* * Kolmatta kaipaavat lokakuussa * *

Mulle vois hieman muokata noita kiertopäiviä, eli kp1/30-32. Viime torstaina alkoi pieni vuoto ja sitä jatkuikin tähän päivään asti kunnes tänään hanat aukes kunnolla. Lasken siis että menkat on alkanut tänään kun ei ole enää pelkkää tuhrua. Ikinä ennen ei ole tuhruillut ennen kunnon menkkoja ja nyt sitä ihanuutta kesti neljä päivää. :headwall: Kiertokin alkaa näköjään pidentyä....

Miuskille halaus kun testi noin antaa toiveita ja sitten vetääkin maton jalkojen alta. :( Tylsää.

Pyyter, entäs jos testaisit keskiviikkona ennen haastatteluun menemistä. Kp:t silloin sulla kuitenkin jo melko paljon.

Ai niin, Leo81 tervetuloa mukaan kuumeilemaan! Meillä on näköjään molemmat lapsukaiset syntyneet samoina vuosina kuin teillä. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
jessi75 siis se oli ovis testi ei raskaustesti,ja otin sen sieltä roskiksesta ja säilytin ja merkkasin kp kierron siihen. ja nyt tänään joudun kylläkin jo tuntia aiemmin tekeen uuden testin,eikait sillä ole niin väliä jos tunnilla heittää testiaika??

mutta siis tänne ei muuten kummia, nyt vaan jännään tätä kiertoa kun ei syö enää teroja et pysyykö kp:t siinä 28
 
tyllis juu juu ovistesti mut siinä sama et ei luotettava tulos enää 10min jälkeen. tai mä en tiedä onko noissa miten eroja noissa testeissä mut eiks se aina vähän niin et testiajan jälkeen ei sais enää tulkita? suunnilleen samaan aikaan ku testaa ni riittää, tunnin heitto tuskin mitään vaikuttaa.
 
Kiitos tervetulotoivotuksista.

Meillä tosiaan menossa ensimmäinen kierto. Vieläkään ei ole oikein ymmärtänyt, että yritys on alkanut, mutta olen silti laskeskellut, että ovis vois olla ylihuomenna.. :D Eka pilleritön kierto ko näyttää olevan mulla aina 24 päivää..

Negapahoittelut kaikille, varsinki Miuskille haamun häviämisestä. :(
 
Täällä on täysi talvi :) Lasten kanssa kohta lumiukon tekoon.

Viikonloppua odotellessa, teen testin kyllä vaikkei oireita olis. Testien teko on niin mukavaa :D vielä mukavampaa olis, kun saisi siihen kaksi kirkkaan punaista viivaa! Mä tuun varmasti hulluksi jos vauvaa ei kuulu ennen imetyksen loppumista, kun siihen kaden vuoden ikään haluan tälläkin kertaa imettää ja se on pojallekin niin tärkeää! Kai tässä nyt joku mahdollisuus on raskautua kerta menkatkin on palanneet...
 
Täällä tosiaan jo kp 28:p.

Sportylle :hug: ja eikun uuteen kiertoon ja puhaltelen siihen plussatuulia:heart:.

Rixutin en tiiä, mut eikös se oo imetettäessäkin mahollisuus tulla raskaaksi:D ja ethän sie vissiin täysimetä poikaas enää. Minkäikänen hää olikaa? En jaksa selata eka sivulle. Ja toivottavasti saisit siihen testiin ne kauankaivatut 2 viivaa:heart:. Piän peukkuja!

No, meillä pojalla on sit korvatulehus:(. Alkava sellanen, mut sai eilen lääkkeen siihen ja ikää ei oo vasta ku 8,5kk. Toivottavasti ei kierre ala tästä. Neiti oli 2 vuotias, ku hänelle tuli ensimmäinen korvatulehus. Pitää toivoo, et ei uusis kovin äkkiä ja vaik ikinä enää, mut se kait on toiveajattelua. Muuten poika on ollu yhtä kiltti ku aikasemminkin, väsyneempi vaan. Onneks lääkkeet kohta jo auttaa ni saapi hänet terveeksi:heart:.

Nii ja sit en tiiä mitä ajatella:O. Tein tänä aamuna testin ja siihen tuli kontrolliaikana viiva:confused:, haamu kyllä mutta ihan selkeesti erotettavissa. Nyt tää sit herätti toiveita, et näinköhän sitä oiskin salamatkustaja kyydissä:heart:. Mittasin eilen illalla ja tänä aamuna lämmötkin ja koholla ovat:O. Vaik on lääkekuurikin päällä ni ihmettelen, et miten on lämpöä. Oisin tehny vielä digitestinkin, mut kerkesin kaataa aamuvirtsan pois, ni mietin täs, et voipiko sen tehä päivällä ja kp nyt tosiaan 28??? Ja miten luotettavia nuo Davidin testit on????

Miehelle on turha puhua, ku hää ei usko enne ku on selkeet viivat ja nähny ultrassa pikkuisen, ku viimeksikin kävi mitä kävi, et digitesti näytti raskaana ja viikon päästä vuosi pois:(. Mut katellaan...
 
Pyyter-2: No jos kontrolli ajan aikana tulee viiva niin eiköhän se nyt aika hyvältä näytä. :eek: Mä en noista nyky testeistä tiedä mitään kun viimeksi 3,5v sitten testannut. sen vain sanon, että mihinkään rfsu:n testin en luota. Niissä on niin hämäävä viivanpaikka. Apteekin omaan en ole saanut mitään viivoja muuta kuin silloin kun olen ollut raskaana. :) Silloin kun ite tilasin testejä netistä tilasin aina aconin liuska testejä. En tiedä onko niitä edes olemassa enää. Mä testaisin varmaan päivä pissastakin. pidä vain muutama tunti taukoa wc käynnissä.

-Leo-81-
 
Viimeksi muokattu:
Pyyter. Juu kyllähän sitä toiset tulee imettäessäkin raskaaksi, mulla vaan ollut kummallakin kerralla aika hyvin ehkäisevää tuo imetys. Menkat alkoi nytkin vasta kesällä, kun poika oli yli vuoden jo ja nyt siis 1,5 vuotta. Täysimetin 6kk, en toki enää :D neljä imetystä päivässä on nyt.
Sulla onkin jännää nyt, toivottavasti saat plussaa tai siis raskaana-tekstin :) olishan se varmaan ihana kertoa lapselle myöhemmin, että sinä sait alkusi pariisissa(siellähän te olitte?)...
 
Viimeksi muokattu:
Pyyter. Juu kyllähän sitä toiset tulee imettäessäkin raskaaksi, mulla vaan ollut kummallakin kerralla aika hyvin ehkäisevää tuo imetys. Menkat alkoi nytkin vasta kesällä, kun poika oli yli vuoden jo ja nyt siis 1,5 vuotta. Täysimetin 6kk, en toki enää :D neljä imetystä päivässä on nyt.
Sulla onkin jännää nyt, toivottavasti saat plussaa tai siis raskaana-tekstin :) olishan se varmaan ihana kertoa lapselle myöhemmin, että sinä sait alkusi pariisissa(siellähän te olitte?)...
Mä lopetin pari viikkoa sitten 1,3v imetyksen. Mulla se ilmeisesti ehkäisee niin hyvin, etten tule raskaaksi (tai sitten vika on jossain muussa asiassa). Mutta lopussa imetin enää yhden kerran vuorokaudessa ja ei sekään auttanut. Toisilla vaan prolaktiinia erittyy niin paljon, ettei tule raskaaksi.

Mä lopetin ihan vaan sen takia, että tulisin uudestaan raskaaksi. Olisin halunnut jatkaa ja niin olisi tyttökin, mutta onhan tässä toki muitakin hyviä puolia. Tyttö on alkanut nukkumaan paremmin.
 
Menkat mulla on ollut vajaa vuoden. Mulla ne alkaa näemmä heti kun imetysväli menee yli 4h. Esikoinen söi sen verran harvemmin, että menkat alkoivat heti jälkivuodon loppumisen jälkeen ja nyt kuopuksesta alkoivat oikeastaan sitten, kun alkoi syödä kiinteitä 5kk iässä.
 
Ei mitään uutta... sorruin puolikkaaseen valkkarilasilliseen....aika nam!
Sen verran voisit mun riviä korjata, että periaatteessa yk on 0. Seuraavasta kierrosta lähtee sitten kunnon yritys. Tai voi siihen laittaa sen 1 ja pitää sitä sitten seuraavankin kierron. =D Huomenna toivottavasti ottavat tuo kierukan pois. Tarkastus käynti. Onko muita jolla kupari kierukka olis poistettu? ottivatko kesken kierron, vai pitääkö tosiaan mennä vasta menkkojen aikaan?
 
Rixutin Joo, oltiin Pariisissa. Saa nähä miten käy :rolleyes:. En oo vielä tehny sitä digitestiä. Jotenkin vaan tuntuu, et en uskalla tehä, et jos se onkin, et ei raskaana:(, mut teen sen, jos menkat ei viikonloppuun mennessä ala. Sie ootkin imettäny pitkään lastas=). Mie imetin poikaa täysimetyksellä vaan noin 4kk, ei yksinkertaisesti riittäny enää maito ja hää ei tykännykkään enää olla rinnalla.

Huldasharks siekin oot imettäny tosia kauan siun lasta:whistle:. Hienoa! Ja toivottavasti siulla tärppää pian:heart:
 
Sen verran voisit mun riviä korjata, että periaatteessa yk on 0. Seuraavasta kierrosta lähtee sitten kunnon yritys. Tai voi siihen laittaa sen 1 ja pitää sitä sitten seuraavankin kierron. =D Huomenna toivottavasti ottavat tuo kierukan pois. Tarkastus käynti. Onko muita jolla kupari kierukka olis poistettu? ottivatko kesken kierron, vai pitääkö tosiaan mennä vasta menkkojen aikaan?
Hups....vain puoli lasia ja nakit sekoilee jo :ashamed:
 
Pitkän hiljaisuuden jälkeen palailen tänne kuumeilemaan. Tänään on tasan 2kk raskauden keskeytyksestä, 4 viikkoa kaavinnasta ja tänään alkoi ensimmäiset menkat =) Wuhuu!!! Mulle voi siis päivittää kp 1 / 28-32 yk 1.

En ole ihan kaikesta perillä mitä täällä on tapahtunut listahiljaisuuden aikana, mutta eiköhän tästä kärryille päästä. Tarvitseville :hug:
 
pyyter varovaiset onnittelut! täällä vaan nyt ollu aika paljon noita että haamut muuttunu negaks ni siks vaan varovaiset. toivotaan että viiva vahvistuu! tee huomenna se digi, uskon et näyttää jos kp:t jo täynnä :) tsemppiä! ja paranemisia korvatulehduspotilaalle, meillä molemmat pojat sairastanu paljon korvatulehduksia ja vanhempi on nyt sen takia menossa nielurisaleikkaukseen.

rixutin asutteko jossain pohjois-suomessa kun kerran on talvi jo tullu? täällä sato vaan räntää aamulla ja hetken lunta mut hetihän se suli pois ku plussan puolella on ja vähän aikaa vaan sato.

tosta imetyksestä ni täysimetyksen pitäs olla aika tehokas ehkäisy, verrattavissa pillereihin sano gyne. toki on myös sellasia kellä se ei toimi ehkäisynä ja siksihän aina sanotaankin et ehkäsyä pitäs käyttää imetysaikana jos ei raskaaksi halua. itellä on menkat alkanu noin 4kk synnytyksestä vaikka oon täysimettäny, ois saanu kyl pysyä kauemmin poissa :vampire: toista imetin noin vuoden ikään, ekaa vaan 4kk, sit hylkäs tissin kun sai pullosta lisämaitoa kun luultiin et ei saa tarpeeksi tissistä kun niin usein syö mut ei kyl siitä johtunu. siks harmittiki et tissilakko tuli, korvikkeet makso ja yöllä joutu hyppää lämmittämään maitoa. tokan kans sit päätin et imetän vaikka heräsi vartin välein :whistle:

mun mammaksin testit on jääny lähettämättä kun niillä ei ollukkaan niitä herkkiä ja ehdotti tilalle normaaleja r-testejä. joo joo, kuhan lähetätte :xmas: ja kuhan kerkee perjantaiks, vkl:n yli en kyl jaksais testausta oottaa jos menkat ei alakkaa.
 
Pitkän hiljaisuuden jälkeen palailen tänne kuumeilemaan. Tänään on tasan 2kk raskauden keskeytyksestä, 4 viikkoa kaavinnasta ja tänään alkoi ensimmäiset menkat =) Wuhuu!!! Mulle voi siis päivittää kp 1 / 28-32 yk 1.

En ole ihan kaikesta perillä mitä täällä on tapahtunut listahiljaisuuden aikana, mutta eiköhän tästä kärryille päästä. Tarvitseville :hug:
anteeks ku kysyn mut miks keskeytys? mä en oo tainn vielä olla listoilla kun sulle on näin käyny.
 
Heippa taas!
Liityn taas mukaan, kun on tunteet saaneet vähän tasaantua.. Muutaman tutun nimen täältä tunnistinkin :hug:, mutta monelle oli myös viime käyntini jälkeen tullut plussa :)

Eli mulla olis huomenna viimenen pilleri ja sitten alkaa (taas) yritys..
 
Jessi75: Se oli elämämme rankin päätös :( Vauvalla ei ollut kaikki kunnossa. Sairaalapastori lohdutti meitä ihanasti sanomalla, että otimme pieneltä tuskan itsellemme tällä päätöksellä. Eletään vielä suruaikaa eikä olla ihan varmoja ollaanko valmiita uuteen yritykseen. Toisaalta olisi kova halu päästää yrittämään uudestaan ja toisaalta taas ei kestäisi lisää vastoinkäymisiä. No katsotaan nyt...
 
Hei!

Pikaisesti täältä töistä tulin kirjoittamaan :whistle:

Isot :hug: kaikille tippuneille ja negan saaneille!! Voimia ja tsemppiä toivon kaikille.

Leo81:lle voisin sen verran kommentoida, että sain itse aikanaan kuparikierukkaa ottaessa sen käsityksen, että ottavat myös muulloinkin pois, saattaa vaan sattua aika paljon enemmän kuin menkkojen aikana. Multa tuo kierukka otettiin aikanaan pois kierron puolessa välissä koska oli tulossa itsestään pois.

Täällä on varmasti ovistelut ohi, menkkakivut jatkuu silti... mulla on kyllä jo aika kauan ollut menkkakivut oviksesta menkkojen alkuun asti, en yhtään tiedä mistä moinen mahtaa johtua?

Vähän on kyllä pettynyt olokin, koska jotenkin tuntuu, että ei tärpännyt tällä kertaa. En oikein osaa muuten selittää on vaan se tunne. Mutta heinäkuun loppua lähdetään seuraavaksi tavoittelemaan, se menis hyvin meidän sarjaan kun esikoinen on syntynyt toukokuun lopussa ja toinen kesäkuun lopussa :D

Plussaonnea!!!! kaikille!!!
 
Harkitsen tässä tauolle siirtymistä...tuonne taustajoukkoihin muita kannustamaan. Hoidan kyllä tämän kuun loppuun niin tulee siisti uusi pino jos niikseen tulee.... vituttaa muuten ihan urakalla nyt! Mieskin oli aivan varma, että nyt on tärpännyt ja kunnolla ja kohta joudun tuottamaan pettymyksen, kun tulee lätkämatsista kotiin. En halua kertoa, en halua katsoa miten taas mies murtuu. Mussa se vika muutenkin saa**** on eikä hänessä.... olen viallinen pas** per****! :'(
 
miuski :hug: jaksamista! en oikeen löydä lohdun sanoja kun ei niitä varmaan tähän hetkeen oo ku tuntuu et kaik kaatuu päälle mut kyllä se siitä taas :hug:

barbamama voi ei! :'( kamala juttu mut varmaan teitte oikeen ratkasun jos pienellä ei kerran ollu kaikki kunnossa eikä eläminen täällä ois ollu elämisen arvoista. mut rankka päätös kaiken kaikkiaan :hug:
 

Yhteistyössä