Kokoomuslaisen neuvo köyhille: laskut kannattaa maksaa ajoissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ennen muinoon jos ei ollut rahaa niin tingittiin niistä asioista jotka ei ole elintärkeitä.

Nyt tulottomalla perheellä PITÄÄ TIETENKIN olla vähintää 3 huonetta käsittävä asunto. Mielellään suurempi, pitäähän jokaisella oma huonekin olla jne. Itse ei pystytä tuollaista maksamaan niin avot, valtio maksaa.

Jokunen vuosikymmen taaksepäin 10 henkinen perhekin mahtui perus rintamamiestaloon, jossa neliöitä tyylillä maks 70. eikä kaikilla todellakaan omia huoneita tms. Asuttiin siten kun varallisuussalli

Mä voin kyllä sanoa, että mua vituttaa ihan armottomasti nää vastuuttomat ihmiset. Jos satoja tuhansia joutuu tohon tilanteeseen, niin niistä vähintää puolet on siellä omasta syystään.

Siis munkin naapurissa asui työtön yh-äiti, joka aina valitti kun ei oo rahaa. Saakeli oli seuraavanlaisia ratkaisuja tehnyt elämässään:

1) Oli heivannut kunnollisen miehensä, työssäkäyvän tyypin, joka oli lapsilleenkin ok isä. Tilalle sitten otettiin "hampuusi".

2) Aina oli kännykkä uusinta-uutta. Jollain saakelin ostosrahalla tai pikavipillä ostettu 700-800 euron laite.

3) "Säästi" rahaa ostamalla "halvalla" sieltä täältä. Ei sitten tullut ajatelleeksi, että eniten säästäis kun ei ostais kaikkea sitä moskaa mitä sekin hommasi.

No pakko se on kertoa, kun sulla ei ole kapasiteettia. Poliisin KPI:t voisivat olla esimerkiksi rikollisuusaste per 1000 henkilöä vuodessa. Eli yleistä rikollisuutta vähentämällä poliisit noustaisivat työssä suoriutumistaan. Toinen KPI voisi olla reagointiajat hälyytysten tullessa ja kolmas esimerkiksi rikosten ratkaisuprosentti.

Eli aivan hyvin poliisinkin työ voisi olla tulosvastuullista ja osittain tulospalkattua. Ainakin minä (ja uskoakseni joku muukin) haluaa Suomeen poliisin joka aidosti vähentää rikollisuutta ja saa myös tehtyjä rikoksia selvitettyä. Verorahoistani en mieluusti vastaavasti maksa poliisille vain siitä, että he istuvat autossa syömässä donitsia.
Voin kertoa, että mun ei just koskaan tartte googlata.

Et kai nyt vaan sekoita henkilökohtaista tulospalkkausta organisaation tavoitteisiin?

Kas kun organisaation tavoitteisiin se yksittäinen konsta- Aapeli ei juurikaan voi vaikuttaa.
Reagointiajat tässä mun nurkillani ovat kiitettävät! 24/7 lähin partio ei k o s k a a n ole kolmea minuuttia kauempana.
Jossain Koillismaalla vasteaika saattaa olla tunteja tai päiviä.
Rikosten ratkaisuprosentti taas paranee ihan perkeleesti jos jättää vaikeat jutut sikseen ja yhden vaikean homman sijaan selvittää sata helppoa nakkivarkautta.
Nimimerkillä kokemusta on. Mä en koskaan viittiny tutkia mitään missä tutkittavaa ei ollu vähintään viittä miljoonaa.
Mut mä olinkin paska ja laiska.
Olisin saanu potkut olemalla toimiston laiskin jos en olis onnistunut markoissa mitaten kantamaan yksin 75% . Ööh... kymmenen vuotta peräkkäin.
Vaivaisella prosentin tulospalkalla mä olisin jääny eläkkeelle jo kolmekymppisenä.
Jos lukumäärissä lasketaan niin mun keikka vuodessa, kaks parhaassa on perseestä. Keikkamäärissä laskien sillä ei tulospalkkioille pääse.

Poliiseista puheenollen, tänään kävin ostarilla. Poliisipartio oli parkkeerannut Maijan ostarille ja olivat vissiin R-kiskalla kahvilla? En tiedä. Mut ostarilla oli hemmetin rauhallista vielä tunti sen jälkeen kun Maija oli poistunut.
Niin ja mulla on pari miljoonaa kilsaa maanteitä takana mutta en ole vielä nähnyt sitä ihmettä, että joku ohittaisi Maijan joka ajaa suurinta sallittua nopeutta.
Niinpä ihan se donitsien syöntikin on duunia.
Usko tai älä

Voin kertoa, että mun ei just koskaan tartte googlata.

Et kai nyt vaan sekoita henkilökohtaista tulospalkkausta organisaation tavoitteisiin?

Kas kun organisaation tavoitteisiin se yksittäinen konsta- Aapeli ei juurikaan voi vaikuttaa.
Reagointiajat tässä mun nurkillani ovat kiitettävät! 24/7 lähin partio ei k o s k a a n ole kolmea minuuttia kauempana.
Jossain Koillismaalla vasteaika saattaa olla tunteja tai päiviä.
Rikosten ratkaisuprosentti taas paranee ihan perkeleesti jos jättää vaikeat jutut sikseen ja yhden vaikean homman sijaan selvittää sata helppoa nakkivarkautta.
Nimimerkillä kokemusta on. Mä en koskaan viittiny tutkia mitään missä tutkittavaa ei ollu vähintään viittä miljoonaa.
Mut mä olinkin paska ja laiska.
Olisin saanu potkut olemalla toimiston laiskin jos en olis onnistunut markoissa mitaten kantamaan yksin 75% . Ööh... kymmenen vuotta peräkkäin.
Vaivaisella prosentin tulospalkalla mä olisin jääny eläkkeelle jo kolmekymppisenä.
Jos lukumäärissä lasketaan niin mun keikka vuodessa, kaks parhaassa on perseestä. Keikkamäärissä laskien sillä ei tulospalkkioille pääse.

Poliiseista puheenollen, tänään kävin ostarilla. Poliisipartio oli parkkeerannut Maijan ostarille ja olivat vissiin R-kiskalla kahvilla? En tiedä. Mut ostarilla oli hemmetin rauhallista vielä tunti sen jälkeen kun Maija oli poistunut.
Niin ja mulla on pari miljoonaa kilsaa maanteitä takana mutta en ole vielä nähnyt sitä ihmettä, että joku ohittaisi Maijan joka ajaa suurinta sallittua nopeutta.
Niinpä ihan se donitsien syöntikin on duunia.
Usko tai älä

Tässä näkyy vain se, että me todellakin keskustelemme asioiden suhteen niin täysin eri leveleillä. Sinulla on pienen ihmisen mieli. Ensin et mitenkään osannut edes kuvitella, että poliisin tulospalkkauksen perusteena voisi olla mikään muu kuin sakkojen määrä. Tämän kuvitelman olet saanut ehkäpä jostain puhelinmyyjien työstä, missä sisään tuotu raha on palkkaan vaikuttava KPI. Kehotin googlaamaan, mutta ilmeisesti et ensinnäkään ymmärtänyt mitä KPI tarkoittaa. Se muodosti tässä kohtaa haasteen. Nyt kerrot ettei sinun juuri koskaan tarvitse googlata. Minä taas vahvasti suosittelen sen ja ylipäänsäkin faktojen hakemisen aloittamista sinulle.

Pienestä mielestä kertoo myös se, että minä yksinkertaistetuin esimerkein koitin saada sinua ymmärtämään, että KPI voi tarkoittaa poliisin kohdalla aivan muuta kuin sakkojen määrä. Esimerkkien ei tarkoituskaan ollut olla bonusmallityöryhmän vuoden aivoriihen tulos. Ei tulospalkkiojärjestelmä yleensä ole yksioikoinen. Jos esimerkkejäsi lainaten vaikeita rikoksia ei kannattaisi selvittää KPI:n laskiessa, niin näet jälleen kerran sen pienen ihmisen mielen kautta. Eli että ratkaistujen tapausten määrä on ainoa mittari. Mitäpä jos mittaristo olisikin painotettu? Ja koska en oletakaan sinun ymmärtävän mitä se tarkoittaa, niin kerron sen tässä ja nyt. Se voisi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että haastavampien rikosten ratkaisujen painoarvotettu pistemäärä olisi 500, kun helpon tapauksen ratkaisusta saisi 10. Jälleen kerran numerot ovat siis esimerkkejä.

Vaikka koitit todistaa KPI:n olevan epärelevantti poliisin työssä, niin vahingossa tulit keksineesi itse yhden jota meinasin jo aikaisemmassa viestissäni ehdottaa. Poliisin yksi tärkeä funktio on näkyä, koska se luo järjestystä. Näitä ostarilla näkymisiä voitaisiin kellottaa ja ottaa yhdeksi osaksi tulospalkkauksen pisteytystä. Tunnista näkyvää päivystystä voisi saada 20 pistettä. Alat päästä jyvälle, vaikket edes haluaisi. Tsemppiä!

Tässä näkyy vain se, että me todellakin keskustelemme asioiden suhteen niin täysin eri leveleillä. Sinulla on pienen ihmisen mieli. Ensin et mitenkään osannut edes kuvitella, että poliisin tulospalkkauksen perusteena voisi olla mikään muu kuin sakkojen määrä. Tämän kuvitelman olet saanut ehkäpä jostain puhelinmyyjien työstä, missä sisään tuotu raha on palkkaan vaikuttava KPI. Kehotin googlaamaan, mutta ilmeisesti et ensinnäkään ymmärtänyt mitä KPI tarkoittaa. Se muodosti tässä kohtaa haasteen. Nyt kerrot ettei sinun juuri koskaan tarvitse googlata. Minä taas vahvasti suosittelen sen ja ylipäänsäkin faktojen hakemisen aloittamista sinulle.

Pienestä mielestä kertoo myös se, että minä yksinkertaistetuin esimerkein koitin saada sinua ymmärtämään, että KPI voi tarkoittaa poliisin kohdalla aivan muuta kuin sakkojen määrä. Esimerkkien ei tarkoituskaan ollut olla bonusmallityöryhmän vuoden aivoriihen tulos. Ei tulospalkkiojärjestelmä yleensä ole yksioikoinen. Jos esimerkkejäsi lainaten vaikeita rikoksia ei kannattaisi selvittää KPI:n laskiessa, niin näet jälleen kerran sen pienen ihmisen mielen kautta. Eli että ratkaistujen tapausten määrä on ainoa mittari. Mitäpä jos mittaristo olisikin painotettu? Ja koska en oletakaan sinun ymmärtävän mitä se tarkoittaa, niin kerron sen tässä ja nyt. Se voisi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että haastavampien rikosten ratkaisujen painoarvotettu pistemäärä olisi 500, kun helpon tapauksen ratkaisusta saisi 10. Jälleen kerran numerot ovat siis esimerkkejä.

Vaikka koitit todistaa KPI:n olevan epärelevantti poliisin työssä, niin vahingossa tulit keksineesi itse yhden jota meinasin jo aikaisemmassa viestissäni ehdottaa. Poliisin yksi tärkeä funktio on näkyä, koska se luo järjestystä. Näitä ostarilla näkymisiä voitaisiin kellottaa ja ottaa yhdeksi osaksi tulospalkkauksen pisteytystä. Tunnista näkyvää päivystystä voisi saada 20 pistettä. Alat päästä jyvälle, vaikket edes haluaisi. Tsemppiä!
Voin sanoa, että mulla on kokemusta asioista joista sinulla ei.
Mä tein yhteistarkastuksia ulosottoviranomaisten kanssa jo 80- luvulla ja sinulle vasta eilen selvisi, että heillä on tulospalkkaus.
Otahan kolkytä vuotta kiinni niin aletaan olla samalla levelillä.
Mä muuten opetin riskianalyysiä ennen kuin sitä oli sanana edes keksitty.

Voin sanoa, että mulla on kokemusta asioista joista sinulla ei.
Mä tein yhteistarkastuksia ulosottoviranomaisten kanssa jo 80- luvulla ja sinulle vasta eilen selvisi, että heillä on tulospalkkaus.
Otahan kolkytä vuotta kiinni niin aletaan olla samalla levelillä.
Mä muuten opetin riskianalyysiä ennen kuin sitä oli sanana edes keksitty.

Perässä siis tullaan se 30v. Ei mulla muuta :) Tsemppiä!

En tiedä kävisikö tuollainen tulospalkkaus poliisille, varsinkaan kun järjestelmä ei saa olla liian monimutkainen. Näkyvä päivystys on ok mutta poliisin tulisi olla ketterä eikä valita näkyvää partiointia sen sijaan että selvittelisi rikoksia taikka vastaisi kutsuun.

Tehtävät (jokainen) täytyisi priorisoida ja sitten määrittää keskimääräiset ajat mitä niihin kuluu jonka mukaan pisteytys. Haastavat/helpot rikokset tulisi jakaa rikosluokittain, joten noiden sisällä poliisit valkkaisivat itselleen suotuisat. Tätä tapahtuu kuitenkin muissakin tehtävissä ja silti ne suoritetaan. Luulen että tulospalkkaus olisi kuitenkin sovellettavissa poliisin työhön siinä missä muillekin virkamiehille tai vaikka lääkäreille/sairaanhoitajille.
https://helda.helsinki.fi/handle/10138/34028

https://www.suomenuutiset.fi/taas-y...aan-koyhille-laskut-kannattaa-maksaa-ajoissa/

"Kokoomuspoliitikot ovat viime aikoina jaelleet innokkaasti neuvojaan suomalaisille köyhille. Tällä kertaa vuorossa on puolueen lainsäädäntösihteeri, kaupunginvaltuutettu Otto Meri.

– Ilmainen neuvo kaikille perinnän aiheuttamien vaikeuksien kanssa painiville: laskut kannattaa maksaa ajoissa. Ei se sen kummempaa ole, Meri neuvoo Twitterissä."
Maksappa nyt,kun pitää kolme kakaraa elättää 200-400€/kk.Syödäkin,kun on lasten mukava,ja vaatteetkin pitää olla päällä,esim.koulussa.Ja juu sossusta ei saa mittään.Vaikka tosiaan eletään kaikkien köyhyysrajojen alapuolella. Juha Sipilälle terkkuja. T:Äiti kolmelle KÖYHÄLLE lapselle

Yhteistyössä