mielestä KOKSissa ei mitenkään passata. Itse pitää hakea puhtaita vaatteita ym varastosta kun käy esim suihkussa. Samoin lakanoiden kanssa. Ruuan saa juuri synnytyksen jälkeen (tai siis samana päivänä) vuoteeseen, mutta sen jälkeen pitää peppu kipeenä "raahautua" yleiseen syömistilaan. Tämä kaikki on kuitenkin musta vaan hyvä juttu. Tosi kivaa oli synnärillä, sattui kivoja ihmiä samaan aikaan. Hoitajat osastolla mukavia, vain yhden nyrpeämmän tapasin. Muutoin aivan ihania, auttoivat, lohduttivat ja kävivät juttelemassa.
Mulla oli kätilö Kati K, tosi kiva. Se toinen synnytyksessä mukana (ponnistusvaiheessa tuli)oli aika töksö, samoin se, joka otti meidät yöllä vastaan. Eli kyllä se synnytyskokemus riippuu hieman kätilöstäkin.
Tämä mainitsemanne Benyamin Asraf (onkohan oikein kirjoitettu?) ei ollut KOKSissa vielä silloin kun synnytin tai en ainakaan tavannut, mutta on ollut mun omalääkärinä Kuusankosken terkkulassa. Siinä on kyllä lääkäri, joka ainakin tekee asioille jotain eikä vain ihmettele. Tykkäsin kovasti. Kiva, että on nykyään Kotkassa.
Mutta tekeekö rakenneultria joillekin siis lääkärit? Mulle teki samainen Kati ja luulin, että kätilöt hoitavat ne?
Onnea kaikille raskauteen ja tsemppiä synnykseen! Itse ainakin koin KOKSin mukavana paikkana.