* Kolmassa kaipaavien JOULUKUU *

  • Viestiketjun aloittaja Sunflower11
  • Ensimmäinen viesti
Sunflower11
Auttakaas naista mäessä, lähinnä ovisbongauksen takia mietin.. Tuhruttelu alkoi ja laskin silloin et kp 1, mut sit kp 3 alko kunnon vuoto.. Et.. Onko mulla nyt kp 5 vai kp 3 :D No, jos alotan sen tikuttamisen sit ton pisimmän mukaan..?
 
jos tuhru on runsasta ja välillä vähän punaisenkin sekaista paperiin päätyessä, laskisin sen kp1. Semmoinen pieni tuhru johon ei edes sidettä oikeastaan tarvii kun vaan vähän tulee ruskeeta tai mustaa tai pari veritippaa, siitä ei ole itsellä kokemusta (muuten kuin menkkojen jälkeen )mutta niissä tilanteissa vasta kunnon vuotopäivä on kp1. Vähäinen muutaman päivän tuhruttelu ennen menkkoja on keltarauhasen vajaatoiminnasta vihjaavaa ymmärtääkseni.
 
emmin: Voi ihanaa, onnea :heart:

Sunflower: Kannattaa varmaan ottaa varman päälle ja laskea pidemmän mukaan, ettei ainakaan mene ohi. Minulla alkaa aina menkat illalla tuhrulla, ja seuraavan päivän lasken kp1:ksi.

pikkuinen: Toivotaan meille kummallekin sitä jouluplussaa :heart:

Eilisen luja usko oviksesta menikin sitten jo kankkulan kaivoon minulla.. Eilen olin taas tuttuun tapaan kuiva kun saharan autiomaa, ja tänään sama homma jatkuu.. Joten josko yritystä taas oli, mutta jäikin yritykseksi. No jatkan testailua jonkun kp17 asti ja luovutan vasta sitten.
 
Sunflower11
Pikkuinen12: Joo, mul yleensä alkaa menkat niin että tuhrua illalla ja aamulla kunnon vuoto, nyt tuhrutteli illalla, sit laskin et seuraavana päivänä kp 1 mut sit kaks päivää jatko tuhru, välil tuli vaan pyyhkiessä, välil siteeseen asti "kunnolla". Mut ruskeeta se vaan oli. No toi keltarauhasen vajaatoiminta vahvistanee sen että luteaalivaihe on liian lyhyt?! Eikös sekin liity siihen..?

Moonchaser: Joo, mä taidan alottaa tosiaan tuon pidemmän mukaan niin ei sit mee ohi! :)
 
moon jouluplussat haaveissa siis, olishan se melko jouluinen fiilis kun tikussakin olisi punaista viivaa oikein kaksin kappalein :heart:

ON: mulla alkaa iskee paniikki.. oon kirjotellu ylös parin kierron ajan tuntemuksia, vuotoja, oloja, oireita jne... nyt mennään aikalailla samoissa kuin loka-marraskuun tärppikierrossa. Lämmöt, olot, seksihalut, valkovuoto, ja oma sisäinen olotila eli ihan vaan tunne siitä että nyt tapahtuu... miten sitä uskaltaa edes testata jos taas käy huonosti. Mieluummin otan sitten ihan puhtaan negan testiin ja meen ens vuonna hoitoihin kuin kärsin taas kemiallista.

sunflower mulla oli tän kierron alku (kemiallisen jäljiltä) niin että yhden päivän tuhrutti, välillä tosi reippaasti suojaan asti ja välillä vaan pyyhkiessä, välillä ei mitään. Laskin sen kp1 kun kuitenkin tuhrun seassa oli limakalvoriekaleita. Vatsan kouristelut alkoi jo edellisenä iltana mutta vuoto starttasi vasta aamuisilla kouristuksilla jotka oli tosi kipeitä, mutta silti tuli tosiaan vain mustaa runsasta tuhrua. Seuraavana päivänä vasta hanat aukesi ja tuli kirkasta verta, enimmäkseen veskikäynneillä.
 
Viimeksi muokattu:
emmin: hieno viiva, onnea!

).( hei ihan oikeasti, mikä mun kropassa on?! Odottelen lääkärin soittoaikaa, kun noita ihme vuotoja ja ajattelin tehdä ovis ja raskaustestin tässä odotellessa, kun lääkäri kuitenkin kysyy: menossa siis kp 10, niin molemmat on positiivisia?!? Ovistesti siis ihan tummanpunainen ja raskaustetissä haalea viiva, olettaisin siis että raskaustesti reagoi Lh:n nousuun, eikö?

 
Viimeksi muokattu:
morebabies laitatko kuvan testeistä, mulla aika paljon kokemusta noista ovikseen reagoinneista... vai oliko r-testi siis ihan selvä plussa eikä haamu tai viivanpaikka?

muoks. laitoitkin jo :) r-testi on kylläkin plussa, onnittelisin siis sinua :heart:
 
Viimeksi muokattu:
pikkuinen, sun, moon, morebabies kiitos onnitteluista, en vaan uskalla juhlia ennen ku virallisten menkkojen pitäia alka eli keskiviikkona. Ja sittenkin varovasti. Testailen nyt sinne asti.

sun mieki laskisin sen pidemmän mukaan, ettei mee ovis huti.

morebabies kiertopäivien mukaan vois olla LH piikki ja siihen reagoiva r-testi. Voisithan pyytää lääkäriltä verikokeita, niin varmistuispa asia sieltä.
 
morebabies nyt ei ehkä kannata tehdä raskaustesteistä muuta kuin digiä, jos on lh-huippu niin todennäköisesti saat kaikkiin r-testeihin jotain viivaa. Mutta sulla on nyt niin selkeä toi r-testin viiva että itse kipaisisin digi-kauppaan ja varmistaisin asian. Toki mahdollisuus on että lh-huippua vain näyttää mutta kannattanee toinenkin vaihtoehto sulkea pois. Oletko o-testannut tässä menkkojen jälkeen yhtään ennen tätä päivää, mitä näytti?
 
emmin: lääkäri pyysi näytille, mutta en oikeasti nyt raaskisi taas mennä käymään ja maksaa siitä 150€, että sanotaan että täällä on ovulaatio enkä tiedä mistä vuodot johtuu. Sovittiin lääkärin kanssa, että ollaan nyt miehen kanssa "silleen" parina päivänä ainakin ja sitten ensi kierrossa ultrataan taas. Ei vaan IKINÄ ole ollut ovista tässä vaiheessa kiertoa, toivotaan siis että limakalvo olisi edes jostain kohtaa sellainen, että siihen voi jokin tarrata. Näillä vuodoilla kyllä aika mahdotonta :(

pikkuinen:en ole testannut tässä välissä millään testillä. Silloin kp 25 sain sen haamun r-testiin, kp 26 nega ja kierto siis jäi siis 28 päivään. Viimeksi ovistesti oli tuollainen kp 15 eli ovis vaan 5 päivää aikaisessa. Nyt alkoi vaan mietityttämään ettei olisi mikään kohdun ulkopuolinen tai jotain, kun niissähän voi olla haaleeta viivaa ja vuotoja...
 
Viimeksi muokattu:
kokeile sitä digiä, halvemmaks tulee kuin lääkäri ja saat varmuuden asiaan. Itsellä just oli tuommoinen epätietoisuus testien kanssa päällä mutta gynekäynti pelasti tilanteen ja ovis tulla paukahti. Mutta se hinta on tosiaan niin suolainen lapsiperheelle näin joulun alla että sinuna ehdottomasti kävisin apoteekissa digihyllyllä. Ihan meidän muiden mielenrauhan vuoksi :D
Clomit vissiin vähän lisää kohdunulkoisen riskiä vai muistanko ihan väärin taas...

Mulla pää särkee ja maha ihan kuralla.. ja kissalla taas valepentu jota hoivaa, tota se teki viimeksi vähän ennen kun plussasin marraskuun alussa.. hmm...
 
moorebabies kannatan pikkuisen ehdotusta digitesteistä, osta ovistesti kans diginä niin tiedätpähän ainakin. Ja vaikka nyt olis ovis plus, niin munasoluhan voi irrota vasta parinkin päivän päästä.
 
mymosa
Onnea plussasta Emmin ja digiä täältäkin suositellaan morebabiessille :)

Tuohon Pikkuisen kissan käytökseen, meillä on kissa myös. On tän raskauden aikana sängyssä nukkumaan mun vieressä, kun menen sänkyyn hyökkää heti myös sinne ja aamulla kun herään niin sama. Väkisin koettaa tunkea itseään mahan päälle nukkumaan ja saattaa istua vieressä ja vain tuijottaa.
Ihan outoa käytöstä tuolta otukselta :)
 
pikkuinen: ei mulla ole ollut clomeja käytössä, kun esikoisen raskauden alkuun saamisessa. Sen jälkeen kaikki raskaudet ovat alkaneet luomuna ja 1. yrityksestä. Ajattelin tehdä nyt niin, että huomenna testaan ovistestillä. Jos siinä viiva haaleampi, niin tämä on vaan sairaan aikainen ovis, jos tumma niin marssin apteekkiin digitestin ostoon. Jos on ovis niin, ei kyllä ole mitään mahkuja tärppiin. Limakalvo on varmasti tosi ohut näillä kiertopäivillä+vuodoilla :( mutta yrittänyttä ei laiteta :)
 
Meidän kissa on ihan vauhkona mun kimpussa kehräämässä ja tekemässä itseään tykö kun mulla on ovulaatio. Ja samaa huomasin että se teki viime kierron tärpin aikoihin, tuon valepennun hoitamisen lisäksi. Ja hakeutuu peiton alle mun masuun kiinni kehräämään kun nukun.. Edullinen raskaus- ja ovulaatiotesti toi elukka siis :D Saapi nähdä onko tällä kertaa oikeassa vai onko se muuten vaan pimahtanu ja kuvittelee että on pentuja tulossa taloon..
 
Terve!

Voisin ehkäpä liittyä joukkoon. Kaksi lasta siis löytyy ennestään (-08 ja -10) ja nyt on päätetty että yksi sais vielä tulla lisää. Nyt on siis yk1 menossa ja kp14, kierto on mulla n. 25-28. Molemmat aiemmat raskaudet ovat alkaneet heti ekasta kierrosta enkä oo perehtynyt mihinkään ovulaatiotesteihin. Joten vähän jännittää, että käykö nytkin niin, saas nähdä. Kovasti on kyllä yritystä nyt ollut eli mahdollisuudet sinänsä hyvät. Mulla on kierto aika lyhyt, eli voi olla että ovulaatio on jo nyt mennyt tässä kierrossa, oireita ainakin on ollut. Testin ajattelin tehdä uuden vuoden aattona, jos ei menkkoja ala näkyä, mutta toisaalta jouluaattonakin on jo kp26 ja nyt mulla on kierto just ollut 25 päivää, joten ehkä pitää sit jo testailla, aika malttamaton oon.

Paljon onnea kaikille plussanneille ja paljon plussatuulia täältä muillekin!
 
morebabies sekotanko mä sut nyt johonkin toiseen.. etkö käynyt viime kierrossa ultrassa just ennen ovulaatiota? Ja sulla oli hiiva ovulaation aikaan? Mulla alkaa nimimerkit varmaan hyppelemään jo silmissä..

Mulla muuten noilla samoilla o-testeillä plussa kestää kolme päivää tosi vahvana ennen kuin vaalenee eli voi olla ettei sinullakaan ole huomenna vielä hailu jos ovista nyt pukkaa. Nytkin näytti plussaa torstaina ja vielä lauantaina vaikka ovisoireet oli silloin jo melkein täysin laantuneet, sitten loppui tikut.
 
pikkuinen: et sekoita keneenkään, mutta mulla ei ole ollut clomeja käytössä siis esikoisen jälkeen ja sen jälkeen on ollut 3 raskautta. Käydään kuitenkin samalla lapsettomuuslääkärillä kun esikoisesta aikanaan lapsettomuustaustan takia. Lähinnä siis keskenmenojen ja sen takia että mulla on ollut aikoinaan ne vasta-aineet koholla eli estänyt alkion kiinnittymistä/keskenmenoja. Ultrataan siis ihan normi luomukierrossakin, paitsi tässä, kun en viitsi mennä tuhlaa rahojani kuullakseni että limakalvo liian ohut...
 
paljon sulla on morebabies ultrattu limakalvo ollu ovulaation aikaan? Mulla oli ohut myös, 6mm kp31 ja mulla tuhrutti vähäistä verilimaa jonnekin kp26 asti. No tää ovis ei nyt taaskaan mennyt oppikirjan mukaan, kp32... eli aika marginaalisen pienet taitaa olla mahdollisuudet onnistua tässä kierrossa vaikka tärppi kävisikin.
 
emmin: ne on Wondfo:n ovistestejä ja on toimineet kyllä ultran kanssa yhteen eli luotan kyllä niihin.

pikkuinen: joskus clomikierrossa limakalvo oli noin 11mm eli erinomainen, mutta viimeisen keskenmenon jälkeen taisi ekassa ultrassa olla 6mm eli kuulemma ohuehko, mutta silloin mulla oli vielä hcg:kin koholla. Viime kierrossa kp 13 (munis 19x21mm) limakalvo oli muistaakseni 5,6mm ja lääkäri sanoi että näytti siltä, että ovis vasta tulossa?!? en ymmärrä miten se limakalvon rakenteesta näkee, mutta kai ne asiansa osaa felicitaksessa. Ja kp 14 tuli tasavahvat viivat, kp 15 vahvempi testiviiva. Mutta mun korviin se oli silti aika ohut silloin, mutta kuulemma kolmikaikuinen eli hyvä. Mutta eipä silti pitänyt alkiota kiinni, kun kemiallinen oli tuloksena. Kyllä mä ajattelin parin päivän päästä taas aloittaa luget, jos ne auttaisi limakalvoon.
 
morebabies mulla on terolut nyt käytössä, ja minidisperin. Molempien pitäisi auttaa kiinnittymisongelmassa mutta se on niin monen palan palapeli etten usko että onnistuu taaskaan. Mullakin kaikki muutoin oli kunnossa, mutta kyllä vaan näin myöhäinen ovis just ja just pätevällä limiksellä vie toiveita plussasta. Katselin noita munasarja-ultria, oli näköjään kaksikin kookasta follia siellä mutta toista mulle gyne vain esitteli, oli reilu 20 millinen ja posahti kivuista päätellen seuraavana päivänä. O-tikku näytti vahvan plussan gynepäivänä ja siitä 2 päivää ainakin eteenpäin. Ja niitä tikkuja muuten paloi tässä megakierrossa muutamat... josko tästä opin jotain ensi kiertoon enkä edes odota normaaliaikaista ovista ja laitan tilauksen wondfoista vasta kp 20 paikkeilla. Saman huomasin, folliultran kanssa toimivat täydellisesti yhteen.

Bamboo81 tervetuloa mukaan kuumeilemaan! :) Toivotaan pikaista tärppiä sinulle, täällä meitä pitkänmatkalaisia on muutamat mutta aika monta 1-2 yk:n tärppiäkin on nähty vaikken ole kuin pari kuukautta vasta palstalla roikkunut ;) Itsellä myös helpot tärpit oli eka ja toka mutta kolmas on ilmeisesti päättänyt olla maailmaan saapuessaan perheen lellivauva kun näin kovasti odotuttaa itseään.
 
Viimeksi muokattu:
Emmin, hienolta näyttää!
Moonchaser, olen myös ajatellut, että jouluna testaan, vaikka onhan se liian aikaista... mutta kun ei hupsu malta! kp ei siis vielä paljon mitään, mutta en oikein tunnista ovisoireita, niin varman päälle... pitäisköhän kokeilla ovistestiä, ihan vaan sen takia, että tunnistaisko oviksen oireita.
Tervetuloa mukaan Bamboo81!
 

Yhteistyössä