Kolmården

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bintje
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Bintje

Vieras
Muokkailempa vähän aiemmin päivällä aloittamaa juttua :)

Näyttäs hyvälle et ukko kulta saa peltohommat tehtyä ja päästäs muutamaksi päivää lasten kanssa reissuun. Mutta minne? Lähtö olis varmaan ens viikolla, myöhempään ei voi jättää. Alkaa uudet kiireet... Mukaan lähtee alle 3v ja reippaat 1v. Itseä himoittas Kolmården mutta onko sinne järkeä noin pienten kaa?
Ehdotuksia otetaan vastaan :flower: <br><br>

Olen käynyt Kolmårdenissa n. 5v sitten ja pidin paikkaa aivan ihanana.

Meillä neiti kesäkuussa 2v ja olen nyt suunnittelemassa tota reissua.

Turusta yli (risteily on superia noille pienille, ainakin meidän neiti on ne kolme kertaa ollut ihan onnessaan) ja kun vaan automatkan saa pienen kanssa sujumaan, on paikka ihan varmasti mielenkiintoinen pienellekin, saatikka kolmivuotiaalle.

Kyllä mä uskosin, että kannattaa.

Voi tulla aika raskas päivä noin pienten kanssa. Siellähän ajetaan muutaman kilometrin reitti autolla ja silloin varmaan lapsetkin jaksaa auton ikkunasta katsella eläimiä. Aika lailla joutuu kävelemään, jos kaikki eläimet haluaa nähdä, tosin rattaissahan noin pienet tietysti kulkevat. Delfinaario on todella upea, sinne ehdottomasti jos reissun päätätte tehdä.
Kolmårdenissa on kaikki todella kallista, joten säästyy monta kruunua, kun pakkaa reppuun kunnolla evästä mukaan.

Me käytiin kaksi vuotta sitten siellä yhden lapsen kanssa, esikoinen oli siis silloin 1v ja pari kuukautta päälle. Hyvin meni, rattaissahan tuo pääasiassa istu ja katteli eläimiä.

Käytiin siinä Linbanassa vai mikä ihme se oli, joka menee sen alueen ympäri siellä ylhäällä, olihan se ihan jees, mutta ei mikään hirvee hitti.

Mä oon huhuja kuullu, että siellä olis joku liskopuoliki, mutta ei me ainakaan sellasta löydetty mistään eikä olis aikakaan riittäny, vaikka "vauhdilla" enimmäkseen mentiin siellä. Ja safarilla käytiin myös, se oli kyllä kiva, ku kirahvit ja kaikki seiso siinä parin metrin päässä autosta.

Mutta mä kyllä tykkäsin. En tosin osaa verrata suomalaisiin eläintarhoihin, ku Suomessa oon käyny vaan Ranuan eläinpuistossa ja onhan tuo Kolmården paaaaaaaaaljon isompi ja siellä on just noi norsut ym. mitä ei ainakaan Ranualla ole, onko edes muualla Suomessa?

Ja siellähän on Bamsemaakin samassa, missä on jotain juttuja, ne vaan oli meän 1v ikäselle vielä liian isoja (jotain ratoja mitä vois mennä) ku ei edes kävelly.

Kannattaako sinne mennä omalla autolla vai semmosella bussikuljetuksella? Kun niitähän myydään semmosia pakettimatkoja sinne mihin sisältyy sitte hotellimajoitus ja bussikuljetus satamasta hotelliin ja eläintarhaan. Tietty jos omalla autolla menee ni voi mennä ihan oman aikataulun mukaan mut sitte taas on tää riski eksymiseen ja sun muuta..Meidän kans tekis mieli lähteä kesällä siellä käymään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 21:46 Emmaliina kirjoitti:
Kannattaako sinne mennä omalla autolla vai semmosella bussikuljetuksella? Kun niitähän myydään semmosia pakettimatkoja sinne mihin sisältyy sitte hotellimajoitus ja bussikuljetus satamasta hotelliin ja eläintarhaan. Tietty jos omalla autolla menee ni voi mennä ihan oman aikataulun mukaan mut sitte taas on tää riski eksymiseen ja sun muuta..Meidän kans tekis mieli lähteä kesällä siellä käymään.

Hyvän kyssärin esitit :) Samaa olen miettinyt. Enemmän olen kyl kallistunut valmiiseen apkettiin, jos oppaat yn linjurissa ja yö laivassa sekä hotellissa. sellainen 3 päivän reissu...

Yhteistyössä