Kolmas lapsi vai ei...? *turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdintaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohdintaa

Vieras
Meillä mies haluaisi yrittää kolmatta lasta, mutta itse en oikein tiedä. Meillä on nyt lapset 4 v ja 2 v. Itse inhoan raskausaikaa pahoinvointeineen ja myös pikkuvauva-ajan olen kokenut kummankin lapsen kanssa raskaana. Näin vaikka meidän lapset ovat kummatkin olleet ns. helppoja vauvoja, jotka ovat mm. nukkuneet hyvin, jne. Olen kuitenkin hoitanut lapset melko yksin ja tiedän, että niin tapahtuisi myös mahdollisen kolmannen kohdalla.

Toisaalta taas taas olen aina haaveillut vähintään kolmesta lapsesta ja mietin, että tulenko vanhempana katumaan sitä että kieltäydyin edes kokeilemasta. Ikäni takia asiaa ei voida enää kovinkaan kauaa siirtää sillä olen jo nyt ns. vanha äiti.

Vaikea kysymys. Meillä pyöritellään samoja ajatuksia. Aikaa olisi vielä tehdä se kolmas, mutta itsellä ei niin paljon haluja kuin miehellä. Olen siirtänyt lapsentekoajatusta eteenpäin. Olen ihan kaheli raskausaikana, itken vain ja haudon synkkiä ajatuksia. Vaikka tämä loppuukin synnytykseen, niin se on todella pitkää aikaa odottaa. En osaa auttaa asiassa, mutta jos teille sopii ja molemmat haluatte niin antaa palaa.

[QUOTE="hmm";23056468]Vaikea kysymys. Meillä pyöritellään samoja ajatuksia. Aikaa olisi vielä tehdä se kolmas, mutta itsellä ei niin paljon haluja kuin miehellä. Olen siirtänyt lapsentekoajatusta eteenpäin. Olen ihan kaheli raskausaikana, itken vain ja haudon synkkiä ajatuksia. Vaikka tämä loppuukin synnytykseen, niin se on todella pitkää aikaa odottaa. En osaa auttaa asiassa, mutta jos teille sopii ja molemmat haluatte niin antaa palaa.[/QUOTE]

Siinäpä se, kun en tiedä sopiiko mulle vai ei... En nyt välttämättä jaksaisi raskautta + vauva-aikaa, mutta pelkään katuvani/miettiväni ratkaisuani muutaman vuoden kuluttua. Vaikeita ratkaisuja. "Kadehdin" sinua, että sinulla on vielä aikaa siirtää ratkaisua. :)

Mietin ihan samaa. Siis kuin mun näppikseltä tuo sinun aloituksesi.
Paitsi että meillä on vuoden verran pienemmät lapset kuin teillä. Mietin sitä, että jos en tee lapsia putkeen, en ehkä halua enää myöhemmin tehdäkään, koska vauva-aika ja raskausaika ovat niin raskaita.

Eikohan teillekin kaksi lasta riita? Lapsella on kuitenkin siten sisarus seka pystytte jarjestamaan aikaa seka taloudellisia resursseja varmasti paremmin kahdelle lapselle kuin kolmelle.

Lapsesi ovat niin pienia, joten luulen etta on parempi antaa enemman aikaa heille kuin ryhtya taas uuteen "projektiin".

Yhteistyössä