* Kolmassa kaipaavien JOULUKUU *

  • Viestiketjun aloittaja Sunflower11
  • Ensimmäinen viesti
Siittiön elinaika

Löysin tuommoisen infopaukun, oon tota kovin miettinyt kun me ei voitu dpo nollaa hyödyntää lainkaan eli ovispäivää, vaan ainoastaan edeltävänä yönä ja sitä edeltävänä.. Eli jos mun melkein-epäkelpo limis, ikivanha munasolu ja huono keltarauhanen päättää toimia vastoin luonnonlakeja, on siittiöt saattaneet selvitä sen 12h mikä oli pupuilun ja munasolun irtoamisen välissä ja saamme jouluplussan. Eli mut löytää tästä pinosta vielä ens kesänäkin :D
 
Tänään yllätti aika vahva viiva o-testissä. Ei ihan kyllä ollut vielä plussa, ja voi olla että käy kuten viimeksi, ja jää tähän ja kunnon ovista ei tule. Limoja ei tosiaan ole enää näkynyt sitten kp10 ja usko tärppiin taas nollassa :( Ainoastaan keskenmenneessä tärppikierrossa oli kunnon limat ja muissa ei näiden 11 yrityskerran aikana. Joten tästä johtuu pessimistisyyteni..


emmin: No kyllä on vahvistunut :heart:

Liljan kukka: Mites siellä? Onko oireita tai oletko jo testaillut? :)

Ainiin ja tervetuloa Bamboo81 :wave:
 
Viimeksi muokattu:
emmin selvä plussa tuo on, onnea sinne! :kiss:

moonchaser mulla on ollu tosi heikot ovulaatiolimat aiemmissa kierroissa vaikka on tärpännytkin. Tällä kertaa huomasin oikeasti millaista limaa se on mikä itse ovulaation aikana erittyy, sitä ei kyllä voi siihen "melkein hedelmälliseen" limaan sekoittaa. Oli ihan juoksevan vetistä, kirkasta, venyvää.

ON: mä en uskalla testata ens viikolla.. jotenkin semmonen pelko persiissä että tärppi on kyydissä enkä halua jouluna pelätä keskenmenoa. Tissit turpoo ja aristaa, nivusissa kovia vihlaisuja ollut tänään, aamulämpö kohonnut normaalista oviksen jälkeisestä "toiselle tasolle" (norm. 36.8., nyt 37.0). Näin se teki viime tärppikierrossakin.. mä alan nyt jänistää, olis pitäny ottaa välikierto tähän : / paljon odottavaisemmin mielin voisi olla sitten hoitojen aikana kun ovis tulisi silloin kun pitää ja lääkärit "valvoo" raskautumista.
 
emmin: kyllä toi on niin vahva viiva noille päiville, että odottajiin vaan siitä!!!

bamboo81: Tervetuloa!

).( ei tuonut tämäkään päivä selvyyttä omaan tilanteeseen. Odotin ovistestin olevan haalea, joka olisi ollut toivottu tulos jos kyseessä on normaali kierto. Näin yleensä on ollut eli ensin tasavahva, seuraavana päivänä vahvempi testiviiva ja sitten haalea, mutta ei. Eli ovistesti vahvasti positiivinen edelleen. Mikä hitto mun kroppaa vaivaa? Muistan viikonloppuna miettineen, että kylläpä vasen munasarja vihloo ja mietin, että ihan kun olisi ovis tulossa ja eilen yskiessä oli niin kipeä tuo munasarja, että käsin joutui tukemaan kun vihloi niin kovaa. Nyt sitten mietityttää ettei kyseessä vaan olisi kohdunulkopuolinen? Siihen viittaisi muuttuva raskaustestintulos ja olisi ovistesti plussalla matalan hcg:n takia. Kai mä vielä nyt huomisen odotan ja teen ovistestin, koska eihän Lh-huippu voi millään kestää 3 vrk:tta? Luulin, että se on yleensä niin nopea ettei perättäisinä päivinä olisi plussaa. Kuinka kauan teillä muilla on yleensä ovistesti plussalla?

pikkuinen: Kyllä ne siittiöt voi elää kauankin. Kaverille kävi just niin, että takana vuoden sinnikäs yritys. Sitten tärppikierrossa seksiä su, ma lääkäri jossa limakalvo 5mm ja munarakkula 17-18mm, lääkärin mielipide oli se ettei vielä useaan päivään irtoa. Kaveri teki ovistestejä, mutta eivät harrastaneet seksiä su jälkeen, kun ei tullut ovisplussaa, mutta kappas vaan kun menkkoja ei kuulunutkaan. Nyt varhaisultran mukaan laskettuaikakin siirtyi 4 päivää myöhemäksi kun menkkojen mukaan eli ihan oikeasti ovis on tullut vasta tosi myöhään ja siittiöt eläneet tosi pitkään. Nyt sitten tietenkin olemme vahvasti sitä mieltä, että tyttö sieltä tulee :)
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se morebabies voi oikeasti kestää 3 vuorokautta. Näin mulla näissä kolmessa kierrossa jotka olen tikuttanut ja joka kerta ovuloinut myös. Eli kolmena päivänä testiviiva on tosi tumma, sitten se tekee parissa tunnissa jyrkän vaalenemisen negaksi. Ovis on tapahtunut suunnilleen toisena tumman viivan päivänä omien tuntemusten mukaan. Lämmöt on noussu n. 1-2päivää oviksen jälkeen. Ja mun oviskivuista on tullu ihan hurjia näiden kemiallisten raskauksien myötä, oon melkein toimintakyvytön kunnes munis irtoaa. Kävely sattuu, istuminen sattuu, ei voi edes koskea sille puolelle jolta munis irtoaa.
 
pikkuinen: niin mulla on kanssa tulleet raskauksien jälkeen oviskivut ihan tosi tuntuviksi, viime kierrossa tuntui kanssa ettei pysty edes kävelemään. Täytyy siis jatkaa talletuksia pari päivää vielä ;) ja jossain vaiheessa aloittaa luget, ehkä pe uskaltaisi? Mietityttää vaan kun vasen munasarja on se kipeä, mutta viimeksikin irtosi sieltä ja eikö niiden kuuluisi vuorotella.
 
Hei! Liittyisin mukaan, kiva lukea ja vaihtaa ajatuksia. :)

Meillä kolmonen tosiaan haaveissa, kiertoa ei ole joten tuntemusten pohjalta ovista bongailen.

Tänään tosiaan tuntui selvät oviksen "oireet"...Siksi ajattelinkin kirjautua ja kirjoitella, mukavampi kuumeilla näin.
Tutut tietävät kyllä vauvatoiveet, mutta kun ei sitä kiertoa ole niin hirveämmin en enää juttele.

Onnea emmin plussasta! =)
 
kiitos kaunis onnitteluista menkathan pitäis alkaa vasta keskiviikkona tai torstaina, ja itsekin ihmettelen että miten voi olla näin vahvat viivat jo nyt? Ehkä mie sitten jo voin mennä odottajien puolelle? Vaikka te oottekin niin tuttuja jo miulle, että en hentois teistä luopuu joten varmasti käyn teitä nyt sitten täällä vielä häiriköimässä. Jokaiselle teistä toivon sitä plussaa sydämestäni.
 
Eli päivityksiin voi laittaa yk 1 ja varmaan puolessa välissä "kiertoa", koska tosiaa ovis oireet ovat niiin selvät (ja sitä kiertoahan mulla ei ole). :) Ennen edellistä raskautta kierto oli n. 30 päivää.
Kaksi lasta ennestään; 2 ja 5 vuotiaat.

Jännää aikaa! =)
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Ultrakuulumisia kun tulin maininneeksi, että voin tulla kertomaan, toivottavasti ketään ei haittaa:

Eli tänään oli rakenneultra ja jo tuonne facebookin puolelle kerkesinkin ilmoitella, että meille lupailtiin aika selvä poikaa :heart:
Kaikki oli hyvin, tyyppi painaa 348g ja oli 24cm pitkä :)
Ei oikein saatu hyviä kuvia enää, mutta ehkäpä sitten kunnon 4d ultrassa saadaan muistoja.

Nyt on asia facebookissakin paljastettu ja illalla pitäis mun kertoo lapsille.

20+1
 
  • Tykkää
Reactions: Santtu81
emmaliini: ei oikein voi olla raskautta, koska viimeksi ovistesti oli plussa 19.11. eli raskaus olisi jo niin pitkällä, että viivan pitäisi olla ihan musta käytännössä. Mutta siis mun mielestä omituista on, että on tummempi kun eilinen raskaustesti. Mähän sain haamun, mutta sen jälkeen pari negaa ja sitten tuli vuotoakin eli kyllä tuon on pakko olla vaan uudesta oviksesta. Mutta kyllä kävi mielessä, että olisipa kauheaa, jos en tietäisi paremmin esim edellisen oviksen ajankohtaa ja kun menkkavuotokin oli niin niukka ja nyt sitten tekisin vaan raskaustestin, niin kyllähän tuon tulkitsisi plussaksi ja olisi ihan innoissaan. Miettikää mikä pettymys tulisi ultrassa?!
 
Sunflower11
Mun mielestä lh-hormoni ei noin vahvasti kyllä näy raskaustestissä!
Itsekin saanut oviksen aikaan haamua, mut se on ollut todella todella hailakka.

Sinuna tekisin digitaalisen raskaustestin :)
 
morebabies: niin, onko muka mahdollista saada noin vahva viiva raskaustestiin ilman, että olisi raskaana? Komppaan edellisiä, hae digitesti :)

mystisiä ovat raskautumiset tiet. Mähän tikutin ovista silloinkin siinä kierrossa, kun tulin raskaaksi, enkä kyllä tainnut varmaa plussaa saada, vain vahvoja viivoja muutamana päivänä. Nyt np-ultran mukaan olisin raskautunutkin jo ennen noita viivoja, koska la siirtyi viikolla eteenpäin. Tai sitten ovis on ollutkin tyyliin ekana vahvan viivan päivänä ja vauvanalku on isokokoinen tai jotain?

mymosalle onnittelut ultrakuulumisista!
 
Sunflower11
Tätä kolmatta "tehdessä" olen alkanut miettiä mitä ydinfysiikkaa tää raskautuminen onkaan ja suuremmin ihmettelen kuinka olen kaksi lasta saanut aikaiseksi josta ensimmäinen on pillereitä syödessä alkunsa saanut ja rv 10 vasta selvisi että odotan..
 
Onnittelut Emmin! Ja pitäisikö onnitella suakin morebabies. Testasitko sillon aiemmin haamut ja negat samanmerkkisillä testeillä?

Taon jälkeen olisin niin mielelläni lukenut Sunflowerin vahvistuneesta plussasta. Harmi, ettei näin käynyt.

Tervetuloa uusille. Marraskuussa olikin kunnon plussa-aalto, joten uusia tilalle vain. Joulukuun joukkoplussaus vielä odotuttaa itseään, mutta jospa Emmin sen nyt sitten aloitti.

Täällä oli tänään sellainet pms-kiukku hetket, ettei vähään aikaan ole ollutkaan. Fiilikset sitä myöten tietysti aika alhaiset.
 
morebabies mä vähän veikkaan että sun loppukierron haamu oli ovulaatio ja nyt sulla on pullat uunissa. Voisin melkein vannoa että näin on ;)

ON:dpo5...Mulla oli eilen illalla vatsa tosi kipeä, kiristeli ja särki ihan tosissaan ja sängyllä kääntyessa tuli repäisykipuja munasarjojen paikkeille. Nyt on enää nivuset kiristävät ja särkee. Illalla oli myös ihan selkeää menkkakipua alapäässä, semmoista ikävää paineentunnetta vasemmalla puolen alapäätä joka on mun ainoa selkeä menkkaoire. Näinköhän täti sieltä paukkaa ennen aikojaan vai tuliko ovis vasta nyt. Aamulämmöt oli taas vähän korkeammat, 37.1. klo 05:30. On kyllä tähtitiedettä joo tämä touhu...
 

Yhteistyössä