* Kolmassa kaipaavien JOULUKUU *

  • Viestiketjun aloittaja Sunflower11
  • Ensimmäinen viesti
:wave: Heippa!

Meillä on nettiyhteyden kanssa ollut viime päivinä ongelmia, siinä syy hetken hiljaisuuteen. Täällä on tosiaan jännät päivät menossa. Tänään DPO 10, ja yritän pysyä päätöksessäni etten testaa ennen sunnuntaita, jolloin olisi DPO 14. Tätiä odottelen siis saapuvaksi lauantaina, ja aivan liian monta turhaa negaa jo tehty aiempien kiertojen malttamattomuuspuuskissa. Toisekseen, kun viime kierrossa sain sen plussan, niin eipä tuo viiva ollut ihan kauhean vahva vielä DPO 14:kaan. (Ja keskenhän se parin päivän päästä menikin.)

Mitään selkeitä alkavan raskauden oireita en ole vielä havainnut. Tottakai sitä taas yrittää jokaisen vatsanväänteen/nipistyksen tai pienenkin vilunväristyksen tullen miettiä, että voisiko tämä nyt olla sitä itseään, mutta kovin korkealla eivät ole toiveet. Ei tässä auta kuin odotella.

Ai niin, ja uusille vielä tervetuloa!
 
pettunia: haamu ei ole voinut olla ovis, koska mut on ultrattu 16.11. jolloin munasolu oli 19x21mm ja sain tasavahvat seuraavana päivänä, ja la 18.11. ihan 100% varman ovisplussan.

).( kyllä tämä on maailman omituisin tilanne mikä mun kropassa on päällä. Tämä aamuna heräsin taas housut veressä eli ihan sama johtuuko oviksesta vai raskaudesta niin kyllä mun kropassa on jotain pahasti vialla. Teen tänään nyt taas ovistestin ja jos se on plussa niin soitan lääkäriin. Tämä on ihan sama tilanne, kun mulla viime raskaudessa muutama kk sitten. Olin tullut raskaaksi n viikko kierukan poiston jälkeen, tunsin ovulaationkin ja olin ihan varma, että olin raskaana. Tein kuitenkin nega testin ja samana iltana alkoi vuoto, jota luulin menkoiksi. Tästä parin viikon päästä alkoi tulemaan omituisia verihulahduksia parin päivän välein ja ovistesti muuttui positiiviseksi. Kun oli ollut 3 päivää positiivinen, lääkäri määräsi pistettäväksi pregnylin "irroittamaan jumissa oleva munasolu" (ei oma gyne, kun oli lomalla). Mut siis johtui raskaudesta eikä oviksesta. Luulin tulleeni tästä raskaaksi ja ihmettelin "aikaisin" näkyvää älyttömän vahvaa plussaa, mutta olin tuolloin jo 5+3 raskaana. Verihulahduksia oli muutaman kerran ja johtui hematoomasta kohdussa. 9+3 kävin ultrassa juuri vuodon takia ja kaikki hyvin, sykkeet oli täydelliset ja sikiön koko kävi yhteen tuohon ovistuntemuksiin viikko kierukan poiston jälkeen. 36h tämän jälkeen sykkeitä ei enää löytynyt. Oma gyne totesi silloin, että kyllä ne vuodot läpi alkuraskauden jo kertoivat ettei kaikki ollut hyvin...

Tein äsken raskaustestin kun Lh:nhan ei pitäisi näkyä heti aamusta, mutta kyllä se positiivinen oli edelleen...Taidan siis lähteä hcg-kokeisiin
 
Viimeksi muokattu:
heippis!

tervetuloa uusille ja onnea hurjasti plussanneille :heart:

no huhhuh morebabies ei kyllä varmasti raskaustesti reagoi noin vahvasti ovikseen! on kyllä ihmeellinen tilanne sulla! hae ihmeessä se digi testi tai jotain että saat varmuuden tuohon hommaan. minä kyllä uskon että toi testi reagoi raskaushormooni, toivottavasti hyvällä tavalla.

mulle ei mitään ihmeempiä, joulua laittaessa :xmas: kp 17 tänään ja tuntemusten perusteella ovis oli kp15 ja tuli hyödynnettyä :whistle:

tsemppiä piinailijoille :D

morebabies uutisia odotellessa.....
 
morebabies toivottavasti kaikki on hyvin eikä ainakaan mikään kohdunulkoinen olisi. Tsemppiä sinne!

Liljankukalle
samoin piinailuun tsempit. Mulla vähän sama että yritän olla testaamatta ennen lääkärin määräämää testipäivää dpo13 ja silloinkin taidan digillä vetäistä, jää viivojen arpominen väliin. Harmittaa kun on pakko testata että tietää jatkaako lääkettä vai ei. Ei houkuta nega, eikä myöskään uusi kemiallinen. Voisin tällä kertaa kevyesti posottaa testaamatta viikon yli menkkapäivän jos sillä välttyisin pettymykseltä.
 
komppaan sunfloweria, mä testasin viime viikon oviksessa yhden aikaan yöllä jopa kun en ollut uskoa että oikeasti ovuloin niin myöhään kierrossa, sieltä paukahti melkein musta testiviiva tikkuun ennen kontrollia. Ja aamuisin testatessa sama juttu.

Nyt vaan morebabies noi sun verenvuodot, munasarjasäryt jne. on semmoisia että toivottavasti päädyit lääkärille näyttämään tilannetta. Mun korvaani kuulostaa niin ilkeästi kohdunulkoiselta, tosissani toivon että kaikki on hyvin. Toivottavasti tulet pian kertomaan että sulla on joko vahva ovulaatio tai masupaketti kiinnittyneenä oikeaan paikkaan ja hyppäät plussanneiden joukkoon.
 
Sunflower11
Itseasias nois ovistikuissa mitä ostin niin lukee et aamuisin tehdään.. (fertest) ja samoin digissä.
Mulle se on kyl käytännöllisin kun juoksen muutenkin pitkin päivää vessassa enkä todellakaan pysty pidättämään montaa tuntia :D
 
pregcheckeissä lukee myös että aamulla voi tehdä, samoin wondfot toimii aamusta mutta samoja tikkujahan nuo kaksi on.. Mulla LH-huipun ollessa päällä ei tarvii edes pidätellä, alle tunnin lirusta tulee vahva plussa tikkuun. Sitä erittyy tosi paljon jostain syystä, olisko syynä mun myöhäiset ovulaatiot vai mikä.

Onneksi mulla ei ovulaation jälkeen enää tiputtele veriviiruja valkovuodon joukkoon, kyllä se 30päivää on-off tuhrua riitti tälle kierrolle :x Nyt vaan on semmoinen meininki että ihan kuin olisi uus ovis tulossa, tosi vetistä vuotoa tulee taas ja runsasta. Mutta mullahan hormonit heittää häränpyllyä, eli kaikkea vuotoa maan ja taivaan väliltä on odotettavissa oli kierron vaihe mikä hyvänsä.

Enneunenkin ehdin jo tälle kiertoa nähdä, eli menkat alkanee aiemmin kuin olisi edes tarkoitus. Saa nähdä meneekö tälläkin kertaa nappiin unet.. tärpit ja keskenmenot on tullu uniin pari päivää ennen h-hetkeä.
 
Mulla lukee ovistesteissä, että klo 10-20 välisenä aikana, koska lh ei syntensisoidu aamuisin tai jotain. No mutta uutisiin: hcg 1071 eli ei siis ole ovista vaan raskaus mikä noita testejä plussauttaa. Mutta niin kuin pikkuinen tuossa jo sanoi, niin minulla on täysin sama pelko perseessä eli kohdunulkoinen olisi. Se multa kokemuksista vielä puuttuukin ja jos ei ole se, niin luultavasti hematooma taas kohdussa ja kesken menee. Huomenna klo 10 gynen polille ottaa selvää onko jossain jotain ja mitä on. Lapsettomuuslääkäri oli sitä mieltä, että lukema 1071 kertoisi että tukevasti ollaan raskaana, mutta enpä jaksa uskoa, että tämä tästä jatkuisi. Googlettelin arvoja ja musta kuulostaa tosi pieneltä, toivottavasti ottaisivat huomenna uusiksi niin näkee onko laskenut vai noussut. Menee niin samalla kaavalla kuin edellinen raskaus missä ne sykkeet loppui
 
Viimeksi muokattu:
hCG Levels During Pregnancy Tuolta löytyy tietoja, sulla on ihan viiterajoissa joskin (ehkä?) alakanttiin arvot, ymmärrän kyllä että hermoilet. Me toivotaan että sulla on nyt ihan oikea, pysyvä raskaus kyseessä. Keskenmenoja - minkään sorttisia - ei tähän pinoon enempää soisi. Vaan niitä pysyviä plussia. Voimia morebabies :hug: Tule huomenna kertomaan meille hyviä uutisia, jookos :)
 
Me lähdetään huomenna reissuun, en tiedä pääsenkö joka päivä koneelle mutta yritän tulla morebabies sinun uutiset lukemaan heti kun kerkeän. Joulun olen ihan oman perinteen vuoksi pois tietokoneelta, joten toivotan jo nyt


Hyvää ja rauhallista joulunaikaa teille kaikille!
:heart:
 
Heippa!
Mahtuiskos mukaan? :)

Täällä kirjoittelee kahden pojan 27v äiti, pojat syntyneet 9/08 ja 11/10. Eli nuorimmainen nyt reilu 13kk. Vielä ei yritystä olla aloittamassa, mutta mun vauvakuume on kova! :) Varsinkin nyt, kun kuopus alkoi kävellä ja muuntui virallisesti taaperoksi... joten olisin mielelläni mukana kuumeilemassa ja seuraamassa muiden yritystä. Omalle kohdalle uskon yrityksen alkavan vasta ensi syksynä, joten tämä tunnetila tulee säilymään piiitkään :)

Onnea kaikille yritykseen ja mukavaa joulunodotusta!
 
Sunflower11
Tervetuloa suhveli!
Lisäänkö sinut tuonne etusivulle menossa mukana- osioon? :)

Pikkuinen12:
Toivottavasti saadaan sieltä päin plussauutisia :)

Siis mä menin ostamaan eilen greippimehua lisää ja sit tuli pari r-testiä mukaan kaupasta :whistle:
Ovistakaan vielä ole ollut, mut hyvä olla valmiina :D
 
).:) lääkärissä käyty, mutta ei mitään selvyyttä tilanteeseen. Tai no se, että lääkäri ei nähnyt munatorvessa ainakaan mitään mikä viittaisi kohdunulkoiseen. Kohdussa näki sen, että limakalvot oli tosi hyvin paksuuntuneet ja ehkä jonkin pienen alun, mutta ei ollut varma ja hcg:stä päätelleen viikot niin pienet ettei välttis näkyisikään mitään. Otettiin uudet hcg-arvot ja niiden tulokset soittaa klo 14 eli jos laskenut eilisestä niin keskenmeno on tapahtunut jo, jos noussut niin sitten viikon päästä ultrataan uudestaan. Tulee pitkä 2 tuntia odotella tuloksia...
 
morebabies: Onpa sinulla tosiaan melkoinen tilanne! Hyvä ettei ainakaan ollut sitä kohdunulkoista. Voi kunpa olisikin nyt käynyt hyvin, ja raskaus lähtisi etenemään toivotulla tavalla. b=)d

Täällä sitä vain piinaillaan ja odotellaan. Tänään ei ole tuntunut yhtään siltä että olisin raskaana. Kiitettävästi on kuitenkin järjestynyt muuta ajateltavaa sen myötä kun lapset ovat jälleen kipeinä. : /
 
hei!
täällä uusi kuumeilija =) kolmas olisi tosiaan toiveissa, aikaisemmin 03, 05 syntyneet lapset. Piinaviikko elellään.. tänään ei muita oireita ole kuin aamulämpö 37,1 ja tuo turvotus, mitä on n viikon verran ollutkin.. kovasti jo testit polttelee mutta elellään vasta kp27/32-33
 
morebabies mä kerron sulle oman kokemukseni kuopuksen alkuraskaudesta.. Tein plussatestin kun menkat oli viikon myöhässä, sitä ennen olin testannut yhden negan. Seuraavat 3 viikkoa ramppasin ultrattavana, ensin löytyi vain paksuuntunut limakalvo, sitten ehkä raskauspussi, sitten ehkä ruskuaispussi ja neljännessä ultrassa löytyi syke ja alkio rv 6+4. Kemiallista raskautta kaikki lääkärit mulle lupaili mutta niin vaan tuolla nukkua posottaa päiväuniaan ihana 10kk ikäinen pallero :heart: Ovulaatio oli ollut myöhässä ja tein testin rv 4+0 enkä 5+0, ultraaminen alkoi rv 4+3. Siksi ei näkynyt mitään. Verta en tosin vuotanut mutta ehkäpä toi mun tarina antoi sulle pikkasen edes toivoa, ja mä toivon että puhelinsoiton päässä piilee sulle ihana joululahja. Vaikkei toisten tärpeistä aina osaakaan olla äärettömän onnellinen (niistä etenkään kun joku kertoo että hups tulin raskaaksi touhutipoista vaikka söin pillereitä ja käytettiin kumia..) jos itse saanut just kuraa niskaan vauvanteon suhteen, keskenmenoja en toivo kenellekään. Jos raskaus on naiselle suotu, ei sitä saisi ottaa pois ennen kuin 9kk on kulunut.

pikainen ON perään.. mun alavatsa ja -selkä tuntemukset on tehneet stopin. En ole palellut niinkuin "kuuluisi" jos on tärpännyt, hikoillut etenkin aamuisin. No nyt tänään on tullut pientä päiväpalelua mutta on ollut niin kamalaa hösseliä tää päivä ja syöminen jäänyt vähälle, johtuu varmasti siitä. On niin semmoinen olo ettei ole tärpännyt, en tiedä viitsinkö edes testata. Jatkan teroja joulun yli ja testaan sitten jos tuntuu siltä että jänistän virallisen testipäivän plussan pelossa.. hullua, toiset pelkää negaa mutta mua ahdistaa plussa :ashamed: olis edes toi ovuloinut munasarja jatkanut nippailua niin uskoisin keltarauhasen edelleen hyrräävän mutta ei, loppui kuin seinään eilisen jälkeen. Usko tärppiin on luokkaa 0. Kai toi maidon tihkuminenkin on jotain ovulaatiosta johtuvaa. No mutta, mieli on matalalla ainoastaan vauvanteon suhteen, joulufiilis on melkolailla kohillaan ja viikonloppuna shoppailua, leivontaa ja kaikkea kivaa :xmas: kyllä mä sen verran koneelle joudan että keskiviikkona viimeistään tuun kertoo toivottaako digitesti meille hyvää joulua vai ei..
 
Ovistesteihin kunnon plussaa ei taaskaan tullut. Nyt saa taas testailut riittää, kun tänään jo selvästi vaaleampi. Kuivuudesta päätellet mitään ei varmaankaan tapahtunut, joten jouluplussaa on turha odotella tähän suuntaan.. No, munis/selkäkipuja odotellessa ja katse yk 12:sta :(


Iltatuuli, äippä27 ja suhveli: Tervetuloa :wave:

morebabies: No onpas melkoinen tilanne! Toivottavasti siellä masussa olisi kaikki hyvin!

Whiskey peat: Voi surku! Iso :hug:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä