* Kolmassa kaipaavien JOULUKUU *

  • Viestiketjun aloittaja Sunflower11
  • Ensimmäinen viesti
).( lääkäri soitti ja hcg oli nyt yli 1500 eli vuorokaudessa noussut melkein puolet, menisi siis ehkä arvoihin, mutta eipä osaa sanoa. Maanantaina uusiin hcg-mittauksiin, jonka tulokset saan sitten ma ip, niiden perusteella sitten mietitään todetaanko keskenmenneeksi tai jos on noussut niin viikon päästä tehdään uusi ultra. Eli ehkä jonkin näköinen pieni toivon kipinä heräsi, voi kun nyt ei enää vuotaisi niin voisi olla jotain toivoa!!!!
 
Morebabies, täällä pidetään peukkua!

Luulenpa, että nyt osasin bongata oviksen, oikealle nivuseen vihloo ilkeästi ja kirkasta limaa riittää.... ja tämä turvotus on jotain kamalaa! nyt olen ahdistellut miestä ahkerasti ja eka kertaa tuntuu siltä, että josko olisi mahdollisuuksia.... yleensä viikot menee töissä tai nukkuessa, varmaan siinä on parit ovikset (sikäli kun mulla nyt edes joka kierrossa on munasoluja liikkeellä...) vilahtanut hyödyntämättä. Nyt pitää yrittää olla toivomatta liikoja... kp 13 joten vielä ikuisuus, kunnes voi edes harkita testaamista.

Tervetuloa uusille kuumeilijoille!
 
Viimeksi muokattu:
morebabiesilla on kyl ehkä jännimmät paikat ikina :O Kauhiasti pidän siule peukkusia :)

Moon harmi kun kunnon plussaa ei tullu. Ei miunkaan "kunnon plussa" kestänyt ku vajaan vuorokauden mut siitä se sitten lähti. Tsemppiä hurjasti ja halauksia.

ON: Neuvolassa sen verran kävin, että verikokeita sumplin. Siellä oltiin sitä mieltä, että tää olis 4+5 tällä hetkellä. Periaatteessa olis ihan mahdollinen toikin, kun sainhan mie jo maanantaina sen kohtuu vahvan plussan testiin. Mene ja tedä. La olis 19.8. Ultrassa varmaan sitten tarkentuu jos on mitään tarkentumista- Olen vieläkin melko epäuskoinen tilanteesta ja miljoona varmistustestiä on tehty. miut voi kuitenkin nyt siirtää plussanneisiin

Jos nyt näyttää et tää pikku tirrikkä pysyy kyydissä niin miulla olis täällä sofin ovistestejä 5kpl ja davidin r-testejä 5 kpl, mielellään ne omaan pinoon lahjoittaisin, jos halukkaita on.
 
onnea morebabies paremmista uutisista ja emmin plussasta :kiss:

tsemppiä oviksen bongailijoille!

Miten liljankukan testailut sujuu? ;)

ON: tilanteet tuntuu muuttuvan päivittäin.. dpo7-8, pissihätäilyä, huonoa oloa, sekaista vatsaa, runsasta valkkaria ja lämmöt ympäri vuorokauden 37+. Palelukin saapui kuvioihin. Kovasti yritin olla huomaamatta oireita mutta testit päätti että jouluna eletään jänniä aikoja. Sen verran vaan huonoja kokemuksia tikkutesteistä etten niiden varaan laske vaikka mikä viiva tulisi.
Kummasti sitä jostain repäsee aikaa pienelle palstailuhetkelle kiireen keskeltä :D Nyt ostoksille...
 
morebabies: Hui kun on jännät paikat.... b=)d

Ai niin, ja Emmin, onnittelut vielä plussasta!

Täällä sitä vain jännäillään ja kuvitellaan oireita. Eilen illalla tuli ensimmäiset kunnon vilunväristykset. Ja pari kertaa on ollut yhtäkkiä olevinaan taas kuuma. Rintojakin on tuntunut imettäessä aristavan oviksesta lähtien. Vahvasti kuitenkin vielä epäilen että taitaa taas mielikuvitus tehdä tepposet. Kun nuo keskenmenoa edeltäneet raskausoireet ovat vielä niin tuoreessa muistissa, ja toiveet tietysti korkealla, niin sitä kehittelee helposti itselleen yhtä sun toista oiretta.

Huomiseksi siis tätiä odottelen. Saa nähdä maltanko odottaa testien kanssa sunnuntaille. Kuukausi sitten ostin Pregchekin paketin, josta jäi vielä toinen käyttämättä. Yllätyksekseni kuitenkin huomasin että paketissa olikin vielä kaksi testiä. :O No, enpä tosiaan pistänyt pahakseni tuota pakkausvirhettä. :D
 
  • Tykkää
Reactions: emmin
kävin pari päivää ennen ovulaatiota antamassa prolaktiini-näytteen, soitin tänään arvon ihan mielenkiinnosta kun on pari päivää tullut vähän maitotippoja rinnoista, alkukierrosta ei tullut.. arvo oli 128 eli alhainen.

No mä jo pomppasin riemusta että siitä ei ainakaan raskauden ennenaikaiset päättymiset johdu, niin mitäs huomasinkaan äsken; mustissa rintaliiveissä paljon valkoista maitoa ja rinnanpäät kiinni liiveissä kun maito kuivattanu kiinni. Ja nyt rintoja särkee, ei pahasti vaan jännästi pistelee sisältä päin. Onkohan tää niitä itsekehittämiä oireita raskauden toivossa vai mitä :D Lämmöt oli äsken 37.6... onneksi on kamalasti joulupuuhaa ettei ehdi stressaantua tilanteesta mulle ominaiseen tyyliin ;)

Oikeastaan suurin dilemma on tällä hetkellä ostetaanko tekokuusi vai oikea.. neulaset ja konttaava kymppikuinen ei kuulosta hyvältä ratkaisulta...

muoks. löysin tämmöisen tietopläjäyksen Maitovuoto rinnoista :: Terveyskirjasto
...mun kilpirauhasen vajaatoiminta on lääkkeillä hyvässä balanssissa, prolaktiini normaali ja muutkin verikokeet normaaleita.. joko aloin tuottamaan maitoa ajatuksen voimalla tai sitten..."Aiemmin synnyttäneellä naisella alkuraskaus voi laukaista maitoerityksen"
ja näin mulla käynyt kemiallisissakin... hyvin piinaavaa..

Onko muilla ollut maitovuotoa ovulaation jälkeen ilman raskautta tai alkuraskaudessa? Aika heikosti löytyy netistä kokemuksia, mulla kun tulee ihan keltavalkoista maitoa ilman puristamistakin, ei niin että väkisin väännän yhden kirkkaan nestetipan rinnasta (semmoista tulee mulla aina oli kierronvaihe mikä hyvänsä, siksi ihmetyttää tämä selkeä maitoilu...)

emmaliinille :hug: ja voimia uuteen yritykseen!
 
Viimeksi muokattu:
sain tänä aamuna vastauksen tuohon maitokysymykseeni..
viivanpaikkoja, valkoisia ja harmaita olen saanut dpo5-6 lähtien testitikkuihin...

tänään dpo8 aamuna testasin haalean plussan wondfon liuskalla...
olin ihan shokissa kun huomasin että tikussa näkyi melkein heti haalea toinen viiva ja huusin miehen katsomaan, näenkö omiani. Yritän pysyä tyynen rauhallisena ja katsotaan mitä tulevat päivät tuo tullessaan...
Jouluplussa saatiin mutta saadaanko se myös pitää...
 
Viimeksi muokattu:
Minulle voi päivittää KP 1/YK 11. Myöhään eilen illalla alkoi tiputtelu, ja tänään vuotanut jo kunnolla. Täti saapui siis aikataulussaan.

Onneksi sain itkuni itkettyä jo eilisiltana. Tänään on saatu jo hypätä esikoisen kanssa päivystyksessä, kun hänellä olikin korva alkanut yöllä vuotamaan nestettä. Korvatulehdus siis jälleen, kuukauden takaisesta putkituksesta huolimatta. :( Onpahan ainakin järjestynyt hetkeksi vähän muuta ajateltavaa.

Esikoisesta plussattuani tunsin todella pitkään huonoa omaatuntoa siitä, miten helpolla olin raskaaksi tullut. Varsinkin kun tuttavapiirissäkin on ihmisiä joille ei vuosien yrittämisenkään jälkeen ole jälkikasvua siunaantunut. Eikä tuo kolkutus juuri helpottanut silloinkaan, kun toinenkin raskaus alkoi heti ensimmäisestä kierrosta. Tänään olen ollut vain kiitollinen siitä että saimme nuo kaksi ensimmäistä pienellä ikäerolla. Nyt onkin sitten tullut tasoitusta näistä kahdesta helposta raskautumisesta oikein korkojen kanssa...
 
).( täällä on mieli niin maassa kun olla ja voi. Oireita ei juurikaan ole, rinnat olivat eilen arat ja tänäänkin turvonneen oloiset (mutta ei valitettavasti näköiset :LOL:), mutta muuten ei oireita paljon ole. Koko ajan vaan mielessä pyörii, että miten ihmeessä raskaus ei näkynyt herkällä testillä silloin 30.11. kun testasin ja muistaakseni testasin vielä varmuuden vuoksi 2.11. mutta en ole varma. Olen laskeskellut hcg:n nousua taakse päin laskien kaavalla jos joka toinen päivä kaksinkertaistuu niin kestäisi n. 22 päivää, että hcg nousisi tuohon 1500 mikä se torstaina oli, joten hcg:n nousu eli kiinnittyminen olisi tapahtunut n 24.11., ovisplussan sain 19.11., joten jos siitä menisi 1 päivä että irtoaisi (20.11), 1 päivä hedelmöittyisi (21.11.) ja 3 päivää menee jakautumisissa (22-24.11.) ennen kuin kiinnittyy kohtuun, niin joten kuten tuo voisi pitää paikkaansa, mutta silti jotenkin vaan sellainen olo kun on fiksuna googletellut, että "hidas hcg:n nousu viittaa vikaan munasolussa eli tuulimunaraskautta yms". Sellaistakaan ei tietty ole ollut, joten luulisi sellaisenkin mahtuvan 6 raskauteen...Sori, tämä omanapaisuus ja valitus, pakko vaan purkaa mieltään, kun mies ei enää jaksa mun mietiskelyjä "kun asialle ei vaan voi mitään tehdä niin turha murehtia". Musta tuntuu jo valmiiksi etten kestä maanantaista puhelua, jossa todetaan ettei hcg ole noussut tarpeeksi torstailta...

liljan kukka: Se on uskomatonta miten tuo helposti raskaaksi tulo voi muuttua, mulle on käynyt toiste päin eli en aikaisemmin tullut millään raskaaksim mutta nyt 4 viimeistä raskautta on alkaneet 1. yrityskierrosta, mutta eipä sekään lohduta, kun ei ole pysyviä raskauksia.
 
Voi liljan kukka, pahoittelut. Ja emmaliinille myös. Mullakin esikoinen sai alkunsa yllättäen 1. yk ja toista odoteltiin alkavaksi puolisen vuotta... nyt on jo yritelty kyllä melkein saman verran ja eipä mitään kuulu.

Pikkuinen, pikkuiset onnittelut ja hermoja odotteluun!

ON: tein sitten testin kun halusin heittää rahaa viemäriin. Ei pitäis ostaa niitä kaappiin lainkaan, tämmöisellä itsehillinnällä ne ei siellä pitkään vanhene. Arvatenkin oli nega, kun kiertokin on 15/24. Ja eihän mulla ole mitään varmaa tietoa oviksestakaan. Mutta fiilikset on kummat, vasemmalle alavatsaan on särkenyt sitkeästi monta päivää ja lantionpohja tuntuu kummalta. Lämpö on reilun 37 koko ajan, voihan se olla ovistakin. Mutta tiedä häntä, voi olla että ei liity lisääntymiselimiin mitenkään, mitä lie ummetusta.
 
pikkuinen varovaiset onnittelut ja viivalle vahvistumista! Toivottavasti tämä olisi pysyväinen. :heart:

morebabies mä olen seurannut mielenkiinnolla sun plussaamista. Tuohon sun laskelmaan, mä olen mielestäni lukenut, että alkio saavuttaisi kohdun n. 3 vuorokauden kuluttua, mutta kiinnittyminen tapahtuisi vasta n. 5-8 päivän (tai jotain sellaista) kuluttua hedelmöittymisestä. Lisäksi ovishan on voinut tapahtua kaksikin vuorokautta ovisplussasta. Silloinhan sulla voisi olla ovis ollut 21. pvä, hedelmöittyminen 22. pvä ja kiinnittyminen tapahtunut vasta esim. 28.-30. päivä tienoilla jolloin hcg olisi varmaan noussut nopeampaa tahtia kuin nyt laskuissasi ja ei olisi kummallista, jos testissä ei 2. pvä vielä olisi näkynyt mitään. Ja eikös ne anna hirveän isolla haarukalla noita hcg-viitearvoja muutenkin, kaikki yksilöllisessä tahdissaan. Pidän kovasti peukkuja ettei ole kohdunulkoinen, vaan ihan kestävä raskaus! :hug:

Liljan kukalle suuret pahoittelut. :hug:
 
voi morebabies, toivon sulle hyviä uutisia maanantaille :hug: Näkyihän sulla sillon dpo9 muistaakseni haamu, monikin on eka saanut jotain viivaa, sitten negaa ja sitten taas viivaa parin päivän päästä. Mutta taisit lopettaa testailun kun vuoto alkoi?

varovaisesti täällä ollaan, päivä tai oikeastaan hetki kerrallaan. Rinnat on kipeät ja muutenkin samat oireet kuin aiemmissakin (kemiallisissa) raskauksissa, närästys, huonovointisuus, väsymys, lämmöt ympäri vuorokauden päälle 37.. mutta ei yhtään semmoinen olo että olisin raskaana. Testi on sitä mieltä että siellä jotain tapahtuu mutta mun pää ei rekisteröi mitenkään että nyt tultaisiin raskaaksi. Ja ovuloiva munasarja oli tuo huonompi jolla tulee pidemmät kierrot ja tosi kivuliaat ovikset.. kyllä mä vaan edelleen näen itseni ensi vuonna polilla hoidoissa. Ja nyt saadaan taas yksi syy lisää tästä kierrosta, aivan kuin nuo kolme edellistä kemiallista ei olisi riittäneet... hienosti näköjään tiivistin kiireisen ja hauskan päivän aikana takaraivoon puskuroituneet negatiiviset ajatukset tähän. Onneksi on joulunaika, tekemistä riittää melkein liikaakin :xmas:
 
Täällä ois nyt kehissä kaikki mahdolliset alkuraskauden oireet.. Joopa joo, voin hyvin kuvitellakin kaiken, mutta vähän ihmeelliseltä tuntuu. Repäisykivut alkoivat eilen ja jatkuneet koko päivän aina välillä, vessassa oon myös saanut rampata eilisestä lähtien, koko ajan viluinen ja väsynyt olo, hirveä himo suklaaseen ja ruokaan ylipäänsä, koko ajan nälkä. Muutaman päivän ajan tuli nyt kanssa semmosta vaaleanpunaista vuotoa, joka sitten eilen loppui. Tätä on mulla ollut myös aiemmissa raskauksissa, liekö kenties kiinnitysvuotoa. Että tämmöistä. Kp on nyt tänään kait 19 ja kierto on ollut pari viime kuukautta sen 25, joten jouluaattona meinaan tosiaan testailla jos ei menkat ala sitä ennen. Vähän kyllä jännittää. Vähän on ollut myös tänään paha olo, oon kärsinyt aiemmin tosi pahasta raskauspahoinvoinnista, joka viimeksikin alkoi tosi aikaisin.. No saas nyt nähdä, mutta on jotenkin semmonen olo että oisin tosiaan raskaana.

Pahoittelut kaikille pettymään joutuneille, itse en tosiaan voi ees kuvitella, että mimmosta se on. Lähipiirissä on mullakin ollut lapsettomuutta ja vaikeuksia keskenmenoja ym. Sitä vaan odottaa, että milloin osuu omalle kohdalle, kun tähän mennessä on kaikki mennyt hyvin.

Mutta onnittelut myös plussanneille ja toivotaan kovasti että kaikki pysyy kyydissä loppuun asti.
 
Pahoittelut tädistä Emmaliini ja Liljan Kukka. Emmaliinin yrityskiertoja en muista, mutta Liljan Kukalla niitä ainakin olisi jo ihan riittävästi. Samoin kuin tietysti itsellänikin. Tutut tuhrut ja kiukut kehissä täällä, joten en elättele enää minkäänlaisia toiveita. Yk 14 alkaa alkuviikosta. Onneksi on sitten pahin ohi jouluksi.

Pikkuiselle toivon kovasti tällä kertaa pysyvää plussaa. Sen verran hyvin näkyy väriä testissä noin aikaisilla päivillä, joten jospa sen nyt tarkoittaisi jotain hyvää.

Morebaibies joutuu elämään piinaavia päiviä. Kumpa lukemat olisivat pilvissä maanantaina :) Tsemppiä odotukseen Mirjamille ja Bamboollekin.
 
kiitos pettunia, sunflower, mirjami ja filuuri tsempeistä :flower:
tänään tuli samanmoinen haamu kuin eilen, en sanoisi yhtään vahvemmaksi... en mä tiedä, usko meni jo.
Oireet tärpistä on vahvat mutta raskauden pysyvyyteenhän ne ei vaikuta, ei sitä hormonia paljoa tarvita että rinnat reagoi ja tulee huonovointiseksi. Etenkään kun on herkkä reagoimaan hormonaalisiin muutoksiin. Keltarauhassärky ei ole vielä alkanut mutta eiköhän se parin päivän sisään ala tykyttelemään hiipumisen merkiksi.

En tiedä mitä tekisin terojen kanssa, ei viitsisi turhaan jatkaa niitä haamuviivojen vuoksi.. kuitenkin on taas megakierto tulossa seuraavaksi kun kemiallinen napattiin tähänkin kiertoon, en haluaisi pitkittää uuden kierron alkua. Tekis mieli olla ottamatta niitä jo tänään mutta kai se on lääkärin neuvoa noudatettava ja ainakin se 10 päivää napsia niitä.

Kyllä muuten turposi ja tuli kipeäksi rinnat, on taas muutaman päivän ajan liiveissä täytettä :xmas: Nyt nokka pystyyn ja joulunlaittoa jatkamaan. Ei tämä tilanne murehtimalla paremmaksi muutu.
 
emmaliini ja liljan kukka pahoittelut tädistä!

morebabies ja pikkuinen hurjasti piän peukkuja teille molemmille! Jännät paikat!

ON: Taas näin teistä unta :D kun kuitenki käyn tein juttuja lukemassa, niin joku teistä kirjoitti miulle, että enkö tajuu poistuu vaikka oon plussannu :D

En miekään tajua että olen raskaana, eipä ole juuri mitään oireita mistään. Tissit ehkä vähän arat, välillä kuvottaa ja välillä on paineen tunne mahassa. Keskiviikkona tein sen digin joka sanoi raskaana 1-2 ja perjantaina se sanoi jo että raskaana 2-3, joten ajan kanssa sitä kai uskoo ja luottaa tähän. Vielä en ihan uskalla iloita.
 
Kiitos kaikille tsempityksistä ja onnentoivotuksista tähän raskauteen. Eivät vaan taida riittää, koko ajan vaan tuhruttaa rusehtavaa valkovuotoa mikä ei sinäänsä ole huolestuttavaa, mutta nyt muuttunut vähän punertavammaksi ja alavatsalla km-tunne. Melkein viikkoon nyt ei ole tullut puhdasta kirkasta verta, mutta tunne sydämessä ettei kaikki ole hyvin on vaan niin vallitseva. Mulla olisi kaapissa lugestroneja joita esikoisen kanssa käytettiin vahvistamaan limakalvoa kun siellä oli se hematooma, mutta jotenkin en viitsi edes niitä laittaa ja jatkaa raskautta, joka muuten ei olisi jatkuakseen...
 
Tilasin ovistestejä, seuraavassa kierrossa yritän katsoa, ovuloinko ylipäätään (ja samassa paketissa tulee raskaustestejä, että ei lopu puuha kesken :ashamed:). Mies pyöritteli silmiään, mutta nyt sitä kuitenkin kiinnostaa, kun hommaan saatiin vähän teknistä sävyä;)

Alavatsaan jomottaa, on sellaista painon tunnetta. Rinnat eivät ole kipeät, mikä on kyllä kumma juttu. Minulla on sellaiset mastopaattiset rinnat kuulemma, vuoden verran olen potenut todella kipeitä rintoja viikon pari ennen menkkoja. Niitä on tutkittu vähän tarkemminkin (ultra, paksuneulanäytteet) mutta onneksi mitään pahanlaatuista ei paljastunut. Lääkäri vain tuumasi, että kyllä ne säryt loppuu sitten kun vaihdevuodet alkaa. Että tämä nyt on vaan sitä, että rintarauhasen toiminta alkaa hiipumaan : / (tohtori itse vaikutti olevan siinä kahdenkympin korvilla. Tai siis siltä minusta alkoi tuntumaan....) Silloin viimeistään vahvistui, että jos vielä kolmosta suunitellaan, niin nyt tositoimiin!

Äläs nyt emmin, on toki mukava kuulla, että joku ajattelee ja myötäelää.

morebabies, yritä jaksaa. Toivon edelleen parasta.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä