kolmas haaveissa/ minä*82???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peetu79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

peetu79

Vieras
hei, nimimerkki minä*82, vieläkö olet linjoilla? haaveiltiin molemmat kolmannesta lapsesta. mulla oli se keskenmeno joulukuussa, vuoto loppui sit uuden vuoden aattona vihdoinkin! toki muutkin jotka haaveilee kolmannesta lapsesta tai ylipäätään perheenlisäyksestä ovat tervetulleita keskustelemaan asiasta! eli tuota nimimerkkiä minä*82 huutelen näin ensiksi!

moikka peetu79!
sori en ole huomannut viestiäsi vaikka täällä tulee taas suht usein pyörittyä!
mitäs teille kuuluu? onko sulla ne menkat jo alkanut, vai kuinka pian pian niiden pitäisi alkaa keskenmenon jälkeen?
mulla on pilleri laatassa 2 kpl jäljellä ja rupeaa vähän jännitään. on se jännä että vaikka se on jo kolmas mitä rupeaa yrittää niin silti!

meillä esikoisella alkaa huomenna leikkikerho ja äitiä tietysti jännittää tosi paljon miten se lähtee kulkemaan. se on 2 kertaa viikossa 9-12 aamulla joten sais neiti vähän ikäistänsä seuraa ettei tarvi olla aina äidin ja siskon kanssa "kotona".
tähän asti ollaan käyty noissa äiti/lapsi kahviloissa mutta ajattelin että kun kotona vielä aion olla niin onhan se sit kiva että pääsee tollaseen.
siirsin meidän nuoremman tänään nyt yksiin päiväuniin kun tuppaa öisin vieläkin valvomaan ja olis valmis herään jo joskus 4 aikaan mikä on vähän turhan aikaisin!
josko nyt kun nukkuu vaan kerran päivässä riittäis yöllä sitä unta vähän enemmän. ja onhan se ihana kun ne nukkuu päivällä samaan aikaan hetken,saa lukea ja istua hetken rauhassa.
mikä sulla peetu muuten olo,joko oot ihan malttamaton että pääsis jatkaan yritystä?

toivottavasti huomaat tän mun viestin!

no moi! en oo huomannu sun viestiä tänään! kävin muuten tänään siellä kontrolliultrassa ja kaikki oli jo ok, yksi pieni alle 1cm hyytymä oli vielä mut lääkäri sano ettei tarvii kaavintaan mennä ku voi toisinaan siitä olla enemmän haittaa kuin hyötyä kun ei mulla mitään kipuja eikä muutakaan ole. vauvan yritystä saa alkaa heti yrittämään kun itsestä tuntuu JEEEE!!!! eli siis ei ehkäisyä enää, toivottavasti tärppää pian uudestaan. Näin muuten viime yönä unta että meillä oli pieni tyttö vauva.
Tyttö/esikoinen sai tänään silmälasit, oli aluks vähä outoo kattoo ku melkein 6vuotta kattonu ilman laseja. pojalla (4v) kummallinen uhmaikä meneillään, välillä ihan mahdoton, isosiskolta oli tänään jo silmälasit lennättäny päästä, ei usko ku kielletään ja suuttuu ihan pienistäkin asioista.

Parin kuukauden päästä meillä on luultavasti vauvoja, kävin tänään astuttamassa meidän koiran, oli sille eka kerta eli saa nähdä miten käy!!!!

vastaa pian!!!!

moikka
juu mä luinkin tuolta kermit palstalta tuosta teidän koirasta! mä haluaisin niiin kovasti koiran mutta mä haluan sit kun se otetaan että se on iso koira ja että sille on aikaa ja että sitä on aikaa kouluttaa(tai pakkohan ne isot koirat on!). oon ollut kuitenkin aika "kiireinen" kun neideillä on niin pieni se ikäero myös niin en tiiä jaksaisko sitä nyt mitään koiraa vielä huolehtia!
ja onhan tässä talossakin oma hommansa kun ostettiin reilu vuosi sitten omakoti talo niin siivousta ja remonttia riittään niin paljon kun viitsii! tosin mies sitä remonttia pääosin tekee ja mä katson lapsia! tosin sillon kun mummut ottaa lapsia niin on molempien hyvä rempata! asutteko te kerros,rivi vai omakotitalossa? mitä sä muuten teet työksesi? mä ajattelin että sitten kun lähden "joskus" kotoa niin meen koulunkäyntiavustaja kouluun ja jos siltä alalta sais töitäkin kun kyllähän sitä koko ajan uutisoidaankin kun koko ajan on vaan enemmän ja enemmän "häiriintyneitä" lapsia mikä on tosi kurja!!

kiva kuulla että että pääsitte nyt yrittään, tosi ihana juttu että kaikki oli hyvin ,ei muuta kun onnea yritykselle ja toivotaan että pian tärppää =)

palaillaan taas pian,nyt nukkuun että jaksaa tsempata muutenkin sen esikoisen ekan kerhopäivän,niin jännittää! ja myönnetään että oon muutenkin niin iltauninen,aina melki 22 nukkuun ja uni tulee heti, on siis hyvät unen lahjat suotu (heh)...

huomenta! olet kyllä justiin vissiin viemässä tyttöä sinne kerhoon.
mä olen tällä hetkellä kotipalvelussa töissä yksityisellä, hyvä puoli siinä että melko itsenäistä mutta sit joka päivälle ei ainakaan vielä ole töitä =(
en kyllä lopun ikääni tätä halua tehdä. Koulutukseltani olen tuolta keittiöalalta mutta selkä ei kestänyt siellä. nyt olen hakenut työvoimatoimiston koulutukseen palvelualalle. muakin kiinnostais kovasti toi koulunkäyntiavustajan ammatti mutta ihan kokopäiväiseksi opiskelijaksi meillä ei varaa, oppisopimus on ollu haaveissa.
asutaan tällä hetkellä vielä vuokralla kerrostalo kolmiossa mutta jo toista vuotta ollaan haaveiltu omasta talosta, mutta kun mulla ei vakipaikkaa tai siis kokopäiväistä tällähetkellä niin ei olla uskallettu ottaa lainaa ja eikä sitä "MEIDÄN" taloa ole tullut kohdalle.
meilläkin on lapsilla ikäeroa vain 1,8vuotta mutta kun tyttö on vanhempi on menny yllättävän hyvin.
palaillaan taas myöhemmin

moikka taas,sori kun kun taas kesti... luulin että käyn kyllä joka pvä täällä mutta nyt kun on joku kenen kanssa kirjoitella huomaa että en sentään päivittäin poikkeakkaan =) nyt on sit meilläkin viim. pilleri otettu...

me asuttiin kanssa luhtitalossa ennen kuin löydettiin talo.
mies sai vakipaikan niin alettiin etsiä ja puoli vuotta suunilleen käytiin aina esittelyissä jos oli joku mieluinen ja tää sitten löytyi ja molemmat kiinnyttiin tähän heti. ei mullakaan vaki töitä ole mutta ihan hyvin silti pärjätään vaikka oon kotona vielä lasten kanssa. tää on tällänen 1910 rakennettu 2 kerroksinen mihin on tehty "joskus" remontti mutta siis ihan täys remonttia tehdään koko ajan sitä myötä kun keretään! on sekin kieltämättä raskasta kun on 2 pientä ja koko ajan yritetään remontoida! mutta ei parane valittaa,ite kuitenkin tää haluttiin.

niin teillä oli se koira. meillä ei tosiaan vielä ole muuta kuin 3 hiirtä(siis ihan kaupasta,ei mistään vintiltä ;). ne on ihania kun on ne kesyttänyt niin ne menee tuolla olkapäällä ja mä katon aina telkkua sillai että pidän kylpytakin taskussa niitä! meillä vanhempi tyttö tykkää niitä katsella ja pitää.
sillä oli muuten mennyt ihan kivasti siellä kerhossa, vähän se oli aamulla itkenyt siellä että äiti ei tule häntä enään hakeen mutta rauhoittunut sitten ja mennyt leikkiin muiden kanssa. ihan kiva jos viihtyis,tosin äsken sano mulle kun vein sen nukkuun että huomenna en sit mee äti sinne kerhoon .
miten sulla oikeesti riittää aika päivisin kun mulla on nyt jo koko ajan jotain(nytkin pitäis mennä saunaan,katsoa 45min mistä oon jo aika paljon myöhässä, pitää hiiriä ja kirjottaa tänne saatika että kävis tässä vielä töissä...päivät menee lasten kanssa, pyykkiä pestessä, ruokaa tehdessä jne) ja klo.22 pitäs mennä kuitenkin jo nukkuun että jaksaa aamulla herätä eikä noista mistää haluis tinkiä! oon monesti miettinyt että jos tässä töissä vielä kävis niin mitä sitä sitten ehtis =) tai kai sitä ehtis kun ois pakko. mutta kai mä meen nyt saunaan niin rupeaa toi lista purkaantuu edes jostain päästä. tosi kiva muuten kun kirjoitellaan. ootko sä löytänyt täältä ketään kenen kanssa te näätte tai jotain? kirjoittele
minä
ps.toivotaan että nyt rupeis tulee jo vihdoin pakkasia ja lunta niin ei olis koko ajan niin synkkää... päivätkin pitenis.

hyvä että tyttö viihtyi kerhossa, meillä lapset viihtyy hoidossa niin hyvin että välillä menisivät jopa lomalla ja viikonloppuisinkin sinne, tosin viimeistään syksyllä tullee hoitopaikan vaihto kun tyttö menee eskariin ja haluan pojan samaan päiväkotiin sit hoitoon ettei tartte monessa paikassa juosta. mulla tuo ajan käytön tilanne sillai kiva ettei ole myöhään töitä ja lapset on sen verran itsenäisiä että leikkivät keskenään aika paljon, mutta viikonloput pyhitetään sit ihan perheelle tai siis joka toinen ku lasten isä asuu pälkäneellä ja ovat joka toinen viikonloppu siellä, ihan kiva ku saa sitä laatuaikaa siten parisuhteelle =)
en ole löytäny ketään jonka kanssa enempi olis yhteydessä, tuolla heinämammoissa olis ollu yks toinen riihimäkeläinen johon olisin siis kuulunut ilman tota keskenmenoa.
munkin täytyy lähtee suihkuun käymään, huomenaamulla työpäivä taas. saa rauhassa mennä kun lapset nukkuu ja mies meni koiran kanssa ulos.
sori muuten mun muistamattomuus mutta keroitko missä asutte????
palaillaan taas

moikka
tulin kirjoittaan sulle ihan näin pikaisesti,niin me asutaan nokialla, ennen asuttiin tampereella mutta ostettiin nokialta talo ja ihan hyvä ratkaisu oli kun mä olen ikäni täälä asunut (paitsi kun miehen kanssa tavattiin niin asuttiin sen kanssa 4 vuotta siellä treellä)joten mulla on täälllä äiti,serkku jne ja tälläi kun on lasten kans kotona niin on sit seuraa kun serkku on myös äitiyslomalla.
joo tänään ei sit mennyt ainakaan kerhoon jääminen niin hyvin. itki kotona puolituntia ennen kuin lähettiin ja siellä se kerhotäti sai väkisin repiä sen mun takista irti kun itki ja huusi vaan... vähän tuli paha mieli no toivotaan että päivä edes on muuten mennyt siellä paremmin. ja että seuraavalla kerralla jäis helpommin!
nyt tekeen loppuun nakkisoppa niin pääsee vähän asioille ennen kuin haen sen kerhoneidin =)
kirjoitin tälläi ihan pikaisesti nyt joten palaillaan paremmalla aikaa...=))

mä tulin just töistä, meninkin jo seittemän jälkeen, ihanaa täällä on satanu lunta, toivottavasti nyt pysyis sit, tiet oli vaan niin pirun liukkaat.eiköhän se teidän tyttö pian totu siihen kerhoon, aluksi voi tosiaan itkeä, mutta usko pois kun oven saat kiinni niin se ei kauaa siellä itke (toivottavasti, poikkeuksia löytyy)
täytyy tästä varmaan jotain lähteä syömään ja sit käydä kaupassa. mieskin on nää pari päivää pekkaspäivällä ja mä tietysti töissä aamupäivät, no yks hyvä puoli, ei tartte lapsia herättää aikaisin hoitoon vaan mies vie ne sit myöhemmin.
palaillaan illemmalla, nyt kahville!!!

moikkelis
juu ei se neiti siellä nyt hirveen kauaa ollut itkenyt suunnilleen puolisen tuntia ja aina sit välillä maininnut että mites äiti,eikä raukka ollut edes eväitänsä malttanut syödä! joo täytyy toivoa että pian tottuis,on se vähän kurja jättää sillain se huutaan...

voi ei teillä on satanut lunta,meillä ei! mäkin luulin että tänään sitä sataa mutta eipäs satanut tänään mitään tosin parempi sekin kun että olis satanut vettä. no josko huomenna sit tulis vaikka se siinä on tosiaan on että sit melkein tulee ne liukkaat kelit.
mä aloin silloin kun me yritettiin esikoista niin kirjoitteleen täällä toisen esikoistaan yrittävän kanssa ja nyt on siis noin vajaa neljä vuotta tunnettu. kirjoiteltiin ja tekstailtiin paljon ja lopulta nähtiin noin vuosi sitten(kun asuu 15min ajomatkan päässä)ja nyt nähään noin kerran viikossa. oli silloin aika hassua nähdä joku kenen kanssa oli niin pitkään kirjoitellut ja kertonut itsestään kaiken sille. no ihan kannattavaa oli ja meistä on tullut hyvät ystävät ja kuinka sattumalta "tilanne" on nyt niin että niillä on meidän esikoista 5vk vanhempi tyttö ja meidän kakkonen on niiden kakkosta 4vk vanhempi tyttö. kaikki on vielä tyttöjä niin viihtyvät hyvin keskenään. enpä ois ikinä uskonut että kehenkään täällä tutustuu niin hyvin.

tänään tuleekin pitkän tauon jälkeen taas lost ,ootko seurannut? se on aika hyvä samoin kuin pako! mulla on aina ihan vakio että kun lapset menee 20 nukkuun niin tunnin sitä siivoilee,syö ja on koneella jne ja sit silloin 21 hautaudutaan sohvalle kun joka pvä tulee 21-22 joku hyvä ohjelma ja sit 22 nukkuun...hui oonkohan jotenkin neuroottinen tapojeni kanssa kun rupeaa oikein miettiin ;) no lapsi perheessä kaikki on kuitenkin aika kellotettua muutenkin.
oltiin just iltapäivällä 1½ tuntia ulkona ja siellä jotenkin ihan väsähti.
lauantaina onkin kummipojan 7v. synttärit ja tuli lahjakin haettua valmiiks niin ei muuta kuin lauantaina pääsee vähän herkutteleen... mä pidän meillä samassa tyttöjen synttärit kun on vaan viikko väliä niilä. ensin nuorempi täyttää 1v ja tasan viikko niin toinen täyttää 3v(mulla on ollut hassusti molemmista lapsista 20. tammikuuta laskettu ja toinen meni viikon yli ja toinen kaksi viikoa). menee ihan kätevästi vielää tolla ikää samalla kerralla. pidän ne ens kuun alussa ja täytyy silloin itsekkin vähän leipoa. no tuli taas kirjoiteltua vaikka mitä,toiv. et pitkästynyt!! =)
minä

moro!
no hyvä että tyttö pärjäs kuitenkin kerhossa, tottakai on sillekin outo tilanne jos ei ole ollut tuollaisessa tilanteessa aikaisemmin. mulla tulikin toi iltapäivä yhtä ravaamista keskustassa, hain lapset hoidosta puoli neljän aikaa, olivat tietysti siel peuhanneet ja laskeneet mäkeä ja siinä rytäkässä poika oli laskenut tyttöä päin ja tytön 4 päivää vanhat lasit oli hajonnu ja toinen linssi tietysti hukkui =( no minä siinä tietty konttaamaan ja ettimään sitä, löytyi lopulta ja ei kun optikolle, uusi linssi olis maksanu mulle 67euroa!
onneks loppu ilta on sujunu ok. ekalla túotanto kaudella katoin lostia mut sit jostain syystä jäi pari jaksoa kattomatta enkä ole sit enää päässy kiinni siihen, pakoa katoin pari ekaa jaksoa, nyt aloin seuraamaan twin peaksia, sit tykkään kattoa monia sairaalasarjoja. nyt pitäis mennä pesemään poitsun hampaat ja sit ne untenmaille!!
mulla on chatin kautta yksi kaveri täällä samalla paikkakunnalla, jolla tyttö n.vuoden meidän tyttöä vanhempi ja siitä se sit lähti, nyt sillä on reílu 2v poika ja LA 30.3, kerettiin jo iloita siitä että meillä olis vauvat samana vuonna ja kerettäis nähdä enemmän. no kerkeenhän minä vielä tälle vuodelle jos "nopeita" ollaan =)

hei, sellasta piti kysyä tosta kun kerroit tutustunees täällä kaveriin, miten te vaihdoitte yhteystietojanne???? pystyykö täältä lähettää yksityisviestiä toiselle?? ainakin tuolla kaksplussan sivuilla pystyy. ole kiltti ja neuvo, jos joskus tulee sellanen tilanne vastaan eikä viittis omia yhteystietoja ihan julkiseksi laittaa!!!

moikka
mä en tiedä miten täällä pystyy ja pystyykö edes laittaa yksityisviestiä joten muistaakseni mäkin laitoin vaan tänne s.postiosoitteeni ja sit kaveri laittoi mulle viestiä että sain sen osoitten ja sit ruvettiin kirjoitteleen sähköpostia. onhan se sillain helpompaa niin ei tarvi aina ressata että kerkiääkö toisen viesti häviään jo toiselle sivulle jos ei kerkiä joka pvä tänne!

voi onpa kurja ne lasit, ne on kyllä kallista puuhaa koko silmälasit, meidän äite just pari vuotta sitten osti uudet lasit itelleen ja 850 € maksoi ja taas tarvis jo hakea uudet kun ei nään enään niin hyvin niillä.
kävin kans väliviikolla papa kokeessa ettei tarvi sit sitäkään murehtia taas hetkeen kun raskaana ne ei mielellään ota sitä! joo saas nähdä muutenkin että kuinka pian sitä sit tärppää, saa taas joka kuukausi ruveta jännäileen on se vaan aika ihanaa vaikka varmaan monet porut pääsee kun pettyy jos ei tärppää "heti"...
ootko sä koskaan käyttänyt ovulaatio tikkuja? mä kokeilin niitä tästä nuorimmasta ja pongasinkin kyllä 2 kk oviksen. toisaalta vaan ne maksaa jonkun verran ja eihän niistä sinällänsä niin hyötyä oo jos ei rupea sitä lasta tekeen "kellon kanssa"!

kaipa sitä täytyis vajota sohvalle kun on taas kauhea päänsärky, en tiiä että mitä tääkin on kun mulla on ruvennut särkeen päätä silleen että aina muutama viikko ettei mitään ja sit särkee noin viikon niin että mikään särkkylääke paitsi jotkut tosi vahvat auttaa. yritän täs just seurata että alkaako se särky aina viikko ennen menkkoja että johtuuko se niistä! mulla ei meinaan ennen särkenyt koskaan päätä ja nyt sillon kun se tulee niin meinaa pyörtyä ja oikein silmiin sattuu. toivottavasti ei oo mitään migreeniä tullut!
minä kirjoittele pian =))

moikka! jäin tossa äsken tuijottamaan kakkoselta kovaa lakia, en ole aikasemmin katellu mut jäin jotenki kiinni siihen.
tosta ovistikuista: viime kesänä tein muutaman mutta en saanu ovista bongattua, mulla kun aika epäsäännöllinen tuo kierto tai ainaki oli ennen tota keskenmenoa, kiero saattoi olla 27-35 eli siinä oli aika vaikea bongata mitään kun en ainakaan ite mitään oireita huomannu.
nyt on sit muksut isällään, tulevat sunnuntaina kotiin, ihanaa huomenna saa nukkua ilman että lapset tulee herättää vaikka niitä suuresti rakastan =)
alkaa pikkuhiljaa jo väsyttää, tuntuu et oon tulossa kipeeks; palelee ihan kauheesti ja nenä ihan tukossa.
taidan lähteä sängyn pohjalle ja peiton alle mittaamaan kuumeen.
kirjoittelehan!
=)))

moikka taas
ihanaa täällä satoi lunta tänään ja paljon! oltiin kahteen kertaan lasten kans ulkona vaikka kuinka kauan kun nyt taas viihtyy kun saa tehtyä lumiukkoja ja liusuja yms.
huomenna meillä alkaakin taas muskari, käydään tuon vanhemman lapsen kanssa siellä kunse tykkää ihan kauheesti.
mites tulitko sä kipeäksi? mulla on menkat parasta aikaa ja mä oon niiden takia kyllä nyt kipeä,mahaa juilii pirusti ja on huono olo.ärsyttävää..

joo on se varmaan ihanaa kun saa lapset aina välillä "pois jaloista" ja saa nukkua aamuisin. meillä onneks noi mummut (molempien äidit) pitää mielellään likkoja ja noin kerran kuussa ne on yön mummuilla! saa itekkin välillä nukkua ja saunoa rauhassa ja välillä käydä vähän viihteellä!
meillä on huomenna nuoremman tytön 1v.valokuvaus ja sit otetaan yhteiskuva kun tytöistä ei ole mitään yhteiskuvaa(paitsi mitä nyt ite on otellut). kai sitä tätyy mennä katsoon idolsia ja samalla silittään huomia valokuva vaatteita!
minä
kirjoittele

moikka! ei ollu kuumetta silloin eikä nytkään kuin vähä nenä tukossa, toivottavasti ei tästä edes pahene =)
mulla tuli taas eilen oikein kunnon vuodot, ihme möykkyjä ja ihan älyttömästi verta, eka ajattelin et on se pieni hyytymä mikä näky siel kontrolliultrassa, loppui illalla mut sit taas tänä aamuna alkoi uudestaan tosin ei niin voimakkaana, en nyt sit tiedä et olisko nää ekat menkat keskenmenon jälkeen. täytyy kattella pari päivää jos jatkuu.
no se siitä omasta voinnista. oli kyllä ihana nukkua aamulla niin pitkään ku nukutti ku mieskin käytti koiran aamulla ulkona ettei mun tarvinnu nousta. tänne tuli sitä lunta silloin torstaina jo mut eilen ja tänään tuli TODELLA paljon et nyt kun ei vaan sula niin on oikein mukavasti, on heti paljon valosampaa. mun äiti asuu hangossa joten se ei paljoa noita voi ottaa, on ne ollu muutaman kerran miehen vanhemmilla mutta kun käyvät myös töissä viikot niin ei kovin usein olla viittitty vaivata vaikka lapsista tykkäävät kovasti ja saadaan kuitenkin yhteistä aikaa kun ovat isällään viikonloput.
no kirjoittelehan taas tännepäin!!

Moi molemmat! Miksi ette vaihda s-postiosoitteita keskenänne, niin ei tarvitsisi täällä huhuilla ja nostella keskustelua? Eikä nyt tarvi alkaa keuhkota minulle, että älä lue, jos ei kiinnosta. En todellakaan ole tätä lukenut, mutta sen vilkaisin (uteliaana kolmatta odottavana), että kahdestaanhan te täällä huutelette :). Mukavaa vuoden alkua molemmille!

hei vierailija! olen itseasiassa harkinnu tuota mutta uskaltaako täällä julkisesti antaa oman sähköpostiosoitteen? toki sinäkin voit kirjoitella jos siltä tuntuu =)

HEIPPA minä*82:
tässä mun sähköpostiosoite, voit kirjoitella sinne kun kerkiät =)
[...]

Yhteistyössä