* Kolmassa kaipaavien JOULUKUU *

  • Viestiketjun aloittaja Sunflower11
  • Ensimmäinen viesti
pahoittelut tädeistä :hug:

Liljankukka huippua ettei mene ovis hukkaan! Surku vaan ettei miehesi pääse reissuun mutta nyt ei ainakaan jää oviksen missaaminen kaivelemaan.

Mä soittelin klinikalle, sain hoitavalle lääkärille soittoajan perjantaille, sopivasti ennen uutta vuotta saadaan tähän kiertoon jo vähän selvyyttä että yritetäänkö ja millä avuilla loppukierto vai luomunako vaan.. helmikuulle tulee aika tutkimuksiin kun vuosi synnytyksestä on kulunut. Jotenkin semmonen ihmeellinen fiilis että nyt meidän kolmosen yritys vasta tosissaan alkaa. En tiedä mistä moinen, olisko siitä että meidän vauvasta alkaa tulemaan taapero ja nyt vasta koko vauvanteko alkaa konkretisoitumaan kun ei se tällä kertaa ollutkaan niin helppoa kuin kaksi aiempaa. Hyvillä mielin uuteen vuoteen, on semmoinen tunne että tuleva vuosi tuo tullessaan jotain ihanaa meidän perheeseen ;)
 
mymosa
Pikkuinen, mulle tuli aivan samalainen fiilis silloin kun saatiin clomit, että nyt se todellinen yritys alkaa. Ehkä se johtui juuri siitä, että ongelmat tuli esiin ja niihin saatiin apua.
Tää meidän ensimmäinen ja viimeinen yhteinen. Sitten on tää ohi miedän osalta.. Pelottaa jo nyt välillä sektio ym.
 
).( se olisi sitten spontaani keskenmeno käynnissä. Takaisin siis tänne, tai enhän mä täältä edes poistunutkaan. Nyt vaan jää nähtäväksi miten tämä tarina jatkuu, koska jälleen kerran sellainen olo, että meidän yritys jäisi tähän. Pakkohan tällä olla jokin merkitys ettei tämä kolmas raskaus millään onnistu :'( En jaksa lähteä edes päivystykseen, musta vasta-ainepiikkiä ei nykyisin anneta kun vasta rv 10 keskeytyneen raskauden jälkeen. Muistaako joku? Siis kun olen rh -, niin jokaisessa km:ssa annettu se piikki, että seuraavassa raskaudessa ei tule ongelmia. Nyt oli kuitenkin menossa n rv 7+0
 
morebabies voihan surkujen surku :( halauksia paljon!

pikkuinen jos yhtään saan kylvää toivoa ja optimistisuutta niin meillähän tärppi tuli heti kun aloin käyttämään clomeja, eli ekasta clomikierrosta. Toivottavasti niin käy teillekin!
 
emmin ja mymosa jospa ne clomit tosiaan toisi meillekin ihanan yllärin... toivotaan :heart: Kohta on varmaan pakko tosissaan alkaa miettimään miten pärjään meidän pienimmäisen kanssa raskauspahoinvoinnin keskellä, mulla kun se ei ole mitään pientä kuvotusta silloin tällöin... 24/7 oksentamista tiedossa ensimmäiset 5kk :D
Miten voi vauvakuume olla näin kova että tekee kaikkensa päästäkseen asumaan vessanpöntön ääreen puoleksi vuodeksi :x

Jännittää jostain syystä perjantain soittoaika, toivottavasti saisin luget tähän kiertoon jo kun nyt olisi ton "paremman" munasarjan vuoro yrittää raskautumiskelpoista munasolua liikkeelle. Terot ei mulla toimineet joten niitä en enää suostu kokeilemaan vaikka lääkäri sitä ehdottaisi. Mä niin toivon että ensi vuonna tähän aikaan olisi joko vauva sylissä tai vähintään mahassa...
 
Huomenta. Olen seuraillut tätä palstaa vuosien varrella enemmän tai vähemmän aktiivisesti, mutta nyt kun tämä kolmannen yritys todenteolla pärähti käyntiin niin uskaltauduin rekisteröitymäänkin. Meillä on siis -06 ja -07 syntyneet lapset ennestään ja tänä syksynä on vauvakuumetta pukannut molemmilla siihen malliin, että pikkukolmosta ollaan lähdetty alulle yrittämään. Ekat raskaudet ovat alkaneet muutaman kuukauden jälkeen, nähtäväksi jää miten tässä yrityksessä käy. Ikää alkaa kuitenkin jo olla sen verran ettei välttämättä niin helppoa olekaan - molemmat ollaan 40v...

Mulla on kuitenkin säännöllinen kierto ja oviksen olen bongannut joka kierrosta. Meillä ei olekaan ollut muuta ehkäisyä kuin ns. varmat päivät ja siihen malliin. ;) Nyt tuota kuviota on vain käytetty hyödyksi toisinpäin ja toivotaan että tulosta tulee.

Menossa on siis piinaavat viimeiset päivät, kp 24/29.


Plussatuulia myrskypuhurien sijaan jokaiselle toivottelee Elmaleena
 


En voi uskoa silmiäni. En todellakaan odottanut tätä munis kipujen ja oireettomuuden takia. Nyt siis kp29/28-30. Joten viiva on kyllä siihen, ja aikaisempaan keskenmenneeseenkin nähden todella tumma! Päivä kerrallaan mennään ja pelko persiissä.

Kommentoin teidän kirjoitukset tuossa illemmalla. Nyt on niin pöllämystynyt olo etten pysty keskittymään.
 
Minut voi lisätä etusivulle, kolmatta yritellään--> vaan toistaiseksi edelleen tuloksetta. Tällä hetkellä kp 27/30.

Onnea kaikille plussanneille hirmuisesti!:heart: Onnenkyyneleitä täällä vuodatan teidän onnenne puolesta! :)

Itsellä pakko päästä purkamaan ajatuksia... Ei tietoa kolmannesta, yritystä virallisesti 08/11 saakka. On tikuteltu, yritetty ilman tikutteluja, itketty ja toivottu, vaan ei. :'( Ensimmäisen ihanuuden kuulumiseen kului n puoli vuotta, toiselta tärppäsi ekasta kierrosta. Toivotaan ja rukoillaan täällä suunnassa itsemme ja muiden puolesta.
 
Moonchacer: Onnea!! Hieno plussa :)

Tuitsukka: tervetuloa!

).( koko päivä mennyt supistellessa, ihan kauhea keskenmeno ollut, pahimmat kivut kaikista neljästä. Jännä, koska kuitenkin spontaani ja kaikista varhaisin, koska n rv7. No tällä mennään eikä muuta voida. Toivottavasti maanantain ultrassa kohtu tyhjä ja hcg laskee supernopeasti. KOSKA vaikka olin eilen sitä mieltä etten enää ikinä halua yrittää vauvaa niin koko päivän miehen kanssa vatkottuamme asiaa, päätimme palata vanhaan suunnitelmaan eli huhtikuuhun asti yritetään. Jos ei siihen mennessä tärppää, niin saa jäädä. Aikaraja sen takia, että sitten voisin jatkaa kotona ilman töihin paluuta. Yritän jos ne suostuisi sairaalassa ottamaan hyytymistekijät, pakkohan niissä olla jotain vikaa jos joka raskaudessa tulee hematooma. Tiedän, että pitää olla 3 perättäistä keskenmenoa, mutta jos ne katsoisi läpi sormien kun kuitenkin yhteensä 4 ja nämä 2 perättäistä ihan identtiset keskenään komplikaatioineen. Soitan kanssa tuonne yksityiselle lääkäriasemalle, jos lääkäri keksisi mikä voi olla vikana. Siellä aikanaan nuo hyytymistekijät ym on katsottu. Musta on omituista, kun soitin lääkärille hematoomasta niin ehdotti, jos tämä menee kesken niin tehdään IVF. En ymmärrä miksi, koska eikö koeputkihedelmöitys tehdä jos on vaikeaa tulla raskaaksi ja siinä on isompi km riski, kun kuitenkin olen tullut viimeiset 4krt 1. yk:sta raskaaksi eli ongelma ei ole raskaaksi tulo vaan pysyminen...
 
ei näy halukkaita päivittäjiä :/ harmi jos pino kuivuu nyt kasaan. Meillä tjottaillaan kevään hoitoihin asti, ovikset kyllä hyödynnetään jos niitä löytyy mutta tikuista joudun tähän kiertoon luopumaan oman mielenrauhan vuoksi. Tekee jo pahaa katsoa kun toiset stressaa ovistikkujen kanssa, en lähde itse siihen samaan härdelliin tässä kierrossa lainkaan.

Huomenna juttelua hoitavan lääkärin kanssa puhelimitse. Saas nähdä nyt, mullahan voi helposti vierähtää vielä 30 päivää ennen kuin ovuloin ja hormonihäiriö tuntuu vaan pahenevan kierto kierrolta. Helmikuussa päästään polille, tuntuu piiitkältä ajalta ja vielä pidempi se on jos megakiertoa taas saadaan vedellä. Siksipä puhelinajan hommasinkin, ei jaksaisi taas kahta kuukautta ihmetellä samaa kuukautiskiertoa.

Omassa navassa on ihan huikea väsymys ollut tänään ja päätä särkeny eilisestä asti. Muutoin voisin luulla että munasolu alkaa kypsymään kun oireet on nämä mutta nyt on vasta kp6.. ja mun kroppani tuntien ovis tulee viikkojen kuluttua jos vielä silloinkaan. Jos joillakin alkukierto tuntuu pitkäveteiseltä, miettikääs miltä tuntuu kun alkukierto kestää 30 päivää ennen ovista :headwall:

Tervetuloa uusille ja moonchaser :heart: hus odotuspuolelle ja pysy siellä 9kk :kiss: upean yllätyksen sait kyllä.

Sunflower, jospa palstakäyntien vähentäminen auttaisi oloon, ei täällä käynti tosiaan stressitasoa laske.. Jos itse joskus plussaan, en usko että siirryn odotuspuolelle juttelemaan lainkaan. Alkaa vati täyttymään jo täällä kuumeilupuolella välillä ja parin päivän pausseja tulee otettua jatkossakin varmasti useita.. Mitä oon kurkkinut odotuspuolen juttuja, en usko että siellä ainakaan hermo lepää lukiessa toisten huonoja ultrauutisia, verenvuotoja, kohtukuolemia jne. jne. kun itselle jo tämä raskauden alulle saaminen on näinkin vaikeaa.
 
morebabies voi sua :hug: ootko nyt ihan varma että meni kesken?
Mä en tehny tällä kertaa edes varmistustestiä vuodon jälkeen, tuttu kuvio alkaa olemaan niin mitä turhaan. Vuotaako sulla paljon? Yksityisellä km-tutkimukset on kalliita, jonku 500-700 euroa. Ja tosiaan kolme km on raja julkiselle. Meillä täyttyy just sopivasti vuosi yritystä niin senkin puolesta päästään polille tutkailtavaksi. Mullahan nää kaikki 4 on menny kesken menkoista laskien 4+5 - 6+4 välillä eli varhaisia on joista ei kaikissa sairaaloissa tutkimuksiin edes pääse.

Tuntuu jotenkin epäkohteliaalta jutella tässä ketjussa näistä raskautumis-ongelmista kun kuitenkin vähemmistössä taidetaan näiden juttujen kanssa tässä porukassa olla :ashamed: anteeksi jos jollekin tulee pahaa mieltä näistä ikävistä jutuista, ei ole tarkoitus.
 
Kiitos onnitteluista! Nyt kun ihmetys on laantunut, niin tilalle tulikin realistinen/pessimistinen fiilis. Selkeitä oireitahan minulla ei ole, nännit vähän arat, turvotus sormissa, ja palelu välillä ovat joka loppukierron oireet. Testin teon jälkeen alkoikin hirveä jomotus alaselässä ja oik. muniksessa. Ja vaistoni sanoo, ettei kaikki ole hyvin. Tunnin pidättelyn jälkeen sain digilläkin raskaana 2-3, mutta niinhän se sanoi viimeksikin jo dpo13, ja miten kävi.. :'( Tuntuu että suren noita kahta viivaa enemmän, kuin iloitsen koska tiedän miten tässä tulee käymään. Toivottavasti olisin väärässä. Mutta jotain positiivista, olin kuitenkin ovuloinut, vaikken kunnon o + saanutkaan ja luulin että se jäi tulematta :)


Filuuri: Olen todella pahoillani :hug: Toivon kovasti että ens viikon ultra toisi kuitenkin hyviä uutisia!

morebabies: Voi ei! Suuri :hug: Niin olisin toivonut ettei teidän olisi tarvinut kokea enää yhtään keskenmenoa :( Voimia!

Elmaleena, Tuitsukka & dipsu: Tervetuloa! :wave:

sunflower: Ovisonnittelut =) Voi kunpa tällä kertaa nappaisi! Pidän peukut pystyssä b=)d Minä olin ajatellut ottaa tuon päivitys pestin, mutta tuo plussa muutti vähän tilannetta. Etenkin jos menee taas kesken, niin pysyttelen todennäköisesti taas pari viikkoa poissa kuvioista : /

Bamboo & mimosan: :hug: Paljon tsemppiä alkaneeseen kiertoon!

Liljan kukka: Mukava että pääsette hyödyntämään oviksen, josko nyt kuitenkin tärppäisi :)

Niin, ja pikkuinen paljon voimia tilanteeseesi :hug: On kyllä uskomatonta miten tuo r-testin viivan tummuuskin vaihtelee niin paljon sinulla :O Onneksi apuja on tiedossa! Ja vielä muoks. Onko sinulla nyt siis vuoto alkanut? Voin uskoa että nuo pitkät kierrot syövät :(
 
Viimeksi muokattu:
moonchaser jouluaattoaamuna tosiaan heräsin vatsanviiltoihin ja huomasin että oli lakanoissa asti verta. Sitä sitten vuotikin eiliseen asti oikein urakalla. Aatto meni kolmiolääkkeiden avulla, kyllä ketutti kun toivoin ettei olisi tehnyt kipeää mutta teki aika pahastikin. Vikat testit tein sillon aatonaattoiltana, äsken kurkkasin niitä kuvia mitä tänne linkitin, olihan siinä haalee punaviiva mutta en usko että tarvii silti tarkistustestejä hommata. Oon niin saanu tarpeekseni testeistä nyt vähäksi aikaa.. Ihanalta kyllä näytti sun plussasi, toivon että itsekin joku kaunis päivä törmään tuollaiseen tikkuun meidän veskissä :) haamulaisia on tullut nähtyä ihan tarpeeksi tämän elämän osalta. Ymmärrän että oot huolesta soikeena mutta nauti silti edes pieniä hetkiä kerrallaan, testi näyttää hyvältä ja oireettomuus ei meinaa mitään. Alavatsatuntemuksia kuuluu normaaliinkiin raskauteen. Nauti hyvä ihminen, oot raskaana :heart:
 
moonchacer: toi testi on niin ihanan punainen, että nyt vaan relax!! Se on keltarauhanen mikä siellä muniksessa jomottaa eli kuuluu asiaan :) ja mä olen googletellut noista alaselkäsäryistä, kun edellisissä raskauksissa ollut alaselkä tosi kipeä ja kuuluu asiaan eli raskauteen.

pikkuinen: olen ihan 110% varma, että meni kesken. Supistukset ollut samanlaisia kun kuopuksen synnytyksessä, sen vedin luomuna, mutta nyt teki mieli vetää särkylääkkeitä kaksin käsin. Teki mieli ottaa panacodeja mitä on keskeytyksestä on jäljellä, mutta en viitsinyt kun menee pää ihan sekaisin ja lapset kotona. Muutenkin ihmettelivät, kun jouduin suurimman osan päivää istua vessanpöntöllä, kun veri vaan lorisi ja kun supistukset tyhjensivät suolenkin useasti. Sori yksityiskohdat...
 
Pikkuinen: musta taas tuntuu, että meitä raskautumisvaikeuksista kärsiviä on paljonkin. Itsellähän ei ole ollut kuin se yksi tuulimuna, eli aina aiemmin kun olen raskautunut (2 kertaa), kaikki on mennyt kuin oppikirjasta. Mutta. Se raskautuminen on kestänyt, esikosta melkein sen 2 vuotta. Ja nyt taas jos tikuttelee ovista, tulee stressi ja pakkopullameininki. Joulukuussa ei olla harrastettu seksiä vissiin ollenkaan. Että ei se vauva varmaan tällä tyylillä tule.. Ollaan oltu myös molemmat kipeinä, mies kaksi viikkoa ja minä oikeastaan koko syksyn.

Voi olla, että jotain varhaisia keskenmenoja on mullakin ollu esikkoa tehdessä, koska kierrot olivat silloin 30-50 päivää, ja oireita oli vaikka muille jakaa. Minäkään en tässä kierrossa enää tikutellut ovista, enkä myöskään ehdottele seksiä. Alkaa mennä pikkuisen liian pitkälle minun mittapuuni mukaan, jos almanakan kanssa aletaan muhinoimaan. Sitä tehtiin esikon kanssa ihan riittävästi. Mulla ikää kuitenkin jo 36v, mutta olkoon. Ajattelin, että ilman ehkäisyä kun ollaan, niin ehkä jossain 2-4 vuoden päästä sattuu kohdilleen - tai sitten ei. Kävi miten kävi, uskon että niin sen kuuluu mennä (ainakin yritän uskoa..)

Ei ole kolmas lapsi enää niin pakkomielle, kuin se oli keväällä kun yritys aloitettiin. Mieskin sitä haluaa, mutta varmaan stressaa siitä kun minä petyn kerta toisensa jälkeen. Oon ollut tosi väsy ja maassa koko viikon, vaikka on loma, ja mieskin sen on huomannut. Väsyttää vaan, vaikka nukuin yöllä 10 tuntia. Onneksi vielä ensi viikon saa huilia. Ja kunhan saan taas itseni liikkumaan, olo kohenee kyllä. Kiloja on tullut, ja se(kin) harmittaa.
 
Voi voi tätä mun laiskuutta, kun en saa aikaiseksi kirjoittaa tänne. : / Testattu on ja negahan sieltä taas jysähti niin että tuntui. :'( Mahaa jomottaa ja tissit on kipeenä, joten pian se täti taas kurvailee sieltä tuttuun tapaan...

Plussia puhaltelen teille muille ja oikein ihanaa uutta vuotta!!! :heart:
 

Yhteistyössä