* * Kolmatta kaipaavat lokakuussa * *

Voi ei Miuski00 :(. Voimia siulle ihan hirveesti ja näin virtuaalisesti:hug:. Uskon, et oot maassa, ku ekaks sait sen haamun ja nyt sit menkat alko. Ei oo reiluu: /. Voimia siun miehellekin:flower:.

Lasihelmi tervetuloa :flower:!

Kiitti Jessi75 :D. Mut saa tosiaan nähä miten miun käy, et ku tääl on tosiaan ollu näit ihme haamuja mitkä on kääntyneet negoiksi ni jotenkin en viel usko, et tässä oiskin käyny hyvin. En enne ku tulee ne kaks selkeetä viivaa. Mut toivon silti:). Tai sit oon vaa kuvitellu sen haamun, ku toivon vauvaa nii kovin:O.

Barbamama35 tervetuloa uudestaan takasin:flower:!
 
Miuski00 :hug: Joskus tauko voi tietty auttaa, kun unohtaa stressit, "yrittämisen" ja jatkuvan testailun. Kuka tietää vaikka se pysyvä tärppi kävisi, jos otatte vain rennosti ja nautitte toisistanne ilman paineita :) Täällä ei tietenkään kukaan haluaisi seurastasi luopua, mutta ymmärrämme, jos tarvitset nyt lepoa raskautumiseen liittyvistä asioista. :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Leo81, esikoinen meillä on syntynyt 6/06 ja nuorimmainen onkin näköjään syntynyt samassa kuussa kuin teidän. =) Aika hauska sattuma miten samanikäiset muksut meillä on!

Kävin eilen katsomassa kaverin vastasyntynyttä vauvaa ja voi itku miten suloinen se oli. :heart: Haluan sen oman nyytin!!!!!
 
miuski00 voimia sulle ja miehelleskin:hug: ja taustaltahan voi aina palata:)
barmamama35 jaksamisia teillekin:hug: saanko kysyä oliko raskaus kuinka pitkällä?

täällä ei kummempaa,tein tuossa äsken ovistestin joka näytti toosi haaleaa viivaa,samanlaista kuin toissapäivänä,eilen unohdin siis testata. mutta josko tässä illan aikana taas laittais tuulemaan:whistle:
 
hei tässä olis yks uus kuumeilija. taustaa: 23v naimisissa 5v tytär ja 9kk poika. Ja nyt päätettii heittää ehkäsy pois ja alkaa yrittämään kolmatta. haluamme pienen ikäeron koska esikoisen ja kakkosen välillä yli 4 vuotta. pillerit loppuu viikon päästä joten yritys alkaa silloin
 
Makaroniloota ilman munamaitoa (n.4 annosta)


* n. 5dl makaronia
* 300g jauhelihaa
* 1 sipuli
* 3-4dl ruokakermaa (soijapohjainen käy hyvin jolloin saa maidottoman)
* parisen desiä juustoraastetta
* mausteita oman maun mukaan


Ruskista jauheliha ja sipuli pannulla ja mausta hyvin.
Keitä makaronia suolalla maustetussa vedessä viitisen minuuttia, älä keitä täysin kypsäksi.
Sekoita makaroni ja jauhelihaseos keskenään korkeareunaisessa vuoassa.
Sekoita joukkoon noin 1dl juustoraastetta.
Kaada joukkoon ruokakermaa niin, että makaronit eivät kokonaan peity nesteeseen.
Ripottele pinnalle loput juustoraasteesta.

Paista tavalliseen tapaan 200 asteessa 30-40 minuuttia.

VINKKI:
Mikäli et tee maidottomana saat kivan vivahteen, kun laitat purkillisen maustettua kermaa (kolmen juuston, kippari, kolmen sipulin...) mukaan!

Kannattaa myös kokeilla korvata osa nesteestä tomaattimurskalla!

:attn:
 
Viimeksi muokattu:
Jessi, vähän pohjoisemmassa asutaan, en viitsi tarkkaa sijaintia netissä kertoa :)
Huldasharks, minä en henno lopettaa vielä, koska tuntuu, että se olisi riisto lapselta asian takia, jota ei ehkä koskaan tule olemaan ja kolmonen ehtii saada alkunsa vaikka vuoden päästä, mutta imettää en voi enää myöhemmin kuopustani. Tämä on vain ajatuksia minun omasta tilanteesta, en ajattele näin sinusta tai muista, jokainen tietää itse sydämessään, miten tahtoo toimia ja kukin toimikoon niin :heart:
Miuski, mitkään sanat ei helpota sitä pettymystä ja surua, minkä se paholainen saa aikaan, joten :hug: :hug:
minäkin teen monesti makaronilaatikkoa sillain, että korvaan munamaidon kermalla ja tomaattimurskalla tai muuten soveltelen erilaista. Tai lasagnetteahan se jo on, kun juustonkin heittää sekaan. Lasagnekin on paljon helpompi tehdä, kun sekoittaa jauhelihaan tomaattimurskat, kermaa, maitoa ja juustoa ja suurustaa sen tarvittaessa. Mä tykkään sovellella kaikkia ohjeita niin saa vaihtelua tavallisiin ruokiin. Ruuanlaitto ja leipominen on ihanaa puuhaa :)
 
Tervetuloa kaneli87! Laita jossakin vaiheessa sitten mitä tietoja haluat sinusta laitettavan. Olet nyt xx- listalla yrityskierrolla 0 joka muutetaan, kun menkat alkavat :)

Siirsin xx-listan häntäpäähän muutaman joista ei ole kuulunut mielestäni mitään ja siirrän taustalle jos ei tämän kuun loppuun mennessä tule jotain äänimerkin tynkää.
 
Rixutin: Ensin päätin olla kirjoittamatta, mutta kirjoitan silti. Toki se imetyksenkin lopetus pahalta tuntuu, mutta esim töihin on mentävä parin viikon kuluttua ja mulla ei esim. ole mahdollista jäädä kotiin työttömänä "paremmilla" tuloilla, koska työpaikka on olemassa. Ja tosiaan haluan myös tulla raskaaksi sekä nukkua yöni mielellään jos mahdollista yhdessä pätkässä. Jotenkin vaan kalskahti sun kommentistasi se, että pidät omia valintojasi parempina. Anteeksi, jos käsitin väärin, mutta hieman nyt kiehahti.
 
Tää on aina niin tätä ihan joka paikassa. Kerran jos uskallat ihan omia ajatuksia päästää ilmoille omasta elämästä niin heti on olevinaan toisten mielestä parempi ihminen.

Miuski voi poistaa minut ihan kokonaan, en enää kehtaa kirjoitella, kun tunnen (ja olenkin) itseni tyhmäksi!

Paljon plussatuulia kaikille teille!
 
Rixutin: En suostu sua poistamaan listalta tällaisin perustein! :hug:

Jos sinä olet tyhmä niin minä olen luuseri paska, koska poikani ei sietänyt rintamaitoani ruokavalion tarkastamisenkaan jälkeen ja sai siis vain muutaman viikon rintamaitoa. Oksensi kaiken ulos vaikka olisi miksannut 70ml tuttelia ja 30ml rintamaitoa, mutta 100ml tuttelia kyllä pysyi.... olen siis viallinen......

Esikoinen sai 3kk rintamaitoa, mutta huom: tissiä ei, mun rinnat on vialliset imetystä ajatellen joten olen sitten tosiaan viallinen ja huono.
 
Rixutin älä vaan hylkää meitä :| jonkun väärinymmärryksen takia. Luulen, et kyse on juuri siitä eli väärinymmärryksestä. Huldasharks varmaan ymmärsi jotenkin väärin siun kommentin ja täällä varsinkin, ku ollaan kaikki herkillä raskautumisesta ja yritetään ja halutaan sitä niin saattaa ymmärtää väärin. Huldis älä vaan nyt nöksähä miulle:flower:. En oo hyökkäämässä tällä sinuu vastaan. Ja Rixutin et oo mikään tyhmä! Sit oon kyllä miekin, et meit on kaks:D.

Miuski kiitos ohjeesta ja miusta teit oikein, kun siirsit nuo kirjoittelemattomat pois listan alusta. Jos hyö haluavat takasin listalle niin luulis heiän ilmottelevan jotain itsestään.
 
Rixutin: Älä nyt minnekkään lähde. Mun mielestä nuo sun kommenttis ei ollut mitenkään loukkaavia, vain sun omia perusteltuja valintoja. Jokainen menköön sillä mikä tuntuu parhaimmalta. Itse tein valinnan aikoinaan poikien välissä ja pamautin töihin ja laitoin 1v lapseni hoitoon. Saman tein toisen jälkeen. Imetys loppui ehkä kuukaudessa työn aloituksen jälkeen toisen kohdalla kun se vain unohtui lapsukaiselta pikku hiljaa. Itsestä tuntui ihan kauhealta, mutta lapsukainen ei ollut moksiskaan... :D.

).( soitin neuvolaan jonne parin tunnin päästä olis aika, koska en ollut varma pitääkö jättää kierukka kontrollissa pissa näyte. Samalla kysyin voiko sen poistaa kesken kierron ja kuulemma voi, joten enää pari tuntia ja se on poiiiis!!! :D

Niin ja Huldalle: Enkä tosiaan tarkoita, että sulla ei ole oikeus suuttua. kyllä kaikilla on. Hyvä kun toit asian esille!!! Niin pitääkin. :)
 
Viimeksi muokattu:
poissa on tuo turha kapistus. Nyt kun vain pääsis seuraavaan kiertoon. mulla on joka toinen ollu 30 ja joka toinen 28. Näin mennyt useamman kuukauden. Ja tietenkin nyt juuri se pidempi. Pari päivää sitten vasta tuntunut kunnon ovis kivut. Mutta ei auta kuin odottaa ja seuraava kierto yk1.
 
pistämpä mäkin nyt lusikkani soppaan ja oman kommenttini tähän imetysjuttuun. nää on sellasia aiheita mitkä aiheuttaa aina kiistää tai väittelyä, imetys/pulloruokinta, kotihoito/tarha yms enkä oo ikinä ymmärtäny sitä koska jokaisella on oma tapansa toimia ja se on varmaan just heille se oikea tapa tai sitten ei ole vaihtoehtoja. esim töihin on joskus pakko lähteä vaikka kotiin vielä haluiskin jäädä kun kh-tuki on niin mitätön ja monilla isot asuntolainat. myös imetys on kuuma peruna koska se ei mene läheskään aina niinkuin suunnittelee. kaikilta ei maitoa edes tule ja siksi vauva ruokittava pullolla ja toiset taas imettää pitkään, taaperoikään asti ja toiset taas valitsee osaimetyksen. kaikki nää on hyviä ja toimivia valintoja ja jokaisella tavalla vauvat kasvaa ja voi hyvin :)
mun mielestä meillä on täällä hyvä porukka eikä varmaan anneta pienen väärinkäsityksen pilata sitä, eikös vaan? kukaan tuskin on tahallaan ketään loukannut ja voidaan varmaan jatkaa samaan malliin kun ennenkin? kovasti sitä toivon enkä halua että kukaan poistuu muuta kun odottajiin!
 
Jessi75 kanssas täysin samaa mieltä:flower: :D. Tääl on tosi hyvä porukka eikä anneta pilaantua hyvän ilmapiirin:heart:.

Itse en tosiaan ymmärrä, et miks syyllistetään niitä äitejä ketkä lähtevät heti äitiysloman jälkeen töihin tai niitä ketkä eivät täysimetä pitkään. Se on niin yksilöllistä niiku jokainen raskaus, synnytys, lapset ja me äidit ja ihmiset yleensä. Itse olen imettänyt tyttöä 5,5 kuukautta ja poikaa vajaa 4kk enkä koe yhtää olevani sen huonompi äiti kuin ne jotka imettävät lapsia pidempään. En sitäpaitsi ymmärrä miksi imetyksestä niin kovasti jauhetaan. Minua ja siskoani ei ole imetetty yhtään emmekä me ole siitä kärsineet. Tai mistä sitä tietää, et jospa sen takia miusta tuli tämmönen "sekopää" :LOL: :LOL:. Mut ei meillä oo mitään allergioita ym eikä oo miun lapsillakaan, jos ei sit pojalla puhkea, toivon kyl ettei. Ja tää on sit vaan miun mielipide:D
 
Työnnänpäs minäkin lusikkani imetyssoppaan ;)
Mun mielestä jokainen tkee niinkuintykkää, mutta jos alkaa imetystä toiselle tyrkyttämään, kiehehtaa mullakin. (nyt en siis tarkotia että kukana olisi tyrkyttänyt kenelekään mitään!!). Mulla on itselläni allrgiotia ja oman lääkärini kanssa keskusteltuani ja hänen tuellaan, meidän molemmat lapsemme ovat saaneet vain pullosta ja NANia.. Eli niin pullovauvoja kun olla voi. Tämä tulee olemaan myös mahdollsien kolmosen kohtalo.

Mut on haukuttu tämän takia niin neuvolaa kuin synnärin lääkäriäkin mylten. Kukaan ei kunnioita yksilön valintaa vaan painostavat yleiseen suuntaan. Synnärillä oli kuitenkin ihana hoitaja joka piti myös mun puolia ja antoi vauvallemme luovutettua äidinmaitoa. Esikoisen aikaan meillä oli omat pullot ja maidot mukana ja vasta kun jäimme siitä "kiinni", suostui kätilö antamaan peptidituttelia "talonpuolesta".

Omaa napaa... ovistestailu aloitettu toissapäivänä. Digillä testaan ja viivoja tarkkailen samalla ;) Vahvistuu päivittäin, toivon kuitenkin että lh huippu olisi vasta la aamun testissä... Mies kun kotiutuu silloin iltapäivällä :D Mutta eikös ole niin että jos se sattuu kuitnekin olemaan jo vaikak pe, niin toivo ei ole vielä menetetty? Mutta mites jos se olisikin jo huomenna (tuskin kun viivoja kattoo...)...
 
mymosa
Miuski, nyt ystävärakas lopetat höpöhöpö puheet.. :hug: Masistellaan yhdessä viallisuuttamme, jota emme kuitenkaan ole :heart::heart: Mä vaikka tuun työntää sut sieltä suosta eteenpäin, uuteen kiertoon!!

Imetyksestä, sori en todellakaan jaksanu kaikkea lukea, mua niin ahdistaa nää koulujutut tällä hetkellä.. Ois tulossa näyttöä ym ja pitäs saada opinnot kestää tietyn aikaa ja työkkäri huohottaa niskaan raha-asioissa. Niin.. mä imetin esikoista 2kk, mutta sai rinnalla koko ajan korviketta/lypsettyä maitoa.. sai sitten myös velliä ja soseita. Ei vaan ottanut edes kumin kanssa rinnasta kii kunnolla, imi pintamaidon ja lopetti, tunti ja taas nälkä.. parhaimmillaan istuttiin 2h rinnalla, että sain kylläseksi. Sitten tuli äiti ja sai mut luopuu koko imetyksestä ja heti parani elämä.
kuopuksen kanssa sujui jo paremmin ja täysimetin 4kk, kunnes ruokahalu kasvoi ja imetys alkoi soseiden ja lisämaidon takii jäädä.. tällä kertaa en ees tuntenut huonoa äitiyttä.. Oisin varmasti muutenkin lopetellut imetystä siihen 6kk.
 
tervetuloa uusille!

miuski ei sul olis varhainen keskenmeno? vai oliskos sen plussan pitäny säilyä jos km olis? no joka tapauksessa, paranemisia ja jaksamista :hug: ota jotain särkylääkettä ja jos sulla on vehnätyyny tms ni sellanen mahan päälle ni auttaa kramppeihin. mulla ainaki toimi selkäkivuissa vaikkei niihin kai ees lämmintä suositella mut mulla toimi.

pyyter mä myös kasvanu korvikkeella ja suht täyspäinen tuli :whistle: eikä myöskään allergioita. toista poikaa imetin 4kk ja toista liki vuoden eikä kummallakaan oo allergioita et kyllä se on enempi geeneistä kii ku imetyksestä, onneks. ja mä en siis tosiaan oo mikään imetysvastanen, päinvastoin, halusin imettää pitkään mut ekan kohalla se ei onnistunu, tokan kohalla sit onneks onnistu paremmin mut nyt oon kummatki kokenu, sekä pulloruokinnan että rintaruokinnan.

santtu synnärillä ne on kyllä tosi imetyshulluja jos näin voi sanoa, äidit pakotetaan siihen eikä tosiaan mielipiteitä kuunnella. en ymmärrä miksei jokainen saa valita ite?

hei, toi onki hyvä et laitatte jotain hyviä ruokaohjeita tänne. itellä ainaki pää lyö tyhjää joka kerta ku pitäs esim vkl:n ruuat keksiä. mä oon makrulootaa tykänny tehä sillee et oon korvannu munat koskenlaskijalla, tulee hyvää :p seuraavaks voiski kokeilla tota ruokakermaa ja juustoraastetta :) kaikenlaiset vinkit ja niksit on muutenki erittäin tervetulleita, jos teillä on jotain hyviä ni jakakaa ne ihmeessä meidän kanssa :)
 
siis teenkö mä itelleni näitä oireita vai mit vit?? mulla tulee tisseistä puristaessa "maito", repäsykipuja alavatsalla, lämpöö koko ajan sellanen 36,8-37,5 ja aamul korkein vaikka pitäs olla matalin eikä laske buranalla :confused: myös etoo välillä ja tuntuu et tekis mieli oksentaa mut sellasia mulla on ollu aiemminki,mistä lie johtuu. mulla toi yskä mistä aattelin lämpöilyn johtuvan mut eiks se sillon laskis lääkkeellä? emmä tiiä enää mitään, huomenna pitäs mammaksin testien tulla, pe aamuna testaan ja jos negaa näyttää edelleen ni hormonit toosi sekasin :headwall:
 
Täällä kuulumiset ei niin positiiviset lähinnä turhautuneet :headwall: olisi hyvät päivät meneillä mutta meillä ei ole yhtään kaksinkeskistä aikaa joko vieraita tai lapset änkee väliin tai sitten jompi kumpi on niin väsynyt että ei jaksa... aika rankaa tämä on...

Imetys soppaan on minunkin tunkeuduttava... esikoistani imetin 7-kuukautta ja se tuntui hyvin luonnolliselta ja helpolta , tyttäreni synnyttyä imetys ei alkuunkaan lähtenyt ja sitten sain pahan rintatulehduksen ja imetys loppui rinsessan ollessa kolmeviikkoa.... rinnat vuosi verta ja jostain syystä kun tulehdus oli ohi maidon tulo loppui... liekkö jostain syystä se ei tytölle koskaan kunnolla noussu sillä alussa tuntui että neiti oli tissillä koko ajan ja vaatimassa lisää... ja kovalla imulla oli aikasta tuskaisia hetkiä ne..

Ystäväni sai vauvan ja voi kuinka se vain vahvistaa tunnetta että vauvalle olisi iso tila sylissäni & sydämessäni.

toivotaan vahvoja viivoja kaikille tasapuolisesti.:flower:
 

Yhteistyössä