä rinnat-vyötärö-takamus-akselilta 23,5cm. Uusi tavoite on jouluksi, mutta nyt aion ihan hyvällä fiiliksellä nauttia grillipöperöitä ja muuta herkkuja.:cool:

OIKEIN MUKAVAA JUHANNUSTA KAIKILLE!
Seuraavat päivitykset hoidan pyhien jälkeen!:D
 
Onnea Äidin onni painonpudotuksesta! Nostan hattua!

Itsellä on myös ylipainoa, ja tiedän, että jos raskaudun, tästä kolmannesta raskaudesta tulee haastavampi, koska painoa on 15kg enemmän, kuin alkaessani odottaa esikoista, ja 10kg enemmän kuin kuopuksen raskauden alussa. En tiedä johtuiko painosta, mutta kuopuksen raskaus oli jo hieman raskaampi kuin esikoisen. Toki kotona oli pari vuotias vilpertti, mutta kuitenkin oli kaikinpuolin tukalampi olo. Esikoisen raskaus oli meinaan TO-DEL-LA helppo! Sektiostakin toivuin nopeasti, kunhan puudutus lakkasi, olin melkein samantien pystyssä! Kuopuksen kohdalla samasta toimenpiteestä toipuminen oli jo hieman hankalampaa.. =/ Ja kolmas sektio olisi sitten joskus ilmeisesti edessä, jos hyvin käy..Se jännittää tässä touhussa kaikkein eniten.. =( Muita sektioituja???

Omaa napaa..Kp 30/28 tai jotain. Ei edelleenkään oireita suuntaan tai toiseen..tai no välillä rinnat edelleen kihelmöi hassusti. Menkkamaista jomotusta ei enää ole ollut, eilen huomasin muutaman ikävän vihlaisun alavatsalla, jos esim. käänsin nopeasti kylkeä sängyssä.
Tilasin pari testiä eilen, jos tänään jo tipahtavat luukusta (kuten pitäisi), saatan testata..ehkä. En tiedä uskallanko.. =/
 
Heissan!

Tulin vain kertomaan, että seitsemän kuukauden yrittämisen jälkeen testiin pamahti todella selkeä plussa :)... Fiilikset on edelleen aika hämmentyneet vaikka plussasta on jo reilu viikko. Oireita ei edellisiin kiertoihin (joista siis kuvitellut olleensa raskaana:headwall:) verrattuna ole ollut juuri lainkaan... rinnat arat ja todella lievää kuvotusta. Ja testin tein koska tuli sellainen aavistus että jotain on nyt tapahtunut =).

Eli voin sanoa kokeumuksesta ettei niitä "selkeitä" oireita kait sitten aina välttämättä tule, en kyllä ollut edellisissäkään odotuksista kovinkaan pahoinvoiva. Toivon että kaikki menee loppuun asti hyvin ja pikkuinen pysyy matkassa:heart:

Toivon myös kaikille teille yrittäjille että sen pikku nyytin saatte ja kuten omallakin kohdalla, vaikka monesti olin heittämässä hanskat tiskiin niin kyllä se vain kantoi hedelmää, vaikka seitsemän kuukautta siihen vierähti :heart:


Oikein ihanaa juhannusta kaikille ja plussan saaneille onnea:flower:

js
 
LepikonHeta
Isot onnittelut -JS- :flower: plussasta :heart:

-Daniella- Greippimehun tarkoituksena olisi kaiketi muuttaa alakerran limat olosuhteille otollisiksi eli siittiöille paremmiksi. Lisäksi monet kertovat greippimehun helpottaneen ovulaation huomaamista :D
Sitä juodaan pari lasillista ovulaatioon asti, sitten siirryn punaviiniin. Lasillinen sitä ovulaation aikoihin (en tiedä miten pitkään) pitäisi sitten taas auttaa verenkierron vilkastumisessa.

Tällaisia "juhannustaikoja" nämä ovat, mutta oletettavasti viimeinen raskaus joten otetaan nyt kaikki ilo irti :) Plussataan vaan :heart:
 
mymosa
-2,2kg oli tänä aamuna paino siitä mitä se oli, kun aloitin uudelleen tuon painonpudotuksen, jos sitäkään oikein muista mikä se paino sillo oli..
Elokuus alkaa clomit ja parin viikon päästä meen testauttaa sokerit, onko muutosta ja vaaraa insuliinista jos raskaudun. Eli hyvää matka vielä saada 2,8kg pois ja enemmänkin tuohon elokuuhun.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Onnea plussasta -JS- :heart:

Mut voi tiputtaa tuolta painonpudotuslistalta pois, en muista enää mikä se lähtöpaino oli. Hiljakseen paino kuitenkin tulee alaspäin :)
Hieman elelin tuossa jo piinapäiviä ja tunsinkin vaikka mitä oireita, mutta niin vaan taitaa täti kuitenkin jälleen saapua ja mikä "parasta" vielä juhannukseksi : /
Taustalle hipsin takaisin..:wave:
 
Viimeksi muokattu:
JS: ONNEA :heart: :flower:

Äidin onni: Onnea tavoitteen saavuttamisesta! Hienoa!!! Mun painonpudotus on mennyt ihan pieleen viime aikoina. En ole jaksanut paljoa kiinnittää huomiota siihen mitä syön ja clomien + lugejen vuoksi on nälkä / pahoinvoiva olo koko ajan. Siis sellaista kuin alkuraskauden pahoinvoinnissa, että on muka pakko syödä jotain jottei tule huono olo. Tosi ärsyttävää, kun tietää sen tulevan vain lääkkeistä.

moomin: Peukutuksia testailuun! b=)d
 
Onnea paljon plussanneille! :flower:

Itsellä menossa kp 23/24-29. Olen kuvitellut vaikka mitä oireita, mutta merkittävin edellisten raskausten oire eli nuha/flunssa puuttuu. Rinnat eivät ole arat, mutta alavatsassa on nippaillut silloin tällöin ja seksihalut ovat tyystin poissa. Tänä aamuna myös eräs haju tuntui todella kuvottavalta. Mutta lähdetään siitä, että kuvittelen kaiken, niin en sitten pety. Kävin kuitenkin äsken ostamassa raskaustestejä kaksi kpl varastoon. Varmaan huomenna jo testaan aamulla, varmuuden vuoksi, että jos plussa tai edes haamu pärähtäisi testiin, niin jäisi juhannussaunakaljat väliin.

Hyvää juhannusta kaikille!
 
Täällä taas.. =)

Mulle voi päivittää kp 2/30 yk2

Mietin jätänkö seuraavan oviksen väliin tarkoituksella..Meillä reissu tiedossa heinä-elokuun vaihteessa, enkä välttämättä haluaisi olla ulkomailla ihan alkuraskautta keskenmenoriskin takia (jos siis sattuisi tärppäämään)..Eli tod.näk. täysillä mukana sitten elokuussa taas. =) Täällä käyn kyllä teitä moikkailemassa. =D

Hyvää Juhannusta kaikille! =)
 
Täällä oli kiva mökkijuhannus: Saunomista, uintia, grillaamista. Söin myös homejuustoja ja join pari kaljaa. Äsken kun tultiin kotiin, tein 2-3h tuntia rakossa olleesta virtsasta RFSU:n raskaustestin, ja testiin pärähti haamu, heti kun se kastui. Oli luettavissa siis testiajalla ja nyt kun tiirailin haamuviivaa taskulampun kanssa (juu naurakaa vain), siis katsoin viivaa voimakasta valoa vasten, siinä on ikäänkuin väriä. Tänään siis kp. 26/24-26 eli huomenna menkkojen pitäisi alkaa. Mulla on kaapissa odottamassa sekä Apteekin oma testi että Clearbluen digitaalinen. Nyt mietin, kummallako testaan huomenaamuna vai testaanko molemmilla. Eli jännitystä huomiseen!:wave:
 

Yhteistyössä