Koskaan ei pitäis mennä sossun kokoontumisiin ilman asianajajaa tai ulkopuolista ihmistä, joka merkkaa ylös mitä puhutaan. Sossu vääristelee asioita ja laittaa suuhun sanoja, joita ei ole sanottu, omakohtaista kokemusta on.
Mua painostettiin aika pahasti siihen,että olisin antanut yhden lapsista huostaanotettavaksi (miksi vain yhden? Mitään kotiongelmia ei ollut) ja lopulta jouduin hankkimaan asianajajia pari kappaletta ja sain neuvoja. Sossu taipui, koska mitään oikeaa syytä huostaanotolle ei ollut - olipa vaan paikka tyhjänä lastenkodissa, ja sinne päätettiin napata monilapsisen yh-perheen lapsi. Näin siis asianajaja asian sossun kokoontumisessa esitti, ja sanoi, että jos lapsi lähtee, lähtee samantien valitus EU:n ihmisoikeustuomioistuimelle, ja siinä vaiheessa sossu luopui. Eli ei niillä mitään oikeaa syytä huostaanottoon edes ollut, mä kysyin siitä moneen kertaan, kuten asianajaja mua kehotti kysymään, ja pyysin syyt kirjallisena.
JOS joku oikea syy olis ollut, mä olisin saanut ne syyt paperilla ihan varmasti. Ja sossu tosiaan soitteli mulle ja lapsellekin ja uhkaili, että poliisit tulee tänään hakemaan, joten mä en mennyt aina töihin, eikä lapsi uskaltanut lähteä ulos ollenkaan, koska sossun mukaan poliisi nappaa jos lapsi menee ulos. Ja sitten uhattiin, että jos suostun huostaanottoon, saan lapsen viikonloppuisin kotiin, että se sijoitetaan lähelle kotia, mutta jos en suostu, lapsi lähetetään pohjois-Suomeen, enkä tapaa lasta ollenkaan ennen kuin hän on täysi-ikäinen.
Että ei sossu aina ihan oikein toimi tässä maassa.