Kokoomuslaisen neuvo köyhille: laskut kannattaa maksaa ajoissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vain aito vasuri suuttuessaan sanoo rahaa saatavan jotenkin laittomasti. Jos ei muuta, niin vakiovastaus on että varakkaiden kannattaa asua muuriensa suojissa tai heidät ryöstetään ja tapetaan.

Kun oikeistolaisesti ajattelevalta loppuu rahat, hän menee töihin. Kun vasurilta loppuu hynät, on hän varastamassa tai väärentämässä :D
Niin, oikeistolaisethan eivät siirtele varojaan verottajan ulottumattomiin, laskuta olemattomasta, keinottele kirjanpidolla tai ruikuta yhteiskunnan tukia. Jos näin tekevätkin niin se on vaan liiketoiminnan ja verotuksen suunnittelua.

Pienituloinen ja vähävarainen joka kuukaudesta ja vuodesta toiseen elää rahalla jolla nipin napin pysyy hengissä eikä lanttiakaan jää sukanvarteen on vain huono suunnittelemaan talouttaan.

Sitkeästi säästämällä ja pettuleipäkuurilla jokaisen on mahdollista hankkia ikioma Learjet. Miksi sinulla ei ole?

Tekevätköhän nyt tätä tahallaan. Olisiko joku markkinointiguru ohjeistanut kokoomuslaisia vetämään nyt tiukkaa ja piittaamatonta roolia.

Vai onko kyse siitä, että vaaleihin on vielä niin pitkä sika, että todellinen luonne ja sanomiset lipastavat näkyviin.
Otto Meri ja Susanna Koski on taatusti demarien tilaamia soluttautujia joiden tarkoitus on tuhota Kokoomus sisältäpäin, älyttömillä möläytyksillä. :rolleyes:

Nimim. "Salaliitto päivässä pitää lääkärin loitolla"

Niin, oikeistolaisethan eivät siirtele varojaan verottajan ulottumattomiin, laskuta olemattomasta, keinottele kirjanpidolla tai ruikuta yhteiskunnan tukia. Jos näin tekevätkin niin se on vaan liiketoiminnan ja verotuksen suunnittelua.

Pienituloinen ja vähävarainen joka kuukaudesta ja vuodesta toiseen elää rahalla jolla nipin napin pysyy hengissä eikä lanttiakaan jää sukanvarteen on vain huono suunnittelemaan talouttaan.

Sitkeästi säästämällä ja pettuleipäkuurilla jokaisen on mahdollista hankkia ikioma Learjet. Miksi sinulla ei ole?

Ei. Eivät oikeistolaiset sitä mitenkään kategorisesti tee ja ei tuo liity oikeistolaisuuteen. Mutta ylipäänsäkin jos mietit tätä kuuluisaa isoa kuvaa: joku siirtää omia rahojaan suojaan, ettei joku toinen tule viemään. Kun versus se, että joku tulee viemään toisten rahoja itselleen rikoksen keinoin.

En tiedä sinusta, mutta musta tuossa on todella iso aatteellinen ero, vaikka väärin olisi molemmat.

MOT:issa oli siitä. Tulospalkkaus jyrää!

Tulospalkkaus jyrää mun aatemaailmassa ihan kaikkialla. Toki KPI:t on erit eri ammateissa. Tuloksistahan työnantaja kuitenkin loppuviimein maksaa. On aika vanhanaikaista ajatella, että työn mittari on käytetyt työtunnit. Se on varmasti sitä joissain ammateissa, kuten venesataman vartijana. Mutta monessa ammatissa se ei sitä ole. En usko että perinnässäkään kannattaa maksaa siitä miten kauan ulosottomies istuu päätteensä äärellä.

Ryyppäisit vähemmän niin saisit rahat riittämään.

Tulospalkkaus jyrää mun aatemaailmassa ihan kaikkialla. Toki KPI:t on erit eri ammateissa. Tuloksistahan työnantaja kuitenkin loppuviimein maksaa. On aika vanhanaikaista ajatella, että työn mittari on käytetyt työtunnit. Se on varmasti sitä joissain ammateissa, kuten venesataman vartijana. Mutta monessa ammatissa se ei sitä ole. En usko että perinnässäkään kannattaa maksaa siitä miten kauan ulosottomies istuu päätteensä äärellä.

Ööö..mitenkäs sitten toi omaisuuden myynti...jos nyt ei puhuta suppeasta ulosotosta.
Takavarikoitu omaisuushan on tapana alihinnoitella erittäin rankalla kädellä, juuri ja juuri hiukan lyhenee velka kun perintötilat takavarikoidaan, ja hups, yhtäkkiä sen myyntihinta onkin ihan jotakin tähtitieteellistä...näetkö tässä mitään erikoista...

Tulee sähkölasku, jonka loppusumma on 80 euroa. Sinulla ei ole kuin 20 euroa "väljää" rahaa. Soitat sähköyhtiöösi ja pyydät tekemään maksusopimuksen eli maksat laskun erissä. Tokihan sähköyhtiökin pienen koron siihen päälle maksattaa, mutta koron määrä on aivan eri kuin perintäyhtiön koroilla ja kuluilla. Eli asiat hoituvat junailemalla. On aivan idioottimaista kuvitella, että saat sähkölaskusi anteeksi.
Ei saa anteeksi tietenkään. Mutta työttömän tai sairaslomalaisen ei kannata uskoa siihenkään, että toimeentulotukeen kuuluisi sähkölaskut. En tarkoita koko laskuja vaan edes osaa. Kaksi vuotta olen minäkin itse maksanut kaikki sähkölaskuni. Ja pitkällä sairaslomalla olen nytkin, tosin kela ei lääkärinlausuntoa hyväksynyt vaan vaatii olemaan työttömänä työnhakijana, vaikka työkuntoinen en todellakaan edes ole.

Ei saa anteeksi tietenkään. Mutta työttömän tai sairaslomalaisen ei kannata uskoa siihenkään, että toimeentulotukeen kuuluisi sähkölaskut. En tarkoita koko laskuja vaan edes osaa. Kaksi vuotta olen minäkin itse maksanut kaikki sähkölaskuni. Ja pitkällä sairaslomalla olen nytkin, tosin kela ei lääkärinlausuntoa hyväksynyt vaan vaatii olemaan työttömänä työnhakijana, vaikka työkuntoinen en todellakaan edes ole.
Ja samalla kyttää aktiivisuuttani. Voin kertoa että minä en töitä etsi niin kauan kun en työkuntoinen ole...

Ööö..mitenkäs sitten toi omaisuuden myynti...jos nyt ei puhuta suppeasta ulosotosta.
Takavarikoitu omaisuushan on tapana alihinnoitella erittäin rankalla kädellä, juuri ja juuri hiukan lyhenee velka kun perintötilat takavarikoidaan, ja hups, yhtäkkiä sen myyntihinta onkin ihan jotakin tähtitieteellistä...näetkö tässä mitään erikoista...

Ei se ihan noin suoraviivaista ole. Kukaan ei salakavalasti, yhtäkkiä ja yllättäen vie sinun omaisuuttasi ja myy sitä alihintaan. Kun et selviä veloistasi, niin myy itse omaisuuttasi ihan sillä hinnalla millä haluat. Sitten kenenkään muun ei tarvitse myydä sitä alihintaan.

• Tykkää
Reactions: pilipali
Jännä homma miten nämä kokoomuspoliitikkojen "lipsautukset" tosielämästä koetaan vittuiluna ja provosoivina. Tämäkin on ihan järkeenkäypä neuvo. Laskut kannattaa maksaa ajoissa. Eli älä osta laskulla jos et pysty maksamaan. Ja tuo on pelkkää elämän raadollista totuutta. Miksi sen sanominen koetaan noin vahvasti?

Ei se ihan noin suoraviivaista ole. Kukaan ei salakavalasti, yhtäkkiä ja yllättäen vie sinun omaisuuttasi ja myy sitä alihintaan. Kun et selviä veloistasi, niin myy itse omaisuuttasi ihan sillä hinnalla millä haluat. Sitten kenenkään muun ei tarvitse myydä sitä alihintaan.
Okei, tarkotiin sitä, että kun se omaisuus ulosmitataan, on sen omaisuuden arvo jotakin muuta kuin mitä se todellisuudessa on = hintaarviot eivät pidä lähellekään paikkansa. Näin olen ymmärtänyt ja kuullut sekä dokumenttia löytyy mikäli viitsii penkoa.

Ja tuosta uo:n palkkauksesta - se varmaan tullaan muuttamaan nykyaikaisempaan suuntaan. Toi provikkapalkka tässä kontekstissa on melko vanhanaikainen.
Vaikka sinä sitä tulospalkkausta hehkutatkin - ei se ihan kaikille aloille sovi. Varsinkaan tuomareille - kyllä, tuomaritkin olivat joskus tulospalkattua väkeä.:)

Olet ihan oikeassa siinä, että velat pitää maksaa, tottakai, mutta perintäkulut ovat silti ihan liian suuria minun mielestäni ja ulosottomiehellä ei kuulu minusta olla provikka palkka.

Tulospalkkaus jyrää mun aatemaailmassa ihan kaikkialla.

Mä en oikein usko, että sä kuitenkaan tykkäisit tulospalkatusta poliisista. Semmoisen ei tarvitsisi kuin ajaa perässäsi ja kytätä milloin teet heidän mielestään virheen ja lätkäistä sakko. Persaukisten liikennerikkomuksista eivät piittaa koska heidän kohdallaan päiväsakon määrä on niin pieni, että se ei tulospalkkiota lihota.

Jos tarkemmin ajattelet, niin itse asiassa tulospalkkaus ei välttämättä ole virkakunnan kohdalla kovinkaan hyvä juttu.

(y)

Kyllä se niin on että köyhän pitää heti päivärahan saatuaan maksaa vuokra, sähkölasku, puhelinlasku, lääkärilasku ja lääkkeet, sekä muut pakolliset kulut esim päivähoitomaksut, bussikortti. Sen jälkeen voi katsoa mitä jää ostoksiin. Ei pidä tilata tuotteita laskulle, koska se verottaa seuraavan kuun rahoja. Ei pidä tuhlata turhuuksiin. Ei polttaa tupakkaa, juoda alkoholia, matkustella, ostaa tavaraa tai vaatetta mikä ei ole välttämätöntä. Ruoka ostetaan halvimman hinnan mukaan, samoin taloustavarat. Luetaan mainoslehdistä alennukset. Vaatteet ostetaan kirpparilta tai alennusmyynnistä. Haetaan kelalta toimeentulotukea. Jos sitä ei saa niin kiristetään kukkaronnyörit niin ettei velkaa tule. Auto ei ole välttämätön. Syödään edullista ruokaa, puuroa, perunoita, makaroonia, jauhelihaa. Kyllä rahat riittää kun ei tuhlaa turhuuteen.

Tulee sähkölasku, jonka loppusumma on 80 euroa. Sinulla ei ole kuin 20 euroa "väljää" rahaa. Soitat sähköyhtiöösi ja pyydät tekemään maksusopimuksen eli maksat laskun erissä. Tokihan sähköyhtiökin pienen koron siihen päälle maksattaa, mutta koron määrä on aivan eri kuin perintäyhtiön koroilla ja kuluilla. Eli asiat hoituvat junailemalla. On aivan idioottimaista kuvitella, että saat sähkölaskusi anteeksi.
Voitte tilata laskun joka tulee kerran kuussa, välttyy isolta summalta 3kk tai 6kk välein.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä